Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Disk frenden v frene geçiş

Arkadaşlar Mekanik disk frenleri Vfrene çevirmeyi düşünüyorum , sürtme gibi sorunlar yaşıyorum ayrıca gereksiz ağırlık olarak düşünüyorum.
Fotoğrafları atıcam . Arka tarafta Vfren yeri yok galiba . Ön taraftada Yok ama maşayı sabit mosso maşa alacam Vfren uyumlu olanından . Herşey Güzel ama Bu Janta bağlı Diski sökebilirmiyiz ? Bir sorun olurmu yoksa jantıdamı değiştirmeliyiz ? Ayrıca Gidondaki Fren kolarınıda değiştirmeye gerek varmı. Ayrıntılı açıklarsanız çok sevinirim ona göre hareket edecem.
 

Dosyalar

  • IMG_7962.JPG
    IMG_7962.JPG
    147,8 KB · Okunma: 30
  • IMG_7969.JPG
    IMG_7969.JPG
    123,7 KB · Okunma: 31
  • IMG_7998.JPG
    IMG_7998.JPG
    134,9 KB · Okunma: 28
Scudo
Fren kollarını kullanabilirsiniz fakat jantları v frene uygun jantlarla değiştirmeniz gerekir. Kadronuzdada arka fren için gerekli olan ayaklar bulunmamakta yani kadronunda değişmesi gerekir. Bence frenlerinize güzel bir ayar yaptırıp mevcut halleri ile kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fevzi Orak
@Osman Yener teşekkürler peki jantları 28 alsak bir sorun olurmu kadroya uyum açısından ?
 
@Fevzi Orak kesin birşey demek güç ama büyük bir ihtimal uymaz. Forumda bu tarz bir konu vardı, bu değişimi gerçekleştiren bir arkadaşın açtığı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fevzi Orak
@Osman Yener anladım çok teşekkürler . Ozaman sadece maşa ve lastikleri değiştirmekle yetinmek en mantıklısı olacak :) İlerde yol bisikletine tamamen geçeriz inşallah:)
 
Arkadaşlar disk frenden v frene geçmek istesem bu mümkün olur mu?
 
Kadroda v fren icin delikler varsa neden olmasin
 
@ahmetcan05 işin ilginç yanı önde delik var arkada yok...baktım arkada da varmış...

Düzeltme: Kadro uygun geçiş için...
 
O zaman yapacak bi sey yok gibi gorunuyor. Neden v frene gecmek istiyordunuz?
 
Disk fren ile v Fren arasındaki temel fark bisiklette oluşturdukları ağırlık ve fren tepkime süresidir. Her ne kadar disk fren biraz ağır ve tepkime süresi geç olsa da bence pabuçla çalışan bir sistemden daha güvenilirdir. Ağırlığı çok problem etmiyorsanız bence değiştirmeyin. Sonuçta ikisinin birbirinden pek farkı yok.
 
bir aparat vardı bunun için forumda görmüştüm konuyu bulamıyorum, benim bisiklet için gereksiz olmuş disk fren tamamen tasarım hatası olarak görüyorum, katlanır bisiklete disk fren takmak çok gereksiz, hem ağırlığı arttırıyor hem de bakımı daha zor, ayarı daha zor ve eğilme bükülme şansı da yüksek...
 
Bence disk fren , zaman kaybı para kaybı ve fazla ağırlık dir. Hele birde bisiklet ile uzun tura çıkacak olursaniz size birsürü sorun çıkarabilir surtme olabilir yamulma olabilir bakımı zordur ama görsel açıdan genelde v fren in önüne geçer
 
Arkadaşlar düzeltiyorum kadro uygunmuş, hem ön hem arkada v fren takmak için delik var, jantların uygunluğu nasıl anlaşılır?

@Arda Oral

Ben de aynı fikirdeyim, ben hafta da bir kullanacağım ve, yağmurda çamurda binmem üstelik ağırlık önemli benim için, ne kadar ağırlıktan tasarruf edebilirim bu dönüşüm ile?
 
En iyi ihtimalle 500 gr. tasarruf edersiniz. Yapacağınız masrafa, harcayacağınız zamana değmez bence. Zaten haftada bir binecekmişsıniz, bırakın şimdiki haliyle kalsın bisiklet.

Birçok kişi nedense disk frenleri, daha doğrusu hidrolik sistemleri öcü gibi gösteriyor. Bilinçli kullanılan bir hidrolik disk fren sistemi, herhangi bir markanın V fren sisteminden çok daha emniyetli ve kolay frenleme sağlar; frenleme yaparken daha az efor harcar ve daha az tedirgin olursunuz. Böylece sürüş esnasında yola daha iyi odaklanırsınız. Fren performansınız hava şartlarından ve yol koşullarından çok az etkilenir. Jantlarınız aşınmaz, jant akordunuz bozuldu diye fren performansınız düşmez. V fren, uzun inişlerde jantın fazla ısınmasına yol açabilir, bu sebeple iç lastiğiniz bile patlayabilir.

Ortalama bir bisiklet kullanıcısının senede bir defa fren balatalarını değiştirmesi, iki yılda bir de sistemin genel bakımını yaptırması, hidrolik disk frenlerini sorunsuzca kullanabilmesi için kafidir. Bu işlemler için harcayacağınız para da, V fren bakımı için harcayacağınız paranın iki üç misli değildir. Bugün iyi bir çift fren papucu ile bir çift disk fren balatası hemen hemen aynı fiyatlardan satılıyor.
 
kadro ve maşa ikilisi müsaitse tabi ki mümkün.
 
@mehmet aşkın
Kardesim bence 300 400 gram kesin olarak fark eder değişim bittikten sonra tabi birde şu yağmur çamur meselesi var onu da dikkate almak lazim
 
Yağmur çamurda kullanmadığım çok bir sorun olmaz diyorsunuz. Peki jantların uyumlu olup olmadığını nasıl anlarım?
 
Hende hidrolik disk fren, arkadasta v fren var. Arazide 10 cm camurdan gecerken onun frenler camurdan kisa sureligine devre disi kaliyor. Benimkinde hicbir degisim yok.

V frenin tamamen sizin mekanik kuvvetinizle durdugunu hissedebiliyorsunuz ama disk frende bu yok. Sivilarin sikistirilamam prensibi burada tum gucu ustleniyor :)

Tabi butun bunlarin dezavantaji var. Hassas ve agir olmalari.
 
Geri