Gezegen
Üye
- Kayıt
- 20 Haziran 2021
- Mesaj
- 81
- Tepki
- 71
- Yaş
- 45
- Şehir
- İzmir
- Başlangıç
- 2020—21
- Bisiklet
- Mosso
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Merhabalar,
Son aylarda Decathlon Türkiye'nin online mağazasından epey sipariş sipariş verdim, teslimat adresim İzmir'in şehir merkezinde (bilenler için Basmane semtinde). Ancak son birkaç sipariştir sorun yaşıyorum, öyle ki ulaşabilirsem Fransa Genel Merkeze ciddi ciddi ayrıntılı şikayette bulunmak istiyorum, hatta dava konusu yapabileceğim bir mağduriyetim varsa dava etmeyi düşünüyorum.
Bundan yaklaşık 1.5 ay kadar önce çoklu üründen oluşan bir siparişimin öngörülen tarihte teslim edilmemesi üzerine merak edip kargo firması HepsiJet'i aradım. Firmanın müşteri hizmetlerinden öğrendim ki, belirttiğim adrese HepsiJet teslimat hizmeti vermiyormuş. Türkiye'nin 3. büyük şehrinin şehir merkezine teslimat yapmıyor. Kapa dükkanı o halde, bu işi bırak, diyecekken diyemiyoruz, zira kargo firmasıyla doğrudan bir hukukumuz (anlaşmamız vs.) yok, tek muhatabımız var, o da Decathlon. HepsiJet
'in benim açımdan ve sonuç itibarıyla kendi kafasına göre -üstelik bana haber vermeden- ürünleri iade etmesinin ardından Decathlon müşteri hizmetleriyle irtibata geçip para iadesiyle sonuçlanacak iade işlemine ve sürecine girmeden ürünlerin baika bir kargo firmasıyla geri gönderilmesini talep ettiysem de ürünler iade alındı, ödemenin kartıma yansıması için -lafın gelişis değil gerçekten- 7 işgünü bekledim. Tutar ancak kartıma yansıdıktan sonra aynı ürünleri gene sipariş ettim.
Bu siparişin ve sonraki birkaç siparişin ardından her defasında Decathlon müşteri hizmetleriyle irtibata geçip ürünlerin Aras kargoyla gönderilmesini rica ve talep ettim. Decathlon'un genel olarak seçenek sunması, siparişten sonra kargo firmasının değiştirilmesi seçeneğini sunması elbette güzel, takdir ediyoruz. Ancak benim durumumda, ürünlerin ulaştırılması için seçenek değil, zorunluluk! 2023 yılında bu olmamalı, hele ki TR'de iyi-kötü kargo sistemi oturmuşken! Zira her defasında Decathlon'un müşteri Hizmetlerine uklaşmak, durumu belirtmek, vurgulamak, tekrarlamak, takipçisi olmak gerçekten yorucu, anlamsız ve gereksiz. Hizmetin, daha doğrusu hizmetin kargo ayağının böyle olmayabileceğini, böyle yorucu olmak zorunda olmadığını mesela Amazon Türkiye'den veya Hepsiburada'dan biliyoruz (unutmazsam: HepsiJet ve Hepsiburada bağlantısı için de bir şey yazmak isterim. Belki başkaları da deneyimlerini ve bilgilerini paylaşır) "Siparişi ver, sen gerisini merak etme, işine bak". Gerçekten de öyle.
Bu siparişleri izleyen 25 Aralık'taki başka bir sipariş için yoğunluktan vb. sipariş sonrasında Decathlon'dan siparişin Aras kargoyla gönderilmesini talep etmeyi unuttum. Sonra ne göreyim, 26 Aralık'ta HepsiJet'e verilmiş! Hemen Decathlon'un müşteri hizmetlerine epostayla ve telefonla durumu bildirip, uyarı ve hatırlatmada bulundum, bu sözkonusu siparişin HepsiJet tarafından gene iade edileceğini bildiğimden aynı ürünleri için değişim işleminden geçirip siparişi bir nevi yeniledim (ürünler vb., iade edilecke olan sipariştekiyle aynı). HepsiJet ürünleri iade etti ancak dün ancak "siparişin gönderilmeye hazır" türünden otomatik postayı alınca, öğrendim ki, (prosedür gereği) değişim yoluyla oluşturduğum bu yeni sipariş bugün gene HepsiJet ile gönderilecekmiş. Dün akşam, son bir uyarı-hatırlatma-rica ve talep epostası gönderdim. Ancak sonuçsuz kaldı, bu kez cevap bile alamadım. Sipariş bugün maalesef gene HepsiJet'e verilmiş. Bu sipariş gene iade edilecek, falan filan.
