Dişli oranlarınız ve tecrübeler

Kayıt
14 Nisan 2010
Mesaj
17
Tepki
7
Şehir
istanbul
Yol bisikletinde kullandığınız dişli oranları nedir ?

Ben bisikletimde 39 - 50 ve 11 - 23 ikilisini kullanıyorum. Normalde kullanımda bir sıkıntım olmasa da 23 yerine daha büyük bir dişli olsa fena olmaz die düşünmekteyim. Amacım yokuşlarda daha yüksek kadansa ulaşıp dizlere daha az yük bindirmek. 10 lu sistem kullanıyorum, düşünceleriniz ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış TURAN
Scudo

Oxsy

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ekim 2006
Mesaj
1.899
Tepki
2.003
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Focus
Bisiklet türü
Yol bisikleti
34-50 daha uygun bir kombinasyon olabilir diye düşünüyorum. Genelde 39-53 ayna 12-23 ruble kullanıyordum. Şuan 11-25 kullanmaktayım 11 li sistem...
 

iskender şerit

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Şubat 2010
Mesaj
1.018
Tepki
463
Yaş
40
Şehir
Kocaeli
Bisiklet
Bianchi
34/50 - 11/32 yada 34 en geniş vites oranı. Lakin 50 ile 34 arasında 16 fark olduğundan vites geçişlerde 39 kadar seri olmayabilir.
 
Kayıt
14 Nisan 2010
Mesaj
17
Tepki
7
Şehir
istanbul
Aslında şimdi mesajı okuyunca hatalı yazdığımı fark ettim. Aklım 39 - 53 e gitti.

Bendeki oranların doğru şekli şu 34 - 50 ve 11 - 23.

sonuc olarak 34 ve 23 u kullanarak sehir icinde sıkıntım yok ancak ada yokuşlarında dizlere yük mü bindiriyorum acaba diye tereddüt ediyorum. Piyasada shimano 105 10 lu sistem 12 - 25 rublesi var ancak çok farkedecegini sanmıyorum. Ultegra 11 - 28 de var ama pahalı bir model.
 

Ali Hekimoğlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Ağustos 2006
Mesaj
1.175
Tepki
247
Şehir
izmir
Bisiklet
b'Twin
34-50 ve 12-25 kullanıyorum ama yokuşlar için 12-27 rubleye geçmeyi düşünüyorum bir amatör fitness binicisi olarak. Aslında 12-23 10'lu ruble çok güzel ama yokuşlarda vücudu hırpalamamak için mecburen 27 düşünüyorum.
 

murat beyaz

Daimi Üye
Kayıt
30 Nisan 2010
Mesaj
219
Tepki
152
Şehir
izmir
34-50ve 11-23 gayet iyi oranlar.
Bundan daha yumuşak vitese çok dik yokuşlar çıkmıyorsanız ihtiyaç olmaması lazım.
En düşük viteste, 34-23, 60 kadansta hızınızın 12km/s'ye yakın olması lazım yanlış hesaplamıyorsam.
Demek ki 10 km/s hız ile çıkmak için 50 kadans yapmanız lazım, o da mantıklı ve vucüdu çok zorlamamalı.

ekleme: Basit formül, zaten bildiğiniz üzere, krank/ruble oranı x kadans x 0,1338 = km/s cinsinden hız (28 tekerlek boyu için)
 
Kayıt
14 Nisan 2010
Mesaj
17
Tepki
7
Şehir
istanbul
evet yokuşları genelde 10 km/s ile çıkıyorum, hesap bana da doğru geldi..
 

Borell

Aktif Üye
Kayıt
4 Eylül 2009
Mesaj
112
Tepki
110
Şehir
Ankara
50-34 arasi atlama cok geliyor bana, 50-36 daha iyi ancak onada yaprak bulmak kolay degil 36t
 

çağrı ilter

Aktif Üye
Kayıt
27 Ocak 2011
Mesaj
119
Tepki
61
Şehir
İstanbul / Manisa
Bisiklet
Scott
50-34 aynakol. ruble 11-23. başlarda zorladı rubleyi 25 falan yapmak istedim. üşengeçliğimden yapamadım bir türlü ama zamanla da alıştım şimdi gerek görmüyorum .
 

caner ünsal

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2007
Mesaj
1.088
Tepki
485
Şehir
izmir
Bisiklet
Scott
Benim gibi bisikletle ilgili teknik bilgisi kısıtlı olup, yokuşlarda zorlanmamak için hesap yapmadan internetten 11-32 ruble siparişi verecek olanlar için uyarı olarak yazıyorum. Örneğin 105 ayna kol setimiz var önde 50-34 arkada 11-23 dişlimiz ve kısa bacak arka aktarıcı var . gidip 11-32 ruble alırsak vites sistemi sağlıklı çalışmaz . Kısacası keyfi kombinasyon yapamıyoruz. Aktarıcının özelliklerini üreticinin kılavuzundan okumalıyız. Öndeki dişli oranları ile rublenin dişli oranları bir biri ile uyumlu olmalı. Ayrıca arka aktarıcının uzun bacak mı? kısa bacak mı ? olduğu da dikkate alınmak zorunda.

