Scudo Sports

Decathlon'u şikayet veya dava?!

Gezegen

Üye
Kayıt
20 Haziran 2021
Mesaj
81
Tepki
71
Yaş
45
Şehir
İzmir
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhabalar,
Son aylarda Decathlon Türkiye'nin online mağazasından epey sipariş sipariş verdim, teslimat adresim İzmir'in şehir merkezinde (bilenler için Basmane semtinde). Ancak son birkaç sipariştir sorun yaşıyorum, öyle ki ulaşabilirsem Fransa Genel Merkeze ciddi ciddi ayrıntılı şikayette bulunmak istiyorum, hatta dava konusu yapabileceğim bir mağduriyetim varsa dava etmeyi düşünüyorum.

Bundan yaklaşık 1.5 ay kadar önce çoklu üründen oluşan bir siparişimin öngörülen tarihte teslim edilmemesi üzerine merak edip kargo firması HepsiJet'i aradım. Firmanın müşteri hizmetlerinden öğrendim ki, belirttiğim adrese HepsiJet teslimat hizmeti vermiyormuş. Türkiye'nin 3. büyük şehrinin şehir merkezine teslimat yapmıyor. Kapa dükkanı o halde, bu işi bırak, diyecekken diyemiyoruz, zira kargo firmasıyla doğrudan bir hukukumuz (anlaşmamız vs.) yok, tek muhatabımız var, o da Decathlon. HepsiJet
'in benim açımdan ve sonuç itibarıyla kendi kafasına göre -üstelik bana haber vermeden- ürünleri iade etmesinin ardından Decathlon müşteri hizmetleriyle irtibata geçip para iadesiyle sonuçlanacak iade işlemine ve sürecine girmeden ürünlerin baika bir kargo firmasıyla geri gönderilmesini talep ettiysem de ürünler iade alındı, ödemenin kartıma yansıması için -lafın gelişis değil gerçekten- 7 işgünü bekledim. Tutar ancak kartıma yansıdıktan sonra aynı ürünleri gene sipariş ettim.

Bu siparişin ve sonraki birkaç siparişin ardından her defasında Decathlon müşteri hizmetleriyle irtibata geçip ürünlerin Aras kargoyla gönderilmesini rica ve talep ettim. Decathlon'un genel olarak seçenek sunması, siparişten sonra kargo firmasının değiştirilmesi seçeneğini sunması elbette güzel, takdir ediyoruz. Ancak benim durumumda, ürünlerin ulaştırılması için seçenek değil, zorunluluk! 2023 yılında bu olmamalı, hele ki TR'de iyi-kötü kargo sistemi oturmuşken! Zira her defasında Decathlon'un müşteri Hizmetlerine uklaşmak, durumu belirtmek, vurgulamak, tekrarlamak, takipçisi olmak gerçekten yorucu, anlamsız ve gereksiz. Hizmetin, daha doğrusu hizmetin kargo ayağının böyle olmayabileceğini, böyle yorucu olmak zorunda olmadığını mesela Amazon Türkiye'den veya Hepsiburada'dan biliyoruz (unutmazsam: HepsiJet ve Hepsiburada bağlantısı için de bir şey yazmak isterim. Belki başkaları da deneyimlerini ve bilgilerini paylaşır) "Siparişi ver, sen gerisini merak etme, işine bak". Gerçekten de öyle.

Bu siparişleri izleyen 25 Aralık'taki başka bir sipariş için yoğunluktan vb. sipariş sonrasında Decathlon'dan siparişin Aras kargoyla gönderilmesini talep etmeyi unuttum. Sonra ne göreyim, 26 Aralık'ta HepsiJet'e verilmiş! Hemen Decathlon'un müşteri hizmetlerine epostayla ve telefonla durumu bildirip, uyarı ve hatırlatmada bulundum, bu sözkonusu siparişin HepsiJet tarafından gene iade edileceğini bildiğimden aynı ürünleri için değişim işleminden geçirip siparişi bir nevi yeniledim (ürünler vb., iade edilecke olan sipariştekiyle aynı). HepsiJet ürünleri iade etti ancak dün ancak "siparişin gönderilmeye hazır" türünden otomatik postayı alınca, öğrendim ki, (prosedür gereği) değişim yoluyla oluşturduğum bu yeni sipariş bugün gene HepsiJet ile gönderilecekmiş. Dün akşam, son bir uyarı-hatırlatma-rica ve talep epostası gönderdim. Ancak sonuçsuz kaldı, bu kez cevap bile alamadım. Sipariş bugün maalesef gene HepsiJet'e verilmiş. Bu sipariş gene iade edilecek, falan filan.

