Scudo Sports

Dura Ace c50 akıcılığı neden böyle?

Selami53

O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !
Kayıt
25 Haziran 2012
Mesaj
1.023
Tepki
575
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Merhaba arkadaslar resimde gorulen
Fulcrum racing s3 jant setini kullaniyordum,jantlar 1790 gram agirliginda sapim telli 35 mm aluminyum profilli bir jant seti ustunde 23 mm specialized turbo lastikler var ve evde yaptigim donus testlerinde on teker mandal takili olsun olmasin her halukarda 6 dakikayi deviriyor 7 dakikayi buluyor.
Jantlari upgrade amaciyla degistirip dura ace c50 clincer seti aldim 50mm profile 1600+ gram agirliga sahip bu jantlarin on tekeri ustunde 25mm continental lastiklerle mandalli mandalsiz her sartta 2 bucuk dakikayi gecmiyor.

Simdi merak ettigim konu bu kadar akicilik farki neden ?
Rulman / bilya farki diyecegim ama shimano geri zekali mi ki en ust seviye setinin akiciligini basit bir rulmanla artiracakken bilyali sistemde israr etsin ?
Belki hersey bu donus degil yolda ustune yuk bindiginde hersey degisecektir,bilyanin da avantajlari varidr ama bilemedim kafam karisti.Ozellikle bu janti kullanan arkadaslarin da jantlari bu sekilde mi ? Yada diger profilli jant kullanan arkadaslarinki,bilyali jant kullananlarinki ?
 

Dosyalar

  • IMAG2932.jpg
    IMAG2932.jpg
    134 KB · Okunma: 224
  • IMAG3047.jpg
    IMAG3047.jpg
    158,8 KB · Okunma: 225
Scudo
hocam üç dört tane ortalama bisiklet fiyatı eden jant seti en az 10-15 dk. dönmeli :)
 
Belki de shimano'nun göbekleri boşu boşuna dönmeyi sevmiyordur? belki de gerçek akıcılığı üzerine yük bindiğinde ortaya çıkıyordur?
Bence üzerine binip test etmeden denememek lazım. Shimano, özellikle de duraace modelinde böyle bir hatayı asla yapmaz. Elbet vardır bir bildiği.
 
Acaba dunyanin baska bir yerinde de bu donme testini yapanlar var midir?

Neyse ben bildigimi aktarip geceyim. Bazi jantlarda 2mm alyan ile sıkılık ayarı yapılır. Cok bossa jant artik yanal olarak oynamaya baslar. Cok sıkıysa da dediğiniz gibi zor doner. Guvendiginiz bir bisikletciye bunu ayarlatabilirsini. Buna ragmen donmuyorsa gobek bakimi yaptirin. Halen donmuyorsa o modellerin uretimi bu sekilde aaabie deyip gecin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
Yeni jantlarda belli bir süre kullanıldıktan sonra akıcılığının arttığını okumuştum.İçindeki gres ve yeni parçaların sıkılığı yüzünden kullanıldıkça akıcılığının artması mantıklı gelmişti..
 
QR lar çok sıkı olduğu zaman akıcılığını etkilediğini görmüştüm. Çok sıkmış olma ihtimaliniz var mı? Turda tecrübeli bir abimizde görmüştüm gitmiyor bu vs demişti. QR ları kontrtol ettik gevşetti ve düzeldi. Farkında olmadan sağlam olsun diye çok sıkılabiliyor aklınızda olsun:rolleyes:
 
@Ahmet Ayaz 3-4 bisiklet parasi edeni bilmiyorum ama bi karbon jantin yari parasi etmeyen set en kral set kadar donuyor..
@Kuzey Ege bende oyle dusunuyorum belki yuk binince farkediyordur dun biraz bindim bir eksisini artisini farkedemedim.
@ToffieBoi yada rulman > bilya
@Ozan k. A baska yerleri bilmiyorum normalde kac dakika dondugune takilacak birisi de degilim ama arada az bir fark yok.Yorum ici .Tesekkurler dikkate alacagim gobekleri actirmaktansa once o kisimla ilgilenmek daha makul.
@volkan Öz evet oihtimali de dusundum fakat jantlar benden onceki sahibi tarafindan bir iki kez kullanildi ve 500 km yapmistir.Acaba yeterli bir mesafe degil mi ?
@Ekrem Yılmaztürk ilk dikkat ettigim hatta heo dikkat ettigim kisim orasi,zaten yazida da belirttim mandalli mandalsiz farketmedi.

Bu arada ek bilgi : arka jantta herhangi bir fark yok onceki sete gore.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekrem Yılmaztürk
@Selami53 işin şakasındayım hocam. bu kadar teknik mevzular beni aşar.
 
