Cyclocross bikes incelemeler, sorular, kıyaslamalar

laciverti

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Ağustos 2008
Başlık
31
Mesaj
509
Tepki
550
Yaş
56
Şehir
Antalya
Bisiklet
Cannondale
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #21
@niyazi akarken

Bisikletlerimin tüm bakımlarını ben yapabiiyorum:) Üstelik cyclocross bisikletler oldukca yalın , amortisör ve disk fren yok. Özel bir bakım gerektirmezler.
 

niyazi akarken

Daimi Üye
Kayıt
14 Haziran 2013
Başlık
6
Mesaj
324
Tepki
214
Şehir
sakarya
Bisiklet
b'Twin
abi diye hitap edeceğim. abi sizin gibi işten anlayan az olduğu için yazdım ben siz konunun zaten uzmanı olmuşsunuz. bu bisiklet konusunda bir sürü şunumu bunumu alayım diyenler var belki onlarda okurda aaa evet donanım iyide usta işini de araştırıp öyle karar verelim desinler diye yazdım.. (yoksa bilginize laf etmek ne haddime)
 
  • Beğen
Tepkiler: laciverti

laciverti

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Ağustos 2008
Başlık
31
Mesaj
509
Tepki
550
Yaş
56
Şehir
Antalya
Bisiklet
Cannondale
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #23
olumsuz algılamamıştım Niyazi:)

Dostlukla.
 

İsmailÇağrı

Aktif Üye
Kayıt
1 Ağustos 2009
Başlık
13
Mesaj
130
Tepki
38
Şehir
TR
Bu işler rival 105 le ultegranın neresine geliyor bakmakla olmamalı, her yiğidin gönlünde bir arslan yatar diyerek olmalı... Kadro neden mi iptidai?
1. Kablolamaları kadro içerisinden geçmiyor; boruların üzerinden geçiyor bu sebepten iptidai...
2. Birçok italyan ve bazı amerikan üreticilerin elegance tasarımları kavislidir. Üst borunun sloppingi ön ve arka çatallar vs. Bu frame set büyük ihtimalle seneye revize olabilir bu durumda düz boruların bir araya getirildiği tasarım demode olur.
3 kadroya 3-4 bin lira bütçe ayırıldıysa bunu tutup diğerlerini modifiye etmek gerekir doğru mu? Ancak bu kadronun bir de hi-mod diye bir abisi var kadroyu da mı modfiye etmeli? Geriye ne kaldı?. Bakın mesela Specialized cx lere ( specialised diye yazılmaz) complete bike ürün gamındaki tüm karbon frameler aynı teknolojiye sahip. ancak Cannondale bunu hi-mod lusu var diye kafa karıştırıyor.
Kısacası çok para verip düz bir bisiklet almak için gereğinden fazla okuyup araştırmışsınız.
 

laciverti

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Ağustos 2008
Başlık
31
Mesaj
509
Tepki
550
Yaş
56
Şehir
Antalya
Bisiklet
Cannondale
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #25
Tebrik ederim İsmail.

Görüşlerin yardımcı olacaktır diğer okuyanlara da.

Bu arada düz ya da kavisli, bu kullanıcının zevkine kalmıştır, üst boruyu eğimli olarak hiç bir zaman sevmedim. SuperX kadro olarak cyclocross ' için üretilmiştir.
superx : Ultimate cyclocross bike. The frame and fork together (56cm) weigh a mere 1400 grams. It’s the lightest, stiffest, and smoothest cross frameset on the market. By using the new BallisTec carbon throughout the frame, the fear of riding your carbon bike too hard is gone. Many of the features found on the Flash carbon hardtail were incorporated into the new SuperX. With the same geometry as the classic CAAD9 cross frame, the SuperX increases tire clearance front and rear for mud.

Bu kadro iptidai demek tabii ki aşırı iddialı bir söz.Kadronun demode olacak olması olaya otomobil mantığı ile bakmaya benziyor. Al -sat anlamında. Bu kadro üzerinde ciddi çalışılmış- geliştirilmiş bir carbon kadro. Uygulanan carbon üretim tekniği kabul ve takdir edilir bir teknik.
Bisiklette düz çizgileri seviyor ve tercih ediyorum, karbon değil de cromoly kadro almayı ( sırf görsellik açısından da olsa, başka artıları ve eksileri de var) isterdim: o zaman ince borulu , hiç bir kavisi olmayan. Genesis croix de Fer alırdım. Ama düz borulu olduğu için size iptidai gelebilirdi.

