Cyclocross Almayı Düşünen ama Karar Veremeyenler.... CYCLOCROSS ALMAYIN

Gixxer

Forum Demirbaşı
Kayıt
24 Temmuz 2012
Başlık
23
Mesaj
445
Tepki
505
Şehir
İstanbul
İsim
Yiğit Tabas
Bisiklet
Focus
Herkese iyi günler!
Forumda gezerken cyclocross almayı düşünenler ama karar veremeyenlere yönelik cyclocross'a teşvik edici bir başlıkla karşılaştım. Bu yazımda da biraz zıt fikirleri çatıştırayım dedim ve böyle bir başlık tercih ettim.
Öncelikle CX bisikletleri çok sevdiğimi ve forum üyelerinin çok güzel yazılar yazdığını belirtmek isterim. Başlığın böyle olması da aslında CX bisiklet almayı düşünenlerin fikirlerini saptırmaktan ziyade daha önce açılan başlığa zıtlık katıp dikkat çekmek ve farklı fikir içerdiğini belirtmek isterim.
O halde yazımıza başlayalım.
Yaklaşık 3-4 sene önce yine bu forumda bisiklet tavsiyesi istense hemen hemen herkes MTB tavsiyesi yapar ve gerekçe olarak da "her alanda kullanabilme özgürlüğü"nü gösterirlerdi. Uzun bir süre bu böyle devam etti hatta şu an bile her yer arazi yüzü dahi görmemiş MTB'lerle dolu. Sahiden mtb'yi her yerde kullanırım düşüncesiyle almak ne kadar mantıklıydı? Ben bu düşünceyle aldım ve 2-3 kez araziye girmek dışında full asfalt yolda kullandım. Benim gibi kullanan da birçok kullanıcı vardı ki şimdi hepsi yine benim yaptığım gibi ağırlık sıkıntısına çözüm olarak yol bisikletlerine geçiyor.
Bir zamanlar her yerde kullanırsın tavsiyeleriyle önerilen MTB'ler artık eski popülerliğini kaybetti, bu bir gerçek. Hatta forumda bu şekilde MTB tavsiye edilince tartışmalar bile çıkıyor.
Gel gelelim ki Cyclocross'larda da aynı şey oluşmaya başladı. Cx başlıklarının %90'ında "Yolda kullanacağım ancak hoplayıp zıplayınca da kırılmasın istiyorum" diyen birine derhal CX bisiklet tavsiye ediliyor. Yani yol bisikletine veya city bike alması gereken birisine dahi Cyclocross al her yerde sürersin mantığıyla cx öneriliyor. Tıpkı bir zaman MTB'lerde yaşananlar bugün Cyclocrosslarda yaşanacak gibi duruyor.
Şimdi bazı şeylere açıklık getirelim arkadaşlar. Öncelikle Cyclocross bisikletten hiçbir zaman bir Road-Bike performansı veya MTB performansı alamayacaksınız. Hatta mtb'nin girebildiği birçok yere Cyclocross ile de giremeyeceksiniz ve öyle hoplayıp atlayamayacaksınız. Hiç Cyclocross yarışı izlediniz mi bilmiyorum ancak mtb'yle elini kolunu sallayarak geçebileceğiniz yerde bile adamlar bisikletleri omuzlarına alıp koşarak geçiyorlar. Hatta ve hatta gelin görün ki Cx bisikletlerin kadrolarının çoğu da Roadbike modelleriyle nerdeyse birebir aynı. Arada ufak tefek minör farklar var tabi ancak roadbike'ın kırıldığı durumlarda emin olun Cx bisikletler de kırılacaktır. Kaldı ki daha Türkiye'de adam gibi mtb parkuru bile yokken Cyclocrossların hakkını vererek sürebilecek yerler olduğunu düşünmüyorum. (Özellikle büyük şehirlerde oturanlar için bu lafım)
Demem o ki kullanım amacınızı belirleyip ona göre bisiklet seçin veya önerin. "Bak kardeşim bunu alıyorsun her yerde kullanıyorsun" mantığıyla bisiklet önermeyin. :D
 

