Road_Runner
Road Runner
- Kayıt
- 24 Nisan 2010
- Mesaj
- 6.000
- Tepki
- 24.878
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Cervélo

- Amerikan bisiklet üreticisi (link) pazartesi (dün) (link) modelini duyurdu ve dünyanın UCI onaylı en hızlı bisikleti olduğunu açıkladı.
- TDF'nin başlamasına 1 haftadan az süre kaldı, (link) takımı TDF'de bu bisikleti kulanacak.
- Bu über-süper
aero bisiklet özellikle (link), (link) ve (link)'a rakip olarak geliyor.

11.000$'lık SystemSix, profesyonel pelotonun en hızlı bisikleti.
SystemSix, 3 farklı seçenek ile satılacak, en düşük modeli Ultegra setli 4.000$'lık modeli olacak.
"SystemSix" adının nereden geldiğinden ise şöyle bashediliyor: En hızlı kadroyu ortaya çıkarabilmek için kadro(1), maşa(2), dahili gidon(3)ve boğazı(4), sele borusu(5) ve jantları(6) özenle bir araya getirdik. Sonuç olarak, dünyanın en hızlı bisikletini elde ettik (Rüzgar Tüneli testlerini baz alarak)
Bu yepyeni bisiklet, önceki seri olan (link)'dan daha hızlı (tırmanış hariç








- Hava Direnci
- Yuvarlanma direnci
- Grupset sürtünme kayıpları
- Jant rulmanları
- Tırmanış performansı
- Hızlanma (sprint) performansı



Kırmızı okla gösterilen yerden itibaren SuperSix EVO dövüyor, yani %6 eğim ve üzeri. Kısacası bisiklet yokuşta pert

Evet nerede kalmıştık, bisiklet dediğimiz gibi çok aero bakın

Sample 1 ve Sample 2 olarak gösterilen ilk grafik muazzam ilgimi çekti
bkz. -20 derece rüzgarda Sample 1 0.07 Cda iken Sample 2 0.10 Cda
Sample 1 = Denek 1
Sample 2 = Denek 2
Cda mevzusuna kafayı takmaya karar verenler için farklı yazı: Aynı eforla nasıl daha hızlı gidilir?

SystemSix'in 48 km/h hızda diğer modellere kıyasla yarattığı watt farkını gösteren grafik

Bir önceki grafiğin aynısı, tek farkı en sondaki "Geleneksel hafif bisiklet" maddesi ve 50-60 watt farkı yarattığı eklenmiş. Ben bunu Cervelo R3 olarak düşündüm mesela :islik:

75 kiloluk sürücü ile 300 Watt'da gerçekleştirilmiş test sonuçlarına göre SystemSix, EVO'dan daha iyi (en azından %6 eğime kadar

Sprint kıyaslaması: Sadece ve sadece bisikletin sürtünme katsayısı baz alarak yapılmış, gerçek dışı bir tespit
Halbuki benim "dandik"(bu bisiklete kıyasla

%5 eğimli inişte EVO gibi bir kadroya 3.2 km/h fark attığını iddia ediyorlar...

30 km/h hızda "geleneksel bisikletlere" göre %10 watt kazancı sağlıyormuş... (ama %400 daha pahalı, Cervelo R3'ü baz aldım)

Yeni üretim jantlar da performansa katkı sağlıyormuş

Jant ve lastiğin birlikte hava direncine karşı gösterdiği uyumu gösterir şema. Teta açısı nedir ne değildir, kaç km/h hızda bu uyum maksimum, ne zaman minimum bilmiyoruz. Bildiğimiz tek şey, çok aero olduğu efendim

Geniş profilin daha aero olduğu yönünde bir tespit

Farklı jantların Conti GP4000 23mm ve Conti GP4000 25mm lastikler ile Rüzgar Tüneli testi sonuçları
(Knot64 bizim jant, evet)

Nihayet içinde esnemezlik geçen bir cümle: Elit düzeyde esnemezlik. (Hangi elit? Neye göre elit? Ne kadar elit, bilmiyoruz. Emin olduğumuz tek şey, oldukça elit olduğu

İnanılmaz kalın alın borusu havayı adeta bir gemi burnu gibi yarıyor görünüşe göre

3 farklı Grupsetle satış opsiyonu

Çiçekli modeller de düşünülmüş
Faydalanılan makale: (link)