Disk frenden v frene geçiş

Konu, 'Frenler' kısmında hasan Setbaşı tarafından paylaşıldı.

  1. hasan Setbaşı

    hasan Setbaşı Üye

    Kayıt:
    14 Mart 2010
    Mesajlar:
    65
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    Eskişehir-Bilecik
    Seviye:
    Arkadaşlar ben şu anda bisikletimde mekanik disk fren kullanıyorum (tektro novela) disk fren sürtme yapıyor ve ağırlık farkından dolayı deore v frene geçmek istiyorum siz bu konuda ne düşünüyorsunuz ve ağırlık olarak ne kadar azalır ??
     
  2. Z. Oğuzhan Davaslıoğlu

    Z. Oğuzhan Davaslıoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Ekim 2009
    Mesajlar:
    118
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    bence hiç geçme çünkü jant setinide değiştirmek zorunda kalırsın ilk başta rotorun düzgünmü?.. düzgün ise kaliper düzgün duruyormu bunların ayarını yap sonra tekrar değerlendir..
     
  3. Sercan Balcı

    Sercan Balcı Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Aralık 2009
    Mesajlar:
    332
    Beğeniler:
    271
    Şehir:
    Şuan BurSa aslen BANDIRMA
    Seviye:
    Eğer jant setin v frene uyumlu ise geç derim birde şu önerim olucak fren pabuçlarını kartuşlu baradine 3 renk bir pabuç takarsan hiç disk freni aratmaz ben şuan kulanıyorum gayet memnunum şartlar sizin elverişli ise denemekte fayda var derim iyi günler saygılarımla...
     
    Erdem Yıldırım bunu beğendi.
  4. #4
    hasan Setbaşı

    hasan Setbaşı Üye

    Kayıt:
    14 Mart 2010
    Mesajlar:
    65
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    Eskişehir-Bilecik
    Seviye:
    jant seti v frene uygun olması lazım bilmiyorum tam emin değilim ama değiştirmek istiyorum
     
  5. Sercan Balcı

    Sercan Balcı Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Aralık 2009
    Mesajlar:
    332
    Beğeniler:
    271
    Şehir:
    Şuan BurSa aslen BANDIRMA
    Seviye:
    Slm arkadaşım değiştir diye ısrar edemem ama genede sen bilirsin ben dediğim gibi v fren kullanıyordum zaten kartuşlu baradine 3 renkli pabuç taktım çok sağlam bir tutuş sağlıyor yağmurlu havada bile maksimum performans diyebilirim zaten 3 renkli olması ıslak-kuru hava şartlarında tutş sağlaması ( diğer olan kriteri bilemiyorum ) ama disk freni hiç aratmıyor çoğu arkadaşım bu pabuçlardan kullanmakta hiç bir sorun yaşamadılar ve uzun ömürlü bir pabuç diyebilirim banada baradine al diye çok teklif etti arkdaşlarım gayet memnunum şu kadarını özetliyeyim baradine bambaşka birşey ayrıca jantına bir bak v fren uyumlu mu bakalım yoksa v frene geçmen biraz bütçeni sarsabilir :) iyi günler saygılarımla...
     
  6. mtbcandir

    mtbcandir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    679
    Beğeniler:
    748
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    bence disk varsa hidrolikse geçme astarı yüzünden masraflı bu değişimler...
     
  7. GülentYurtsever

    GülentYurtsever Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Nisan 2010
    Mesajlar:
    100
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    bence gecme aynı disk fren sistemini bende kullanıyorum egiklik varmı bir kontrol et derim yoksa ya tekeri fazla sıkmısındır yada az sıkmısındır bunu deneye deneye bir kontrol et cok sıkınca benmi sürtme yapıyordu ortasını buldum iki dakikamı almıyor pratikleşince bide sanmıyorum okadar hafifleyecegini en fazla 150 gram azalır
     
  8. Levent Kırça

    Levent Kırça Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Kasım 2009
    Mesajlar:
    596
    Beğeniler:
    261
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    arkadaş modeli vermiş zaten. söylediği fren mekanik.

    ayrıca eğer deneme imkanın varsa birinden bir kaç günlüğüne bir denemelik al tak bak derim. ben ön fren için shimano'nun mekaniğini kullanıyordum, avid digit 7 (baradine pabuç)'a geçtim süper oldu. öyle çok çamur mamur gezmiyorsan. genelde jantın fren yüzü temiz duruyorsa geçmeyi düşünebilirsin. disk'in bir avantajıda o zaten. çamur kaplı bir yolda teker jant komple çamur olsa bile sorun olmuyor. ki baradine pabuçlar her koşulda iyi bir performans gösteriyor diye yorumlar vardı nette.

    bir düşün derim.
     