Tahmin edebileceğiniz gibi, böyle başarısız her "gönder-geri al" en az 1 haftaya süreye mal oluyor. Ben ürünleri alamıyorum, ürünleri teslim alalamakta benim bir kusurum, talebim ve payım olmadan para iadesi bakımından 1-2 hafta beklemek zorunda kalıyorum. Daha önce yaptığım ve yukarıda da belirttiğim gibi, para iadesinden sonra gene Decathlon'dan alışveriş yapmaya karar verirsem: ürünlerin (bedenlerin vs.) stokları kalmayabiliyor, nitekim bugün gene değişim işlemi yapayım dedim, 3 tane stoklarda kalmadığı için bunları artık değiştiremiyorum. Yaşamadım ama geçen/kayıp sürede ürünlerin fiyatları değişebilir. Ücretsiz kargo kampansasından yararlanmışsam ücretsiz kargo hakkı/fırsatını kaybediyorum. Bunların üstüne, şurada bunları yazmam da dahil, bir sürü takip, koşturmaca, bekleme, vakit, enerji kaybı...
Daha önce Decathlon Fransa'ya şikayette bulunan var mı? Mesai saatleri dışındayken bu akşam Twitter ve Facebook Messenger'dan İngilizce yazıp kısaca Decathlon Türkiye hakkında bir şikayette bulunmak istediğimi, bu şikayetimi ele alıp işleyebilecek ilgili/yetkili kişinin e-posta edresini istedim. Yarın mesai saatleri için de gene, mümkün olan tüm kanallardan, gene ulaşmaya çalışacağım. Önerilerinize açığım.
Benzer şekilde, Decathlon Türkiye'yi dava etme imkanı ve olasılığı üzerinde de fikirlerinizi, önerilerinizi, varsa deneyimlerinizi duymak isterim. Dava konusu çok başka ama çok ilginç/çarpıcı sonuçlar da var, mesela bir örneği: "Kredi kartı ile alınan ürün müşteriye teslim edilmezse "banka" kredi kartına ücret iadesi yapmalıdır. Yargıtay 19. Hukuk Dairesi 2016/1953 E. 2017/2895 K "
Onca uyarıya, hatırlatmaya, rica ve talebe rağmen, HepsiJet'in siparişi iade edeceği deneyimden biliniyor olmasına rağmen Decathlon'un sanki garez yaparmış gibi ısrarla yeni siparişi de gene HepsiJet'e vermesi, bunun müşteride zaman kaybına yol açması, kayıp zaman boyunca müşterinin sipariş tutarını -dilediği gibi, dilediği yerde- kullanamaması nedeniyle bir mağduriyet yaşamasının bir hukuki cezası olamaz mı?
Düşüncelerinizi, önerilerinizi ve deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.,
Şimdiden teşekkürler.
Ekleme-1: Şu saçmalığa da başlı başına değinmeden yapamam: Müşteri Hizmetlerinden bir keresinde, siparişin desisine (ağırlık ve hacmine göre diyelim) kargo firmasının sistem tarafından otomatik olarak atandığı bilgisi paylaşılmıştı. Desiye göre otomatik atamada sorun yok. Sorun, Türkiye'nin her yerine hizmet vermeyen bir kargo firmasıyla çalışılması. Öyle ya, Türkiye'nin her hangi bir yerine online sipariş verebilirim. Decathlon'un saçmalığı bu!
HepsiJet'n saçmalığına gelince: Teslim etmeyeceğin adresli paketi teslim etmek üzere satıcıdan neden alırsın? Teslim alıp neden her defasında en az 7 gün zaman kaybına yol açarsın?
Ekleme-2: Dün akşam Decathlon'un müşteri hizmetlerine gönderdiğim e-posta'da belirtmiştim. Son iadeyle beraber en az 15 günlük kayıp olacak. Çarpıcı bir karşılaştırma: Amazon Almanya'dan (Amazon Türkiye'den değil), gene Amazonun kendisinin satıp gönderdiği, sıradan bir ürün olan Sea to Summit uyku tulumun bugün sipariş etsem, en geç 15 gün sonra İzmir'de aynı adreste elimde! Decathlon İstanbul'dan ulaştıramadı ya! (Ekran görüntüsü dün çekildi.)