Tahmin edebileceğiniz gibi, böyle başarısız her "gönder-geri al" en az 1 haftaya süreye mal oluyor. Ben ürünleri alamıyorum, ürünleri teslim alalamakta benim bir kusurum, talebim ve payım olmadan para iadesi bakımından 1-2 hafta beklemek zorunda kalıyorum. Daha önce yaptığım ve yukarıda da belirttiğim gibi, para iadesinden sonra gene Decathlon'dan alışveriş yapmaya karar verirsem: ürünlerin (bedenlerin vs.) stokları kalmayabiliyor, nitekim bugün gene değişim işlemi yapayım dedim, 3 tane stoklarda kalmadığı için bunları artık değiştiremiyorum. Yaşamadım ama geçen/kayıp sürede ürünlerin fiyatları değişebilir. Ücretsiz kargo kampansasından yararlanmışsam ücretsiz kargo hakkı/fırsatını kaybediyorum. Bunların üstüne, şurada bunları yazmam da dahil, bir sürü takip, koşturmaca, bekleme, vakit, enerji kaybı...

Daha önce Decathlon Fransa'ya şikayette bulunan var mı? Mesai saatleri dışındayken bu akşam Twitter ve Facebook Messenger'dan İngilizce yazıp kısaca Decathlon Türkiye hakkında bir şikayette bulunmak istediğimi, bu şikayetimi ele alıp işleyebilecek ilgili/yetkili kişinin e-posta edresini istedim. Yarın mesai saatleri için de gene, mümkün olan tüm kanallardan, gene ulaşmaya çalışacağım. Önerilerinize açığım.

Benzer şekilde, Decathlon Türkiye'yi dava etme imkanı ve olasılığı üzerinde de fikirlerinizi, önerilerinizi, varsa deneyimlerinizi duymak isterim. Dava konusu çok başka ama çok ilginç/çarpıcı sonuçlar da var, mesela bir örneği: "Kredi kartı ile alınan ürün müşteriye teslim edilmezse "banka" kredi kartına ücret iadesi yapmalıdır. Yargıtay 19. Hukuk Dairesi 2016/1953 E. 2017/2895 K "

Onca uyarıya, hatırlatmaya, rica ve talebe rağmen, HepsiJet'in siparişi iade edeceği deneyimden biliniyor olmasına rağmen Decathlon'un sanki garez yaparmış gibi ısrarla yeni siparişi de gene HepsiJet'e vermesi, bunun müşteride zaman kaybına yol açması, kayıp zaman boyunca müşterinin sipariş tutarını -dilediği gibi, dilediği yerde- kullanamaması nedeniyle bir mağduriyet yaşamasının bir hukuki cezası olamaz mı?

Düşüncelerinizi, önerilerinizi ve deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.,

Şimdiden teşekkürler.

Ekleme-1: Şu saçmalığa da başlı başına değinmeden yapamam: Müşteri Hizmetlerinden bir keresinde, siparişin desisine (ağırlık ve hacmine göre diyelim) kargo firmasının sistem tarafından otomatik olarak atandığı bilgisi paylaşılmıştı. Desiye göre otomatik atamada sorun yok. Sorun, Türkiye'nin her yerine hizmet vermeyen bir kargo firmasıyla çalışılması. Öyle ya, Türkiye'nin her hangi bir yerine online sipariş verebilirim. Decathlon'un saçmalığı bu!
HepsiJet'n saçmalığına gelince: Teslim etmeyeceğin adresli paketi teslim etmek üzere satıcıdan neden alırsın? Teslim alıp neden her defasında en az 7 gün zaman kaybına yol açarsın?

