DeoreLX göbek hakkında bilgi arıyorum.

celil.mayaoglu

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Nisan 2008
Mesaj
693
Tepki
409
Şehir
İstanbul (Sonunda)
Hayırlı olsun Gökhan yeni arka göbeğin:)

nice uzun yollara taşıması nasip olur umarım.

Ben de 2gün evvel rekorumu kırdım 38km yol yaparak haberin olsun ;)

Bostancıyı da aşarak sahil boyunca kartala kadar pedal çevirdim.Senden aldığım taktikler saolasın işime yaradı, sabit tempoyla gittim geldim ve bitmedim.
 
Scudo

gokhancan

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2008
Mesaj
797
Tepki
661
Şehir
istanbul/bayrampaşa
@celil.mayaoglu

Çok iyi celil. emin ol zamanla iki katına çıkacaksın. hatta 3 katına :)) ilk zamanlar gelişim çok hızlı olur.

yaklaşık bu tempoyla gidersen her gun ortalama 35-40 km kullanırsan 4-5 ayda kapasitenin 3 misli arttıgını görürsün.

yanına birde ağırlık calısmaları ekle( hafif ağırlık çok tekrar) kısaca gidebiliosan salona git.

saygılar.
 

deniz çelik

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Kasım 2006
Mesaj
571
Tepki
195
Şehir
kırşehir
@celil.mayaogluacaba disk fren mi kullanıyorsunuz? deore Fh m 530 shımano 36 delikli kasetli 8li ruble uyum sağlar;7 li rubleler genel de vidalı sistem yani eski model dir;8 li rubleler 21 vitese hem zincir hemde vites aktarmada sorun olmaz sadece 4 düncü dişliyi atlayarak diğer dişliye geçer 4 cü dişliyi kullansanız bile çok hafiften zincir sesi gelir buda size engel olmaz
 
  • Beğen
Tepkiler: celil.mayaoglu

deniz çelik

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Kasım 2006
Mesaj
571
Tepki
195
Şehir
kırşehir
@gokhancan
rulman göbekler çok akıcı ve göbek dağılma ihtimali yok;yalıtılmış rulmanlar var çok daha akıcıdır,iç yapısı farklı bir sistemden yapılmıştır bu yüzden ağırlık ve basınç dabeler rulman yatağına eşit dağildığından göbek diğer göbeklere nazaran çok daha uzun ömürlüdür
 
  • Beğen
Tepkiler: celil.mayaoglu

deniz çelik

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Kasım 2006
Mesaj
571
Tepki
195
Şehir
kırşehir
@celil.mayaoglu

dün de arkadaşlarla beraber konvoy halinde sabit bir hızda gezi yaptık
 

celil.mayaoglu

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Nisan 2008
Mesaj
693
Tepki
409
Şehir
İstanbul (Sonunda)
@deniz çelik

öncelikle çok teşekkür ederim size, sabah özelden mesaj atmaya kalktım cevap bekledim özellikle mesajıma da mesaj kutunuz dolu olduğundan mesajlar ulaşmıyor..

V Fren var elimde, ben zar zor bütçemle taksitle ancak alabildim bisikletimi.Gayet memnunum performansından şimdi, zamanla tabiki yetmeyecek bana bu bisiklet; şu an memnunum her şeyinden de.Öncelikle sorunuza cevap vereyim;

dediğiniz deore göbek alabileceğim fiyatta ve çok güzel bir göbek Hatta bunun için buna uyum sağlaması açısından asla deorenin aşağısında veya yukarısında parça almam, yani bu benim fikrim; her yeri aynı modeli olmalı bence shimanoda eğer güncelleme ve yükseltme yapılacaksa.

Yalnız yanlış anlamadıysam bu göbeği alırsam ayrıca ruble de almak zorunda kalıcam.

Shimano Acera nın modeli Fh-Rm40 olan arka göbeği hem 7li rubleye uyuyo; hem de sadece göbek değiştirmek dışında başka masrafa sokmayacak kadar tek uyumlu parça sanırım.Şu an göbekten başka hiçbir parçanın değişmesini istemiyorum açıkçası.Yani başka parçanın masrafına giremiyorum malesef bir süre.


Bir de sanki riskli bir iş olur o dediğiniz, yani 4. dişliyi atlayıp ses çıkartarak vites atlaması riskli bence baya, ya da şöyle bir formül uygulayayım;

bir süre bekleyeyim, tam takım masraf ederim zamanı geldiğinde, jant seti, rubleleri göbekleri komple elden geçmiş olur ayrıca.

Yani şu an tek masrafı altına girmek istediğim parçalar göbekler,özellikle mandallı olursa süper olur, sıfır aldım bisikleti daha 2 ay oldu, taksitlerini ödüyorum hala, kendim eskiterek tükettikçe değiştirmek istiyorum, zaten bunun için gereken gayreti gösteriyorum :)

taksitler bittiğinde ve mali yönden güzel ve mutlu günlere kavuştuğumda (inşallah) yürüyen bir bisikleti toplamaya kararlıyım. Yani sürdükçe üstüne bir şey ekledikçe bundan eminim çok keyif alıcam.

