Şimdi o ayar vidasını telleri sıkmadan önce uygun konuma getirmek gerekli. Diyelim ki attırıcı, tel bağlı değil iken rublenin en küçük dişlisinde. Dolayısıyla önü de en büyüğe alıyoruz. Bu halde iken gerginlik vidalarını tam sıkılıdan 1-2 tur gevşeğe alıp, vites kolunu da en küçük dişlimiz diyelim 8. vites o konuma alıyoruz ve teli pense ile attırıcıdan 10 cm kadar uzak kısmından gergin tutarken vidayı sıkarak attırıcıya sabitliyoruz. Bu halde iken vitesi bir birim küçültüyoruz. Yani 8 ise 7 yapıyoruz. Tabi pedalı da çeviriyoruz. Vites geçmez yada geçer gibi yapıp arada ses yapıyorsa pedalı döndürürken attırıcıdaki gerginlik ayar vidasını gevşetmeye başlıyoruz. Ortalara geldik hala vites değişmedi ise vites kolundaki gerginlik ayarını da gevşetiyoruz. Ortalara gelmeden vites ayarlanırsa istenen pozisyona geçerse diğer vitesleri de ön vitesi uygun dişliye getirerek deniyoruz. Bu arada yine çok hafif kaçmalar olursa gerginlik vidalarından ince ayar yaparız. Ama gerginlik ayar vidaları çok dışarıda kaldı ise herşeyi başa alıp pense ile daha gergin tutarak ilk pozisyonumuzu ayarlamak lazım. İleri de elle ayar imkanımız olsun diye gerginlik ayarının payının kalması iyi olur. Yoksa bir zararı tam çıkarsa yuvasından sürüş esnasındaki titreşimlerle hassas ayarı bozabilir. Kollar friction yani sürtünmeli tip, yol bisikletlerinde kulaklı denir olduğunda ise ayar kritik değil elle istediğimiz pozisyonu verebiliyoruz sessiz çalışacak şekilde. Her kolda önemli olan ayar aralığını dişlilerin en üst ve en altında olacak şekilde tutturmak. Bazen duyarsınız son vitesi/ilk vitesi kullanamıyorum diye.
Vites telinin ilk gerginliğini bir seferde ayarlamaya çalışın. Vida ile teli sıkınca tel kısmen deforme olur. Aynı teli her sıkıştır gevşet yapmanızda birer ikişer damarlar kopmaya başlarsa o teli değiştirmek gerekir. Teli sıktıktan ve doğru ayarı bulduktan sonra attırıcıdan 5 cm kadar çıkacak şekilde kesin. Kesilen uca tercihen yüksük sıkın ki saçaklanmasın. Ardından geldiği yöne 180 derece kıvırırsanız vida gevşese bile belli bir miktara kadar yerinde daha fazla kaymadan durur.
En sonda vites aralığı tam çalışınca sınır ayar vidalarını doğru ayarlara getirmek zincirin çıkmasını önler çünkü kollarda bazılarında vitesi tam geçirmek üzere yarım adım pay olur yani kolu 1 birim ittirmeniz 1 vites değişimi iken yarım tur gitme payı olur (indeks tiplerde) böylelelikle vites geçmez ise yarım tur ileri sayesinde değişim sağlanır. İşte bu yarım tur bazen fazla kaçar zinciri boşa düşürür sonlarda yada başlarda. Bunun için arka attırıcıda limit ayarı olur. Bir en üst biri en alt vites için. Vitesi en alt yada en üsten birine alıp hangi ayar vidası o işe yarıyorsa onu attırıcıyı hareket ettirene kadar çevirin. Attırıcının içindeki çıkıntı vida tarafından ittirilmeye başladığı anda yarım tur o ittirme hareketi kesildikten sonra geri çevirin. Diğer yöndeki vites için de diğer vidayı ayarlayın.