Karakartal Platton
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 31 Ağustos 2006
- Mesaj
- 749
- Tepki
- 151
Grafik motorlarının biz oyuncuların hayatına girişi, gelişmesi ve sonucu şeklinde bir makale yazmak istesek kuşkusuz Wolfenstein 3D, Quake ve hatta Duke Nukem 3D ile başlamak sanırım yanlış olmaz. Beynimize kazınma safhasını da Quake 3 motoru ile geçiştirebiliriz. Şüphesiz ki John Carmack’in ismini de sıkça telaffuz etmek zorunda kalırdık. Ancak makalenin sonlarında ise asıl heyecanlı kısma gelmiş olurduk, beklenmedik zamanda gelen beklenmedik iş, yani Farcry.
Görselliğin oyunlarda en etkin kriterlerden biri haline dönüşmesi serüveninde Source engine (Half-Life 2), Doom3 engine ve CryEngine (FarCry) başrolü oynadı son yıllarda. Gelişen teknolojiye yapımcılar gerçekçi görseller, fizikler ve sesler ile ayak uydurdu. Bugün yeni nesil konsolların arefesinde tartışılan en önemli konu, kimin daha gerçekçi oyunlar sunabileceği oldu. PC oyuncuları ise DirectX 9'un son demlerini yaşarken, Vista ile beraber gelecek olan DirectX 10'a merhaba demeye hazırlanıyor, ama ilk elini sıkacağımız sanırım CrySis olacak.
Jake Dunn vs. Gordon Freeman?
Yıl 2020... Güney Çin denizinde ki Spratly Adalarına bir meteor düşer. Kahramanımız Jake Dunn'ın da aralarında bulunduğu bir grup ABD askeri adaya inceleme yapmak için gönderilir. Ancak haberi sadece Amerika almamıştır, Kuzey Kore'de haberdardır. Haliyle adaya varıldığında Kuzey Kore ile ABD arasında savaş başlar, meteorun derdine düşmek yerine birbirlerine düşerler. Senaryonun ilk bölümü bu şekilde. İkinci bölümde ise meteorumuz açılır, gökyüzüne ışıklar saçmaya başlar ve adaya soğuk hava hakim olur. Tüm ada buz örtüsüyle kaplanır adeta. Gizemli yaratıkların adaya gelmesi için uygun zemin yaratılmıştır artık. Ve savaş insan ile uzaylı arasında geçmeye başlar. Kuzey Kore ve ABD ittifak olup birlikte savaşma kararı alırlar. Çünkü uçakları donmuş ve adadan kurtulmaları tamamen birlik olmaya bağlanmıştır. Senaryonun üçüncü bölümü ise bir kahramanlık hikayesi anlatacak. Jake Dunn'ın zero-G adı verilen yaratık gemisine binme hikayesini.
Oyunun konusu her ne kadar bize Half-Life çağrışımı yapsa da genel olarak pek de vahim sayılmaz. Çünkü senaryonun üç bölümünde de çevresel değişimlerin olması oyunu sıkıcı bir havadan kurtaracaktır. Önce yeşilliklerle dolu, masmavi denizi olan, cennet olarak tabir edilebilecek bir ada, ardından adeta kuzey kutbundan kopmuş bir buzul. Ve son olarak ise uzay macerası, cehennemin ta kendisi.
Oyun her ne kadar uzaylı macerasını içerse de gerçekçi bir düzlem üzerine yerleştirilmeye çalışılıyor. Bugün Amerikan ordusunun geliştirmeye çalıştığı ve ilk prototip üretimi basına da yansıyan “Yapay İskelet” (bilimsel adı exoskeleton) benzeri vücut desteklenmesini amaçlayan, böylece yaralandığınız vakit hareket edebilmenize olanak sağlayan hatta bi nevi vücudu saran robot tabiri yapabileceğimiz teknolojiye kahramanımız Jake Dunn sahip olacak. Tabi ki bu giysinin ne çeşit fiziksel özellikler getirebileceği ise merak konusu. Ancak bildiğimiz şey Gordon Freeman'ın sahip olduğu "HEV Suit"'e benzer özellikler taşıyacağı; hız artırma, kalın zırhlar, ağır silahlar taşıyabilme gibi. Şu an için bilenen adı Nano-Muscular Suit.
