Scudo Sports

dağ bisikletiyle yol yapmaktan bıktım

Emre Akcan

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ocak 2012
Mesaj
772
Tepki
340
Şehir
Antalya / Arapsuyu
Bisiklet
Scott
sizde bıkmadınızmı dağ bisikletim var tamam araziyede çıkıyorum ama ayda 3-5 gerisi hep asfaltta geçiyor araziye gitmek için bile onun 2 katı asfalttan gidiyorum (gidiyoruz) yol bisikleti aklımı çelmeye ve mantıklı gelmeye başladı ne yapmalıyım
 
Scudo
@Sertaç Kasaplar

Yol olsa daha mantıklı olmaz mı ?
 
Kalın,dişli lastiklerin asfaltta yeri kazıyarak gitmesi.. Bende elimdeki mtb'nin modelini düşürüp,yanına yol bisikleti ekleme niyetindeyim cidden,uzun turlara çıkılmıyor keyif almaktan çok işkenceye dönüşüyor artık.
 
@Samet Şenel
ben ilk önce bi kiralamayı düşünüyorum 1 gün denerim en azından yol bisikletini uzaktan iyi binince kötü olabilir
 
Şehir bisikleti yada yol bisikleti almalısınız. Hibrid dahi almayın. Hibridlerde amortisör var bütün gücünüzü emer. Amortisörsüz bisiklet en doğrusu. Bütün gücünüzü tekerleklere aktarabilmek için mümkün olduğu kadar "sert" bisikleti alın. Bol bol rampa çıkıp kalp atışlarınızı maksimuma çıkarıp sınırlarınızı zorlayın. Göreceksiniz bisikletten daha fazla zevk alacaksınız.
 
@muratcolakoglu

bende öyle düşünüyorum ama dezavantajları nedir yol bisikletlerinin
 
@muratcolakoglu

hibrit dahi almayın demişsiniz. kilitli maşa ile bu sorun çözülemezmi ?
 
Yol aşkı girdiyse başka hiçbir şey deva olmaz. Önce kiralayın sonra vazgeçemeyeceksiniz.
@orcunkaralar: Bu çok tartışıldı, çok kişisel bir konu. Yaşadığım yerde bırakın hibriti dağ bisikleti bile zor dayanır diyorlardı. Yollar hep kilittaş, sert toprak, olan asfalt soğuk asfalt denen sıkıştırılmış çakıl taşı. Şimdi kullandığım bisiklet Hibrit Carraro kadrolu, düz alüminyum maşalı, yol donanımlı, STI kollu, 700*28 silik lastikli süper bir bisiklet. Siz bakmayın kullanılmaz diyenlere. deneyin ve gönlünüzün çektiğini kullanın. Alexrims Sub jantlarım 2000km oldu akort istemedi. Kullanmayı biliyorsanız sorun yok.

Sonuç olarak Yol aşkı başkadır...
 
  • Beğen
Tepkiler: Cyclist999
Şehir ve Yol arasında seçim yapmalısınız. Yol bisikleti birazdaha pahalı olacaktır. Kullanması da bir miktar daha zor ama alışınca avantaja dönüşüyor.
 
@orcunkaralar

Kilitli maşa gereksiz ağırlıktır. Kilitli maşası olan hibrid bisikletlerin lastikleri de kalın oluyor. Amaç lastik kalınlığını da azaltmak olmalı.
 
Yol bisikletiyle MTB yi karşılaştırmak baştan sona yanlış olmakla birlikte,yol bisikleti ile ilgili bazı şehir efsanelerinin gerçeği yansıtmadığını belirtmek isterim.

"Lastikleri çok ince olduundan,sık sık patlar" Yanlış! Yol bisikletleri lastiklerine 110-120 psi gibi çok yüksek basınçlı hava basılır ve bu hava lastikleri kelimenin tam anlamıyla "Taş gibi" yapar.Geniş MTB lastiğine giren pek çok cam parçasının,yol biskleti lastiğinin altında ufalandığına yüzlerce kez tanık oldum.Bununla birlikte,lastiktir bu ve patlar.Çivi girer,cam girer,diken girer;dikkatli olmak lazım.

"Yol bisikleti bel ağrısı ve kamburluk yapar" Yanlış.Drop barı alttan tutup,rüzgar direncine karşı özel şekil almak,sürüş boyunca yapılmaz.Çok hızlandığınızda,rüzgar direncini azaltmak için alınan aerodynamic bir şekildir o.Sonra bar'ı üstten tutar,nispeten daha dik bir pozisyon alırsınız.Üstelik o oturuş,MTB ve şehir bisikletlerinde,çoğu arkadaşımızın sepetlerini aşırı derecede ağrıtan,sıkıştıran,acıtan oturuşun aksine,daha yumuşak ve sızısız bir oturuş biçimidir.

"Adı yol bisikleti abi,her yola girmez o" Doğru:) Neden aldın,Downhill mi yapacaksın;gir XC falan al.

"Nazik ve kırılgandır" Yanlış.Yol bisikleti diğer türlere göre esnemez(Rijit) bir yapıya sahiptir.Kaldırım,asfalt,stabilize vs yollarda sürücüsünün konforunu azaltsa da tekeri daima döner.Kıçı başı oynamaz;vites ayarı kaymaz.Hafif olduğu için,bir çok hastalığı ayakta atlatır.

