Scudo Sports

Dış lastik takmayı kolaylaştırıcı bir çözüm? Acil!!

OzgurIskin

Daimi Üye
Kayıt
6 Haziran 2006
Mesaj
297
Tepki
209
Şehir
Istanbul
2.40'lık cst cheyenneleri alex supra bhlere takmak için inanılmaz efor sarfediyorum ve ona ragmen girmiyolar. İç lastigi takmadıgım zaman yine zorlanarak da olsa bi şekilde geçiriyorum dış lastigi ama iç lastik takılı halde imkan yok girmiyo. 3 plastik levye kırıldı, daha zorlarsam metal levyeler ile jant kırılacak yani. Ben bu dış lastigi nasıl takacam kafayı yemek üzereyim... Yan kısımları ütülesem bi çare olur mu? Sabun ve yag ikilisi hiç bi fayda saglamadı. Deneyimli kişilerin acil yardımı lazım :( :(

Bu arada şu numaralarla bi ilgisi olabilir mi girmemesinin
Jant: ERD 534.85mm, ETRTO 559X25mm
Dış lastik: 66-559, 26 x 2.40

Baydım ya... :(
 
Scudo
neden şamyelk varken takıyorsunki şamyel olmadan tak sonra yanağın birini jant dışına çıkar şamyeli tak ve elinle yanağı içeri sok her zaman böle takarım
 
@alperen_69

http://img.photobucket.com/albums/v326/Tangonecla/DSC01290.jpg

Bir dış lastik nasıl takılması gerekiyosa öyle takıyorum ben de zaten. Taktıgım ilk lastik bu deil...

Foto yukarda. O kısımdan sonra daha girmiyo. Corratec Grip Masterlar'ı elimle takabiliyokan bu meret girmicem die diretio. Ütülemek ısıtmak falan bi çare saglar mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: boreas
zaten tek tarafı giriyo sorun öbür tarafta;)
 
Lastik yanaklarına Pril'li su sürerek kullanırsan rahatlıkla takabilirsin.
 
Sabunu denemişti galiba ama pril daha farklı bir etki yaparmı ki?
 
lastikler yeni olduğu için öle... sabunla prille olmaz öle be köpürür lasitikler yağmurda :D
öğlen takmayı dene hava sıcakken. cst.ler böyle işte biraz malzemeden çalmışlar :D sıcak havada dene ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: OzgurIskin
Tamam yarın olsun bi daha girişeyim bari pff... Olmadı hamama götürürüm lastigi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay
Bak hama iyi fikir:) olmadı sahile götür biraz kumsalda güneşlendir:D
Ayy pek bir kötü oldu bu saatte:D
 
lastikler canta ufak geliyor seninde bildiğin gibi ...malesef yapılabilecek çok fazla bişey yok , çok zorlamanı tavsiye etmem ya lastikleri yada cantı yersin.ama sana bir tavsiyede bulunayım biz zamanında tubles lastik kullanırken yeni lastiklerde aynı sorunu yaşardık . lastiğin iç kısmına bir ayağınla bas, kollarınla (iki kolunla) diğer ucunu kuvvetlice yukarı çek yani lastiği esnet bunu sık sık lastiğe zarar vermeden yap canta bir şey yapamıycağına göre lastikle uğraşıcaksın. sonuçta esniycek adı üstünde lastik.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Hakan Koç
Isin piri geldi, kacinnnnn :)

Alex XTI6 janta (ki bilen bilir baya incedir) gecen hafta 1,40'lik CST taktim. Lastigin takilmayan noktalarini geriye dogru esnet. Her esnetmeden sonra takilmayan noktayi da esnet. Bunu surekli tekrarla. Beline dogru koyup, kendine dogru cekmek baya iyidir, boylece janta zarar da vermezsin. Sabir isi biraz, bir de ic lastige hic hava basma ve jant ceperine iyice yerlestir. Bu arada tirnaklara da dikkat!
 
Herkese merhaba

Peki arkadaşlar bu rahat ev ortamında bu kadar zorluk çıkarıyor, bu lastik dağda bayırda hiçmi patlamayacak.
Demek ki bu işte bir yanlışlık var. Bu lastik bu cant ebadına uygun değil. Ya cantı değiştireceksin, yada bu lastiği, daha küçük cantı olan bir arkadaşına vereceksin.
Sanıyorum o numaralar cant büyüklük ve küçüklüğü ile ilgili.
Demek ki, her alınan 26 dış lastik her canta uymuyor.