CrySis'de bulunucak silahlar ise FarCry'dan aşina olduğumuz silahların modifiye edilmiş halleri gibi. Bilinen silahlar;
XM102: Omuza yerleştirilen roket-atar.
XM2014: Standart pompalı tüfek, lazer’e sahip olabilir.
SCAR: Bugüne kadar ki resimlerin çoğunda görülen makinalı. Farklı amaçla birçok kullanım alanına sahip. Ekstra özellikler/parçalar eklenebiliyor. Değişik cephaneleri kullanabiliyor.
EM70: Uzun menzilli elektromanyetik silah. Araçlara karşı etkili. Ses hızından 8 kat hızlı atış yapabilmek mümkün.
Frag Grenade: Standart bomba.
Flame Thrower: Alev silahı. Özellikle senaryonun ikinci kısmında, soğuk adada buzları çözmek için kullanıma yönelik.
Bu silahların yanında AK-74, değişik makinalılar, hava ünitelerine karşı etkili silahlar gibi Koreli düşmanlardan alabileceğimiz silah çeşitliliği mevcut. Ancak yaratıkların kullanacağı ve henüz bizim için muamma olan özel silahlarda oyunda mevcut. Bunlar;
Singularity Cannon: Yaratıkların kullanacağı bu silah bir nevi kara delik açabilme ve etrafındakileri içine çekebilme özelliğine sahip.
Molecular Accelerator: Yine yaratıklara özgü bir silah. Suyu ya da çevredeki bazı nesneleri dondurabilme özelliğine sahip. Dondurulan nesneleri mermi niyetine kullanabiliyor.
Molecular Arrestor: Buz ışınları atabilen bir silah. Düşmanı dondurabiliyor. Böylece donan düşman bir darbe ile parçalanabiliyor.
Fizik kartları çıkamadan çift çekirdekli işlemciler tarafından ezildi desek sanırım yanlış olmaz. CrySis'in fizik motoru, herhangi bir fizik kartına ihtiyaç duymadan gerçeği yakalamayı amaçlıyor. Yaprakların oyuncunun tepkisine göre salınım yapmaları, oyunda bulunan ve gerçekte yıkılabilen herşeyi yıkabilecek olmamız, patlayıcılar hatta mermilerin etkisiyle yıkılan, kırılan, kopan ağaçlar ve bunların parçalarının mükemmel fiziksel gösterileri ağzımızı açık bırakan birkaç örnek. Son dönemlerde yapımcı firma tarafından açıklanan adanın buzul döneminde ise kayganlık, buz parçalarının tesiri gibi olayların nasıl cereyan edeceğini ise henüz kestirmek zor ama çok eğleneceğimiz kesin. CryTek'in yapay zeka ve ses efektlerindeki başarısını FarCry'dan biliyoruz zaten, bunlarında yeni teknolojiler ile birlikte geliştirileceği kesin.
Peki bu mükemmel görselliği yakalamak için nasıl bir sisteme ihtiyacımız var? Minimum ihtiyaçlar: Athlon 3000+ ya da P4 2.8 işlemci, 1Gb Ram, Nvidia 6600 ya da ATI Radeon X800GTO ve Tavsiye edilen sistem: Dual Core Athlon X2 ya da Pentium D, 1,5GB RAM, Nvidia 7800GTX ya da ATI Radeon X1800XT. Bu sistem ihtiyaçları oyunun resmi forumlarında açıklansa da gerçek resmiliyette olmadığını da belirtmekte yarar var. Ayrıca oyunun 32bit ve 64bit versiyonlarında piyasaya çıkacağı, WinXP'de de çalışabileceği bazı kaynaklarda belirtilmekte, ancak performans açısından Vista'da oynamak zorunda olduğumuz ya da oynamak zorunda bırakılacağımız açıkça ortada.
2007 yılı oyun tarihi açısından, hem yeni nesil konsollarıyla, hem işletim sistemleriyle, hem donanımlarıyla, teknolojileriyle ve en önemlisi oyunlarıyla çok konuşulacak şimdiden belli. En sükseli güzellerimizden biri de CrySis idi. Elimizden geldiği kadar çıkmasına aylar kala, merakınızı gidermeye çalıştık. CryTek'ten kuşkusuz en büyük beklentimiz oyunun Türkçe ve makul bir fiyatla ülkemizde satılması. 2007'yi gerçekleşmeyen hayallerimizle geçirmeyiz inşallah. Bu hayallere oyunu oynatabilecek sisteme sahip olma da dahil.