Ekleme-2: Dün akşam Decathlon'un müşteri hizmetlerine gönderdiğim e-posta'da belirtmiştim. Son iadeyle beraber en az 15 günlük kayıp olacak. Çarpıcı bir karşılaştırma: Amazon Almanya'dan (Amazon Türkiye'den değil), gene Amazonun kendisinin satıp gönderdiği, sıradan bir ürün olan Sea to Summit uyku tulumun bugün sipariş etsem, en geç 15 gün sonra İzmir'de aynı adreste elimde! Decathlon İstanbul'dan ulaştıramadı ya! (Ekran görüntüsü dün çekildi.)

Amazon_Almanya_Referans.png
 
Son düzenleme:
Scudo
Mağazadan teslim alma seçeneği uymuyor mu size bu kadar uğraştığınıza değmez her seferinde. Haklı olmanız, konunun çok saçma olması vs onlara hiç girmiyorum.
 
iyi de hocam bu yazdıklarınızda decathlon un hata payı veya kabahati çoook düşük bana göre. şimdi şöyle düşün. decathlon da aynı trendyol veya amazon vs gibi internet alışverişini merkez depoları üzerinden gelen siparişi karşılıyorlar ve anlaşmalı oldukları kargo firması üzerinden gönderimini sağlıyorlar. burda decathlon üzerindeki sorumluluk sadece alınan siparişin kargo firmasına teslim edilmesi. adresinize hizmet verilmiyor olmasını veya daha önceden verdiğiniz siparişin bu sebepten iptal edildiğini bilemez ki. senin siparişine anlaşmalı firmanın hizmet vermediğini ordaki depocu veya kargoyu sağlayan çalışan nerden bilebilir? dolayısıyla da şirket kargo firmasının hizmet dışı veya farklı sebeple teslim edemeyerek geri göndermesi durumunda da en kısa sürede iadeyi gerçekleştiriyorlar.
anlaşmalı oldukları hepsijet isimli firma da neden bununla anlaştınız diyebileceğimiz merdiven altı iş yapan küçük bir firma değil herkesin bildiği pek çok şirketin anlaşmalı olduğu bilindik bir işletme.
1-2 hafta beklemek durumunda kalman da decathlon ile hiçbir alakası olmayan ve tamamen bankanın iade işlemini gerçekleştirerek parayı hesaba aktarmasıyla ilgili bi durum.
maillerine ve taleplerine dönüş sağlanmamış olması veya karşılık alamaman konusunda haklı olabilirsin. bence genel merkezden önce TR operasyonuna mağduriyetini veya şikayetini bildirmen daha sağlıklı ve hızlı sonuç verebilir. decathlon FR ile iletişim nasıl kurulabilir nekadar dikkate alınır doğru birime ulaşılır emin olamadım.
en temizi internet siparişini mağazadan teslim almak olur eğer mağaza stoklarında mevcut değilse. bu tarz streslere uğraşlara ne gerek var ki siparişi verin 2 gün sonra istediğiniz izmirdeki 3 mağazadan birinden gidip teslim alın
 
Turkiye'deki kargo sistemi malesef hala oturmuş durumda değil Hepsijetin zaten bu kargoyu almaması lazım madem adres listende bu adres yok başta kabul etme. Ben şahsen mağazadan teslim seçeneğini kullanıyorum diğer firmalarda da teslimat noktası seçeneği varsa onu kullanıyorum kaç defa başıma geldi pandemiden beri evde çalışıyorum kaçta kargom evde yok denilerek geri gönderildi yazın balkonda oturup çalışıyorum aras kargo aracı sokaktan geçti dedim arabayı park edicek galiba, adam evde yok diyerek geri gönderdi kargoyu :)
 