Son aylarda Decathlon Türkiye'nin online mağazasından epey sipariş sipariş verdim, teslimat adresim İzmir'in şehir merkezinde (bilenler için Basmane semtinde). Ancak son birkaç sipariştir sorun yaşıyorum, öyle ki ulaşabilirsem Fransa Genel Merkeze ciddi ciddi ayrıntılı şikayette bulunmak istiyorum, hatta dava konusu yapabileceğim bir mağduriyetim varsa dava etmeyi düşünüyorum.
Bundan yaklaşık 1.5 ay kadar önce çoklu üründen oluşan bir siparişimin öngörülen tarihte teslim edilmemesi üzerine merak edip kargo firması HepsiJet'i aradım. Firmanın müşteri hizmetlerinden öğrendim ki, belirttiğim adrese HepsiJet teslimat hizmeti vermiyormuş. Türkiye'nin 3. büyük şehrinin şehir merkezine teslimat yapmıyor. Kapa dükkanı o halde, bu işi bırak, diyecekken diyemiyoruz, zira kargo firmasıyla doğrudan bir hukukumuz (anlaşmamız vs.) yok, tek muhatabımız var, o da Decathlon. HepsiJet
'in benim açımdan ve sonuç itibarıyla kendi kafasına göre -üstelik bana haber vermeden- ürünleri iade etmesinin ardından Decathlon müşteri hizmetleriyle irtibata geçip para iadesiyle sonuçlanacak iade işlemine ve sürecine girmeden ürünlerin baika bir kargo firmasıyla geri gönderilmesini talep ettiysem de ürünler iade alındı, ödemenin kartıma yansıması için -lafın gelişis değil gerçekten- 7 işgünü bekledim. Tutar ancak kartıma yansıdıktan sonra aynı ürünleri gene sipariş ettim.
Bu siparişin ve sonraki birkaç siparişin ardından her defasında Decathlon müşteri hizmetleriyle irtibata geçip ürünlerin Aras kargoyla gönderilmesini rica ve talep ettim. Decathlon'un genel olarak seçenek sunması, siparişten sonra kargo firmasının değiştirilmesi seçeneğini sunması elbette güzel, takdir ediyoruz. Ancak benim durumumda, ürünlerin ulaştırılması için seçenek değil, zorunluluk! 2023 yılında bu olmamalı, hele ki TR'de iyi-kötü kargo sistemi oturmuşken! Zira her defasında Decathlon'un müşteri Hizmetlerine uklaşmak, durumu belirtmek, vurgulamak, tekrarlamak, takipçisi olmak gerçekten yorucu, anlamsız ve gereksiz. Hizmetin, daha doğrusu hizmetin kargo ayağının böyle olmayabileceğini, böyle yorucu olmak zorunda olmadığını mesela Amazon Türkiye'den veya Hepsiburada'dan biliyoruz (unutmazsam: HepsiJet ve Hepsiburada bağlantısı için de bir şey yazmak isterim. Belki başkaları da deneyimlerini ve bilgilerini paylaşır) "Siparişi ver, sen gerisini merak etme, işine bak". Gerçekten de öyle.
Bu siparişleri izleyen 25 Aralık'taki başka bir sipariş için yoğunluktan vb. sipariş sonrasında Decathlon'dan siparişin Aras kargoyla gönderilmesini talep etmeyi unuttum. Sonra ne göreyim, 26 Aralık'ta HepsiJet'e verilmiş! Hemen Decathlon'un müşteri hizmetlerine epostayla ve telefonla durumu bildirip, uyarı ve hatırlatmada bulundum, bu sözkonusu siparişin HepsiJet tarafından gene iade edileceğini bildiğimden aynı ürünleri için değişim işleminden geçirip siparişi bir nevi yeniledim (ürünler vb., iade edilecke olan sipariştekiyle aynı). HepsiJet ürünleri iade etti ancak dün ancak "siparişin gönderilmeye hazır" türünden otomatik postayı alınca, öğrendim ki, (prosedür gereği) değişim yoluyla oluşturduğum bu yeni sipariş bugün gene HepsiJet ile gönderilecekmiş. Dün akşam, son bir uyarı-hatırlatma-rica ve talep epostası gönderdim. Ancak sonuçsuz kaldı, bu kez cevap bile alamadım. Sipariş bugün maalesef gene HepsiJet'e verilmiş. Bu sipariş gene iade edilecek, falan filan.