KAYNAK:TRGAMER
Görselliğin oyunlarda en etkin kriterlerden biri haline dönüşmesi serüveninde Source engine (Half-Life 2), Doom3 engine ve CryEngine (FarCry) başrolü oynadı son yıllarda. Gelişen teknolojiye yapımcılar gerçekçi görseller, fizikler ve sesler ile ayak uydurdu. Bugün yeni nesil konsolların arefesinde tartışılan en önemli konu, kimin daha gerçekçi oyunlar sunabileceği oldu. PC oyuncuları ise DirectX 9'un son demlerini yaşarken, Vista ile beraber gelecek olan DirectX 10'a merhaba demeye hazırlanıyor, ama ilk elini sıkacağımız sanırım CrySis olacak.
Jake Dunn vs. Gordon Freeman?
Yıl 2020... Güney Çin denizinde ki Spratly Adalarına bir meteor düşer. Kahramanımız Jake Dunn'ın da aralarında bulunduğu bir grup ABD askeri adaya inceleme yapmak için gönderilir. Ancak haberi sadece Amerika almamıştır, Kuzey Kore'de haberdardır. Haliyle adaya varıldığında Kuzey Kore ile ABD arasında savaş başlar, meteorun derdine düşmek yerine birbirlerine düşerler. Senaryonun ilk bölümü bu şekilde. İkinci bölümde ise meteorumuz açılır, gökyüzüne ışıklar saçmaya başlar ve adaya soğuk hava hakim olur. Tüm ada buz örtüsüyle kaplanır adeta. Gizemli yaratıkların adaya gelmesi için uygun zemin yaratılmıştır artık. Ve savaş insan ile uzaylı arasında geçmeye başlar. Kuzey Kore ve ABD ittifak olup birlikte savaşma kararı alırlar. Çünkü uçakları donmuş ve adadan kurtulmaları tamamen birlik olmaya bağlanmıştır. Senaryonun üçüncü bölümü ise bir kahramanlık hikayesi anlatacak. Jake Dunn'ın zero-G adı verilen yaratık gemisine binme hikayesini.
Oyunun konusu her ne kadar bize Half-Life çağrışımı yapsa da genel olarak pek de vahim sayılmaz. Çünkü senaryonun üç bölümünde de çevresel değişimlerin olması oyunu sıkıcı bir havadan kurtaracaktır. Önce yeşilliklerle dolu, masmavi denizi olan, cennet olarak tabir edilebilecek bir ada, ardından adeta kuzey kutbundan kopmuş bir buzul. Ve son olarak ise uzay macerası, cehennemin ta kendisi.
Oyun her ne kadar uzaylı macerasını içerse de gerçekçi bir düzlem üzerine yerleştirilmeye çalışılıyor. Bugün Amerikan ordusunun geliştirmeye çalıştığı ve ilk prototip üretimi basına da yansıyan “Yapay İskelet” (bilimsel adı exoskeleton) benzeri vücut desteklenmesini amaçlayan, böylece yaralandığınız vakit hareket edebilmenize olanak sağlayan hatta bi nevi vücudu saran robot tabiri yapabileceğimiz teknolojiye kahramanımız Jake Dunn sahip olacak. Tabi ki bu giysinin ne çeşit fiziksel özellikler getirebileceği ise merak konusu. Ancak bildiğimiz şey Gordon Freeman'ın sahip olduğu "HEV Suit"'e benzer özellikler taşıyacağı; hız artırma, kalın zırhlar, ağır silahlar taşıyabilme gibi. Şu an için bilenen adı Nano-Muscular Suit.
CrySis'de bulunucak silahlar ise FarCry'dan aşina olduğumuz silahların modifiye edilmiş halleri gibi. Bilinen silahlar;
XM102: Omuza yerleştirilen roket-atar.
XM2014: Standart pompalı tüfek, lazer’e sahip olabilir.