Ön jantları karşılaştırdınızmı?
Üst seviye jantların bazılarında arka jantların hublarında tırnak sayısı fazla oluyor, bu durum pedal çevirirkenki akıcılığı etkilemiyor ama pedal çevirmeyi bırakınca cırr sesi aldığınız noktada jantı daha çabuk yavaşlatıyor, bazı firmalar daha fazla tırnak sayısını daha güçlü hub sesi ve tekere aktarılan güçte daha az kayıplar yaşamak için tercih ediyor diye biliyorum, tabii shimano jantlarında rulmanlı ve sesli sistem olmama durumu olduğu için içindeki gres yoğunluğu kirliliği ve bilyaların yağsız olup karıncalanabileceği düşünülerek jantlarınızı sıfır almadıysanız ,ilk aldığınızda kontrol etttirip, sonra ise periyodik bakım zamanı aralıklarını belirlemenizde fayda var..
 
  • Beğen
Tepkiler: Selami53
valla yarışlarda takımların kullandığı jantın sorgulanması pek alışılmış bir durum değil...
 
@Selami53

Aslında Campy ile Shimano göbekler arasında sistem oalrak pek fark yok. Fulcrum (Yani Campagnolo) göbekler öyle endüstriyel, işte atıyorum 6609 numaralı rulmanı kullanmıyor. Onda da yine açık bilyeli bir sistem var.

Shimano jant yeni olduğu için, göbekte kullanılan yağ henüz oldukça sert. Kısa bir süre kullanımdan sonra kendine gelecektir.
Ayrıca, göbeğin boşta dönerken yaptığı performans o kadar da önemli değil. Asıl performansı üzerinde yük varken, bisiklet sürülürken gösterir set.
 
@emrah9700 bu karsilastirmam zaten on janta gore,arka da bir gariplik yok.Bu gidisle actiracagiz gibi gozukuyor.
@volkan Öz merak ettigim sey o aslinda.Yani bu jant seti normalde boyle mi ?

@ToffieBoi yorum icin tesekkurler,peki acilmasi icin 500 km yeterli degil mi acaba.
 
@Selami53
Bu km'yi göbeklerin içerisindeki grese zarar verebilecek, yağmur, dere veya tazzikli yıkamayla girebilecek bir su bile değiştirebilir, siz bakımdan sonra en azından sizdeki süreci bilirsiniz, bu durumu bir ikinci el araç alınca buji yağ yağ filtresi, hava filtreleri ve triger yenilemesi yapıp km'nizi bir yere not almaya benzetebilirsiniz..
 
Bu arafa göbek açmak motor acmak vs bunlar kötü şeyler degil. Bazi ilanlarda hic açılmadı ellenmedi vs diye şeyler okuyorum, açın abi ... açın yaglayin kontrol edin bunlar kötü şeyler değil. Ince anahtar varsa siz de yapabilirsiniz o kadar basit islemler. Iki tane inca anahtar gres yagi ve temiz bezden başka seye ihtiyacınız yok.

Youtubeda acin video izleyerek yapin...
 
@Selami53 500km az bence. Zonda var bende de ilk zamanlarda pek ses çıkmıyordu şuanda yaklaşık - 1500 2000 e yaklaşmıştır ses oldukça artmaya başladı.
1 kere detaylı temizlik gördü bisiklet ondan sonra fark etmeye başladı ses.. Bir kaç video izledim, kulakları sıkarken çok sıkı yapmış olabilir misiniz ?
Onun bile gerçekten büyük etkisi var akışta.. Hatta akşam eve gittiğimde bende kontrol edeceğim :) uhde kaldı içimde..
 
  • Beğen
Tepkiler: AliÇimen
Jantın akıcılığını boşta dönerken test etmek yanlıştır hocam. Yol bisikletimde Eski jantım shimano r500 idi. Şuanki jantım Fulcrum R5. Şehir bisikletinden fitnes bisikletine dönüştürdüğüm bisikletimde de kendi örümüm novatec d712-d711 göbekler ve 29" dt xr 331 çemberler dt tellerden oluşan 1500g lık jant setim var. Boşta çevirmede aralarında en iyisi kendi ördüğüm jantlar. Arka ön teker farketmiyor çevirdiğimde en az 3-4 kat filan fark atıyor diğer jantlara. Yol jantlarını kıyaslamak gerekirse boşta çevirmede R500 ün arka göbeğinin akıcılığı daha iyiydi. Ama bisiklet üstünde işler hiç de öyle değil. Fulcrum ile ciddi fark hissettim ortalama hız konusunda.
 
@volkan Öz
ki sansen ben cosmic elite jant setimin akiciligini begenmiyip temizlik yaparken gresslemistim ve akiciliginin degistini bariz hissetmistim
 
Janta taktığınız lastik ağır bir lastikse boşta dönme süresi daha uzun olur vb. Daha önce de yazıldığı gibi üzerine yük bindirmeden tekerleği boşta döndürerek herhangi bir kanıya varamazsınız. eski jantınız yenisinden biraz daha ağır ve mekanizma uzun süredir kullanıldığı için kendi akışını kazanmış. haliyle boşta dönmesi daha rahat. çok kötü ve çok iyi jant arasındaki farkı bedeninizle hissedebilirsiniz ama iyi ve çok iyi jant arasındaki farkı test tertibatı olmadan sadece hislerle karşılaştırabilmek mümkün olmayacaktır bence.
 
Geri