Scudo Sports

Corelli firmasının kullanıcı hatası demesi

@Yoldakiyabani Corelli fabrikayı görüp gezmiş biri olarak külçe alüminyum dan bisiklet kadrosu üretiliyor.hatta yerli olarak bildiğiniz (montaj yapan) ve birkaç Avrupa markasına da alüminyum kadro üretimi yapıyorlar. çogu Ticari cıkar için yazılan yalan yanlı yorumlar bu forma olan ilgiyi azaltıyor bunu da dip not olarak ekleyim.
Yerli üreticiyi desteklemek gerektiğini düşünenlerdenim. Corelli için ufak bir eleştirim var ama. Smooth welding teknolojisini kullanmaları, kaynak izlerini azaltmalari lazım. Çok göze batıyor.
 
Scudo
@Mustaac aynı eleştriyi ben de yapıyordum hatta bunu mail olarak raporladım. aldığım cevap ''estetik kaygılarla kaynak yerlerini tıraşlamak basit bir teknoloji ama sağlamlık bizim için öncelik'' cevabı devrim arabaları filmini izlemiş biri olarak bana yeterli gelmişti.
 
@Mustaac aynı eleştriyi ben de yapıyordum hatta bunu mail olarak raporladım. aldığım cevap ''estetik kaygılarla kaynak yerlerini tıraşlamak basit bir teknoloji ama sağlamlık bizim için öncelik'' cevabı devrim arabaları filmini izlemiş biri olarak bana yeterli gelmişti.
Basit bir cevap olmuş. Boruları ucuca bağlayıp traslayinca problem yaratıyor evet. Ama firmalar şu anda boruları uç uca bağlayıp traslamak yerine üst üste kaynatıp trasliyor. Yani hem estetik hem güvenlik aynı anda olabiliyor.
 

Dosyalar

  • IMG_20191205_165937(1).jpg
    IMG_20191205_165937(1).jpg
    941,8 KB · Okunma: 87
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Özcan
Corelli firması nasıldır bilmiyorum ama bu gravel modeli olan goat 2.0 için forumda bekleyen bir kaç kişi vardı. Hatta üzerindeki alüminyum maşa ve gidon çok hoşuma gitmişti. Daha sonra firmanın instagram sayfasında sadece bisiklet değil yedek parça ürettiklerine dahil bir paylaşımı gördüm hem o paylaşımın altına, instagramdan özel mesaj olarak ve mail olarak 3 farklı yerden yazdım. 10 gün sonra falan instagramdan mesaj ile dönüş yaptılar. Cevap olarak "maalesef" yazmışlar. Az önce baktığım kadarı ile gönderi altındaki yorumum da silinmiş. Mail gelse de bir şey fark etmeyeceğine emin olabiliyorum.

Yerli üreticiyi tabi ki desteklemek gerekiyor ama beni üzen nokta kendi paylaşımlarına ters düşmeleri oldu. Aynı gönderi altına 2 defa daha yazdım, onlarda silindi. İç pazarda iyi kötü bir kaç marka var üretim yapıyor yada montaj yapıyor her şekilde piyasaya belli bir ürün çıkartıyor. Ama yedek parça, bagaj, maşa, gidon gibi parça üreten yok. Kendileri bunu söylemelerine rağmen, "maalesef" demeleri garip.
 
estetik kaygılarla kaynak yerlerini tıraşlamak basit bir teknoloji ama sağlamlık bizim için öncelik
bu, diğer firmalar sağlamlıktan çok estetiğe önem veriyor demek gibi, acaba öylemi...topik sahibi arkadaş kendi imkanlarıyla yaptırdı hatırladığım kadarıyla, ihale yanlış montajda kalmıştı..bu ne perhiz bu ne turşu..😊
 
@Mustaac "üst üste kaynatıp trasliyor" ile ne demek istedin rica etsem biraz açar mısın?

@HakanAydn Corelli o konuda fazla temkinli davranıyor. kaynak yeri taşlanınca dayanımı azalır, doğru. ama mtb gibi atlama zıplama yapmayan, düzgün zeminde giden yol bisikleti için taşlamasız halinin mukavemetine ihtiyaç var mı, Corelli bunun mekanik testlerini yapmamış sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Hocam resimde mevcut. Kaynak alanını arttırıyorsunuz. Boruları uç uca kaynak yapınca yuzey alanı az. Ama kaynak alanını arttırmak için boruları üst üste koyunca kaynak alanı artıyor. Resimdeki bisiklette çeki borusunun üst boru ve çatalla birleştiği yere bakabilirsiniz.
 