Bir süre 21 vitesin keyfini çıkarayım da, yıllar yılı daha önce kullanmadım 18in üstünde, 10vitesi bilirim, bi de 12 vitesi bilirdim, bir de 5 vites vardı ama o var ile yok arası bişeydi. 21 gözümde hele kocamanken şimdi tadını çıkarayım da, sonra zaten elbet sırası gelir 24le 27nin.

Yorumları okuduğumda 21 vitesin baş belası ve uyumsuz olduğunu okuyorum bazı yerlerde, 24 vitesten sonra 27ye geçenler de geç bile kaldım diyolar hatta, Allah bilir ben ne derim onlar böyle dediyse şimdiden..
 
  • Beğen
Tepkiler: deniz çelik

gokhancan

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2008
Mesaj
797
Tepki
661
Şehir
istanbul/bayrampaşa
@celil.mayaoglu

Olayı çözmüşsün Celil. Bisiklet kişiye özeldir. tutupda hazır yapılmış bir bisiklet almak güzel ama bu baslangıç bisikletinden sonra. yavas yavas modifiye fikride güzel.

Yalnız üst sınıf bir bisiklet yapma fikri var. Bu arada göbek değişiminden sonra ve fren ayarından sonra muthiş bir performans gösterdi bisikletim.

Tahmınlerim doğru cıktı sanırım. Arttı düz yolda sabit 30-32 km hızla yol alıyorum.

Millet şaşkın şaşkın yuzume bakıyo hatta bi ara çıldırdım :)) gaza geldim 37 km ile yaklaşık 2 km aldım. (saray burnu - besiktaş arası) sabit Hızım 28 ama 24 rüzgarda bile 22 altına inmedi.Altına inmedi.

Göbek sorunluken yol almak nerdey se problemdi. Bence ilk gun 60 km lik performansla göbek simdiden saygımı ve takdirimi kazandı helaal olsun bunu yapan taiwanlıya :))

Türk malı olsun isterdim ama Türk malı yok... :((

Rulman yapısı değiştirilebilir olmasıda cok guzel.

saygılar.
 

gokhancan

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2008
Mesaj
797
Tepki
661
Şehir
istanbul/bayrampaşa
@celil.mayaoglu

boşalttım ya harbiden dolmuş :))
 

celil.mayaoglu

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Nisan 2008
Mesaj
693
Tepki
409
Şehir
İstanbul (Sonunda)
Ya gökhan şunu hep merak ediyorum,

sağlamlıktan sonra benim göbekte aradığım tek şey teker ile arasındaki sürtünmenin çok çok az olduğudur, yani çevirebildiğim pedalla daha fazla mesafe yol kat edebilen, inanılmaz akan göbekler olsun istiyorum özellikle, yani en basitinden hiç yol gitmesem de arka tekeri havaya kaldırıp pedalı hızla yarım devir çevirdiğimde daha uzun zaman dönsün ve daha geç zamanda dursun o tekeri. Bendekiler 10saniye bile dayanmıyo hemen duruyo, buna gıcık oldum resmen.
 

deniz çelik

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Kasım 2006
Mesaj
571
Tepki
195
Şehir
kırşehir
@celil.mayaoglu

sizin istediğiniz göbek var ama çok pahalıdır seramik göbekler var çelikten 3.5 kat daha sağlam dönme esnasında bilyeler kayma yapmaz çook akıcıdır;esneme sıfır,ayrıca jantlarda önemli kısacası mavic jant setleri sizin bahssettiğiniz özelleiğe sahip;kapalı rulman olduğundan içine toz toprak girmediğinden tazeliğini korur;ayrıca miller göbeğe dik bağlandığından mil esnemeside sıfırdır,diğer rulman göbeklerde sürtünme %9 iken mavic rulmanlarda %4 tür ama seramik rulmanlarda ise %2.5 tir buda bisikletin çok iyi akıcı olmasını sağlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: celil.mayaoglu

celil.mayaoglu

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Nisan 2008
Mesaj
693
Tepki
409
Şehir
İstanbul (Sonunda)
@deniz çelik

süper işte aradığım cevap bu! pahalı derken ne kadar pahalı? 100ytlden de mi pahalı? yoksa satınca benim bisikletimden mi satın alınır birkaç tane?öyleyse hiç sormamış olayım, 19milyona ben de rulmanlı göbek buldum sağlam bi tane, montajcısı da buna dahil. Kısa zamanda sabah erken götürüp yaptırıcam.