Bisikleti alırken fizik kondüsyon durumumuza, yaşımıza göre doğru dişli oranlarını seçmek ileride değişim yapma ihtimallerimizle birlikte değerlendirmekte fayda var.
Hangi dişli oranları kimler (hangi grup bisikletçiler) için uygun ?
Bisikletten inip birlikte yürümeyi sevmiyorsanız ve sıradan bir fizik kondüzyonunuz varsa mütevazi oranları seçmelisiniz. Vitesler yokuşlar içindir. Yaşınızı ve kondisyonunuzu değerlendirmelisiniz. Kullanacağınız bölge acayip düzlük değilse Hiç olmazsa %10 luk yokuşu bisikletten inmek zorunda kalmadan çıkabileceğiniz kombinasyonu kullanmalısınız. Önde 52-39 arkada 11-23 ile herkes düz yolda gider. Satıcının ya da risk almadan öneride bulunan sıkı binicilerin tavsiyelerini ihtiyatla karşılamakta fayda var. Sporcular için sıradan bir performans hobi kullanıcısı için ancak seyirlik olabilir.
Spor amacı dışında keyif için sürenlerde yüksek vites oranları ile Diz eklemlerinde oluşacak aşırı basıncın genetik yatkınlığı olanlarda ileride tatsızlıklara yol açabileceği hususu kaynak göstermek gerektirdiğinden bende şu anda bunu yapmakta pek enerji hissetmediğimden bu konuda yetkin kişilerin katkıda buluması temennisi ile geçiyorum.
 

IbrhmAkgl

Daimi Üye
Kayıt
15 Mayıs 2010
Mesaj
277
Tepki
211
Şehir
Çarşamba/SAMSUN
Bisiklet
Salcano
Arkadaşlar bu konu iyi olmuş Ben de Salcano XRS 030 Apex almayı düşünüyorum. Üzerinde Apex 53-39 ve 11-23 set var. Bana ağır geleceğini düşünüyorum ama denemeden de emin olamıyorum. Şu an düşük model bir hibrit bisiklete biniyorum 42 ayna ile 11 rubleyi bile neredeyse hiç kullanmıyorum. genelde düz yolda 42x12 veya 42x13 veya 42x15 kullanıyorum. 53x11 çok büyük geliyor bunu düşününce. Ama yol bisikleti ve mavic göbekler ile nisbeten rahat olacağını düşünüyorum ama kesin birşey diyemiyorum. En olmadı 11-32 rubleye geçerim diye planlıyorum. Siz ne tavsiye edersiniz.
 

murat beyaz

Daimi Üye
Kayıt
30 Nisan 2010
Mesaj
219
Tepki
152
Şehir
izmir
@IbrhmAkgl

Düz yolda sıkıntı yaşamazsınız. 39 diş olan küçük ayna size yeterli olur, büyüğe geçmeniz bile gerekmeyebilir.
Yokuş çıkmak ya da 15km/s ile gezintiler yapmak istiyorsanız aynakol sıkıntı yaratır.
Yol bisikletinin anlamı 25+ km/s ortalamalı sürüşlerde ortaya çıkar.
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Kendinizi geliştirmek istiyorsanız eğer, olabildiğince ağır oranları seçin. Tabii bunda yaşı da hesaba katmak gerekir. Çok genç veya yaşlı birinin 50-34 aynakol kullanması daha sağlıklı.

Onun dışında, kullandığım oranlar;
Yol bisikletimde 53-39 / 25-11 kullanıyorum. Bir adet de 23-11 alacağım fırsat bulduğumda. Duruma göre değiştireceğim çünkü bazen uzun turlarda 23-11 yoruyor (eve gitmek için uzun bir yokuş çıkmak zorundayım)
Tur bisikletimde ise oranlar 50-34 / 32-11. Şimdilik oldukça rahat geliyor bu oranlar bana, fakat, yazın turda bagajı doldurunca ne kadar rahat ederim bilmiyorum. Deneyeceğim.
 

Raven_35

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2006
Mesaj
2.340
Tepki
1.898
39-53 aynakol ve 23-11 ruble kullanıyorum.Ağır bir oran ve keyif için binen insanlar için gereksiz.Hız istiyorsanız ve kondüsyonunuza güveniyorsanız 39-53 ve 23-11 ruble hızlı sürüşler için mükemmel.Doğal olarak yakın vites oranları var bu kombinasyonun.

