Scudo Sports

Dağ bisikleti tavsiyeleri

1 yıldır Lapierre CRP Edge 7.9 kullanıcısıyım downhill veya enduroya geçmek istiyorum 50-60k civarı bütçem var bu arkadaş dikkatimi çekti sizce nasıldır
(link)
alet biraz eski duruyor, geçmişi hikayeli olabilir. İmkanın varsa yd den kadro getirip bir şey toplamayı veya toplu bisiklet getirmeyi düşünebilirsin. Veya biraz daha koyup rockrider feel serisine bakabilirsin, feel serisi güzele benziyor. Feel ikinci elde 75 civarından başlıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: SneeX
Scudo
1 yıldır Lapierre CRP Edge 7.9 kullanıcısıyım downhill veya enduroya geçmek istiyorum 50-60k civarı bütçem var bu arkadaş dikkatimi çekti sizce nasıldır
(link)
Çok eski duruyor daha iyi ilanlar var ben de biraz bakındım daha taze enduro almak daha mantıklı başlangıç olarak isteğinizi karşılar. İlla kocaman downhill maşa almanıza gerek yok
 
  • Beğen
Tepkiler: SneeX
1 yıldır Lapierre CRP Edge 7.9 kullanıcısıyım downhill veya enduroya geçmek istiyorum 50-60k civarı bütçem var bu arkadaş dikkatimi çekti sizce nasıldır
(link)
Arkadaşların da dediği gibi kadro çok eski. 10 15k ekleyebilirsen çok daha iyi kondisyonda bisikletler var. Onlar uzun vadede daha memnun edecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: SneeX
alet biraz eski duruyor, geçmişi hikayeli olabilir. İmkanın varsa yd den kadro getirip bir şey toplamayı veya toplu bisiklet getirmeyi düşünebilirsin. Veya biraz daha koyup rockrider feel serisine bakabilirsin, feel serisi güzele benziyor. Feel ikinci elde 75 civarından başlıyor.
Arkadaşların da dediği gibi kadro çok eski. 10 15k ekleyebilirsen çok daha iyi kondisyonda bisikletler var. Onlar uzun vadede daha memnun edecektir.
Çok eski duruyor daha iyi ilanlar var ben de biraz bakındım daha taze enduro almak daha mantıklı başlangıç olarak isteğinizi karşılar. İlla kocaman downhill maşa almanıza gerek yok
Evet herkes ortak paydada ydden önerdiğiniz bisiklet varsa bakmak isterim bir de şu ilanı buldum çıkabilir miyim bilmiyorum pazarlıkla falan belki 65'e düşer umuduyla 2021 yazmış çok fazla sticker var kaynak saklama çabası falan olabilir diye şüphelenmedim değil ama ne düşünüyorsunuz?

(link)​

 
Evet herkes ortak paydada ydden önerdiğiniz bisiklet varsa bakmak isterim bir de şu ilanı buldum çıkabilir miyim bilmiyorum pazarlıkla falan belki 65'e düşer umuduyla 2021 yazmış çok fazla sticker var kaynak saklama çabası falan olabilir diye şüphelenmedim değil ama ne düşünüyorsunuz?

(link)​

bu attığınız bisiklet güzele benziyor, fiyatta ikram yaparsa düşünülebilir gibi duruyor. Maşa şüphelendirdi biraz, sanki rockshox 35 var. Bu paralık bi bisiklete o maşa yakışmıyor en çok gözüme o battı.

Agresif ht almayı düşündün mü hiç? Enduroyla aynı fakat arka süspansiyonu yok. Benim bir arkadaşım enduro bakıyordu temiz ve bütçesine uygun enduro bulamayınca ona dartmoor hornet aldık.

bazı agresif ht marka model örnekleri :

trek roscoe serisi, dartmoor hornet veya primal, ns bikes eccentric, canyon stoic, radon cragger, commencal meta ht all mountain ,cube reaction serisi, norco torrent (norco ve cube ülkemizde olmayabilir)

Benim şahsi düşüncem enduroyu yürütme maliyeti açısından beni biraz zorlayacağı ve yaşadığım ilde parça sorunu yaşacağımdan dolayı kendim dartmoor primal ile agresif ht tarafına yöneleceğim(kadro bekliyorum, süreci paylaşmayı düşünüyorum.) , kararımdan da pek pişman olacağımı düşünmüyorum çünkü bana hayli hayli yetecek ve hardtail bisikletlere karşı bir sevdam mevcut.
 
bu attığınız bisiklet güzele benziyor, fiyatta ikram yaparsa düşünülebilir gibi duruyor. Maşa şüphelendirdi biraz, sanki rockshox 35 var. Bu paralık bi bisiklete o maşa yakışmıyor en çok gözüme o battı.

Agresif ht almayı düşündün mü hiç? Enduroyla aynı fakat arka süspansiyonu yok. Benim bir arkadaşım enduro bakıyordu temiz ve bütçesine uygun enduro bulamayınca ona dartmoor hornet aldık.

bazı agresif ht marka model örnekleri :

trek roscoe serisi, dartmoor hornet veya primal, ns bikes eccentric, canyon stoic, radon cragger, commencal meta ht all mountain ,cube reaction serisi, norco torrent (norco ve cube ülkemizde olmayabilir)

Benim şahsi düşüncem enduroyu yürütme maliyeti açısından beni biraz zorlayacağı ve yaşadığım ilde parça sorunu yaşacağımdan dolayı kendim dartmoor primal ile agresif ht tarafına yöneleceğim(kadro bekliyorum, süreci paylaşmayı düşünüyorum.) , kararımdan da pek pişman olacağımı düşünmüyorum çünkü bana hayli hayli yetecek ve hardtail bisikletlere karşı bir sevdam mevcut.
Bahsettiğiniz konu benim de aklıma yattı aslında enduro tarzı kullanabileceğim ht mantıklı hem finansal açıdan daha iyi olur çünkü sağlam dh enduro bulmak epey maliyetli ve dediğiniz gibi parçaları da tuzlu bu konuyu araştıracağım tavsiyen için teşekkür ederim senin sürecini de takip edeceğim umarım hedefine en kısa zamanda ulaşabilirsin

Ekstra olarak şuanki bisikletim kaça gider 25k civarına satmayı düşünüyorum herhangi bir sıkıntısı yok bakımları tam ekstrası sadece gidon boğazı ve elcik yani önemli şeyler değil o kadar 1 yıldır bende ama çok aktif kullanamadım sınav senem olduğu için aslında satmayıp bunu da doldurmayı düşündüm ama enduroya geçmek falan da istiyorum hala kafam karışık yani
 
Son düzenleme:
Bahsettiğiniz konu benim de aklıma yattı aslında enduro tarzı kullanabileceğim ht mantıklı hem finansal açıdan daha iyi olur çünkü sağlam dh enduro bulmak epey maliyetli ve dediğiniz gibi parçaları da tuzlu bu konuyu araştıracağım tavsiyen için teşekkür ederim senin sürecini de takip edeceğim umarım hedefine en kısa zamanda ulaşabilirsin

Ekstra olarak şuanki bisikletim kaça gider 25k civarına satmayı düşünüyorum herhangi bir sıkıntısı yok bakımları tam ekstrası sadece gidon boğazı ve elcik yani önemli şeyler değil o kadar 1 yıldır bende ama çok aktif kullanamadım sınav senem olduğu için aslında satmayıp bunu da doldurmayı düşündüm ama enduroya geçmek falan da istiyorum hala kafam karışık yani
Şimdiki bisikletinin fotoğraf, parça listesi vs. var mı ona göre değerlendirelim.

Attığın linkteki bisiklet de güzel, rotorları değiştirsen daha da güzel olacak bir bisiklet.
 