Cannondale ile bir akrabalığım yok, ulaşabileceğim cyclocross bisiklet ne yazık ki Türkiye de yok. Focus CX 1.0 istemiştim, ellerinde yok, Cube yok. Carbon'a yönelince Cannondale bulunabildi. Ultegra da yok. Rival benim için sorun değil.Yanisi rival shimanoda nereye geliyor tartışmasında olmadım. Benim gibi profesyonel olmayan son kullanıcıya 105 de yeter. Kullandıkca çok artılarını göreceğimi bliyorum, scott sub 20 kırsalda çılgın zevk verirken superX neden vermesin?

Görüş ileri sürmek ile, karşındakinin tercihini rencide eder tarzda konuşmak arasında belirgin fark vardır.
 

Tolga Günsezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2011
Başlık
35
Mesaj
1.261
Tepki
1.104
Yaş
45
Şehir
Manisa / Sarıgöl
Bisiklet
Whistle
@İsmailÇağrı

Kadro hakkında karar verirken farklı referans noktaları almışsınız. Bundan dolayı sanırım hata yapıyorsunuz.

1 - Cyclocross bisikletler arazide, dolayısıyla çamurda kullanılmak üzere tasarlanmıştır, bu yüzden kadro içinden geçen tasarım olası tel kopmalarında içerisine çamur vs kaçabileceğinden çok mantıklı bir seçim olmayabilir.
2 - Elegance tasarımlardan kastınız cyclocross bisikletler mi yoksa yol bisikletleri mi? Yine arazi ve bozuk yol ağırlıklı kullanılacağı düşünülürse ani hızlanmalara, sprint ataklarına daha iyi cevap veren kavisli boru tasarımı cyclocross tarzı için ne derece gereklidir? Kontrolü daha kolay olan düz boru tasarımı daha mantıklı değil midir?
 

İsmailÇağrı

Aktif Üye
Kayıt
1 Ağustos 2009
Başlık
13
Mesaj
130
Tepki
38
Şehir
TR
Kavisli tasarımlar cx lerde de kendini gösteriyor zira ''crux'' ların 2013 dizaynları kavisli.. İçten kablolamaya bir de şu açıdan bakalım bu biskleti sırtlayıp taşıyacaksın; elini attığın omzuna yasladığın yüzey çıkıntısız olmalı. Kablo kopması oldukça minör bir problem olsa gerek; çünkü üreticiler içten kablolamalı cx ler üretiyor. Açıkçası ben dıştan kablolamalı bir karbon kadrodansa içten döşenmiş bir alu frami tercih ederim. Laciverti Bey şu anda konuyu tam özünden yakaladınız. Evet; gerçek tubelerden bitirilmiş bir kadro için dizayn elementleri pek konuşulamaz tasarımını değerli kılan kaynak işçilikleri ajurlu bezemeler vs. devreye girer ve ortaya inanılmaz estetik eserler çıkar. Ancak biz kompozit bir malzemeden söz ediyoruz tabi ki revize olacak tabi ki demode olacak. Gerçekleri görmek lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Günsezer

laciverti

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Ağustos 2008
Başlık
31
Mesaj
509
Tepki
550
Yaş
56
Şehir
Antalya
Bisiklet
Cannondale
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #28
Üzülmeyin siz ismail, demode olacak bir bir bisikletim olması beni hiç endişelendirmiyor. Bu cyclocross ile mutlu olacağıma inanıyorum. Eğer aldıktan sonra düş kırıklığına uğrarsam, bunu tüm açıklığımla yazacağımda emin olabilirsiniz. Burada nokta koyalım, uzamasın.
 

