Gökhan Toros
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 29 Haziran 2010
- Mesaj
- 4.498
- Tepki
- 6.845
- Şehir
- Polonya
- Başlangıç
- 2009—10
Herkese merhaba
Forumdaki konulara yazmaktan sıkıldığım için yeni konu açmaya karar verdim bu konuda. Biraz bilgilendirme yapmak için.
Forumda genel bir kanı var, dişli lastiklerin asfaltta daha iyi yol tutuşu vereceğine dair. İşte insanlar yağmurda dişli MTB lastiği daha iyidir, düz lastik kayar vs. gibi düşünüyor.
Fakat durum şudur;
Kullandığınız dişli lastiklerin hepsi farklı arazi çeşitleri için üretilmiştir. Nasıl yani; kimi toprak, kimi çamur, kimisi ise kayalık zemin için tasarlanmış lastikler. Hiç biri asfalt performansı ve yol tutuşu için tasarlanmıyor. Diş şekilleri de hamur yapısı da buna göre tasarlanmış.
Düz, dişsiz lastiklerin ise tasarım amacı asfalt. Tamamen asfalt kullanımı üzerine (kimisi asfalt + sert arazi (stabilize yol gibi)) tasarlanmış. Kimisi yağmur için özelleştirilmiş, kimisinin virajı alırken yola temas eden yan yüzeylerinde daha yumuşak bir hamur kullanılmış, yol tutuşu artsın diye.
Demek istediğim şudur ki;
aynı ölçülerde, aynı kalitedeki lastikler arasında dişsiz olanın asfalt performansı ve yol tutuşu diğerine göre çok daha iyidir.
Forumdaki konulara yazmaktan sıkıldığım için yeni konu açmaya karar verdim bu konuda. Biraz bilgilendirme yapmak için.
Forumda genel bir kanı var, dişli lastiklerin asfaltta daha iyi yol tutuşu vereceğine dair. İşte insanlar yağmurda dişli MTB lastiği daha iyidir, düz lastik kayar vs. gibi düşünüyor.
Fakat durum şudur;
Kullandığınız dişli lastiklerin hepsi farklı arazi çeşitleri için üretilmiştir. Nasıl yani; kimi toprak, kimi çamur, kimisi ise kayalık zemin için tasarlanmış lastikler. Hiç biri asfalt performansı ve yol tutuşu için tasarlanmıyor. Diş şekilleri de hamur yapısı da buna göre tasarlanmış.
Düz, dişsiz lastiklerin ise tasarım amacı asfalt. Tamamen asfalt kullanımı üzerine (kimisi asfalt + sert arazi (stabilize yol gibi)) tasarlanmış. Kimisi yağmur için özelleştirilmiş, kimisinin virajı alırken yola temas eden yan yüzeylerinde daha yumuşak bir hamur kullanılmış, yol tutuşu artsın diye.
Demek istediğim şudur ki;
aynı ölçülerde, aynı kalitedeki lastikler arasında dişsiz olanın asfalt performansı ve yol tutuşu diğerine göre çok daha iyidir.