SCAR: Bugüne kadar ki resimlerin çoğunda görülen makinalı. Farklı amaçla birçok kullanım alanına sahip. Ekstra özellikler/parçalar eklenebiliyor. Değişik cephaneleri kullanabiliyor.
EM70: Uzun menzilli elektromanyetik silah. Araçlara karşı etkili. Ses hızından 8 kat hızlı atış yapabilmek mümkün.
Frag Grenade: Standart bomba.
Flame Thrower: Alev silahı. Özellikle senaryonun ikinci kısmında, soğuk adada buzları çözmek için kullanıma yönelik.
Bu silahların yanında AK-74, değişik makinalılar, hava ünitelerine karşı etkili silahlar gibi Koreli düşmanlardan alabileceğimiz silah çeşitliliği mevcut. Ancak yaratıkların kullanacağı ve henüz bizim için muamma olan özel silahlarda oyunda mevcut. Bunlar;
Singularity Cannon: Yaratıkların kullanacağı bu silah bir nevi kara delik açabilme ve etrafındakileri içine çekebilme özelliğine sahip.
Molecular Accelerator: Yine yaratıklara özgü bir silah. Suyu ya da çevredeki bazı nesneleri dondurabilme özelliğine sahip. Dondurulan nesneleri mermi niyetine kullanabiliyor.
Molecular Arrestor: Buz ışınları atabilen bir silah. Düşmanı dondurabiliyor. Böylece donan düşman bir darbe ile parçalanabiliyor.
Fizik kartları çıkamadan çift çekirdekli işlemciler tarafından ezildi desek sanırım yanlış olmaz. CrySis'in fizik motoru, herhangi bir fizik kartına ihtiyaç duymadan gerçeği yakalamayı amaçlıyor. Yaprakların oyuncunun tepkisine göre salınım yapmaları, oyunda bulunan ve gerçekte yıkılabilen herşeyi yıkabilecek olmamız, patlayıcılar hatta mermilerin etkisiyle yıkılan, kırılan, kopan ağaçlar ve bunların parçalarının mükemmel fiziksel gösterileri ağzımızı açık bırakan birkaç örnek. Son dönemlerde yapımcı firma tarafından açıklanan adanın buzul döneminde ise kayganlık, buz parçalarının tesiri gibi olayların nasıl cereyan edeceğini ise henüz kestirmek zor ama çok eğleneceğimiz kesin. CryTek'in yapay zeka ve ses efektlerindeki başarısını FarCry'dan biliyoruz zaten, bunlarında yeni teknolojiler ile birlikte geliştirileceği kesin.
Peki bu mükemmel görselliği yakalamak için nasıl bir sisteme ihtiyacımız var? Minimum ihtiyaçlar: Athlon 3000+ ya da P4 2.8 işlemci, 1Gb Ram, Nvidia 6600 ya da ATI Radeon X800GTO ve Tavsiye edilen sistem: Dual Core Athlon X2 ya da Pentium D, 1,5GB RAM, Nvidia 7800GTX ya da ATI Radeon X1800XT. Bu sistem ihtiyaçları oyunun resmi forumlarında açıklansa da gerçek resmiliyette olmadığını da belirtmekte yarar var. Ayrıca oyunun 32bit ve 64bit versiyonlarında piyasaya çıkacağı, WinXP'de de çalışabileceği bazı kaynaklarda belirtilmekte, ancak performans açısından Vista'da oynamak zorunda olduğumuz ya da oynamak zorunda bırakılacağımız açıkça ortada.
2007 yılı oyun tarihi açısından, hem yeni nesil konsollarıyla, hem işletim sistemleriyle, hem donanımlarıyla, teknolojileriyle ve en önemlisi oyunlarıyla çok konuşulacak şimdiden belli. En sükseli güzellerimizden biri de CrySis idi. Elimizden geldiği kadar çıkmasına aylar kala, merakınızı gidermeye çalıştık. CryTek'ten kuşkusuz en büyük beklentimiz oyunun Türkçe ve makul bir fiyatla ülkemizde satılması. 2007'yi gerçekleşmeyen hayallerimizle geçirmeyiz inşallah. Bu hayallere oyunu oynatabilecek sisteme sahip olma da dahil.
KAYNAK:TRGAMER