  9. Barış BİRLİK

    Barış BİRLİK Engineer / Archer / Cyclist

    Kayıt:
    12 Ekim 2009
    Mesajlar:
    652
    Beğeniler:
    303
    Şehir:
    Eskişehir - Morphou
    Adı:
    Barış Birlik
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Onun yerine rotorları sabit bırakıp hidroliğe geçmekte avantajlı olur
     
  10. Cengizhan Terzi

    Cengizhan Terzi Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    729
    Beğeniler:
    203
    Şehir:
    Zeytinburnu
    Seviye:
    Ben disk frenden hic memnun deilim hep sürtüyor falan . ben v frene gecmek istiyorum neler yapmalıyım :)
     
  11. Barış Karapınar

    Barış Karapınar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Mart 2010
    Mesajlar:
    650
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    istanbul/çengelköy
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Hidrolik ise fren kollarını değiştirmen gerekir öncelikle, mekanikse fren kollarını deiğştirmeye gerek yok rotor ve kaliperleri sök onun yerine v fren tak kablolar uzun gelirse kes bu kadar. :)
     
    felis911 bunu beğendi.
  12. Cengizhan Terzi

    Cengizhan Terzi Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    729
    Beğeniler:
    203
    Şehir:
    Zeytinburnu
    Seviye:
    ön teker biraz solda diski cıkartınca bir problem cıkartırmı?? yani onu tam ortada yapabilirmiyiz kafam ona takılıyorda :)
     
  13. kartal erdoğan

    kartal erdoğan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    328
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    ANTALYA
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    ben de v den diske geçmeye çalışıyorum:D
     
  14. Cengizhan Terzi

    Cengizhan Terzi Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    729
    Beğeniler:
    203
    Şehir:
    Zeytinburnu
    Seviye:
    ben disk frenlerin disklerini satıyorum almak isterseniz :):)
     
  15. Umut COŞKUN

    Umut COŞKUN Üye

    Kayıt:
    13 Kasım 2009
    Mesajlar:
    95
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    YALOVA
    Seviye:
    Çemberlerin ve göbeklerin değilmesi lazım. Disk uyumlu ön göbekler sağa doğru çıkık örülürler.Çemberlerindede vfren yanakları olması gerekir . :)
     
  16. Cengizhan Terzi

    Cengizhan Terzi Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    729
    Beğeniler:
    203
    Şehir:
    Zeytinburnu
    Seviye:
    çemberlerde yanaklar varda . göbekleri bende düşündüm bi kaç kişi diski söktüğün zaman o tam ortada olucak dediler de :S:S
     
  17. SerkanEriş

    SerkanEriş Bisiklet Meraklısı :)

    Kayıt:
    14 Eylül 2004
    Mesajlar:
    249
    Beğeniler:
    103
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    tekrar akord yapılırsa jantlar ortalanır.
     
  18. Cengizhan Terzi

    Cengizhan Terzi Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    729
    Beğeniler:
    203
    Şehir:
    Zeytinburnu
    Seviye:
    jantlar akordlu :S:S
     
  19. Batuhan İŞBİLİR

    Batuhan İŞBİLİR Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Nisan 2010
    Mesajlar:
    266
    Beğeniler:
    70
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    ben de diske geçmeye çalışıyorum. :)
     
  20. Cengizhan Terzi

    Cengizhan Terzi Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    729
    Beğeniler:
    203
    Şehir:
    Zeytinburnu
    Seviye:
    ama mekanik disk fren . hidrolik disk fren deil :)
     

İlginizi Çekebilir

greg-lemond.jpg
Daha iyi bir tırmanışçı olmanın üç anahtarı (1) Zihinsel hazırlık (2) Daha hafif bir vücut ve (3) Akıllı taktikler. Pro: Greg LeMond (3 kez Tour de France şampiyonu, 2 kez dünya yol şampiyonu,...
upload_2017-5-5_23-19-21.png
Amerikalı Amber Neben kadınlarda TT kraliçesi. 15 yıllık geçmişinde 2 Olimpiyat, 2 Dünya, 2 Ulusal ve 2 Pan American şampiyonluğu bulunuyor. Amber hakkında daha fazla bilgiyi kendi sitesinden...
upload_2017-1-3_15-31-54.png
Spor sırasında nabız bandı kullanıyorsak bazen nabzımızın en üst noktaya çıktığını görürüz. Bu üst noktayı oksijen kullanarak maksimum yakıt ürettiğimiz üst sınır olarak görebiliriz. Buna teknik...