Tahmin edebileceğiniz gibi, böyle başarısız her "gönder-geri al" en az 1 haftaya süreye mal oluyor. Ben ürünleri alamıyorum, ürünleri teslim alalamakta benim bir kusurum, talebim ve payım olmadan para iadesi bakımından 1-2 hafta beklemek zorunda kalıyorum. Daha önce yaptığım ve yukarıda da belirttiğim gibi, para iadesinden sonra gene Decathlon'dan alışveriş yapmaya karar verirsem: ürünlerin (bedenlerin vs.) stokları kalmayabiliyor, nitekim bugün gene değişim işlemi yapayım dedim, 3 tane stoklarda kalmadığı için bunları artık değiştiremiyorum. Yaşamadım ama geçen/kayıp sürede ürünlerin fiyatları değişebilir. Ücretsiz kargo kampansasından yararlanmışsam ücretsiz kargo hakkı/fırsatını kaybediyorum. Bunların üstüne, şurada bunları yazmam da dahil, bir sürü takip, koşturmaca, bekleme, vakit, enerji kaybı...
Daha önce Decathlon Fransa'ya şikayette bulunan var mı? Mesai saatleri dışındayken bu akşam Twitter ve Facebook Messenger'dan İngilizce yazıp kısaca Decathlon Türkiye hakkında bir şikayette bulunmak istediğimi, bu şikayetimi ele alıp işleyebilecek ilgili/yetkili kişinin e-posta edresini istedim. Yarın mesai saatleri için de gene, mümkün olan tüm kanallardan, gene ulaşmaya çalışacağım. Önerilerinize açığım.
Benzer şekilde, Decathlon Türkiye'yi dava etme imkanı ve olasılığı üzerinde de fikirlerinizi, önerilerinizi, varsa deneyimlerinizi duymak isterim. Dava konusu çok başka ama çok ilginç/çarpıcı sonuçlar da var, mesela bir örneği: "Kredi kartı ile alınan ürün müşteriye teslim edilmezse "banka" kredi kartına ücret iadesi yapmalıdır. Yargıtay 19. Hukuk Dairesi 2016/1953 E. 2017/2895 K "
Onca uyarıya, hatırlatmaya, rica ve talebe rağmen, HepsiJet'in siparişi iade edeceği deneyimden biliniyor olmasına rağmen Decathlon'un sanki garez yaparmış gibi ısrarla yeni siparişi de gene HepsiJet'e vermesi, bunun müşteride zaman kaybına yol açması, kayıp zaman boyunca müşterinin sipariş tutarını -dilediği gibi, dilediği yerde- kullanamaması nedeniyle bir mağduriyet yaşamasının bir hukuki cezası olamaz mı?
Düşüncelerinizi, önerilerinizi ve deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.,
Şimdiden teşekkürler.
Ekleme-1: Şu saçmalığa da başlı başına değinmeden yapamam: Müşteri Hizmetlerinden bir keresinde, siparişin desisine (ağırlık ve hacmine göre diyelim) kargo firmasının sistem tarafından otomatik olarak atandığı bilgisi paylaşılmıştı. Desiye göre otomatik atamada sorun yok. Sorun, Türkiye'nin her yerine hizmet vermeyen bir kargo firmasıyla çalışılması. Öyle ya, Türkiye'nin her hangi bir yerine online sipariş verebilirim. Decathlon'un saçmalığı bu!
HepsiJet'n saçmalığına gelince: Teslim etmeyeceğin adresli paketi teslim etmek üzere satıcıdan neden alırsın? Teslim alıp neden her defasında en az 7 gün zaman kaybına yol açarsın?
Ekleme-2: Dün akşam Decathlon'un müşteri hizmetlerine gönderdiğim e-posta'da belirtmiştim. Son iadeyle beraber en az 15 günlük kayıp olacak. Çarpıcı bir karşılaştırma: Amazon Almanya'dan (Amazon Türkiye'den değil), gene Amazonun kendisinin satıp gönderdiği, sıradan bir ürün olan Sea to Summit uyku tulumun bugün sipariş etsem, en geç 15 gün sonra İzmir'de aynı adreste elimde! Decathlon İstanbul'dan ulaştıramadı ya! (Ekran görüntüsü dün çekildi.)

Son düzenleme: