Dünyanın en hızlı bisikleti: Cannondale Systemsix

Konu, Yol Bisikleti kategorisinde Serkan Mıstınoğlu tarafından 3 Temmuz 2018 tarihinde paylaşıldı.

Etiketler:
  1. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    6.078
    Beğeniler:
    31.372
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Sponsorlu 5b352fe9c60fa42d008b4717-1334-889.jpg



    • Amerikan bisiklet üreticisi Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız. pazartesi (dün) Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız. modelini duyurdu ve dünyanın UCI onaylı en hızlı bisikleti olduğunu açıkladı.
    • TDF'nin başlamasına 1 haftadan az süre kaldı, Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız. takımı TDF'de bu bisikleti kulanacak.
    • Bu über-süper :bsmagryr: aero bisiklet özellikle Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız., Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız. ve Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.'a rakip olarak geliyor.

    5b352fe9d4f05f2c008b4712-1334-889.jpg
    11.000$'lık SystemSix, profesyonel pelotonun en hızlı bisikleti.

    SystemSix, 3 farklı seçenek ile satılacak, en düşük modeli Ultegra setli 4.000$'lık modeli olacak.

    "SystemSix" adının nereden geldiğinden ise şöyle bashediliyor: En hızlı kadroyu ortaya çıkarabilmek için kadro(1), maşa(2), dahili gidon(3)ve boğazı(4), sele borusu(5) ve jantları(6) özenle bir araya getirdik. Sonuç olarak, dünyanın en hızlı bisikletini elde ettik (Rüzgar Tüneli testlerini baz alarak)

    Bu yepyeni bisiklet, önceki seri olan Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.'dan daha hızlı (tırmanış hariç :D birazdan göreceğiz) ve Trek, Specialized, Canyon'a rakip olması için üretilmiş. Tam olarak Road-Race kategorisinde bir bisiklet (artık "kadro" demiyorum "bisiklet" diyorum çünkü hızlı olmasını az önce bahsettiğimiz 6 bileşenine ayrı ayrı borçlu) olduğundan bahsediliyor.

    5b352fe9f515db25008b46f4-1334-889.jpg

    5b352fe98faac331008b46dd-1334-889.jpg

    5b352fe60fae9630008b4694-1334-889.jpg

    5b352fe867e92435008b45f9-1334-724.jpg

    5b352fea019a46900a8b4635-1334-2001.jpg

    5b352fe97248c81b008b4786-1334-889.jpg

    5b3691c0d4f05f1c008b495e-960-539.jpg

    5b3691b579aa6319008b47d8-960-537.jpg
    • Hava Direnci
    • Yuvarlanma direnci
    • Grupset sürtünme kayıpları
    • Jant rulmanları
    • Tırmanış performansı
    • Hızlanma (sprint) performansı

    5b3691af9801fd1d008b4917-960-536.jpg

    5b3691b0d7eb3f28008b4808-960-536.jpg

    5b3691b279aa631a008b4807-960-539.jpg

    Kırmızı okla gösterilen yerden itibaren SuperSix EVO dövüyor, yani %6 eğim ve üzeri. Kısacası bisiklet yokuşta pert :D Ama olsun, aero. Eğim %10'a çıktığında EVO 3 km/h daha hızlı oluyor :acpsnr: Ne EVO'ymuş arkadaş.

    5b3691bef515db9a048b483f-1334-747.jpg

    Evet nerede kalmıştık, bisiklet dediğimiz gibi çok aero bakın o_O Dövdüğü bisikletler de Trek Madone 9.9 falan :eek:


    5b3691afce37b226008b48a6-960-537.jpg

    Sample 1 ve Sample 2 olarak gösterilen ilk grafik muazzam ilgimi çekti :tskler: İki örnek arasında %30 civarı farkın oluştuğu yerler var arkadaşlar bu nasıl bir testtir :snzdglsn:
    bkz. -20 derece rüzgarda Sample 1 0.07 Cda iken Sample 2 0.10 Cda

    Sample 1 = Denek 1
    Sample 2 = Denek 2

    Cda mevzusuna kafayı takmaya karar verenler için farklı yazı: Aynı eforla nasıl daha hızlı gidilir?