Işıklar Gazisi

Teşekkürler :)
Kayıt
21 Şubat 2017
Başlık
13
Mesaj
447
Tepki
980
Şehir
Ankara
Bisiklet
Mosso
Yani haklısınız ne diyelim bir çok kişi alırken işte dağa da süreriz bayırdan da ineriz falan diyor da aslında bunu diyip de gerçekten yapanların sayısı ne kadar?
Sonra da bisikletten soğuyor insan neden böyle ağır diye.
Kararsız kalan kişiyi yönlendirmek yerine bence 'Dur arkadaş bi otur düşün gerçekten amacın ne Bisiklet almak için' desek daha faydalı olur.
 

Gixxer

Forum Demirbaşı
Kayıt
24 Temmuz 2012
Başlık
23
Mesaj
445
Tepki
505
Şehir
İstanbul
İsim
Yiğit Tabas
Bisiklet
Focus
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #5
@Işıklar Gazisi aynen öyle. Zaten ilk paragrafta da belirttim bu yazımda birisini cx almamak için ikna etmeye çalışmıyorum, dediğinizi anlatmaya çalıştım. :) Başlığın böyle olması kontrast yaratmak
 

Türko

eski kullanıcı adı :1dost
Kayıt
11 Nisan 2014
Başlık
39
Mesaj
1.500
Tepki
2.311
Şehir
Kırşehir
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yakında açılması muhtemel konular:
Katlanır almayı düşünenler ama kararı veremeyenler... KATLANIR ALIN :)
Katlanır almayı düşünenler ama kararı veremeyenler... KATLANIR ALMAYIN :)
Tandem almayı düşünenler ama kararı veremeyenler... TANDEM ALIN :)
Tandem almayı düşünenler ama kararı veremeyenler... TANDEM ALMAYIN :)
Fitness almayı düşünenler ama kararı veremeyenler... FİTNESS ALIN :)
Fitness almayı düşünenler ama kararı veremeyenler... FİTNESS ALMAYIN :)
 

Gökhan Kuş

Çavuş
Kayıt
22 Eylül 2014
Başlık
30
Mesaj
257
Tepki
571
Şehir
İstanbul/Kağıthane
İsim
Gökhan
Bisiklet
Specialized
Güzel bir konu açmışsınız. Şimdi burada aklı karışanlara ufak bir bilgide ben vereyim. 3 yıldır Cyc kullanıyorum. Piyasada cyclocross diye satılan bir sürü bisiklet var. Şimdi satıcılar bu bisikletler satıyor diye bir sürü abuk subuk modeli cyclocross diye sattılar. Ama gerçekler şunlar. Cyclocross bisikletler yapı olarak yol yarış bisikletlerine yakınen benzer, amcasınının oğlu diyelim. Aradaki farklar, geometri yapısı, kolunu sokup koşabilmek için tasarlanan kadro, disk veya, cantilever fren sistemi, dik oturuş, dar dropbar( ağaçların arasından kolay geçebilmek için) 700-25-45 arası değiştirilebilir lastik yapısı, rulmanlı jantlar ve rulmanlı orta göbek, arazi için karbon maşa, kolay sökülebilir fren padleri, fren kablolarının kadronun üstünden geçmesi, mtb yapısına benzer kadro ve kalın kaynaklar, arka aktarıcıdaki uzun bacak, entegre cyclocross frenleri gidonun ortasında.


Bu özelliklerde bir bisikletin artılarını ve eksilerini yazacağım ve sizde alınır mı, alınmaz mı ya karar verirsiniz artık.