Kudret Kurtcebe

Siteden ayrıldı
Kayıt
10 Ocak 2009
Başlık
482
Mesaj
36.070
Tepki
49.065
genesis disk fren .....cyclo cross bike ve alexrims jantlar ,,,sadece disk frenleri sevmiyorum yengeç fren sistemi hoşuma gidiyor cyclo cross larda..2 yaprak evet 23 eğimlerde adamı çok yorar bu bisiklet kondüsyona bakar..
 

laciverti

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Ağustos 2008
Başlık
31
Mesaj
509
Tepki
550
Yaş
56
Şehir
Antalya
Bisiklet
Cannondale
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #32
Sonunda bekleyiş bitti, bisikletim geldi.Şu anda türkiye sınırları içinde, yarın elimde olacak

Uzun bir bekleyiş oldu. (2 ay olacak 2-3 günün sonunda)

İzlenimlerimi yazacağım .

@miraculous

Ancak yarın kavuşuyorum. Bayram trafiğinden gümrükden alınması gecikti.

@Kudret Kurtcebe

Kudret Bey, bu Genesis gerçekten beni en çok cezbeden bisiklet oldu.Bunun V frenlisi de var ve çok güzel.
Sadece esneme olayı ( +konfor olsa da) beni uzaklaştırıyor cromoly den. ( geçmişde kullandım çelik).
Şimdi hafif bisiklet deneyimini merak ediyorum.Ve karbon kadronun esnemezliğini.
 
Kayıt
9 Temmuz 2013
Başlık
5
Mesaj
70
Tepki
29
Şehir
gaziantep
Bisiklet
Focus
@laciverti

Bende heyecanla bekliyorum Ufuk abi:) Deneme sürüşü yorumları ve fotoğrafları da tabii ki.Şimdiden iyi eğlenceler ve kazasız sürüşler dileğiyle.
 
  • Beğen
Tepkiler: laciverti

laciverti

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Ağustos 2008
Başlık
31
Mesaj
509
Tepki
550
Yaş
56
Şehir
Antalya
Bisiklet
Cannondale
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #34
Sevgili İbrahim, teşekkür ediyorum. :). Seninle ayrıca paylaşırız deneyimleri. Tüm iyi dilekler sana da gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim GÜVEN

Kudret Kurtcebe

Siteden ayrıldı
Kayıt
10 Ocak 2009
Başlık
482
Mesaj
36.070
Tepki
49.065
evet güzel makine ,yalnız ben diskten kaçmak istiyorum gereksiz ağırlık,kromoly 'lerin daha sağlam olduğu savunuldu burada ama ben kullanmadım ,şu anda benim karbonda bi olay yok üzerinde pırtlamalar var,kaplamalar dökülüyor bu da normal. çizikler var ama derin değil çok derin bir çatlak zati aynen fark edilir ,o karbon artık bence çöplüktür ,bu da çok şiddetli sürücü hatasını gerektirir, bu hatayı aliminyumda bile kişi yapsa aynı durum aliminyumun başınada gelir ..
 

laciverti

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Ağustos 2008
Başlık
31
Mesaj
509
Tepki
550
Yaş
56
Şehir
Antalya
Bisiklet
Cannondale
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #37
@Alpaslan.Savacı

:) 2 ayın sonunda bugün oldu ilk karşılaşma.
Ayrı başlıkda anlatmaya çalışacağım.
 

Gökhan Ö.

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Eylül 2010
Başlık
22
Mesaj
511
Tepki
265
Şehir
Samsun
Bisiklet
Focus
@laciverti

Merakla bekliyorum :)

Hayırlı olsun yeni bisikletiniz, kazasız belasız kullanmak nasip olur inşallah.
 
  • Beğen
Tepkiler: laciverti

yucel gulesenoglu

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Ağustos 2011
Başlık
19
Mesaj
520
Tepki
364
Şehir
karşıyaka
Bisiklet
Pinarello
baktım burada sorular var bende yeni bir konu açmak istemedim, acaba cyclocross larda her kilitli pedal kullanılıyormu yoksa kullanılır ama atıyorum şu modeller inip binmek için daha uygundur denebilirmi?
 

Ozan Duran

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Eylül 2012
Başlık
34
Mesaj
686
Tepki
796
Şehir
Burhaniye-Balıkesir
Bisiklet
Cannondale
Her tip pedal kullanılabilir, önemli olan hangi koşullarda süreceğiniz.
Yarışlarında parkurları gereği mtb ayakkabıları kullanılıyor diye biliyorum.
 
Yukarı Alt