  • Beğen
Tepkiler: SneeX
Bahsettiğiniz konu benim de aklıma yattı aslında enduro tarzı kullanabileceğim ht mantıklı hem finansal açıdan daha iyi olur çünkü sağlam dh enduro bulmak epey maliyetli ve dediğiniz gibi parçaları da tuzlu bu konuyu araştıracağım tavsiyen için teşekkür ederim senin sürecini de takip edeceğim umarım hedefine en kısa zamanda ulaşabilirsin

Ekstra olarak şuanki bisikletim kaça gider 25k civarına satmayı düşünüyorum herhangi bir sıkıntısı yok bakımları tam ekstrası sadece gidon boğazı ve elcik yani önemli şeyler değil o kadar 1 yıldır bende ama çok aktif kullanamadım sınav senem olduğu için aslında satmayıp bunu da doldurmayı düşündüm ama enduroya geçmek falan da istiyorum hala kafam karışık yani
nasıl sürdüğünü, bisikleti çok zorlayıp zorlamadığını göz önüne alarak bir tercih yapmanı tavsiye ederim. Aynı bütçede, geçmişi endurolara kıyasla daha temiz olan agresif ht bulman şuan daha kolay olabilir veya sıfırdan kadro alıp toplarsın. Sıfırdan toplarsan için çok rahat eder ama maliyeti yüksek gelebilir bir miktar.

Enduroya geçersen tıs tıs otobüs misali yaylanırsın, gerçekten sert kullanıyorsan faydasını yaşarsın. Ya da çift süspansiyon hevesin vardır.

Bisiklet doldurma düşüncene gelirsek, ben bu toplama işi kesinleştiği haberini alınca bu yolu izledim: Şimdi bende rockrider 530 var, buna aldığım bazı parçaları direkt primale geçireceğim. Mesela pro lt gidon aldım, btwin35 boğaz aldım, pedal aldım, mt420 4 piston fren aldım kullanıyorum rockriderda. Bunlara ek, olur da kadro gelemezse elimde kalmayacak parçaları da aldım. Mesela rodi 30 evo çember ve hassns pro 7 nin sokma milli modelini aldım kıyımda bekliyorlar.

Doldurma işi, bisiklet yakın zamanda alındıysa çok yüksek maliyeti oluyor. Yol haritanı kesinleştirince şuan kullandığın bisikletle alacağında kullanabileceğin ortak parçaları almayı düşünmeni veya bisikletin maliyeti düşükse doldurmayı düşünebilirsin. (mesela ben 2021 de aldığımdan dolayı maliyetim çok düşük kalıyor bugün hesap yapınca.)(kendi adıma konuşayım, 3711 lira bisiklete verdim, 17k civarı parçalara gitti.)

Altındaki bisiklet aslında gayet güzel, lastik alarak düşünebilirsin doldurmayı düşünüyorsan. Sorun çıkardıkça doldurursun.
 
  • Beğen
Tepkiler: SneeX
Evet herkes ortak paydada ydden önerdiğiniz bisiklet varsa bakmak isterim bir de şu ilanı buldum çıkabilir miyim bilmiyorum pazarlıkla falan belki 65'e düşer umuduyla 2021 yazmış çok fazla sticker var kaynak saklama çabası falan olabilir diye şüphelenmedim değil ama ne düşünüyorsunuz?

(link)​

(link)
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: SneeX
Şimdiki bisikletinin fotoğraf, parça listesi vs. var mı ona göre değerlendirelim.

Attığın linkteki bisiklet de güzel, rotorları değiştirsen daha da güzel olacak bir bisiklet.
nasıl sürdüğünü, bisikleti çok zorlayıp zorlamadığını göz önüne alarak bir tercih yapmanı tavsiye ederim. Aynı bütçede, geçmişi endurolara kıyasla daha temiz olan agresif ht bulman şuan daha kolay olabilir veya sıfırdan kadro alıp toplarsın. Sıfırdan toplarsan için çok rahat eder ama maliyeti yüksek gelebilir bir miktar.

Enduroya geçersen tıs tıs otobüs misali yaylanırsın, gerçekten sert kullanıyorsan faydasını yaşarsın. Ya da çift süspansiyon hevesin vardır.