Yazacağım yorum decathlon ile alakalı değil ama; karşılaştırma yaptığın Amazon Germany de çok başarılı bir satıcı değil benim gözümde.
Aldığım ürünün tahmini kargo süresi(17 gün) geçince peşine düşüp durumu sorguladım.1 hafta boyunca müşteri temsilcileri ile görüştüm. Net bilgi veremediler. Biraz daha beklememi söyleyip, Amazon Germany deposuna ve ilgili kişilere mail vs. attıklarını söylediler. En sonunda habersiz bir şekilde sipariş iptal edildi ve iptal edilenler kısmından bile siparişi görüntüleyemedim. Sanki hayali bir sipariş oluşturmuşum ve panel üzerinden hiç bir iptal detay bilgisine ulaşamadım. Şikayetimi belirten yorum attım onu da yayınlamadılar. 1 ay boşuna ürün beklemiş oldum. Bu arada ürünü hep siteden takip ettim. Stok bir artıyor bir sıfıra iniyordu. Tahmin ettiğim kadarıyla; hiç kimseye o ürünü satmadılar-satamadılar. Sipariş edilip sonra kargo süresi dolunca iptaller oluştu vs.. Stok bir aşağı bir yukarı o yüzden oynuyordu.
 
Bildiğim kadarıyla decathlonun merkez bir deposu yok. İnternet siparişlerini uygun mağazalardan çıkış yapıyorlar. Sonradan değiştiyse bilmiyorum.

Hem decathlon hatalı hem de kargo firması hatalı. Belirtilen adrese gönderim yapmayan firmaya kargo vermek decathlonun hatası. Teslim etmediği adrese kargo almak da kargo firmasının hatası. Bence decathlon 1 tık daha hatalı. Bu adrese giden daha önceki kargolar geri dönmüş. Belli ki sistemde bir sorun var. Ya kargo ile görüşüp düzeltirsiniz ya da o adrese teslimatta bu kargoyu kullanmazsınız. Çünkü kargolar sırf bir firma için kargo ağı genişletmez. Bu sebeple de bu tür firmalar tek bir kargo ile çalışmaz. Benim çalıştığım şirket 4 kargo ile anlaşmalı. Ürüne ve lokasyona göre birisi tercih ediliyor.

Benzer bir sorunu amazon ile yaşadım. Çözülmesi aylar sürmüştü. Sorun yaşadığım kargo ile artık ürün göndermiyorlar. Benim adresime ürün gönderdikleri 2 firma vardı. Sadece biri ile geliyor artık.
 
Geçmiş olsun, çok sinir bozucu bir durum. Ancak ortada büyük bir sorun varken ve mağduriyeti geçici olarak önlemek mümkünken, neden akıntıya karşı inatla kürek çekip boş yere o kadar yoruluyorsunuz?
@Bıyıkov 'un dediği gibi mağazadan teslim almayı neden seçmiyorsunuz? Veya diğer tüm kargo firmalarında yapılması mümkün olduğu gibi, adresi hepsijet şube teslim olarak ayarlasanız, hiçbir gönderi geri dönmeyebilirdi.
İlk siparişinizden sonra bu şekilde mağduriyeti önleyip, hatayı düzeltmeleri için dava şikayet vs diğer işleri takip etmek için daha çok enerjiniz olurdu.
 
Son düzenleme:
Decathlon'un deposu yok, ya yurt dışı yada türkiye içerisinde farklı mağazalardan mağazalara aktarım gerçekleştirirler. Eğer kargo almıyorsan mağazadan teslim alabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
bütün gavur firmalar böyle
bu rezilliği kendi ülkelerinde yapsınlar sıkıysa
 
Üstteki söylediklerinizden sadece hepsijetin bulunduğunuz yere kargo getirmediğini ispatlayabilirseniz bir yol alabilirsiniz,ondan da bir şey çıkmaz daha çok vakit kaybedersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Arkadaşlar, teşekkürler düşüncelerinizi aktardığınız için. Önceki akşam gönderdiğim email bu sabah Decathlon müşteri hizmetlerinden cevap aldım. HepsiJet'i aradıklarını, kargonun bugün adresime teslim edileceği bilgisini verdiler. Gerçekten de 1-2 saat sonra gelip teslim ettiler. Decahlon artık rica mı etti, iş ilişkisini kesmekle mi tehdit etti bilmiyorum, ama hem Decathlon hem de HepsiJet için söylersek, demek ki oluyormuş!