@Mustaac borular uç uca kaynak yapılmaz ki hiç bir zaman. birinin ucu diğerinin yanına kaynatılıyor. tek istisna birleşme yeri, "arka bacak" ve "çeki" nin birleşmesi. ikisi ortak bir saca kaynatılıyor, o sacdaki (yani düzlemdeki) kızağa teker mili ve aktarıcı takılabilsin.

özetle, Corelli'nin kaynak kabartısını taşlamaması dışında, büyük markalardan farklı yaptığı bir şey yok. gösterdiğin Bisanda kaynak kabartıları estetik bir şekilde taşlanarak yok edilmiş, Corelli'den farkı o sadece.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Türkler bmw yi, mercedes i, bosch u, pfaff ı kullanırken "alman malı" diye böbürlenmeyi çok severler mesela. ama düşünmezler o almanlar nasıl sanayi devi oldular nasıl her alanda en iyi ürünleri çıkaran ülke oldular... ne yapıp edip her şeyi kendileri imal ederek, başka ülkelerin ürünlerine rağbet etmeyerek oldular.

Firmamız Alman ithalatçısı olarak şunu söylemeliyim. İlk önce nasıl olur bu iş biliyor musunuz? Üretimde işgücü eksiğimiz olmalı, yani işsizlik çok düşük olmalı. Kendi ürünlerimiz olmalı dünya tanımalı. Sonrasında ülkemize dışarıdan beyin göçü olmalı ki bizim beyinlerimiz yetmemeli. İşte o zaman Almanlar TÜRK malı kullanıyoruz diyebilirler. Aksi halde tamamen merdiven altı gördükleri ülkemizi hiç bir şekilde sallamazlar. Çin den Hindistan dan tek artımız avrupaya yakın olmamız navlun bedellerimizin yada reklamasyon bedellerimiz daha düşük çıkması. Başka da bir olay yok.

O yüzden evet yerliyi ben de destekleyelim isterim ama yerli yerli gibi davranmalı yerli alıcıyı mutlu etmeli devlet bu yerliyi sonuna kadar desteklemeli. Aksi halde yol yokuştur aşağı doğru kayar gider...
 
@Mustaac borular uç uca kaynak yapılmaz ki hiç bir zaman. birinin ucu diğerinin yanına kaynatılıyor. tek istisna birleşme yeri, "arka bacak" ve "çeki" nin birleşmesi. ikisi ortak bir saca kaynatılıyor, o sacdaki (yani düzlemdeki) kızağa teker mili ve aktarıcı takılabilsin.

özetle, Corelli'nin kaynak kabartısını taşlamaması dışında, büyük markalardan farklı yaptığı bir şey yok. gösterdiğin Bisanda kaynak kabartıları estetik bir şekilde taşlanarak yok edilmiş, Corelli'den farkı o sadece.

Hocam tabiki her kadro aynı değil ama, bahsettiğim şey şu: Bu kadroda çatal hem üst boruya hem çeki borusuna kaynatılarak ek kaynak alanı elde edilmiş. Taşlandığında oluşabilecek güvenlik riskini azaltmışlar bu sayede. Zaten üst boru ile alt borunun kaynatıldığı yer epey etli, oranın taşlanmasının çok büyük bir tehlikesi yok. Asıl tehlike çeki borusu ve üst borunun kaynak yerinde.

Corelli de ise bu taşlayamayı yapmak kadronun yapısı itibariyle kadroyu çok zayıflatır. Ama bu farklı kadrolar üretmelerine, kendilerini geliştirmelerine engel değil. İki tane yol kadrosu var adamların ikisi de birbirinin aynısı. İkisinde de çatal farklı yerden, üst boru farklı yerden kaynaklanmış. Bu tarz bir kadro yapısında ben olsam ben de taşlama yapmam. Sonrasında oluşabilecek güvenlik sorunları estetik kaygının önüne geçer bende de.

Ha bu demek değil ki Corelli kötü bir firmadır. Aksine Alüminyum üreticisi olduğu için bisiklet piyasasında payını arttırmasını ve kendini geliştirmesini can-ı gönülden istediğim firmadır. Ama estetik kaygılardan ve ağırlıklarından dolayı kadrolarını en baştan eledim. Karbon kadroları bile epey ağır. Ama çabalarını tabi ki takdir ediyorum.
 

Dosyalar

  • P0001PR100101541.jpg
    P0001PR100101541.jpg
    25,7 KB · Okunma: 33
  • boolva-rc-200-3a5e.jpg
    boolva-rc-200-3a5e.jpg
    8,5 KB · Okunma: 35
Geri