    5b3691ab034eb222008b48d7-960-537.jpg
    SystemSix'in 48 km/h hızda diğer modellere kıyasla yarattığı watt farkını gösteren grafik

    5b3691ac44e98819008b4808-960-538.jpg
    Bir önceki grafiğin aynısı, tek farkı en sondaki "Geleneksel hafif bisiklet" maddesi ve 50-60 watt farkı yarattığı eklenmiş. Ben bunu Cervelo R3 olarak düşündüm mesela
    :islik:

    5b3691aee9cf2b07018b49ab-960-540.jpg
    75 kiloluk sürücü ile 300 Watt'da gerçekleştirilmiş test sonuçlarına göre SystemSix, EVO'dan daha iyi (en azından %6 eğime kadar :D:bsmagryr:)

    5b3691b39801fd1a008b4957-960-536.jpg
    Sprint kıyaslaması: Sadece ve sadece bisikletin sürtünme katsayısı baz alarak yapılmış, gerçek dışı bir tespit :snzdglsn::acpsnr: Sprintte esnemezlikten bahsetmeyen, baz almayan ilginç bir veri. Kısacası bisikletin "esnemezlik" (stifness) anlamında bir iddiası yok arkadaşlar. Sözü bile edilmemiş, sprintte bile sözü edilmemiş!
    Halbuki benim "dandik"(bu bisiklete kıyasla :D) kadrom bile %20 ve %32 daha stiff olarak dizayn edilmiş mesela: Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.

    5b3691bec60fa42d008b4963-960-538.jpg
    %5 eğimli inişte EVO gibi bir kadroya 3.2 km/h fark attığını iddia ediyorlar...

    5b3691bfce37b219008b48e2-960-540.jpg
    30 km/h hızda "geleneksel bisikletlere" göre %10 watt kazancı sağlıyormuş... (ama %400 daha pahalı, Cervelo R3'ü baz aldım)

    5b3691bdc60fa425008b496b-960-536.jpg
    Yeni üretim jantlar da performansa katkı sağlıyormuş

    5b3691b143cdae2b008b4952-960-536.jpg
    Jant ve lastiğin birlikte hava direncine karşı gösterdiği uyumu gösterir şema. Teta açısı nedir ne değildir, kaç km/h hızda bu uyum maksimum, ne zaman minimum bilmiyoruz. Bildiğimiz tek şey, çok aero olduğu efendim :naslyany:

    5b3691b20fae962b008b483c-960-539.jpg
    Geniş profilin daha aero olduğu yönünde bir tespit

    5b3691b244e9882f008b481b-960-540.jpg
    Farklı jantların Conti GP4000 23mm ve Conti GP4000 25mm lastikler ile Rüzgar Tüneli testi sonuçları
    (Knot64 bizim jant, evet)

    5b3691be019a46d4018b48e2-960-538.jpg
    Nihayet içinde esnemezlik geçen bir cümle: Elit düzeyde esnemezlik. (Hangi elit? Neye göre elit? Ne kadar elit, bilmiyoruz. Emin olduğumuz tek şey, oldukça elit olduğu :snzdglsn:)

    5b3691b9b0ff6f1d008b48ca-960-535.jpg
    İnanılmaz kalın alın borusu havayı adeta bir gemi burnu gibi yarıyor görünüşe göre

    5b3691bbf515db25008b48b8-960-540.jpg
    3 farklı Grupsetle satış opsiyonu

    5b3691b87248c819008b49d9-960-537.jpg
    Çiçekli modeller de düşünülmüş :)

    Faydalanılan makale: Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.
     
