Scudo Sports

Efsane Gios Evolution Compacta organ nakli

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.979
Tepki
20.709
Yaş
52
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
Merhaba arkadaslar,

uzun zamandir klasik konusu acmamistim. Düsündüm de bundan aylar öncesi toplamis oldugum Gios Evolution Compact'in bir kac eksigi vardi ve hastaligimdan dolayi tamamlayamamistim. Artik onunda cok süskür eksik organlarinin naklini yaparak :koptum: tamamladik.
AslindaGios deyince akla herzaman mavi renk gelir ama bu konudaki renk ise mor ve gercekten nadir bulunan bir rengidir. Kadronun boyasi hic oynanmamis sekilde ve 100% orjinaldir

Bos bir kadrodan ortaya cikan manzaranin yorumlarini siz forum üyelerine birakiyorum.


Marka: Gios
Model: Evolution Compact
Üretim yili:1994
Kadro: Celik
Tarz: Yolbisikleti
Ayarlanbilir Droplara sahip

Donanim:
Jant seti: Campagnolo Shamal 16 HPV
Ön ve Arka Göbek: Campagnolo Record
Ruble: Campagnolo Super Record

Aynakol: Campagnolo Record Titanium
Arka Aktarici: Campagnolo Record Titanium
Ön Aktarici: Campagnolo Record
Ergo Power kollar: Campagnolo Record Titanium
Fren ayaklari: Campagnolo Record
Zincir: Campagnolo Record
Orta göbek: Campagnolo Record Titanium/Carbon

Seleborusu: Campagnolo Record
Gidon Gidon bogazi: ITM

Agirlik: 8,5kg

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg9.jpg

10.jpg

11.jpg

1.JPG

2.JPG

3,1.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

7.JPG

8.JPG

IMG_E1221.JPG

IMG_E1225.JPG

IMG_E1227.JPG

IMG_E1230.JPG

IMG_E1231.JPG

IMG_E1233.JPG

IMG_E1234.JPG


IMG_E1234.JPG
 
Scudo
Gene özenli bir usta işi....
Ustalığın tutkuya dönüştüğü fazla örnek yok..
Kutluyorum, emeğinize sağlık..
 
Dropoutların öne arkaya oynar şekilde opsiyonlu olmasının ne avantajı oluyor?
 
Çok güzel bir çalışma olmuş, emeğinize sağlık.

İnanın ben bunu kullanmaya kıyamam, salonda baş köşeye koyarım görüntüsü yeter.

Gios gibi tüm İtalyan üreticilerin önünde saygıyla eğilmek lazım. Adamlar bu sektörde bana göre nirvana mertebesindeler.

Selamlar saygılar
Dropoutların öne arkaya oynar şekilde opsiyonlu olmasının ne avantajı oluyor?

Bence ayarlı dropout, zincir mesafesini kısaltmak için dolayısıyla arka jant kadroya mümkün olan en kısa mesafede takılırsa daha agresif sürüş ve hızlanma sağlayacaktır,
 
Yine sanat eseri bir çalışma olmuş. 🔥🔥🔥
Eline sağlık Murat abi. Bu arada umarım sağlığınız iyidir, tekrardan geçmiş olsun.
 
Müthiş bir klasik yine, elinize sağlık👏👏👏
 
Harika gözüküyor..
Bir sorum var, klasik yol bisikletlerinin kadro açıları daha mı agresif, yani ne zaman bir klasik görsem agresif duruşlu oluyor. (doğru ifade olmayabilir ama daha öne yatık gibi)
 
Bence ayarlı dropout, zincir mesafesini kısaltmak için dolayısıyla arka jant kadroya mümkün olan en kısa mesafede takılırsa daha agresif sürüş ve hızlanma sağlayacaktır,
Zaten üst seviye çeliklerin çeki borusu 700c takıldığı zaman max 2 cm kalacak şekilde ebatlandırılıyor. Bu bisiklette amaç hem 27" hem 28" takılabilsin diye sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Gene özenli bir usta işi....
Ustalığın tutkuya dönüştüğü fazla örnek yok..
Kutluyorum, emeğinize sağlık..
Güzel yorumunuz icin tesekkürler Mehmet bey. :)

Fotoğraflama için kullanılan standa varana kadar klas bir çalışma olmuş. 👏👏👏
Güzel yorumun icin tesekkürler Mustafa. :)

Dropoutların öne arkaya oynar şekilde opsiyonlu olmasının ne avantajı oluyor?
Son yorumua cevabi yaziyorum Can.

