Scudo Sports

Creme-Echo-Solo bisiklet

@tunç şenel şahane bir bisikletiniz olmuş gerçekten, bırakın kapalı balkonu yatağa alası geliyor insanın. Tekrar hayırlı olsun :harika:
 
Scudo
@Anonim çok teşekkürler ....Umarım sizlerin çok daha iyileri olur ...Yatağa alma olayına gelince ....Hanım huylanıyor zaten ...O hiç olmaz
 
  • Beğen
Tepkiler: Volg
Ah keşke ayrıntıları siyah olsaymış Record kollar çok yakışıklı gösterirdi bisikleti.
 
  • Beğen
Tepkiler: tunç şenel
@Volg

Tek kombinasyon buydu ...Dediğin doğru daha olabilirdi belki ....




image.jpeg

Uzun bayram tatilinden sonra nihayet ilk defa bu gece yaklaşık 1 saat binebildim Creme-Echo-Solo ' ya

Yol bisikleti gerçekten zormuş .Hiç göründüğü gibi değil .Alışmak için biraz zamana ihtiyacım olacak .

Bu marka sanırım forumda tek bende var .bende elimden geldiğince benden sonra almayı düşünen arkadaşlara yardımcı olmaya çalışacağım.

Şimdilik daha alışma safhasındayız .O bana alıştı mı bilemem ama ben ona daha alışamadım .Ama azimliyim 1 ay sonra bu Prensesi dize getiririm.

Alışma sürecinin Zaman alacak olmasında 15 yıl ara vermenin etkiside büyük.15 yıl sonra ilk defa bu akşam bindim.
Bu arada daha şimdiden sırt ve popo Ağrılarım başladı ..Daha üzerinden ineli 10 dk dahi olmadı .Bu kadar çabuk olacağını sanmıyordum ...

Ve sanırım vites ayarlarımda sorun var .Benim de acemiliğim olabilir belki ama bir göstermeliyim .Sesli çalışıyor vitesler ve yüke geldiğinde yani eğim çıkarken sert bir şekilde vites kendi değişiyor .Bir çoğunuz başınıza gelmiştir acı bir " ÇAT " sesinden sonra değişen vites ...Tecrübeli arkadaşlar belki cevap verebilir bu sorunuma.. .Bisiklet Hakkında tecrübe edindikçe yazacağım ve resim paylaşacağım ..Şimdilik iyi geceler
 
  • Beğen
Tepkiler: Volg
Ayarli olan duz yolda duzgun sessiz calisan bir disli kombinasyonundayken yuke binince atiyorsa zincir, disliler omrunu doldurmus olabilir.
 
O kadar gormedim telefondan bakinca. Sistem eski tip geldi o nedenle . Bu durumda ozur dilerim.
 
@SOZUAK özür dilenecek bir şey yok .Başka bir ihtimal varsa aklınıza gelen söyleyin lütfen ..
 
Yok kusura bakmayin her halta karismak gibi olmus. Bu saatte pc yi acip basina oturmak istemedim. Server kasa ve fan dolu sesi cok. Telefonla baktim sans eseri. Alismisiz artik alu yada karbon oversize borulara ince ve zarif bir bisiklet yeni olabilecegini dusunemedim. Gule gule kullanin. Vites sistemini incelemek lazim kaydirmadan tutuyorsa esneyen bir yer vardir belki yuke binince pozisyonu kayiyordur.birisini bindirip surdurun rampa yukari yavas yavas sizde yandan sistemin calismasina bir bakin imkan varsa gevsek bir baglanti noktasi hatali bir parca yakalayabilirsiniz belki.
 