"Abi büyük bisiklet ya!" yanlış.Kadro geometrileri dik olduğundan,MTB ve şehir bisikletlerinden daha kısa ve ancak benzer türdeki 28'' bir bisiklet yüksekliğindedir.Selelerinin daha yüksek tutulduğu bilgisi de yanlıtır.Bu,gerek kadro boyu seçimi,gerekse sele yüksekliğini en verimli olacak şekilde ayarlayamayan binicilerin,görsel aldanmasıdır,diyelim.

Yol bisikletine binmek,o zerafeti yaşamak,o her dokunuşu büyük bir güce dönüştüren mekaniği keşfetmek gerekir.Bu,diğer bisikletleri daha kötü yapmaz.Kendi adıma konuşayım.Ne dağlardan,platolardan vaz geçerim,ne yollardan.Hepsinin tadı ayrı.Mesele,ne yapacağına karar vermekte.
 
istanbulda yaşayan arkadaşlar......
etrafımızda dağ yoktur o zaman ne yapacaksınız arabanız olması lazım arabanızın arkasına koyacaksınız mtb nizi direk belgrada gideceksiniz mtb nin tadını çıkaracaksınız avrupa yakada başka yerlerde var tabi oralara araç ile gideceksiniz anadolu yaka aynen gidecek aydosa ve çekmeköye ve polinez ormanlarına araç ile gidecek dalacak araziye ....mtb dağda kullanılır şehir bisikleti asfaltta kullanılır şehir içinde kullanılır istanbul caimasındaki arkadaşlar önce ne tarz kullanacaksınız
ona karar vermek durumunda

1- mtb ormancı-toprakçı
2- city bike şehir bisikleti
3- asfalt düz asfalt sadece asfaltta süreceğim yol bisikleti
4- ben stabilizede gideceğim toprakta gideceğim asfaltta gideceğim diyenler aynen cyclo cross bisiklet alacak

her yolun rajonu vardır ters mekanlarda ters bisiklet kullanmayın..

beşiktaştan amortisörlü bisikletler ile asfalttan gidip ondan sonra belgrad ormanlarına dalmak bana hiç bi zaman cazip gelmedi bu işi yapa yapa sıkıldım sonunda çünki amortisörüm fox yüzlük idi bu amortisör bana asla zevk vermedi asfaltta ama toprakta çok iyi idi ayrıca kontinental dişli tekerler asfaltta sıfır ama arazide çok iyi idi bisiklet modifiye edilerek city bike hibrit cros şekline dönüştü tam olarak sayko kros olmadı çünki saykolarda yarış gidonu var ve yengeç fren sistemi bu fren sistemi ne yol bisikletlerin frenine benziyor ne de v-breaklere ....arazilerde tepine tepine asfaltlarda tepine tepine işin en doğru kararın cyclo cross yol bisikleti olduğuna kanaat getirdim eğer asfalttan stabilizeye geçecek iseniz ve sert düz toprağa devam edeceksiniz sayko dur ipin ucu..tekerim maxxis over driver 1.32 , bu pazar mollafenaride değerini gösterdi stabilize de iyi gitti asfaltta iyi ve sert düz toprakta iyi idi...tekerin dişleri ise fazla büyük değil..yalnız her tekerin sonu vardır kabak tekerler derhal değiştirilmeli sonunda, tekerim henüz yeni..
 
kullanmayı düşündüğünüz güzergahı kiralık bir bisiklet ile iyice ezberleyin her çukurunu mazgalını yani sonra bunu düşük bir hızda yol bisikleti ile yapın hakimiyeti sağladığınız anda virüs damarlarınıza bulaşmış olacak telaşlanmayın artık sizde bizdensiniz :D
 
@Derya Keçeci

derya abi olayı bitirmiş resmen bu aşk ancak bu kadar güzel ifade edilebilirdi ve yol'a da mtb'ye de ayrı hastayım hep şunu söylerim bu konu geçtiğinde mtb bir tutkudur yol bisikleti de aşktır kısaca ne yardan geçerim ne serden :D
 
bir tane yol için jant takımı al bence. arazide yine eski lastiklerini kullanırsın
 
Mtb'yi asfaltta bende kulllanıyorum.Mtb çok avantajlı bisiklet.Değişmeli lastik neden kullanmıyorsun:D.Slim lastik tavsiye ederim,asfaltta harika oluyor.1.40-1.50 ideal.İstersen 1.00-1.25 lastikte takabilirsin.Yalnız ıslak zeminde dikkat etmek gerekiyor.Lastiğe görede değişir.Şehir,hybrid,trek fx,29'' mtb,yol bisikleti kullandım.Şehir bisikleti tavsiye etmem.Araziye gitmiyor.Benim gibi değişmeli lastik kullan.Hybrid bisikletlerde fena sayılmaz ama sonuçta mtb ilede dual avantajın var.Değişiklik istiyorum dersen yol yarış bisikleti al derim.Fakat ince asfalt lastikle mtb ye bir hak tanı derim.Masraflı olmaz.1.50 lastiğin üstünü tavsiye etmem.
 
Geri