Scudo Sports

Düz yolda yaptığınız maksimum hız?

Powermetre kullanıyorum.

Aşağıdaki kayıtta max. 1116W anlık güç vererek çıktığım max hız 54km/h.
upload_2018-2-15_17-29-14.png

Max. 1216W verdiğim bir sprinte de 56.5 km/h a çıkabilmiştim. Peloton olmadan tek başına yapılan değerler.

60km/h ve üzerine çıkabilmek için en az 1500W ve üzeri civarı güç gerekecektir. Amatör olup da 1500W basabilecek adamın alnından öpülür.
 
Scudo
Kendim 42 km/h yapabildim en fazla. Bir aralar bisikletime dikiz aynası almaya doğubanka gitmiştim. Efor bisikletten aynayı alıp çıktığımda dükkanın önünde yeşil Merida yarış bisikletli bir adam duruyordu. Kendisiyle bisiklet hakkında biraz sohbet ettim. Shimano 105 setli full carbonfiber bir yarış bisikletiydi. Sahibi 13000 liradan satıyordu. Bisikletin başındaki adam da sahibinin arkadaşıydı.... O sırada bisikletin sahibi ortaya çıktı. Sahibine bu bisikletle yaptığı en yüksek hızı sordum. "Düz yolda 98 km/h" dedi. Emin olup olmadığını sorduğumda emin olduğunu söyledi.

Yarış bisikletlerindeki teker çapı 28" yani 71.12 cm. Bu durumda yarıçapı 35.56 cm oluyor. Tekerin çevresi 35.56x2x3.14=223.3168 cm. yani yaklaşık 2.23 metre. Bisikletin saatte 98 km yani 98000 m gittiği iddia ediliyor. Bu durumda tekerin 1 saatte 98000÷2.23=43946.18 tur dönmesi lazım. Bir saat 3600 saniye olduğuna göre tekerimizin bir saniyede 12.2 tur döndüğü iddia ediliyor. Yarış bisikletlerindeki en büyük dişli oranı 53/11 yani pedal bir tur çevrildiğinde teker 53÷11=4.81 tur dönüyor. Yani bu arkadaş bisiklette bir saniyede 12.2÷4.81=2.53 devir yapabiliyor(muş) Bu arkadaş beni keklemeye çalışmadı herhalde(!) Ulan benzin yakmayan bisikletle 90+km/h yapılabiliyor madem bisiklet o hızlara çıkabiliyorsa insanlar niye litresi 5.5 lira olan benzinle çalışan araçlara para veriyor?
 
@NKurtuldu (link) belki bu bisiklet olabilir.
 
@trainspotting35 Aynen bisiklet buydu. İkinci el bisikleti sıfırının parasına satmaya çalışan zihniyeti kutlarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: PDRant
Snap 2018-02-15 at 18.01.59.png 2.el ve 105 setli

 
  • Beğen
Tepkiler: cihataktag
Hani yolcuları es geçelimde mtb ile düz yolda yüksek hız yapabilenleri tebrik etmek lazım. Aynı hızı veren yolcudan neredeyse 1.5kat daha fazla güç harcıyor demektir. Akışkan gitmek için tekeri 2den 1.50 düşürdüm.Bu gidişle 1.30 hatta varsa 1 kadar yolu var. :)) Bide şöyle 10 kiloda verebilsek,tutabilene aşk olsun. :p Ama hep yol bisikletini merak etmişimdir, ciddi fark yaratıyor mu gibisinden. Yeni bisiklet alacak olsan tur mu yol mu çok kararsız kalacağım kesin. Hatta buradan sorayım, yol bisikletiyle kasise,çukura girince öyle ciddi zararlar alıyor mu? Malüm Tr şartları yollar mayın tarlası gibi, katır kütür gidiyoruz. :)
 
@Raptor8 hocam kulvarlar çok ama çok farklı,yol daha çok asfalta dönük performans amaçlı üretilmiş tabiki süratli olduğu için kağıt üzerinde Mtb ye göre üstünlüğü (kişinin kabiliyeti ve performansına ek bisikletlerin donanım etkisini bir kenara koyarsak) tartışılmaz... çukur ve benzeri engeller için mukayese edersek bana göre yol bisikleti hata toleransı kıyasında bir Mtb yanında daha şanssız..mtblerde amortisorler kasis çukur gibi bozuk zeminlerden kaynaklı titresim ve darbeleri bi sekilde tolere ediyor,tâbi bahsi geçen süratlerde (50-60 km/h)ile girilen çukurlarda hem yol hemde Mtb her ikisinde de Allah göstermesin (ki ben yaşadım) kırılan bir kaç kemikse sorun etmiyorsunuz..
 
@bilalfidanboy
Bana yol bisikleti, çukura girince, bir kaç defa kaldırımdan inince,arada taşlı yola girince hemen pert olacak gibi geliyor. Çok narin, çabuk hasar alan bir alet gibi geliyor.:)Tabiki bir mtb gibi kullanılmaz ama illada, ister istemez kasislere sert girildiği zamanlar olacak,farkketmeden birazcık yükseklikten inildiği zamanlar olacak, ara arada taşlık, bozul yollarda sürüldüğü olacaktır.
Mesala tur bisikletimle,40kmnin üzerine çıkınca, artık bir halsizlik, yorgunluk vs alıyor. Halbuki, youtubede bir sürü yolcuları izliyorum adamlar 70-80km bir çıkışta gedip geliyor. Bu yönü çok ilgimi çekiyor.
 
Yok o kadarda değil,ona göre (mühendislik,arge gibi çalışmalar yanı sıra)degisik hava,yol v.b. koşullarda defalarca testlerden geçiyor aksi takdirde yoksa herkes dökülürdü yollarda,bu arada sizin taleplerinize cevap verebilecek cyclocross tarzı bisikletlere yönelmeniz daha mantıklı olur...
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Tek rakibi Türk Hava Yolları olan hızlı! arkadaşlar için yazıyorum.:islik::)(Herkes üzerine alınmasın)
Tour de France'da, bireysel zamana karşı etabında en yüksek hız ortalaması; 55,446 km/sa ile 2015'de Rohan Dennis tarafından yapılmış.13,8 km lik etapmış
Yine Tdf'de,takım zamana karşıda en yüksek hız ortalaması 57,7 km/sa ile 2013'de Orica Greenedge takımı tarafından tutturulmuş.Bu etap da 25 km imiş.
 
@hamlet2006
Genelde kısa sürelik hızlardan bahsediyorlar hocam.Uzun süreli o hızlarda devam edebilmek zor,sizin bahsettiğinizde gene böyle bir yarış ve bellirli bir süreyi baz alıyor. Ama dediğim gibi kısa süre bile olsa mtb gibi ağır ve hantal bisikletlerle o hızlara düz bir yolda ulaşmak gayet iyi bir başarı. Geçende gene düz bir yolda hız denedim bu sefer 42 zor gördüm. Ama hem kilo var, hem bisiklette, ayaklık olsun kalın ayna kol olsun vs ıvır zıvırların ağırlıkları var.Hız belli bir yere çıkıp pedalı bırakınca o ani düşüşü hissedebiliyorum.Teker maksimum 80psi destekliyor.Ben 65psida kullanıyordum.Bundan sonra 70den aşağı inmeyeceğim.Hava vururken patlar vs diye biraz geriyorum. :)

@bilalfidanboy
Hocam, 2500ede yol var 3binede 7binede 20binede, bu fiyat farkı olduğuna göre malzemelerin mukavviyetide değiiyor anlaşılan.Buda kadro çatladı,akort zıpladı muhabbetlerinin olma ihtimalinin normalin üzerinde olduğunu gösterir bence.Bahsettiğiniz yol bisikleti modeli güzel,bana uyar gibi gözüküyor.İleride yol bisikleti alırsam bunları göz önünde bulundururum.
 
  • Beğen
Tepkiler: bilalfidanboy
Düz maşalı 14 kg'lık çelik kadrolu, 48/11 oranlı 26 jant bisikletimle düz yolda 47 km km/h, Kamyon arkası 63 km/h

11,5 kg, 52/11 oranlı 28 jant bisikletimle düz yolda 53 km/h, tır arkası 82 km/h (tır devamlı frenleme yapmasaydi 90-100 km/h çıkardım diye düşünüyorum)

Not : mtb ile normal sürüşle düz yolda 50 km/h üstü sürate çıktım diyenlere kesinlikle inanmıyorum...
 
Düz yolda hız çok ucu açık bir konu o yüzden su kadar yaptım bu kadar yaptım demenin bir anlamı yok.Kamyon arkası gidersen 50 km zorlanmadan gidersin yada eğer rüzgar arkandan esiyorsa uçurur seni ben ne kadar iyiymişim dersin ta ki gerçekler powermetre ile ortaya çıkar.O yüzden ne kadar hız yaptığının bir önemi yok ortalama hızınızı yükseltin kendinizi geliştirin keyif almaya bakın.
 
Satıyer sahilde 58 km hız yapmıştım ama bu tek başıma iken gurup halinde dürüldüğünde ya da rüzgar arkada olduğunda artacaktır bunlar yol bisikletim var bu arada
 
Tek başıma piyasadaki en aero bisikletlerden biriyle 59 gördüm dahası da yok,sporcuyum.
 
@Pamuk 1000+ watt antrenmanlıysanız, üretmekte bir sorun yaşamazsınız. Zor olan 1500+ wattlara yaklaşmak, eğer temel bisiklet antrenmanlarını tamamladıktan sonra bu watt değerlerine çıkabiliyorsanız, safkan sprinter olma şansınız yüksektir. Bisiklet kariyerinizi direk bu yönde belirlemeniz size çok fayda getirir.
 
Geri