Scudo Sports

Deneysel V1.0

dgncsk

Aktif Üye
Kayıt
2 Ağustos 2016
Mesaj
124
Tepki
167
Şehir
ankara
İsim
Dogan
Bisiklet
Ümit
Arkadaşlar bir süredir üzerinde düşünüp türlü türlü tasarımlar yaptığım yatar bisikletimin ilk halini görüyorsunuz. Belki ilham verir, birileri de benzer şeylere emek verir diye paylaşıyorum. Hep satın almayalım eldekileri kesip biçip bisikletimizi yapalım diyorum. Şu anda seleyi tasarlamak kaldı geriye. Büyük ihtimalle 15 mm gürgen kontraplaktan katmanlar halinde, CNC ahşap iş istasyonunda keseceğim. Gidon için ise katlanır bisiklet gidonu bulursam, bulamazsam ise ev yapımı birşeyler kullanacağım. Bisiklet önden çeker gördüğünüz gibi. Ön teker 20 inç tırtıklı, 3 vites nexus. Bağlantısını yapabilirsem otomatik modülü de olacak. Vitesleri kendiliğinden değişecek. 38 li bir dişli pedal üzerinden aktarımı sağlıyor ve 19 lu dişliği çeviriyor. Ne yazıkki 48 li dişliye zinciri geçiremedim metale sürtüyor. biraz yumuşak kalacak son viteste bile. Arka tekerleğe bir disk fren adapte ettim. Kadronun orta bölümü lazer ile 4mm sac dan kesildi. Bisikletin fosforlu sarı kısmı önceki tandem bisiklet prototipimden transplant edildi. Ön çatal amortisörlü çocuk bisiklet çatalından kesildi. Ters şekilde duruyor ve V frenler arkada yer alacak. Pedal vs yi öne tuttran parçalar da yine tasarım içinde yer aldı. Jantları eldeki çemberler ve tellerden kendim ördüm. Şu anda, pedalı dizim takıldığı için çeviremesemde, kadro üzerine bir tahta koyup oturduğumda müthiş dengeli şekilde ilerliyor. Arka teker de elektrik motoru yer alabilir bu nedenle oraya bir ön tekerlek göbeği ördüm aslında. Fotoğraftaki usta 170 boyunda oradan kıyaslayabilirsiniz yüksekliğini. Üzerine oturunca ayak tabanlarım tam basıyor. Şezlonga yaslanır şekilde kullanacağım. Ben göründüğüne benzer bir boya şeması hayal ediyorum. Arkada bir çocuk koltuğu yer alacak ve birde görülebilirlik için bayrak takacağım.

yazmayı unutmuşum. eski atsan atılmaz satsan satılmaz bisikletleriniz öldüm fiyata alınır ve kesilir. :) Deneysel bisikletlerim için bağış kadro da kabul edilir.
 

Dosyalar

  • 20161110_152536.jpg
    20161110_152536.jpg
    67 KB · Okunma: 553
  • 20161110_155747.jpg
    20161110_155747.jpg
    83,1 KB · Okunma: 541
  • 20161110_155756.jpg
    20161110_155756.jpg
    83,6 KB · Okunma: 528
Scudo
Birşeyler üretmek kolay bir iş değildir. Emek ister, akıl ister, sabır ister. Bir rekümbet bisiklet inşası ama son kertede ortaya çok farklı bir üründe çıkabilir. Her zaman yabancı amatör üreticilerin tutkusu olduğu şeyleri ilk önce atolye bazında hayata geçirip sonrada ticarileştirdiği süreci hayranlıkla izlemişimdir. Bizdede bisiklet tutkusunu üretim sürecine dönüştüren evren isimli bir bisikletsever var. Onun tasarım ve üretimlerinide hayranlıkla takip ediyorum. Hendese zekası bu. Üretici zeka. Projenizi merakla takip edeceğim.
Bu arada bağış kadro isteğinizin bisikletseverlerden ciddi bir şekilde karşılık bulmasını bekliyorum.
 
Tebrikler emek harcayan herkes tebrik edilmeyi hakediyor.

Aklıma ilk gelen soru gidon uzunluğunu ne kadar yapacağınız oldu. Gidon uzunluğu derken direk gidon uzunluğu, boynundan bahsetmiyorum.. Dengeyi yatar pozisyonda sağlamak için benim şuanda hayal ettiğime göre ya baya uzun bir gidon lazım yada geniş lastikler lazım. En azından arkada geniş lazım ki oturduğunuz yerde rahat denge koruyun. hem pedal çevirip hem yatar pozisyonda gitmek pek dengeli olmayacak. Bu yüzden arkadaki lastiği bence chopper bisiklet modellerinden esinlenerek biraz genişletmenizi öneriyorum. En azından fat bike lastiği deneyebilirsiniz. Biraz sürdükten sonra yeterli denge daha rahat sağlanacaktır.
 
Merhaba. Çok güzel görünüyor ancak dönüşler nasıl sağlanacak? Çekiş gücünün önde olması bir yerde soruna neden olacaktır diye düşünüyorum. Pedala kuvvet uyguladıkça rotasyonu sekteye ugratacaktır. Tasarım gayet başarılı olsa da aktarımın arka teker üzerine yoğunlaşması gerektiği kanaatindeyim. Kolay gelsin şimdiden. Takipteyim.. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Manevra kabliyeti düşük olsada el emeği olduğu için güzel görünüyor.
 
teşekkür ederim. bu deneysel bir ürün. deneyerek doğruyu bulmak amaçlı. daha önceki tasarımlarımdan ve imalatlarımdan gelen birikim ile gidonun kadroya birleşimi, ve çatalın ucundaki tekerin durduğu pozisyon itibarı ile bisikletin üzerine idareten de oturup birisi tarafından ittirildiğimde çok stabil olduğunu gördüm. gidonun şu andaki hali bile hareket için yeterli ve düşündüğünüzden daha düz gidebiliyor. tabiki dizim çarptığı için pedalı çeviremiyorum. yani kalın lastikten öte dinamik bir denge işi olduğu için, ön tekerlerleğin pedalda çekiş yokkenki merkezde kalma isteği beni şaşırttı. pedala basarken de şu anki boyun ölçüsü ile, gidon da stabil sayılabilir. pedal çevrilirken ve belli hızda giderkenki tepkisini ancak oturup sürdüğümde görebileceğiz. önce sele yi tasarlamam lazım. gidonu ise yaklaşık olduğu yerden 20 cm kadar yukarı taşımam ve eski tek dişlili ağır iş bisikletlerinde olduğu gibi bana doğru kıvrık imal etmem yada satın almam lazım. katlanır bisiklet gidonları çok pahalıymış. en son ihtimal onlardan alıp gidonu ona takmak olacak. dönüşler ile ilgili olarak ön teker in dönüş aksının caster açısı epey (-) de olduğu içinde sağ sola yatarak dönüş mümkün olduğundan, dar dönebiliyor. elimde ittirirken bunu fark ettim. ancka düşük süratte dikkatli olmak gerekir yada gidonu bırakmamak lazım gelecek çünkü aynı caster açısı aynı market arabasının arka tekerleri gibi doğal haline yani ters tarafa dönmeye meğilli.

çekişin önde olmasını istememin bir sebebi arkaya göbekten motorlu bir elektrik bisiklet tekeri takmak. ikincisi kısa zincir kullanmak. çünkü zincirin bir şekilde gövdenin altından arka tekere gitmesi lazım. son olarak tasarım başarılı olduğu takdirde bu bisikleti 3 tekere, mesela yük bisikletine çevirmek basitçe mümkün olacak. ikinci aşama başarılı olan tasarımı tandem recumbente çevirip, iki de çocuk koltuğu koyup ailecek gezmek.
 
@dgncsk Ben gidonu daha çok resimdeki bisikletler gibi hayal etmiştim. Gidon üst borunun altında. Yani kullanıcının oturduğu yeri altından yanlara doğru. Merakla bekliyorum gelişmeleri. Tekrar başarılar dilerim.

recumbent-bike-pink-lady-3.jpg recumbent-bike-pink-lady-4.jpg longbikes_Slipstream.jpg

Söylediğiniz gibi de zincirin boyu epey uzuyor. Onun için de zinciri yönlendirmek için bir sistem tasarlanması gerekiyor. Haklısınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
buradan görebilirsiniz. bence en doğru gidon çözümü bu. zaten gidona yük binmiyor sadece yönlendirme için kullanılıyor.
 

Dosyalar

  • cruzbikequest31.jpg
    cruzbikequest31.jpg
    119 KB · Okunma: 159
Tebrikler güzel bir tasarım olmuş ama ben hala bisiklete yön verme işini kavrayamadım çekiş sistemi ön tekerde olduğu için sıkıntı yaratmaz mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Kolay gelsin hayirli calismalar, böyle calismalari yurdumuzda da görmek sevinc verici. :harika:

Kargo bisikletler icin talep artacaktir önümüzdeki yillarda, Yurtdisindaki kargo bisikletlerin fiyati Türkiye sartlari icin cok yüksek, uygun fiyatli yerli üretim olursa kendine pazar olusturabilir.

Sele icin kontraplak yerine, metal cerceveye gerilmis file seklinde birsey de düsünülebilir, benim böyle bir ofis koltugum vardi, hem ergonomik olur hem de ter sorunu olmaz.
 
Bu bisiklette gidonu cevirdiginizde pedallara basamazsiniz. Ancak duz giderken pedal cevirebilirsiniz. Ozellikle yavas hizlarda direksiyonu fazlaca cevirmeniz gerektiginde pedal cevirmeniz imkansiz olur. Bence bu sorunu gozardi etmeyin. Eger bu sekilde kullanilabilir olsaydi diger recumbent ureticileri de boyle bir tasarima giderlerdi. Ama hic yok. Hepsi de uzun zincir ve getirdigi aktarma sorunlarini cozup arkadan itis yapmislar. Onden cekis icin bahsettigim sorundan oturu caba sarfeden yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aloha ve SerkanH
Deneyip gorecegiz zaten. Nasilsa uretip satarim dedigim birsey degil. Once gidon uzatma parcasini halledeyim. Aliexpress ten mtb ler icin olan 20 cm uzatma parcasi ismarladim. 1 aya anca gelir sanirim.
 
Ilginc ve elbetteki takdire deger bir calisma. Ben de arkadaslar gibi gidon yuksekligi ve donusler uzerine takildim. Elektrik motoru donuslerde pedal sorununu ortadan kaldiriyor ama otomatik bir gecis saglanabilirse. Tabii bir de donus sirasinda ayaklarinizi koyabileceginiz sabit bir platform da gerekebilir. Tebrik ederim.
 
15 mm gürgen kontraplaktan 7 katman halinde bir sele kestim cnc de. Tasarımı kendi bedenime göre yaptım. eğim ve boyutlar iyi oldu. delikleri var ve ileri kaydırabiliyorum. Normal vidalar tutacak.
kısa bir BMX gidonu ve elimdeki eski 10 cm lik yükselticiyi taktım. Sonuçlar ilginç.

Bisikleti harekete geçrdikten sonra çok güzel düz gidilebiliyor. Sorun hala gidon yüksekliği, dik dönüşlerde dizim gidona çarpıyor. İkinci olarak bisiklet düşük hızlarda stabil olsa da dönüşlerde dönüşü sürdürme ve döndüğü tarafın "aksine" yatma eğiliminde. İşte burada normal bisikletten ayrılıyor. Normal bisiklette selede oturunca denge noktasını sağa sola ayarlayabildiğimiz ve neredeyse duracak hızlarda da iki teker üzerinde kalabildiğimiz sistemin aksine, burada şezlongta oturur halde olduğumuz için illaki ayağımızı yere koymamız gerekiyor. Demekki yabancı forumlarda söylendiği gibi düşük hızlarda biraz zahmetli ancak sabit sürüş hızlarında çdaha stabil bir sistem oluşmuş, çünkü gidonu tuttuğunuz sürece ve dönüşe devam ettiğiniz sürece, dönüşten çıkma eğilimi var. Yani, elektrik motoru ile düşük hızda da dönüşler mümkün olacak. Tahminleriniz doğru.

Önden çekiş konusunda ise, kısa gidonu tutarken kol gücüm, aşağı inmekte olan bacağımın gücünü yenemiyor, döndürme etkisini yenebilmek için gidonu uzatmam gerekli. Yani gidona idareten ekleme yaptığımda dümdüz sürüş sağladım ancak gidona bacağım çarptığı için kesintisiz ilerleymedim. İlk fırsatta bir gidon büktürüp onu takmam lazım.

Burada sonuç olarak, arkadan itişi sağlayabilen bir yatar bisiklet düz yolda konforlu bir tur sürüşü sağlar. Bel kol ve boyun ağrıları ortaya çıkmaz. Bacak kuvveti gövdeyi yükseltmeye de ayrılmayacağı için verim artar diyebilirim. Yada... tandem işinde meraklı olduğum için, ikinci kişinin önde yatar şekilde oturduğu ancak kaptan ın arkada olup sele üzerinde klasik şekilde konumlandığı ve direksiyonu mekanik bağlatı ile geriden çevirdiği bir model epey verimli olacaktır.

Gidonu yapınca onuda takıp güncellerim sonuçları. İçime sinerse boyatacağım yoksa prototip olarak kalacak kadro.
 

Dosyalar

  • 20161115_130007.jpg
    20161115_130007.jpg
    83,5 KB · Okunma: 140
  • 20161115_130018.jpg
    20161115_130018.jpg
    82,6 KB · Okunma: 136
  • 20161115_130035.jpg
    20161115_130035.jpg
    58,9 KB · Okunma: 133
@dgncsk Sele - Koltuk - Oturak çok şık olmuş ama sanki biraz dar gibi. Daha geniş olmasında bir sakınca mı gördünüz? Yada üzerine eklenecek bir parça mı var?
 
  • Beğen
Tepkiler: uğur ay
Aslinda genisleyebilir. Once gidonu ayarlayip selenin acitip acitmadigini gormem lazim. Yastik gibi birsey diktirecegim.
 
gidonun yönünü gidon boğazından gevşetip terse çevirirseniz yatar vaziyettetken gidon tam elinize denk gelir resimlere bakınca öyle görünüyor iki dakkalık iş bi deneyin

birde önden çekiş yokuş çıkarken gitmeyebilir tüm ağırlık arkada olacağı için lastik boşa döner pati çeker yani
 
parlak betonda ön tekerin patinaja düşme eğilimi var tırtıklı yüzeyde sorun yok. gidonu denedim zaten. ergonomik açıdan çok hatalı oluyor.dün bir gidon büktürdüm. onu deneyeceğim.
 
@dgncsk bu bisiklet nasıl olur bilmem ama bir sonrakinin çok güzel olacağı kesin :D Merak içerisinde sonuçlanmasını bekliyorum. Girişimci-üretken biri olmanız sebebiyle de tebrik ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: dgncsk
teşekkür ederim. bana dayatılan, 6 ayda bir değişen tüketim mallarına gıcığım arkadaş... gidon hala gelmedi. bükümcünün cenazesi varmış. oysaki verdiğim gün yapsaydı zaten cenzaye gitmeden bitmiş olacaktı.

sıradaki projem evde egzersiz eksikliği nedeniyle şişmanlayan iki köpeğimi gezdiebileceğim 4 tekerli bir araç olacak sanırım.


işte yürür halde yatarbisiklet. gidon dolu 22 mm aluminyum çubuktan. boru bulamadım. bu şekliyle sürülebilir bir bisiklet oldu. fren olmadığı için biraz korkutucu. ayrıca kalkarken bastığınız pedalın aksi tarafındaki elinizi sıkı tutmanız lazım yoksa dönmeye çalışıyor. hareket ettikten sonra epey yavaş hızda da dönmek mümkün. ön lastik çok kötüymüş tutnması zayıf. daha sık ama ufak dişli bir lastik lazım. sele dar ve yerine sabit olmadığı için erken bıraktım. seleyi 6 cm kadar genişleteceğim oturak bölümünde. üzerinede süngerli bir yastık dikilmesi lazım. seleyi haledip frenleri ekleyeceğim .sonra da çalıştırabilirsem nexus 3 vitesin otomatik modülünü bağlayacağım.
 
Geri