Bisiklet doldurma düşüncene gelirsek, ben bu toplama işi kesinleştiği haberini alınca bu yolu izledim: Şimdi bende rockrider 530 var, buna aldığım bazı parçaları direkt primale geçireceğim. Mesela pro lt gidon aldım, btwin35 boğaz aldım, pedal aldım, mt420 4 piston fren aldım kullanıyorum rockriderda. Bunlara ek, olur da kadro gelemezse elimde kalmayacak parçaları da aldım. Mesela rodi 30 evo çember ve hassns pro 7 nin sokma milli modelini aldım kıyımda bekliyorlar.

Doldurma işi, bisiklet yakın zamanda alındıysa çok yüksek maliyeti oluyor. Yol haritanı kesinleştirince şuan kullandığın bisikletle alacağında kullanabileceğin ortak parçaları almayı düşünmeni veya bisikletin maliyeti düşükse doldurmayı düşünebilirsin. (mesela ben 2021 de aldığımdan dolayı maliyetim çok düşük kalıyor bugün hesap yapınca.)(kendi adıma konuşayım, 3711 lira bisiklete verdim, 17k civarı parçalara gitti.)

Altındaki bisiklet aslında gayet güzel, lastik alarak düşünebilirsin doldurmayı düşünüyorsan. Sorun çıkardıkça doldurursun.
(link)
(link)
(link)
Lapierre CRP Edge 7.9 kullanıyorum dediğim gibi gidon boğazı ve elcikler dışında stok onlar da para edecek şeyler değil o kadar kozmetik amaçlı alındı daha çok

bisikleti sert kullanıyorum agresif htler kulağa mantıklı geliyor ama çift süspansiyon sevdam var biraz bu da bana engel oluyor aslında doldurma fikri dediğiniz gibi mantıklı olabilir ama onu doldurana kadar bisikleti satıp dediğim gibi bi enduro da almak istiyorum

attığınız ilandakileri gördüm ama şehrimden olanları tercih ediyorum

Şu ilanları buldum Radon gerçekten aşırı hoş ve mükemmel duruyor ama o bütçelere çıkabilme imkanım var mı bilmiyorum çıkabilirsem net onu alır geçerim gibi
(link)
(link)
 
Lapierre CRP Edge 7.9 kullanıyorum dediğim gibi gidon boğazı ve elcikler dışında stok onlar da para edecek şeyler değil o kadar kozmetik amaçlı alındı daha çok

bisikleti sert kullanıyorum agresif htler kulağa mantıklı geliyor ama çift süspansiyon sevdam var biraz bu da bana engel oluyor aslında doldurma fikri dediğiniz gibi mantıklı olabilir ama onu doldurana kadar bisikleti satıp dediğim gibi bi enduro da almak istiyorum

attığınız ilandakileri gördüm ama şehrimden olanları tercih ediyorum

Şu ilanları buldum Radon gerçekten aşırı hoş ve mükemmel duruyor ama o bütçelere çıkabilme imkanım var mı bilmiyorum çıkabilirsem net onu alır geçerim gibi
(link)
(link)
Sürdüğün bisikletin esnemesi 100mm,
170, 180mm esneyen bisikletleri kesin istiyor musun ona karar ver.
Çünkü o kadar esneyen bisikletlerin headtubeleri daha yatık oluyor ve yokuş performansını bayağı bir düşürüyor. Ekstra olarak alışma süreci vs. var

Eğer ben full iniş yaparım diyorsan 180mm liğe bakabilirsin.

Dağa çıkar, inerim her şeyi yaparım diyorsan attığın radon en iyi tercih olur.

Yakınında varsa attığın radon gibi trail, all mountain bisikletlere de bak.
140-160mm arası travelleri oluyor. Hem tırmanma performansları enduro, downhill bisikletlerden daha iyi, hem de enduroların yapabilecekleri şeylerin çoğunu yapabilecek kapasiteye sahipler.
 