  2. Tolga Çelebi

    Tolga Çelebi Culebrist

    Kayıt:
    2 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.927
    Beğeniler:
    4.432
    Şehir:
    Üsküdar / İstanbul
    Adı:
    Tolga Çelebi
    Bisiklet:
    Focus
    Saçma,çooook saçma :mzkdnlmk:
     
    Serkan Mıstınoğlu bunu beğendi.
  3. #3
    Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    6.078
    Beğeniler:
    31.372
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Canondale bu sefer gerçekten turnayı gözünden vurmayı kafaya takmış durumda. Bisikletin duyurulmasının hemen ardından GCN videosu yayınlandı, bu videoda bu bisikletin aslında yokuşta o kadar da kötü olmadığına ikna etmeye çalışıyorlar bizi :snzdglsn: Madem bizi ikna etme niyetindesin, neden bir önceki seri olan Supersix EVO'nun kadro setinin 400 gr daha hafif olduğunu söylüyorsunuz arkadaşım :D Nasıl inanacaz biz şimdi size.



    ulte.png

    GCN böyle değildi :eek: Bu nasıl bir vites kullanımıdır GCN :D Kıracan güzelim shadow arka aktarıcıyı

    Videoda bizi yine yumuşak karnımızdan vurmuş GCN: Yokuş çıkmaz diye üzüleceğinize, yokuşu inerken daha hızlı olduğu için sevinin :D Ciddiyim buraya bağlamışlar

    zazaz.png
    qweqwe.png
     
  4. lealtad

    lealtad Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Aralık 2014
    Mesajlar:
    1.732
    Beğeniler:
    2.522
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hüseyin
    Bisiklet:
    Diğer
    Türkiye’de ki en etken tepkiler canlandı gözümde.

    “Hacı bu disk ama ya disk olmasa alırdım”:D
     
  5. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    3.830
    Beğeniler:
    5.571
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Yemişim bisikleti ama o aynakol ne kadar güzel bir şey yahu!
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  6. romedon Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2018
    Mesajlar:
    27
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    bursa
    Adı:
    Şafak Göçmen
    Bisiklet:
    b'Twin
    şu oturuş pozisyonuyla nasıl uzun yol yapıyorlar şaşıyorum.Benim racing motosiklet bile böyle rahatsız değil :p
     
  7. isosel

    isosel Kron xc 500 & Mosso 735 tca 105

    Kayıt:
    11 Temmuz 2017
    Mesajlar:
    776
    Beğeniler:
    2.684
    Şehir:
    KONYA
    Adı:
    İsmail SELÇUK
    Bisiklet:
    Kron
    @Serkan Mıstınoğlu aktarıcıdan yaş geliyor.. 30 km/sa te %10 tasarrufu varmış :ssrtcbya: Disk freni hızından dolayı mı kullandılar acaba?
     
    Serkan Mıstınoğlu bunu beğendi.
  8. ahmetd79

    ahmetd79 Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2017
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    229
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    ahmet
    Bisiklet:
    Merida
    offf bu ne beee (süper )
     
  9. BF Okuru Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    7
    Siz cannandale demişsiniz de bu bildiğin canyon areo road
     
    Serkan Mıstınoğlu bunu beğendi.
  10. #10
    Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    6.078
    Beğeniler:
    31.372
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    @Pamuk Cannondale temsili :

    canyon-aeroad-cf-slx-disc-8.0-di2.jpg

    :D Bence belli bile olmuyo
     
  11. Fırat İler

    Fırat İler Daimi Üye

    Kayıt:
    25 Eylül 2013
    Mesajlar:
    212
    Beğeniler:
    287
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Sadece disk fren icin uretilmis. Sonradan donusturme yok. Uzerinde powermetre ile geliyor ama parasini odersen aktive edebiliyorsun. Vay arkadas..


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Serkan Mıstınoğlu bunu beğendi.
  12. flat-6

    flat-6 Üye

    Kayıt:
    15 Ocak 2017
    Mesajlar:
    27
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Recep Sinan
    Bisiklet:
    Specialized
    Canyon Aeroad ve Venge Vias'ın karışımı gibi olmuş.
     
    Serkan Mıstınoğlu bunu beğendi.
  13. Kıvanç Pürtelaş Daimi Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    93
    Şehir:
    İstanbul-İzmir
    Bisiklet:
    Orbea
    Çok güzel bir bisiklet. Hi-mod ile karbon ayrı ifade edilip gruplandırılmış. Ayrıca 4000 dolarlık modelleri çok çekici durmuyor.
    Bu bisikleti alan olursa, kullanici yorumlarını okumak, dinlemek isterim.
     