Decathlon'a kırgın ve kızgınım! Siparişimi bu kez de teslim almasaydım, alışverişi ilelebet kesme kararı alacaktım. Bundan böyle, mümkün ve uygun olduğu her durumda, tercihimi alternatiflerden (diğer mağazalar, markalar vb.) yapacağım, Decathlon'a sadece son çare olarak başvuracağım. Online ve offline her platformda, her fırsatta da şu rezil deneyimimi başkalarıyla paylaşacağım.

Ancak kargo firmalarının belli adreslere teslimat yapmaması ve firmaların bunlarla çalışmaya devam etmesi üzerinde biraz daha duralım istiyorum. Decathlon için de birkaç şey daha söyleyelim. Başka hiçbir şey için olmasa bile, yanlış tahminleri veya yanlış bilinenleri hep beraber giderelim, bu arada bu sorunla ilgili farkındalık oluşmasına bir gıdım da olsa katkıda bulunalım diye, zira aynı sorunu başkalarımız da pekala yaşayabilir.

* Öncelikle, yakın zamanda (son 3 ay içinde) ya hepsiburada'dan ya da yerli outdoor mağazaların birinden verdiğim bir siparişim HepsiJet tarafından şu anki adresime teslim edildi diye hatırlıyorum ancak e-posta kutumda yaptığım aramalarımda bulamadım. Özellikle, adresime teslimat yapmadıklarını öğrendiğim ilk siparişimde bunu daha net hatırlıyordum ancak geriye dönük izini süremediğim için (son 3 içinde çok alışveriş yaptım, takip zorlaştı) emin olamıyorum. Fakat HepsiJet'i, Aras, Mng, Yurtiçi gibi görmemek lazım. Yapısı ve işleyişi belli bir ölçüde farklı olabilir. Dolayısıyla, birinin anlaştığı HepsiJet ile birbaşkasının anlaştığı HepsiJet birimi veya hizmet kapsamı farklı olabilir, her ne kadar son müşteri olarak bizim için çok saçma gelse de!

Bu farklılığı şurdan da kestirebiliriz: Normalde, Aras-Mng-Yurtiçi firmalarınının şubelerine gidip kargoyu elden teslim alabiliriz ancak HepsiJet'in böyle bir uygulaması yok (bkz. whatsapp yazışmasının ekran görüntüsü: "Şubelerimizin depo olarak kullanması sebebiyle paket teslimatlarımız sadece adresinize yapılmaktadır." )

* Yaklaşık 20 yıldır online sipariş veriyorum. PTT dahil, yerleşik tüm büyük kargo firmalarından Türkiye'nin çok çeşitli yerlerinden kargo teslim aldım. Kargo gecikti, kayboldu, yırtıldı-çizildi, geç geldi veya hiç gelmedi... ancak hiçbiri, bulunduğun adrese teslimat yapmıyoruz, demedi. Saydığım sorunlar her gün yaşanıyordur eminim, yine de iyi-kötü oturmuş bir kargo sistemi ve ağı var. Bir örneğini vereyim: Van'ın İran sınırına en yakın ilçesi Saray, statü ilçe ama köyden hallice. Haftada sadece bir gün de olsa tüm kargo firmaları paket teslim ediyor. "Şu adrese teslimat hizmeti vermiyoruz" saçmalığını ilk kez HepsiJet'te gördüm.

* Sanırım hukuken de, hani siparişi verirken kabul ettiğimiz hükümler ve koşullar içinde açıkça ve özellikle düzenlenmiş değil, Kargo firmasıyla alıcı olarak bizim bir hukukumuz yok, anlaşmayı ve taşıma/teslimat koşullarını biz kabul etmedik, dolayısıyla online satış yapan satıcı mağaza, Türkiye'nin her yerinden siparişin verileceğini gözetip verilen siparişin her yere ulaştırılmasını sağlamakla yükümlüdür. Yoksa, ürünü ulaştıramayacaksa online sipariş yapmasının anlamı yok. Türkiye'nin her yerine ulaştırma noktasını, kargo firmasıyla en başta mı yoksa sipariş bazında/özelinde mi kararlaştırıp çözer, bu gene satıcı firmanın sorumluluğu. Ben siparişi verdim mi, onu bana ulaştıracaksın - bu kadar!

* Bu iyi-kötü yerleşmiş kargo sistemiyle bağlantılı olarak, olağan koşullarda (olağan işgünü, olağan hava ve yol durumu), Edirne'den Hakkari'ye bir paket en geç 4 gün işgünü içinde ulaşır. İstanbul'dan herhangi bir şehre ise ortalama 3 işgünü. Benim deneyimim böyle ama kargo firmalarının istatistiklerini de görsek iyi olurdu. (Firmaların daha geniş teslimat aralığı belirtmesi anlaşılır, kusurlu duruma düşmemeleri için fakat pratikte Türkiye ortalaması 3 işgünü).

Amazon TR, hepsiburada, trendyol gibi bilindik satış sitelerine göre Decathlon, kargo bakımından çok hantal, tembel, savruk, ilgisiz... İstanbul dışına Cuma günü gün içinde Decathlon'dan sipariş verin, en erken Pazartesi akşamı kargoya verilir. Satıcının da Amazon, Hepsiburada veya Trendyol olduğu siparişler için bu sitelerde Cumartesi kargoya verilir, Pazartesi elinizde. Başka bir örnek, mesela Amazon'a veya Hepsiburada'a iade veya değişim amacıyla geri kargoladınız. Sizin arkasından dürtmenize, hatırlatmanıza, uyarmanıza, kısacası hiçbir işlem yapmanıza gerek kalmadan iade/değişim prosedürü yapılır. Decathlon'da yakın zamanda 2 kere yaşadım: Paketi geri teslim almış kargo firmasından, üzerinden 3 işgünü geçmiş, kullanıcı hesabındaki kayıtlarında hala "ürünler bekleniyor" yazıyor. Siz anca arayacaksınız da.... ohooooo!.....

* Mağazadan teslim almakla ilgili olarak, Decathlon'un mağazasının olmadığı şehirde olduğumu varsayın. Bu çözüm değil. Online satış demek, satın aldığın ürünü Türkiye'nin her kıyı bucağına ulaştırırım, demek. Bunu taahhüt ve garanti ediyor, öyle yerine getirmeli, bana ürünü ulaştırmalı. Nasılı, şusu-busu onun sorunu. Nitekim yapanlardan, mesela AmazonTR, Trendyol'dan biliyoruz. Kaldı ki, İzmir'de bile olsam, belirli bir dönemde (belirli bir hafta içinde) gidip mağazadan elden alamayacak kadar yoğun da olabilirim. Başka hesaplarım olabilir, bir keresinde almayı düşündüğüm birkaç ürünün bulunduğu mağazaya gideyim dedim, toplu taşımayla (bilenler için: İzban'la), tek gidiş metro kartı 26 TL, git gel 52 TL, vazgeçtim. Dolayısıyla, bu yaşadığım olumsuz örnekte sanki zor olanı seçmişim gibi görünsem de, aksine kolay olanı seçtim, bana teklif ve taahhüt edilen yol bu.

* Gerekçesi ve sebebi ne olursa olsun, kimden ve nasıl kaynaklanırsa kaynaklansın, ürünü alıcıya ulaştıramayacaksan, hele ki ulaştıramayacağın geçmiş deneyimden belli olduysa, online satış yapmanın anlamı var mı? Ben Türkiye'nin herhangi bir yerinden herhangi bir yerine sipariş verebilirim, bulunduğum yere ürünü ulaştıramayacaksan bunu baştan bilmeli ve bana da bildirmelisin. Görmüşsünüzdür, bazı ürünler için, bazı satıcıların bazı ürünleri için mesela Amazon Almanya, "Türkiye'ye gönderilmez" uyarısı verir, bilirsin, boş yere sipariş verip sonra da uğraşmazsın, bunun gibi.