Çok güzel bir çalışma olmuş, emeğinize sağlık.

İnanın ben bunu kullanmaya kıyamam, salonda baş köşeye koyarım görüntüsü yeter.

Gios gibi tüm İtalyan üreticilerin önünde saygıyla eğilmek lazım. Adamlar bu sektörde bana göre nirvana mertebesindeler.

Selamlar saygılar


Bence ayarlı dropout, zincir mesafesini kısaltmak için dolayısıyla arka jant kadroya mümkün olan en kısa mesafede takılırsa daha agresif sürüş ve hızlanma sağlayacaktır,
Evet Ilkay bey, dropout hakkinda yazdiklariniz dogrudur ve asil nedenini Can beyin son sorusunda yaziyorum.
Ayrica güzel yorumunuz icin tesekkürler.

Yine sanat eseri bir çalışma olmuş. 🔥🔥🔥
Eline sağlık Murat abi. Bu arada umarım sağlığınız iyidir, tekrardan geçmiş olsun.
Tesekkürler Samet, simdilik az pürüzler olsada pek önemli bir seyim yok, 6 Eylülde tekrar hastaneye yatiyorum ve orada nasil oldugum belli olacak.

Yine bir klasiğe hayat vermişsiniz sayın @Murat Cömez. Elinize sağlık, çok güzel olmuş 👏👏
Bu kibar ve asaletli duruşuyla tam bir müze eseri...
Cok tesekkürler, böyle yorumlari görünce daha cok yapasim geliyor.

Müthiş bir klasik yine, elinize sağlık👏👏👏
Tesekkürler.

@Murat Cömez eti cin takas. :) Eline sağlık abi , sanat eseri icra etmişsin yine. Bu nasıl bir mühendislik, çeliğin bu kadar hafif olması muhteşem bir şey.😍😍😍
Tamam takasa varim necmeddin :). Bu hafiflik celigin kendiyle alakali degil, bunda donanimin da katkisi var.

Harika gözüküyor..
Bir sorum var, klasik yol bisikletlerinin kadro açıları daha mı agresif, yani ne zaman bir klasik görsem agresif duruşlu oluyor. (doğru ifade olmayabilir ama daha öne yatık gibi)
Size öyle gelmis olabilir, bir kadronun agresif olamasi tamamen geometrisine baglidir. Yani ön tarafi yatik olmayanida var. belki size borularin inceliginden dolayi biraz dagsik görünüyor olabilir. :)

Zaten üst seviye çeliklerin çeki borusu 700c takıldığı zaman max 2 cm kalacak şekilde ebatlandırılıyor. Bu bisiklette amaç hem 27" hem 28" takılabilsin diye sanırım.
Can arka dropoutlarin ayarlan bilmesini söyle aciklayim. Üst seviye kadrolarda 2cm diye bir sey yok.
Dropout ayari iki akis arasinin mesafesini beirliyor. Iki akis arasinin ayari uzun olursadüz yolda düz giderken cok daha rahat bir yolculuk olur ama bu malesef bisikletin manevrasini bozar.
Eger iki akis arasi kisa mesafe olursa daha agresiv sürüs ve daha iyi manevra elde edile bilir bu yüzdende yol bisikletlerinin akis arasi genellikle %95 kisa olur.

Bir diger nedeni ise Agirlik tasimasi, bir bisikletin akis arasi nekadar kisa olursa okadar da az agirlik tasima kapasitesi olur ve aralik uzadikca yani acildikca agirlik tasima kapasitesi artar.