Tam aradığım özellikteki göbeklerden bahsettiniz, hem de tam aradığım teknik yapıdaki göbekler ama bir shimano set parası kadarsa yanaşmayayım :)
 

deniz çelik

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Kasım 2006
Mesaj
571
Tepki
195
Şehir
kırşehir
@celil.mayaoglu
seramik rulman yatak ön arka takım 390Avro
(link) lütfen buradaki linke bakınız
 

Onur Dokmetas

Aktif Üye
Kayıt
19 Mart 2006
Mesaj
188
Tepki
62
Şehir
ikitelli atakent mahallesi /ist
arkadaşlar yanlış düşünce içerisindesiniz rulmanlı göbekler dizme bilyalı tabir edilen acık bilyalı göbeklerden aman aman artısı yok ikisininde dönme kabiliyeti oldukça iyi tabiki burdan shımano ve onun kalitesindeki bir acık yatak sistem için diyorum rulanlı sistemlerin artısı üretici firma için çok kolay montaj olanagıdır ayar yapılmasına gerek yok yaglamaya gerek yok ama genellikle piyasada bulunan göbekler radyal dedigimiz rulmanlar sadece dik gelen kuvvetleri karsılıyorlar yanal kuvvetleri ise kısmen ama açık göbekler tekere hem dik hemde yanal olarak etkiyen kuvvetlere karsı yolabiliyorlar bakımı güzelce yapıldıgı taktirde çok uzun ömürleri olabiliyor 10000-20000km gibi burda rulmanlı göbekler kötü demek istemiyorum sadece acık sistemlerinde en az rulmanlı sistem kadar saglam olugunu belirtmek ayrıca deoreymiş alivioymus bunların birbirinden rahat dönüş farkı yok içindeki yataklar miller aynı nokia telefonlar gibi aynı bord üzerine farklı kapak takılarak degişik model diye sunmaları sadece hafifilik safrkları var dıs hazenden dogan tabi burda tx xtr türü yatakları degilde acera lx seviyesindeki yatakları kastediyorum
 

Şerif Şentürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mart 2008
Mesaj
1.128
Tepki
756
Şehir
izmir
Bisiklet
Scott
25 ytlye rulmanlı göbek mi olur ya olsa bile ne kadar perfonmans alcan herkes böyle genelde ucuz olsun kaliteli olsun
 

deniz çelik

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Kasım 2006
Mesaj
571
Tepki
195
Şehir
kırşehir
@iceman
dostum hem yanal hemde dik dönen bilye sistemin de sürtünme fazladır yarışmotorlarıda rulman göbek kullanıyor dağ motorlarıda rulman kullanıyor rulman göbekler yüksek hızda dağılmaz sürtünme daha azdır hep te yanal gidecek değilsin ya lx ve xtr sürtünmesi aynı değil xtr çok daha akıcı bir zat denedim mavic rulmanlar çok daha akıcı sürdüğünüz zaman hissedersiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: gokhancan

gokhancan

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2008
Mesaj
797
Tepki
661
Şehir
istanbul/bayrampaşa
Arazi uzerinde rulmanlar daha işe yarar diye dusunuyorum.
 

deniz çelik

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Kasım 2006
Mesaj
571
Tepki
195
Şehir
kırşehir
@gokhancan
rulman göbekler çok daha sağlam hem arazi hem de yol sürüşünde olsun göbeğe gelen darbelerde ağırlık basıncı rulman yatağına eşit dağildığından çok daha dayanıklıdır;örneğin kalın tekerlekte yere sürtünmesi fazla olduğundan bisikletin gidişini zorlar tıpkı normal göbekler gibi bilyeler hem yanal yatağa hem de dikey yatağa hem de vida yatağında dödüğü için bilyenin %90 nı yatağın içinde dönmektedir buda sürtünmesinin artmasıdır;sadece avantajı yatay dönüşlerde daha uzun dayanmasıdır,rulmanlar ise %50 yatağın içinde dönmektedir tutunma az olduğunda dönme akışkanlığıda yüksektir günümüz teknolojisinde sürtünmesi en az olan rulman göbek silikon nitird (seramik)rulmanlardır bu rulmanlar genelde uzay araştırmalarda helikopter pervanelerin dönmesinde kullanılır çelikten 6 kat daha uzun ömürlüdür sürtünme %20 daha azdır
 

Onur Dokmetas

Aktif Üye
Kayıt
19 Mart 2006
Mesaj
188
Tepki
62
Şehir
ikitelli atakent mahallesi /ist
:) iyide ben rulmanlı göbekleri kötülemedimki sadece açık sistemlerin rulmanlı göbekler kadar iyi olduklarını yazdım tabiki eksileri var. rulmanların yarıs motorlarında kullanılması gayet normal hem devir hemde teknik diger özelliklerden dolayı rulmanlarda sürtünme bilyaların çapına temas noktalarına kullanıldıgı metelin cinsi vs . bu tür seylere baglıdır ayrıyetten temas noktası nekadar az ise bilyalardaki deformasyon okadar çok çabuk olur rulmanlar yok seramik olucak yok çelik olucak diye okadar para harcamayın onun yerine lastiklerinizi az sürtünmeli alın çok daha performans farkı elde edersiniz...piyasada acık yatakların çok kullanılmasının nedenleri ucuz olmasıdır yoksa bende rulmanlı göbek tercih ederim ayrıca ucuz rulmanlı göbeklerde çin malı rulmanlar var örnegin mos 6802 serisi bir rulman 3-4 ytl iken skf-nsk marka bir rulman aldıgınızda 15-20 ytl ye cıkıyor artık hesabı siz yapın