Artıları;

700-25-45 arası her çeşit 28" lastik kullanabilirsiniz
Çoğu modelinde jantlar hem prestaya, hemde normal siboba uyumludur
Çoğu modeli disk frenlidir ve fren tutuşu c veya v frene nazaran daha iyidir.
Cantilever olan modelleri efsane fren kontrolüne sahiptir
Kadro sağlamlığı yol yarışın iki katı, mtb den de daha sağlamdır
Bu bisikletler neredeyse Türkiyenin bu boktan yolları için tasarlanmış ve biçilmiş kaftandır
Çok güzel fiyatlara yol yarış bisikletinde rüyanızda göremeyeceğiniz setlere bu bisikletle sahip olabilirsiniz.


Eksileri;

İnce lastiklerde jant yanaları dengesiz oturur ve yeterli psi vurmaz iseniz sibobu kıçınızda hissedebilirsiniz
Kadro sağlamlığı yüzünden yol yarıştan ağırdır.
Maşa çoğunun karbondur, aluminyum olana bulaşmayın bile :) ama bir amortisörlü maşa değildir, ölümüne araziye girilmez.
Eğer şehir içi kullanacaksanız ve ben bunu çoğunlukla sahilde sürerim derseniz almayın, çünkü yapacaklarınız şunlardır. ( gidon değiştirme,ruble küçültme,aynakol büyütme, arka aktarıcı kısaltma, kısacası bisikletin yapısını bozma.
Çoğu modeli disk fren ve cantilever demiştim. Bu iki fren sistemininde bakımından anlamıyorsanız elinizi sürmemenizi tavsiye ederim. Ben şahsen kendim söküp yapıyorum, Geçen bir kardeşimiz fren tutmuyor demişti, ta ki beni tanıyana kadar.
Dik oturuş pozisyonu city bike hissi verir ama daha fazla rüzgar ve kısa dropbar sayesinde daha zor kontrol demek.


Benim şahsi fikirlerim nerede oturuyorsanız ona göre bisiklet alın. Ben patates tarlasında oturuyorum onun için 2 adet cyclocross ve bir adet fatbike'ım var. Yol yarışları sadece anadolu yakasına geçince kullanıyorum, ama buralarda cx'i tek geçerim ;)
 

silent_ship

Aktif Üye
Kayıt
28 Eylül 2016
Başlık
6
Mesaj
150
Tepki
227
Şehir
Kocaeli
İsim
Srd
Bisiklet
b'Twin
Bir MTB kullanıcısı olarak cx almayı düşünüyordum, çünkü, MTB'yi her zaman dağda kullanmıyordum.

Dağda, yaylada, arazide v.b. kullanmak için yanıma en az bir arkadaş arıyorum. Şehirden uzaklaştığım içn tek başıma gitmek çok güven vermiyor doğrusu.

Bazen de asfaltta bisiklet sürmem gerekiyor veya yanıma kimseyi bulamadığımda bir yol bisikleti ile en azından izmit-sakarya yaparım diyorum. Hatta zaman zaman da keşke daha hızlı gidip o zevki yaşasam diyorum.

Hülasa şuna karar verdim; eğer benim gibi hem dağda, tepede v.b. bisiklet kullanıyorusunuz ve bazan de asfaltta hız yapmak/şehir içinde v.b. kullanmak istiyorsanız eğer imkanlar dahilinde iki adet (MTB ve Yol/Şehir/Katlanır ) bisiklet almak gerekiyor. Biraz ondan biraz bundan olan bir bisiklet (CX) bana çok mantıklı gelmiyor (kaldı ki fiyatları da çok uygun değil). Ne MTB ne de Yol bisikleti zevki alacağım, iki arada bir derede kalacak yine hevesim. (Tamamen kendi düşüncemdir, alanlara saygım vardır.)

Eğer imkanlar kısıtlı ise tabiiki yapacak bir şey yok, elimizdeki ile idare edeceğiz.