Ve ayrica yukarda @Eduardo Bianchi yani ilkay beyin de dedigi gibi, zincir mesafesini kısaltmak için dolayısıyla arka jant kadroya mümkün olan en kısa mesafede takılırsa daha agresif sürüş ve hızlanma sağlayacaktır,
 
Yüreğine sağlık @Murat Cömez abi :D
Eh, bana da bir hoşgeldin bike ayarlarsın artık garajındaki onlarca bisikletin arasından, oberhausene yakınsan. Hiç olmadı, campagnolo fincanından kahve içeriz abi :ssrtcbya: Misafirin yüzsüzü makbuldur :snzdglsn:
Ah keske yakin olsa, Oberhausen bana tam 450km civari ama dogum yerim Nordrhein-Westfalen 1973 Detmold. En azindan eyaleti tuturduk. Eger yolun düserse buralara hic teklifsiz istedigin zaman gelebilirsin. Campagnolo fincanlarda hemde kahvenin hasini iceriz.
 
@Murat Cömez, gerçekten ağzım açık kaldı. Tamam ben bir bisiklet ya da ekipmanları konusunda çok bilgi sahibi bir kişi değilim. Ancak, hayat kattığınız bu çalışmaya bir sanat eseri gözüyle bakabiliyorum. Renklerin uyumu, parlak metal parçaların ve kadro birleşim yerlerinin renklerle dansı, çeliğin bile ağırlaştırmadığı bu bisikleti, gayet sanatsal bir çalışmaya çevirmiş. Güzelim bisiklete tekrar mutluluk yaşatma şansı vermişsiniz. Tekrar hayat katmışsınız. Yüreğinize sağlık.
 
Harika gözüküyor..
Bir sorum var, klasik yol bisikletlerinin kadro açıları daha mı agresif, yani ne zaman bir klasik görsem agresif duruşlu oluyor. (doğru ifade olmayabilir ama daha öne yatık gibi)
Üst borular genelde yatay olduğundan daha agresif görünüyor. Ama sele gidon farkı eski kadrolarda genelde daha az oluyor. Eskiler kadroyu droplara göre ayarlarken şimdilerde yarışçılar hoodlarda daha çok vakit geçiriyorlarmış.
 
Üst seviye kadrolarda 2cm diye bir sey yok.
"İtalyan tipi" çelik yarış bisikletlerinde teker şişikken teker ile sele borusu arasında 2 cm'den fazla boşluk olan görmedim.

Aks (Türkçesi dingil, bir aklı-evvel'in hakaret olarak kullanmasından dolayı artık kullanılmıyor) mesafesi uzun olunca ne olur kısa olunca ne olur biliyorum tabii ki abi :harika:
 
"İtalyan tipi" çelik yarış bisikletlerinde teker şişikken teker ile sele borusu arasında 2 cm'den fazla boşluk olan görmedim.

Aks (Türkçesi dingil, bir aklı-evvel'in hakaret olarak kullanmasından dolayı artık kullanılmıyor) mesafesi uzun olunca ne olur kısa olunca ne olur biliyorum tabii ki abi :harika:
Ben sana ozaman söyle anlatayim, mesela asagidaki fotograflarda kadronun arka janti hem ileri hem geri aliniyor. bu genelde tüm senin dedigin klasiklerde mevcut ve gios bunu bis baska boyuta tasimis ama ayni vazifeyi görüyor.

Mesela burada senin dedigin gibi 2cm civari bir aciklik var.
5.JPG

Ve o acikligi dropun icine giren vidayi en geriye alirsak jantda en az 1-1,5 cm geriye gelecektir ve böylece akis mesafesi uzayacak ayni zamanda senin dedigin aralik da acilacak.
11.JPG

Bu olayi ise baso evolution cmpact modelinde janti dropun icinde ileri geri alma olayini yapmamis onun yerine dropuoutu komple ayarlanir yapmis. Sonucta klasiklerde ayar olayi yine ayni. Sadece birisi dropout icinde ayarli digeri dropoutun kendisi ayarli.
 
Geri