  • Beğen
Tepkiler: tunç şenel
@tunç şenel cok guzel bir bisiklet gule gule kullanin . sanirim celik . ustunde kullanilan borularin marka modeli var mi ?

vites sistemide sanirim eski tip . bunda 1.2.3. vites gibi sayilar yok sanirim . eger oyleyse shimano revishiftin sol kolu gibi calisiyor. hic tecrubem yok fakat ara viteslerde ses yapmamasi size bagli kullandikca alismaniz gerek . 1. ve son viteslerde ise sinirlama vidalari duzgun ise ses yapmamasi gerekiyor. ayrica aynakol konumuna gore rubledeki zincir konumunun nasil olmasi gerektigi hakkinda birkac yazi okuyabilirsiniz tabi simdiye kadar okumadiysaniz . fiyati yazdiniz mi goremedim , ne kadara mal oldu size sormamin bir sakincasi var mi ?
 
@furkan.zaman ;İyi temennileriniz için teşekkür ederim öncelikle . Boruların üzerinde farklı bir marka model hiç dikkat etmedim açıkçası ....Aklıma gelirse bakarım dizin için ..Evet Çelik ...Bende buna vuruldum zaten ...Viteslerle alakalı tahminlerinizi dikkate alacağım ....Sanırım az daha tecrübe lazım çok yeniyim .Ancak yinede bu tür eski sistemlerde vitesi tutturmak çok zor ...santim fazla yukarı yada aşağıya itmeniz düzeni bozuyor.Alışmam lazım ....Fiyat olarak 2.900 tl ye mal oldu bana ......

Gece sürüşü için ön ve arka ışıklandırmalar ve anahtarlık , telefon gibi ufak eşyaları koymak için sele altı çanta tamam...Eksikleri yavaş yavaş tamamlanıyor Prensesin...Pek birşeyde kalmadı ....Pompası da geliyor ....Suluk almadım sadece ...O da çok uzun turlara çıkmayacağım için almam belki ....Bu Arada vites Ayarlarını yaptıracağim yarın baktım arka en ufak dişliye geçmiyor ...Biraz ben ayarlamak istedim ama yok beceremedim ..Yarın iyi bir ayar yaptırabilirsem akşam uzun bir gezi yaparım artık ...image.jpegimage.jpeg image.jpeg
 
@tunçşenel bisikletinizi ince is yapmayi bilmeyen kaba saba mahalle arasi bisikletcilerinin eline birakmayin . bu isi duzgun yapan yerlerde iki vidayi ayarlamak icin dunyanin parasini alacak sizden . tek edinmeniz gereken yildiz tornavida ve youtube a girip vites ayari nasil yapilir yazmak .
 
@furkan.zaman

Furkan bugün tüm gün YouTube izledim konu ile alakalı ...Şu elle ayarlanıp vites telini gerip yumuşatan tel ayar vidası var bilirsin mutlaka ...Tüm videolar ondan bahsediyor ...Evde yaklaşık 1 saat uğraştım ama olmadı ...Zinciri arka en alt dişliye düşürtemedim ...Yarın bir de iş yerimde deneyeceğim ...Yapabilirsem yapacağım yapamazsam mecburum birine baktırmaya ....Aslında çok haklısın ....Tekirdağ da bu işi yapanlar hiç güven vermiyor ...Bakalım Nasıl yapacağız ..


 
Tel gevsek iken en dusuk dislide olur. Attirici uzerinde de hareketi alt ve ust dislilerde sinirlamaya yarayan vidalar olur. O vidalardan alt siniri belirleyeni bulup biraz ters yonde cevirin ki sinirlamadan dolayi hizaya gelemiyorsa serbest kalsin. Bu iste 2 kisi olursaniz birisi bisikleti kaldirir siz de ayarini yaparsiniz sehpa olmadan hele hele acemi iseniz biraz zor tabi.
 
@SOZUAK

Sehpa var ...İş yerimde her türlü alet-edevatta bar ...Yarın uğraşacağım biraz...Yalnız yeni öğrendim ki şu vites tel ayarını yapan vida yarım tur gevşetilip sıkılınca yeterli olurmuş ben onu kaç tur çevirdim hiç belli değil [emoji3]...Bakalım yarın uzun bir gün beni bekliyor ....Ama azmettim yapacağım ...Hiç bir sorun beni bisiklet hevesimden soğuyamaz ...