Son düzenleme:
Sürdüğün bisikletin esnemesi 100mm,
170, 180mm esneyen bisikletleri kesin istiyor musun ona karar ver.
Çünkü o kadar esneyen bisikletlerin headtubeleri daha yatık oluyor ve yokuş performansını bayağı bir düşürüyor. Ekstra olarak alışma süreci vs. var

Eğer ben full iniş yaparım diyorsan 180mm liğe bakabilirsin.

Dağa çıkar, inerim her şeyi yaparım diyorsan attığın radon en iyi tercih olur.

Yakınında varsa attığın radon gibi trail, all mountain bisikletlere de bak.
140-160mm arası travelleri oluyor. Hem tırmanma performansları enduro, downhill bisikletlerden daha iyi, hem de enduroların yapabilecekleri şeylerin çoğunu yapabilecek kapasiteye sahipler.
Parti kur oy verelim, yazdığım mesajlardaki en kritik eksik noktaları tek mesajda kapatmışsın. Bir ekleme de benden olsun :

Kafa açısı harbiden çok etkiliyor, arkadaşımın dartmoor horneti üstünden örnek vereyim. 64 derece mi ne kafa açısı var, 51 dişli deore yürüyene rağmen yokuşlarda soluk soluğa bırakıyor. Öyle bir şey ki bisikletin hantallığını iliklerime kadar hissettim yokuş çıkarken. (180mm lyrik var maşa olarak, bisikletin yaklaşık ağırlığı da 15.5 kilo civarı.)

120-160mm esneme arası seçeceğiniz bir bisiklet sizin için daha iyi olur, her amaca kusursuz olmasa da bir şekilde uydurabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: SneeX ve burak002
Sürdüğün bisikletin esnemesi 100mm,
170, 180mm esneyen bisikletleri kesin istiyor musun ona karar ver.
Çünkü o kadar esneyen bisikletlerin headtubeleri daha yatık oluyor ve yokuş performansını bayağı bir düşürüyor. Ekstra olarak alışma süreci vs. var

Eğer ben full iniş yaparım diyorsan 180mm liğe bakabilirsin.

Dağa çıkar, inerim her şeyi yaparım diyorsan attığın radon en iyi tercih olur.

Yakınında varsa attığın radon gibi trail, all mountain bisikletlere de bak.
140-160mm arası travelleri oluyor. Hem tırmanma performansları enduro, downhill bisikletlerden daha iyi, hem de enduroların yapabilecekleri şeylerin çoğunu yapabilecek kapasiteye sahipler.
Parti kur oy verelim, yazdığım mesajlardaki en kritik eksik noktaları tek mesajda kapatmışsın. Bir ekleme de benden olsun :

Kafa açısı harbiden çok etkiliyor, arkadaşımın dartmoor horneti üstünden örnek vereyim. 64 derece mi ne kafa açısı var, 51 dişli deore yürüyene rağmen yokuşlarda soluk soluğa bırakıyor. Öyle bir şey ki bisikletin hantallığını iliklerime kadar hissettim yokuş çıkarken. (180mm lyrik var maşa olarak, bisikletin yaklaşık ağırlığı da 15.5 kilo civarı.)

120-160mm esneme arası seçeceğiniz bir bisiklet sizin için daha iyi olur, her amaca kusursuz olmasa da bir şekilde uydurabilirsiniz.
Tavsiyeleriniz ve önerileriniz için çok teşekkürler kafamda bir şeyler oturdu gerisi zamana kaldı :)
 
Parti kur oy verelim, yazdığım mesajlardaki en kritik eksik noktaları tek mesajda kapatmışsın. Bir ekleme de benden olsun :

Kafa açısı harbiden çok etkiliyor, arkadaşımın dartmoor horneti üstünden örnek vereyim. 64 derece mi ne kafa açısı var, 51 dişli deore yürüyene rağmen yokuşlarda soluk soluğa bırakıyor. Öyle bir şey ki bisikletin hantallığını iliklerime kadar hissettim yokuş çıkarken. (180mm lyrik var maşa olarak, bisikletin yaklaşık ağırlığı da 15.5 kilo civarı.)

