@ersinner çünkü cyclocross bisikletler cyclocross yarışları için özel üretilmiş bisikletlerdir. "kıvrık gidonlu kalın lastikli, o zaman bu bisikletle tura çıkarım" diyebilirler, neticede isteyen yol bisikletiyle de tura çıkalabilir, 3 tekerli çocuk bisikletiyle de tura çıkılabilir, unicycle yani tek tekerli bisikletle de(palyaçolar falan biniyor hani) tura çıkılabilir.
hatta tipin kekonun biri çıkmıştı burada görülebileceği gibi, şu anda avustralyada mı ne hatta. ama unicycle bisikletler tur için uygun mudur? evet, değildir. cyclocross yarışı nedir, ne değildir biraz araştırırsan tur yapmayla hiçbir alakasının olmadığını görürsün
toprağın, çamurun, yamaçların vesairenin içinde yarışma bisikletidir, yeri gelir tekerlerinin dönmemesidir, çamurdan bisikletin görünmemesidir, pedala basamıyorsan bisikleti sırtına alıp koşturmaktır cyclocrosslar. yük taşınmaz, eşya taşınmaz. (aa bu kadar güzel bisiklete niye bagaj deliği koymamışlar ki???? diyenler biraz araştırsa keşke neden konmadığını), konforlu değildir, yani yol bisikletinden falan da konforsuzdur, çünkü cyclocross yarışlar max bir iki saat falan sürer, her şeyini verirsin bu yarışta, yol yarışçıları gibi sabah asfalt yola çıkıp akşama doğru 300 km sürüp finishi görme değildir, doğayla savaşmaktır, o gün beş saat sele üzerinde oturacağın için gücünü dikkatli harcamak değildir, beşinci saatte sprinte kalkacak gücü saklamak değildir, araziyle pençeleşmektir, o eforu her dakika max düzeyde sarf edip 1 saat sonra yarı baygın yere düşmektir, bir saat bineceğin için konfor düşüneceğin son şeydir, pis bir geometrisi vardır, adamın belini büker, tura gitmez yani.
tur bisikleti ile cyclocross arasındaki fark şöyle aslında. hani araba istersin, ailece bineceksinizdir, konforlu olsun, içi geniş olsun, güvenli olsun vururlarsa göçmesin, az yaksın ki rahat rahat uzun uzun sürebilelim, bagaj hacmi büyük olsun çok eşya alsın, freni sağlam olsun ki durmamız gerekince durabilelim vs vs. sen bu arabayla tura çıkarsın, yani ailecek valizlerinizi doldurursunuz, doluşursunuz içine, güvenle, belli bir ortalama hızla, gideceğin yere gidersin, mesela istanbuldan çıkarsın antalyaya tatile arabayla gidersin ailecek. almanyadasındır, bayramda türkiyeye gelirsin rahat rahat. istersen avrupayı gezersin. Bak bu araba şöyle bir şey.
ama yarışacağım, çamurda gideceğim, dağda tepede süreceğim, konfor ne yea dersen araba bu oluyor.

Çamur yarışları için özel üretilmiş araba. Bu arabayla da Antalyaya tatile gidersin istersen, ama niye isteyesin ki? Valiz taşımak, ailece binmek, asfaltta gitmek için üretilmiş bir araç değil bu çünkü. Nasıl deminki araç doğa yarışları için üretilmemişse bu aracın da üretim amacı farklı. Ha inat edersen, bu araca da ön+yan camları taktırırsın, belki biraz alçalttırırsın, bagaj için römork falan uydurursun, şehirler arası seyahatlerde işine yaramayacak parçaları söktürürsün, koltukları değiştirirsin, uzun yolda az yaksın diye lpg taktırırsın vesaire. İnat etmeye gerek yok bence. Umarım biraz anlatabilmişimdir.