Saygılar...
 

srdrmrs

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2014
Başlık
22
Mesaj
1.144
Tepki
2.576
Yaş
32
Şehir
istanbul
Bisiklet
Canyon
bende görüşlerimi yazayım.. ben ilk bisikletimi aldıgımda bisikletimi yol bisikleti olarak biliyordum. sonra internette araştırdım ki benim bisiklet cyclecross muş.
zaten modelin üzerinde de yazıyor. (cx comp) tabi o zamanlar bisiklet ile bilgim cocukluk yıllarından kalmaydı. bisikletimi 3 senedir kullanıyorum.

bisikletimin yola göre artırlarını yazayım.. ben v fren taktırdım hemde mtb freni. çoğu yol bisikletinden daha iyi fren performansım var. ağırlıgı 9kg cıvarı ki daha iyi bir jant ve diğer modifiyelerle 8e kadar çekilebilir. kadra cyc oldugundan daha sağlam. 23mm den 35mm ye kadar lastik takılabiliyor. bende şuan 23mm campagnolo jantım var. stok olan jantın üzerinde 35mm lastik taktım. bisikletle uzun yollar da yapım (+200km) geometri yüzünden bi sorun yaşamadım.

sadece haftada 1 yada 2 gün sürme şansım oluyor ama kısa segmentllerde çoğu takip ettiğim iyi bisikletçilerle benzer dereceler yapabiliyorum (performansı kesinlikle kötü değil)

bana göre kötü bir özelliği yok. belki full carbon olsa daha iyi olurdu benim ki ama böylede güzel :)
 

adilmusazafer

Daimi Üye
Kayıt
23 Mart 2015
Başlık
22
Mesaj
337
Tepki
232
Şehir
Trabzon
İsim
Adil Musa ZAFER
Bisiklet
Scott
Gerçekten de öyle MTB ' lerin tekerleri daha çok asfaltlarda aşınıyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: GoGoRa

fahrettin akansu

Aktif Üye
Kayıt
28 Mayıs 2011
Başlık
2
Mesaj
175
Tepki
314
Şehir
İstanbul - Bostancı
Bisiklet
Focus
Yeni trend yol kullanıcıları kış bisikleti olarak cx kullanıyor son zamanlarda,
diğer taraftan commute için de uygun yapıda olmaları büyük etken,
Citybike kullanmak istemeyen yol kullanıcıları için aslında çok efektif, çamurluk ve bagaj bağlantısı vb.

Kadrolarda kullanılan materyal ve açıları ile genelde bu sınıf sert oluyor,
kullandığım Focus Mares Ax ve CX modelleri en azından öyleydi,
hatta şöyle söyleyebilirim Mares Ax(Aluminyum) çoğu giriş seviye karbon kadrodan daha sert.

Hybrid kullanım için en doğru bisiklet aslında, mtb kadar ağır değil ama commute ve tur için de yol kadar agresif değil,
Şahsen bu ay sonu yeni bir Mares kadro alıp elimdeki parçalarla toplayacağım kışa kadar...
 

Exsxr

Üye
Kayıt
4 Ağustos 2016
Başlık
0
Mesaj
12
Tepki
66
Yaş
33
Şehir
Kocaeli
İsim
Ensar ÖNEN
Bisiklet
Giant
@silent_ship bende Sakarya- izmit arası mtb ye binerim ve sürekli dağ bayır asfalt gezerdim canım çıkardı şimdi cyclocross kompozit kadro bir bisiklet aldım 50.34 aynakol var 105 set ve inan bi yol bisikletinden tek agirlik farki disk fren ve lastik agirligidir diyebilirim ben asla pişman olmadım ve çok rahat masanın karbon olması titreşimi çok aza indiriyor kayalık alanda gezmeyeceksen kesinlikle cyclocross. Ben şuan Sakarya Yalova kandira farketmiyor her yere sıkıntısız gidiyorum
 

aeneskral

Allah için NAMAZ'a dur ey müslüman!
Kayıt
11 Ocak 2015
Başlık
26
Mesaj
835
Tepki
1.329
Yaş
31
Şehir
Gaziosmanpaşa, İstanbul
İsim
Abdulkadir Enes KIRAL
Bisiklet
Giant
alın veya almayın şeklinde keskin bir cevap veremem. mtb bisikletimden sonra bana çok iyi geldi. ben aldım memnunum. mtb'de aynı zamanda devam ediyor zaten.
bisiklet alırken önce maddi şartlar sonra bisiklette aradığınız şartları belirleyip, mümkünse en fazla bilen iki kişiye soraraktan karar verilip hemen alınmalı diye düşünüyorum. yoksa mesele sürüncemede kalıyor. başlıklarda, forumlarda sürünür kalırsınız.
 