 
Şimdi o ayar vidasını telleri sıkmadan önce uygun konuma getirmek gerekli. Diyelim ki attırıcı, tel bağlı değil iken rublenin en küçük dişlisinde. Dolayısıyla önü de en büyüğe alıyoruz. Bu halde iken gerginlik vidalarını tam sıkılıdan 1-2 tur gevşeğe alıp, vites kolunu da en küçük dişlimiz diyelim 8. vites o konuma alıyoruz ve teli pense ile attırıcıdan 10 cm kadar uzak kısmından gergin tutarken vidayı sıkarak attırıcıya sabitliyoruz. Bu halde iken vitesi bir birim küçültüyoruz. Yani 8 ise 7 yapıyoruz. Tabi pedalı da çeviriyoruz. Vites geçmez yada geçer gibi yapıp arada ses yapıyorsa pedalı döndürürken attırıcıdaki gerginlik ayar vidasını gevşetmeye başlıyoruz. Ortalara geldik hala vites değişmedi ise vites kolundaki gerginlik ayarını da gevşetiyoruz. Ortalara gelmeden vites ayarlanırsa istenen pozisyona geçerse diğer vitesleri de ön vitesi uygun dişliye getirerek deniyoruz. Bu arada yine çok hafif kaçmalar olursa gerginlik vidalarından ince ayar yaparız. Ama gerginlik ayar vidaları çok dışarıda kaldı ise herşeyi başa alıp pense ile daha gergin tutarak ilk pozisyonumuzu ayarlamak lazım. İleri de elle ayar imkanımız olsun diye gerginlik ayarının payının kalması iyi olur. Yoksa bir zararı tam çıkarsa yuvasından sürüş esnasındaki titreşimlerle hassas ayarı bozabilir. Kollar friction yani sürtünmeli tip, yol bisikletlerinde kulaklı denir olduğunda ise ayar kritik değil elle istediğimiz pozisyonu verebiliyoruz sessiz çalışacak şekilde. Her kolda önemli olan ayar aralığını dişlilerin en üst ve en altında olacak şekilde tutturmak. Bazen duyarsınız son vitesi/ilk vitesi kullanamıyorum diye.

Vites telinin ilk gerginliğini bir seferde ayarlamaya çalışın. Vida ile teli sıkınca tel kısmen deforme olur. Aynı teli her sıkıştır gevşet yapmanızda birer ikişer damarlar kopmaya başlarsa o teli değiştirmek gerekir. Teli sıktıktan ve doğru ayarı bulduktan sonra attırıcıdan 5 cm kadar çıkacak şekilde kesin. Kesilen uca tercihen yüksük sıkın ki saçaklanmasın. Ardından geldiği yöne 180 derece kıvırırsanız vida gevşese bile belli bir miktara kadar yerinde daha fazla kaymadan durur.

En sonda vites aralığı tam çalışınca sınır ayar vidalarını doğru ayarlara getirmek zincirin çıkmasını önler çünkü kollarda bazılarında vitesi tam geçirmek üzere yarım adım pay olur yani kolu 1 birim ittirmeniz 1 vites değişimi iken yarım tur gitme payı olur (indeks tiplerde) böylelelikle vites geçmez ise yarım tur ileri sayesinde değişim sağlanır. İşte bu yarım tur bazen fazla kaçar zinciri boşa düşürür sonlarda yada başlarda. Bunun için arka attırıcıda limit ayarı olur. Bir en üst biri en alt vites için. Vitesi en alt yada en üsten birine alıp hangi ayar vidası o işe yarıyorsa onu attırıcıyı hareket ettirene kadar çevirin. Attırıcının içindeki çıkıntı vida tarafından ittirilmeye başladığı anda yarım tur o ittirme hareketi kesildikten sonra geri çevirin. Diğer yöndeki vites için de diğer vidayı ayarlayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: tunç şenel
Geri