  14. sargonnas

    sargonnas Expand your mind...

    Kayıt:
    18 Nisan 2016
    Mesajlar:
    292
    Beğeniler:
    835
    Şehir:
    Karşıyaka - İzmir
    Bisiklet:
    Batus
    Herşey güzel de, neden bütün makineler merida ya benziyor anlamıyorum. Gözümde bu tasarımların hepsi merida o_O :confused::kötü:
     
    Emre Yönlüer bunu beğendi.
  15. mehmet ugur demir

    mehmet ugur demir Youtube: https://bit.ly/2ME7hSm

    Kayıt:
    19 Eylül 2014
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    zonguldak
    Bisiklet:
    Whistle
    Bilim işin içine girince her şeyine güzel oluyor.
     
  16. #16
    Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    6.078
    Beğeniler:
    31.372
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    @sargonnas demek ki bir bisiklette ilk arka çatala bakıyorsunuz :D

    merida-reacto-2017-complete-bike-2.jpg

    İkinci olarak da yere tamamen paralel üst boruya bakıyorsunuz :) Ve doğru diyorsunuz, meridaya benziyorlar. Merida uzun sayılabilecek bir süredir arka çatalı aşağıdan bağlıyor. Sallıyorsam uyarın, 2014'ten beri belki de. Sonra diğer firmalar da bunu denediler ve aero anlamında verim aldılar :) Çok kalın alın borusunu ilk deneyen firmalardan biri de merida. Görseldeki alın borusu soba borusu gibi :ckskc:

    Bazı bölgeler, artık çok standartlaştı ve gerçekten sıkıcı olmaya başladı bence de :snzdglsn:

    Merida'nın bahsettiğim 2014'te TDF koşan kadrosu:

    Merida Reacto KOM - Rui Costa 01.jpg

    Artık böyle narin alın boruları pek göremeyeceğiz sanırım:

    Cervelo-S3-Seattube-Hourglass-Aero-Headtube.jpg
     
  17. sargonnas

    sargonnas Expand your mind...

    Kayıt:
    18 Nisan 2016
    Mesajlar:
    292
    Beğeniler:
    835
    Şehir:
    Karşıyaka - İzmir
    Bisiklet:
    Batus
    Bakılmıcak ve görülmücek gibi de değil ki. Hepsi aynı tasarım. Üst botunun birleşim yerleri bile aynı çoğunun. Ben bu tasarımda bir bisiklet almam. (Gene çok yüksekten konuşmayayım belli olmaz:D)

    Ama yine de sevmiyorum. Aero dinamik önce gelir ama yok yani bu tasarımların suyu çıktı. Temcit pilavı gibi her gün lahmacun misali yenmezki :)
     
  18. srdrmrs Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    963
    Beğeniler:
    1.623
    tam ağırlıgı ne kadarmış göremedim ben. canyona baya benzetmişler gerçekten :)
     
  19. vetohan

    vetohan Daimi Üye

    Kayıt:
    21 Mayıs 2018
    Mesajlar:
    292
    Beğeniler:
    457
    Şehir:
    Muğla
    @srdrmrs

    GCN'in incelemesinde 7.8 kilo olduğunu söylediler.

    Aero kadro üretimi son derece bilimsel bir süreç olduğu için, kadroların birbirine benzemesi çok doğal.
     
    Serkan Mıstınoğlu bunu beğendi.
  20. srdrmrs Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    963
    Beğeniler:
    1.623
    Sponsorlu valla benim kadro daha hafif ben de onla avunuyorum :D
     
    Serkan Mıstınoğlu bunu beğendi.
  1. Daha güzel bir site kullanımı sağlamayı hedeflediğimizden dolayı, bu sitede çerezler kullanılmaktadır. Bu sebeple çerezlerden yararlanarak sitemizle nasıl bir etkileşimde bulunduğunuza dair ilişkili verileri kaydedecek araçlardan faydalanıyoruz. Bu siteye giriş yapıp kullanarak, çerez kullanımını kabul etmiş oluyorsunuz.
    Duyuruyu Kapat