leintair

Üye
Kayıt
9 Kasım 2016
Başlık
0
Mesaj
39
Tepki
61
Yaş
30
Şehir
, İstanbul(Turkey)
İsim
MURAT DAĞDELEN
Bisiklet
b'Twin
Ben ilk defa bisiklet almaya gittiğimde onerilen olay buydu keza ben gercektende standartlara uyuyordum :D ArnavutkÖy'de oturuyordum hem sehır hem orman yanıbasımdaydı.İlk baslarda ormana gıdıp 15-20 km arası orman suruslerı yapıp evet gıderdık , ama sonra orman artık benı pek yormadıgını farkettım ve 1 yıl kadarda yolda kullandım her hafta sonu 2 defa cıkar gunu bırlık ortalama 120 km toplamda 240-250 km arası yol yapıp eve gelırdım.Yolda gordugum yol-yarıs bısıkletı sahıbı ınsanlarla fıkır alısverısım oldu.Ve forumda okudugum ve bana mantıklı gelen acıklamalarla yarıs bısıkletı olarka tabır edılen bısıkletlerden aldım.Bisikletımden ben memnunum ama ınsanlarda gordugum olay bıraz heves ve gordum begendımcılık adam arastırmadan denemeden hatta daha onceden bısıkletın selesına daha oturmadan 3-5 bınlık bısıkletler alıp 1 ay sonra '' ulan bu ıste cok zor cok terlıyorum eve gelıp yatıyorum gun öluyor'' deyıp bısıkletı daha sıfır denecek vazıyette kenara koyup cok surmeden satan adamlarda tanıyorum.Size sonuna kadar katılıyorum bu butun bisikletler ıcın gecerli ınsanların kendı surus standartlarını belırlemeden bısıklet almamalarını tavsıye etmek gerekır çünkü yanlıs bısıkletın bısıkletten uzaklastıracagı kanaatindeyim.Saygılar
 

emrahozkan

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ağustos 2011
Başlık
64
Mesaj
890
Tepki
1.951
Yaş
42
Şehir
Ankara
Bisiklet
Cube
Birçoğu gibi mavi yakalılar işyerinde bizler gibi otururken canları sıkılırlar ve alışveriş yapmak isterler, bunu hakediyorum o kadar çalıştım derler, aslında bisiklete binecek paraları vardır ama vakitleri yoktur, evde çoluk çocuk beklemekte hanım ilgi beklemektedir. Üreticiler sürekli yeni model ve tarzlar çıkarırlar. Bir mtb alınır, upgrade edilir, sonra yol bisikleti alınır onunla da yokuş çıkmak zordur, ayrıca lastik patlatıp durulur, sonra bir katlanır bir mtb bir bilmemne. Sonra onu da deneyeyim, bunu da deneyeyim derken bir bakarlar evde 4-5 bisiklet vardır koyacak yer yoktur, hanım dırdır etmektedir. Her bir bisikletle ilgilenilmesi, zincir yağlanması gerekmektedir, hepsinin ayrı ayrı vites sisteminin upgrade edilmesi ve aksesuar alınması gerekmektedir. Canın bisiklete binmek ister ama vakitsizlikten binemezsin bundan dolayı da alışveriş yaparak rahatlarsın.

Sonuç, tek bisikletle işi bitirmek iyidir, upgrade israftır, hayat kısadır, ihtiyaç ve arzular birbirine karışır, hakkını vermek emek ister, elindekinin kıymetini bilmek zordur...

40 yaş bunalımı :)
 
Yukarı Alt