120-160mm esneme arası seçeceğiniz bir bisiklet sizin için daha iyi olur, her amaca kusursuz olmasa da bir şekilde uydurabilirsiniz.
Güncel geometrili bisikletler öyle hocam, genellikle 65.5 civarlarında. Zaten çift süspansiyonlu olmayan bir bisikletin arazide bu kadar yetenekli olmasının sebebi de bu.
Tavsiyeleriniz ve önerileriniz için çok teşekkürler kafamda bir şeyler oturdu gerisi zamana kaldı :)
Ben de arkadaşlara katılıyorum hocam, bugünün geometrisinde 180 çok ciddi bir nokta.

araziyi geçtim 180 mm lere çıkmak için çok ciddi sert koşullarda sürmeniz lazım.

Çift süspansiyon şart değilse ns bikes eccentric tarzı bir geometri, çift süspansiyon ve hızlı olsun istiyorsanız 120 ön - 100/110 arka, ağır arazi diyorsanız da 140 - 120 tarzı bir şeyler bakmanızı tavsiye ederim.

Yeni bisikletler arazide gerçekten yetenekli, 180 i geçtim çoğu yerde 160 a bile gerek yok.
 
Son düzenleme:
Güncel geometrili bisikletler öyle hocam, genellikle 65.5 civarlarında. Zaten çift süspansiyonlu olmayan bir bisikletin arazide bu kadar yetenekli olmasının sebebi de bu.

Ben de arkadaşlara katılıyorum hocam, bugünün geometrisinde 180 çok ciddi bir nokta.

araziyi geçtim 180 mm lere çıkmak için çok ciddi sert koşullarda sürmeniz lazım.

Çift süspansiyon şart değilse ns bikes eccentric tarzı bir geometri, çift süspansiyon ve hızlı olsun istiyorsanız 120 ön - 100/110 arka, ağır arazi diyorsanız da 140 - 120 tarzı bir şeyler bakmanızı tavsiye ederim.

Yeni bisikletler arazide gerçekten yetenekli, 180 i geçtim çoğu yerde 160 a bile gerek yok.
Eccentricin geometrisi harika, her amaca hizmet edebilecek cinsten. şuan primal toplayacağım nasip olursa fakat gözüm hâlâ ve hâlâ eccentrice gidiyor kadro olarak. Hardtail için 140-150mm den fazlası şahsen abartı.
 
Merhabalar
Üniversite öğrencisiyim, hem fakülteye gidip gelmek için hem de sahilde turlamak için bisiklet arıyorum. Arada bir de dağ gezilerine de katılırım. Uzun süre götürmesi benim için önemli. İki model arasında kaldım: Carraro Force 970c ve Carraro Daytona 920. İkisinde de Shimano Cues aktarıcılar kullanılmış fakat ufak tefek farklar var. Hangisini tercih etmeliyim? Daytona ile force arasında çok fark var mıdır? Ayrıca başka önerebileceğiniz bisikletler de varsa çok mutlu olurum.
 
Merhaba, Benimde bisiklet arayışım var , fakat karar veme konusu çok zor , detay çok fazla oyuzden karar verme konusunda şu anda kaybolmuş durumdayım :)

180cm boy 100 kg mım, genelde topraklı yol olacak butçem 25k civarlarında. Benım bulduğum bazı bisikletler var onları paylaşıyım. Sizinde tavsiyeniz varsa değerlendirmek isterim.

Broster rangver
Carraro daytona 709
Carraro daytona 920 20-v hd
carraro daytona 930
Mosso black dition h

 
Son düzenleme:
Merhabalar. Bana full süspansiyon bisiklet lazım. Ama arka ve ön süspansiyon hiç esnemeden kilitlenebilmeli. Uzun tur yapmayı düşünüyorum da. Önerileriniz nedir?
 
Geri