* Decathlon'un "online mağaza" dediği, İstanbul'daki merkez depo (olmalı) zira mesela bazı ürünler, hiçbir mağazada yoktur sadece "online mağaza"dan satılır. Mağazalar arası elbette ürün akışı vardır ama online siparişler, depodan gönderiliyor, bu kesin.
HepsiJet.png
 
bütün gavur firmalar böyle
bu rezilliği kendi ülkelerinde yapsınlar sıkıysa
Burada da depoları yok.😅 B'Twin bisikletlerin üretim yeri bana 100 km falan. Bir şey lazım olursa mağazaya giderim, ellerinde yoksa en fazla bir haftaya diğer mağazaların birinden getirir ya da ulaşabileceğim bir mesafedeyse beni yönlendirirler.
Ürün gelince her zaman haber verirler. Yaklaşık 7 yıldır oradan alışveriş yapıyorum ve %90 memnunum. Ters durumlar oluyor ama devede kulak kalıyor.
 
Bundan böyle, mümkün ve uygun olduğu her durumda, tercihimi alternatiflerden (diğer mağazalar, markalar vb.) yapacağım,
Decathlon ülkeden bir çekilmeye görsün bakın fiyatları ne yapıyor o diğer firmalar. Yani siz alış veriş yapmazken bile adamlar yardımcı oluyor.
Bu arada bence de kargo süreçleri yavaş.
 
Decathlon ülkeden bir çekilmeye görsün bakın fiyatları ne yapıyor o diğer firmalar. Yani siz alış veriş yapmazken bile adamlar yardımcı oluyor.
Bu arada bence de kargo süreçleri yavaş.

Öyle bir etkisi var mı, bilmiyorum, hiç düşünmedim. Tabii seçenek, alternatif olması her zaman tüketicinin yararına. Yine de benim yaşadığım türden sorunlar yaşamak da iş değil, iş modeli olamaz. Dün akşam denk geldim, şikayet.var'da beklediğimden fazla sürüyle şikayet var, şaşırdım. Birkaç kişinin işaret ettiği gibi, Decathlon belki de online satışı kesmeli. Ben de birkaç kez müşteri hizmetlerine söylemiştim, kargo ayağı her bakımdan rezalet Decathlon'un, hani nerdeyse üçkağıtçı küçük yerli satıcıların seviyesine inecek.

Gene dün, iletişim bilgileri ararken gözüme çarptı, hem Fransa hem de Amerika Decathlon, belli bir fiyatın üzerindeki siparişler için kargo ücreti almıyormuş. Ben şirket politikası olabilir, diyordum ama değilmiş, aksine, her ülkede o ülkedeki uygulamaya göre. E bizde 100 tl (Amazon) veya 75 tl (hepsiburada) üzeri alışlarda kargo bedava. Her ne kadar sık sık "bugün kargo bedava" kampanyası yapsa da, kargo ücreti alması bence bağışlanamaz, ki bu konuda müşterinin şikayeti ve talebi, ürün yorumlarında görülebiliyor.

Bu acı tecrübe üzerine düşündüm de Decathlon'fdan alışverişi kesersem alternatifler neler olabilir diye, kalakaldım... Zira birkaç önemli kalem hariç (bisikletin kendisi, uyku tulumu, bot gibi), çoraptan şapkaya, dondan yağmurluğa kadar hep Decathlon'a çalışmışım. Naturehike gibi, fiyat ve kalite segmenti Decathlon ayarındaki bir-iki marka hariç, diğerlerini hiç bilmiyorum. Ben eşeği resmen Decathlon kazığına bağlamışım, ki yanlış.

Bu vesileyle, Decathlon bugün kapansaydı, bisiklet ve parçaları ile outdoor faaliyetler için kıyafet ve ekipman alternatifleri kimler olabilirdi, diye sorayım.
 
Bu vesileyle, Decathlon bugün kapansaydı, bisiklet ve parçaları ile outdoor faaliyetler için kıyafet ve ekipman alternatifleri kimler olabilirdi, diye sorayım.
Üst gelir grubunun umrunda olmaz, yurt dışına çıkışta valizi doldurur gelir. Ama eminim birileri bim'e gelecek malzemeler için sıraya girmek durumunda kalır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Çayırovadır hocam, ekol depolarında bulunuyor genelde.
 
Geri