Aynı dert benim yarış bisikletinde de var. 28 cant diye aldım. 3 kişi zorlukla taktık, ama tekerlek patlayınca, dış lastiği sökmek için yapmadığımız numara kalmıyor. Onun için yarış bisikletime binemiyorum. Uyan lastik, rahatça sökülüp takılan lastik arayışı içindeyim.

Kolay gelsin.

Sevgi ve selamlarımla.
 
Sizin lastik ve jant uyumu konusunda birşey söyleyemiyeceğim ancak diğer arkadaşların önerdiği esnetmenin bir başka örneği alttaki linkte (diğer taraftan lastiği yürüterek esnetiyor ve levyesiz takıyor) gerçi bu triathlon sitesi ama belki işe yarar

(link)

Kolay gelsin
Bulent
 
@evrenolb

selam o sitedeki anlatım lastik patladığında yapılacak rutin işleri sırasıyla anlatıyor. lastiği esnetme gibi bir bir şeyden bahsetmiyor.

bence lastiğe ısı uygulanmamalı deformasyona ,şekilsizliğe sebep olur ısıyla birlikte esneme lastikte incelmeye ve sonrasında yüksek hava basıncında lastiğin balansına ve balon yapmasına sebep olur.
3 seçenek var 1.lastik değiştirilecek 2.cant değiştirilecek (hiç sanmıyorum) 3.lastik esnetilecek.kuvvetlice ısı uygulanmadan sık aralıklarla çekiştirip esnetmeyı dene telsiz lastik olduğundan biraz esneme yapacaktır eğer telli lastik olsaydı .direk lastiği değiştir derdim .şansın var dene bence


hakan abimede saygılar
 
@Bülent ÖZER

Adaşım,

burada işe yaramayabilir, yazının sonunda senin de önerdiğin dış lastiği gerdirmeyi lastiğin daha evvel oturttuğun kısmından, aşağıdan başlayıp baş parmakla oturmayan yere doğru ittirerek yapmayı öneriyor ama mtb lastiği ve bukadar dar geldiği için işe yaramaybilir. Zaten ben de denemedim belki yararı olur diye yazdım.

Sevgiler
Bulent
 
Ben de ilk baş uymuyo gibi düşünmüştüm ama iç lastigi çıkarttıgım zaman giriyor bi şekilde. Bu uydugunu göstermez mi? Şimdi lastikleri güneşte tutuyorum, eger yine olmazsa şeklini bozmadan sıcak suya basıcam artık. Gelişmelerden haberdar ederim sizi. Yorumda bulunanlara teşekkür :)
 
mesajların hepsini okuyamadım daha önce öneren oldu mu bilmiyorum ama sana yardımcı olabilecek iki yöntem var
birincisi dış lastiği takmadan önce saç kurutma makinasıyla adamakıllı bir ısıtmak lastiği biraz genleştirip yumuşatır.ama fazla kaçırma biraz ılık olmalı lastiğin yüzeyi.
ikincisi lastiğin en son girecek yerini birazcık gresle.ama dediğim gibi az kullan.taktıktan sonra da silmeye çalış.
bütün bunları yaparkende sağlam ama jantına zarar vermeyecek bi levye kullan derim.umarım yardımcı olmuşumdur.
 
  • Beğen
Tepkiler: OzgurIskin
Girmiyo yok gresle falan olacak gibi degil. Saç kurutma makinesi denedim, kaynar su denedim. Olmuyo..

2.10 Tiogaları elimle takıyorum şuan bu janta. Çin malı ondan olmuyo dicem, Tioga da çin malı..

Bu işin şu sayılarla bi alakası var mıdır biri açıklayabilir mi acaba?
Tioga: 26x2.10 51-559 FITS H/E Rim. Lastigin jantla temas ettigi yerde de şöyle bişi yazio C-1251-1
CST: 26x2.40 66-559 C-1561-1
Jantın sitesinde yazan da: 26". ERD 534.85mm, ETRTO 559X25mm

Ya Tiogalar toprak zeminde felaket kayıyo, ondan bu CSTleri aldım güzel gibi duruyolardı of ya ... 3 tane iç lastik delik deşik oldu bu arada -.-
 
Lastiğin rahat oturması için çeperlerinin takarken cantın en orta noktasına oturtarark takman gerekiyor burası çap olarak daha ufak olduğu için böyle yaparsanız diğer bölümler (takılmamış yerler) daha geniş kalır...
 
Geri