Not düşeyim: Uzun süre tırmanma yapmadığınız zaman(ara verdiğinizde),ilk tırmanışta ağır oranlarla dik tırmanışlar yapmayınız.
 

Hakim Arslan

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Kasım 2008
Mesaj
2.382
Tepki
715
Yaş
37
Şehir
Adıyaman
Bisiklet
Giant
performansınıza göre dişli kullanmak en iyisidir, ben 53-39, 11-23 kullanıyorum daha önceleri 50-34 idi bu , zamanla arttırdım çok sarp tırmanışlarda tabi büyük oranlar zararlıdır ama bindiğiniz güzergahlar çok dik değilse büyük yapraklar kullanabilirsiniz, tırmanışlar varsa da küçük oranlarla devam edin zamanla geliştirin 6 aylık bi dönem içerisinde değişebilirsiniz arttırabilirsiniz yani, bu da 2500 km kadar yol uygun demektir yaprak değişimi için toplamda 2500 kadar antrenmandan sonra yaptak büyütebilirsiniz
 
Kayıt
19 Mart 2011
Mesaj
23
Tepki
5
Şehir
samsun
arkadaşlar benim bir türlü anlamadığım bir şey var diyorsunuz ya aynakol 50-34 ruble 11-23 bu neyin oranı bu ne demek oluyor
 

Derya Keçeci

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2011
Mesaj
1.735
Tepki
4.127
Şehir
Ankara
İsim
Derya
Başlangıç
1970—71
Bisiklet
Fuji
Bisiklet türü
Yol bisikleti
50-34/52-39/53-39 yol bisikleti aynakol dişlileridir.Sorduğunuz 50-34 Compact olarak nitelendirdiğimiz,53-39 un biraz daha yumuşatılmış halidir.11-23 ise arka rubledeki en küçükten en büyüğe kadar dişlileri ifade eder.Genelde en küçüğü 11 (Bazı durumlarda 12;yol koşullarına göre 28 e kadar gider.Bu tip aynakollar aynı zamanda bazı şehir-tur bisikletlerinde de kullanılır.
 

murat beyaz

Daimi Üye
Kayıt
30 Nisan 2010
Mesaj
219
Tepki
152
Şehir
izmir
@sefa.bayrak

En baştan başalayalım.
Öndeki dişli (yani pedalın bağlı olduğu) aynakol olarak adlandırılır. Çoğunlukla iki dişli vardır ve diş sayıları 50 ve 34 ya da 53 ve 39 olur.
Büyük olan aynakol dişlileri aynı kadansta (dakikadaki pedal devrinde) daha hızlı gitmenizi sağlar ama çevirmek için daha çok güç gerekir.

Arka dişlide (yani rublede) ise durum tam tersidir. Dişli ne kadar büyükse, o kadar rahat çevirir ve aynı kadansta daha düşük hız ile gidersiniz.
Yani arkada en büyük dişlide gitmek, arabada sürekli 1. viteste gitmek gibidir.

Bu dişlilerin birbiri ile bağlantısı ise şöyle açıklayabiliriz.
Diyelim ön tarafta zincir 34 dişlide, arkada ise 17 dişlide olsun.
Siz pedal ile 34 dişliyi çevireceksiniz ve sizin her 1 tur çevirmenize karşılık arkada 17 diş olduğu için tekerlek 2 tur dönecek.
En üst kombinasyon olan 53-11'de ise 1 tur pedal çevirmenize karşılık tekerlek neredeyse 5 tur atacak ve bu viteste pedal çevirebildiğiniz taktirde (yani gücünüz yeter ise) yüksek hızlara ulaşmış olacaksınız. Dişli oranları, pedal devri ve tekerlek çevresini kullanarak hangi vites ve kadansta ne kadar hız yapacağınızı da hesaplayabilirsiniz.

Bunları fazla temel bilgi olarak değerlendiren arkadaşlar kusura bakmasın, amaç bilgi paylaşımı.
 

Gökhan Kuş

Daimi Üye
Kayıt
22 Eylül 2014
Mesaj
246
Tepki
544
Şehir
İstanbul/Avcılar
İsim
Gökhan
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Corratec
Bisiklet türü
Cyclocross
Konuyu tekrar hortlatayım. Şimdi benim aynakolum 53-39 arka ruble ise 11-28. Bu oranlar bana şimdilik iyi gibi geliyor, fakat 100km ve üzeri mesafe yaptığımda artık diz kapağım ağrıyor. Oranlardan olabilir mi acaba diye düşündüm, sonra aklıma önceki city bike bisikletim geldi, mesela o 3 yapraktı ve 48 aynakoldu. Onunla bir gün 190km lik tur yapmıştım, istanbula dönerken diz kapağım kitlenmişti. Acaba bizim dizi mi değiştirmek lazım diye düşünmekteyim :kötü: