Scudo Sports

Continental lastiklerin bir türlü Tubeless olamaması

ratm

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2009
Mesaj
1.163
Tepki
1.953
Şehir
izmir
İsim
Hakan Engin
Dağ bisikletimde kullandığım lastikleri tubeless yapmak için Continental X-King Protection modelini seçmiştim. Daha önce kullandığım Hans Dampf lastikleri tubeless yapıp , bu olaydan memnun kaldığımdan dolayı bunları da yapmak istedim.
Yeni lastikleri en dikkatli şekilde usulüne uygun olarak tubeless e çevirmek için düzgün şekilde jantları bantladım ve tubeless sıvısı olarak Schwalbe nin doc blue sıvısını yani en yaygın olarak kullanılan Stan's No Tubes sıvısını kullandım, daha önce de bunu kullanmıştım.
Lastikleri oturttuktan sonra lastiklerin çok yavaş şekilde indiğini fark ettim. Detarjanlı su testinde gördüm ki yepyeni lastiğin yan duvarları elek gibi hava kaçırıyor. Yan duvarın bir çok noktasından çok çok yavaş şekilde hava kabarcıkları çıkıyor. İki lastik için de böyle.
Lastiğin bilgileri arasında "Tubeless Ready" yazmasa, hadi bir nebze anlarım, olabilir, sadece iç lastikle kullanıma uygundur falan. Ama açıklamasında bunu yazıp sonra yan duvarlarından hava kaçırmasının hiç bir anlamı yok.
Tabii biraz internetde araştırınca bunun sadece benim başıma gelen bir şey olmadığını anladım. Çok kişi bu konudan rahatsız ve de sadece X-King modeli değil Mountain King ve başka modellerinde de böyle bir dert söz konusuymuş, Continental lastiklerin genel sorunu falan diyorlar. Bir sürü yorum var bununla ilgili.
Bu konuda ne yapılabilir deyip onları araştırdım, öncelikle Continental in kendi hazırladığı bir video var ,oradaki uygulama dahil bir çok tavsiye edilen şeyi denedim ama nafile, biraz daha iyi gibi ama yine hava kaçırıyor.


Hee belki şunu diyebilirler, Continental in kendi sıvısını kullanman gerekirdi o yüzden olmuyor. ama madem öyle bir şey var bunu açıkça yazmalılar açıklamalarına, millet ona göre hareket etsin.
Schwalbe Hans Dampf ta hiç bununla ilgili bir sıkıntı yaşamamıştım ki birkaç kez farklı modelini kullandım.
Bilmiyorum daha önce deneyen var mı , aynı sıkıntıyı yaşayan var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Scudo
Bildiğim kadarıyla Tubeless Ready lastiklerin mutlaka UST jantlarla ve latex bazlı sıvı ile kullanılması gerekiyor. Mesajınızdaki videonun en başında da bu husus belirtilmiş zaten.
 
@Mehmet Altuğ Tubeless Ready ifadesinde aslında UST jant zorunluluğu yok bence, öyle birşey olsa o zaman tubeless jant bantlarının satılmaması gerekirdi. Sonuçta bu genel bir ifade ve birçok lastik üreticisi bunu kullanıyor. Zaten olay jantla da ilgili değil. Latex bazlı sıvı konusunu çok iyi bilmiyorum, olabilir, continental in kendi sıvısı latex bazlı ise işe yarıyor olabilir, yalnız bunu bir şekilde lastik detaylarında belirtmeleri lazım, tubeless Ready deyince çünkü insanlar klasik olarak kullandıkları materyalleri kullanıyor. Conti nin bunu satış sırasında detaylandırması lazım bence
 
  • Beğen
Tepkiler: Anıl Erdoğan
@ratm Hakan Peki eski lastiklerini baz alarak soruyorum tubeless lastiklerden gerçekten memnunmuydun. Yani sana göre + ları ve - leri nelerdi ?
 
@Anıl Erdoğan Tubeless olayından memnundum. Tubeless yapmamdaki ana sebepler; o dönem lastik basıncını düşük kullandığım için arka arkaya yılan ısırığı patlağı başıma gelmeye başlamıştı, ayrıca diken patlakları da oluyordu. Yama yapmaktan sıkılmıştım. Asıl önemli sebep ise tubeless olayını merak ediyordum. İnternet de tubeless avantajları içinde yazılan tabii ki başka şeyler de var ama ben o kadar ayrıntıyı hissedebilecek biri değilim :)
Benim için artıları, lastiği düşük basınç ile kullanmak ve patlak olayını düşünmemek oldu. Ki birkaç kez lastiğe diken saldırısı oldu, hava bile basmaya gerek kalmadan yoluma devam ettim.
Eksileri ise belli aralıklarda içindeki sıvıyı değiştirmek gerekiyor, temizlemek gerekiyor. Ayrıca belli bir süre sonra sibop tıkanmaya başlıyor, zor hava basıyorsunuz, ben kullandığım sibopun "core" kısmını değiştirdim mesela.
Aslına baktığında patlak olayı iç lastikli kullanımla da çözülür, sonuçta patlak sıvısını iç lastikte de kullanabiliyorsun. Ben sadece deneyim kazanmaya çalışıyorum , yoksa olmazsa olmaz bir şey değil. Şuan X-King kullandığım bisiklette de iç lastik kullansam bana bir zararı yok. Ki muhtemelen ilerde yine onda iç lastiğe dönerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Anıl Erdoğan
  • Beğen
Tepkiler: ratm
Elek gibi kaçırma otomobilde ve motosiklette genelde jantın içindeki boya oksitlendiğinde olur. jant sprey boya ile boyanır sorun bir süreliğine düzelir. Lastikler bayatsa da elek gibi yanaklardan kaçırır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
@halil halil Lastikler bayat değil aslında, bayat lastik kendini belli ediyor, bana çok iyi durumda gözüktü. Continental lastiklerin genel yapısı böyleymiş , bunu Continental in kendisi söylüyor, sonradan okudum bu sayfayı : (link)
İlla ki continental in RevoSealant ürününü kullanmanız gerekiyor, işin ilginç tarafı Türkiye de satılmıyor bu ürün ve de yurtdışından alsanız gümrükten de yasal olarak geçmiyor.
Birkaç yerde , birkaç haftalık kullanımdan sonra daha az hava kaçırdığını , düzelme olduğunu okudum, bana mantıklı geldi, bakalım kullanıcam, zamanla düzelecek mi görücez
 
@ratm bu Continental'e özgü bir durum değil. Schwalbe başta olmak üzere çoğu markanın yan duvarlarında mini delikler oluyor fabrika çıkışı. Tubeless sıvısı bu delikleri zamanla kapatıyor ancak o kısımlara ulaşabilmesi için sürekli bir rotasyon gerekli. O yüzden sıvıyı normalden biraz daha fazla koyup lastiği şişirdikten sonra bisiklete takıp, bisikleti de ters çevirip deliklerin çoğu kapanana kadar 2 yöne de döndürmek gerekli. Lastik hava tutmaya başladığında da bisiklete atlayıp yarım saatlik bir tur atarsan (yanlara sıvı ulaşacak şekilde manevralar da yaparak) o delikler kalıcı olarak kapanacaktır. Nadiren de olsa bu süreç birkaç güne yayılabilir ve bu sürede de lastikleri şişirip tekrar bir süre kullanman gerekir.

Not: Continental'in sıvısını kullanman gerekmiyor. Diğerleri de aynı işi görecektir.
 
@9magiko Schwalbe de ben böyle bir sorun yaşamadım hiç. Hans dampf için konuşuyorum tabii, çeşitli varyantlarını kullandım. İçinde sıvı varken bir kere lastiği oturttuktan sonra hiç bir şekilde hava kaçırmıyordu, kaçırıyorsa da çok çok az kaçırıyordur. Bunda, senin dediğin yöntemler dahil birçok şey uyguladım, ama lastik her halükarda 2 günde 50 psi dan 20 lerin altına iniyor. Yalnız asıl daha şunu yapmadım, bu lastiklerde hiç tur atmadım :) ona başlıyorum, bakalım düzenli olarak kullandıktan sonra ne olacak görücem, umutluyum ama, büyük ihtimal hava kaçırma olayı minimuma iner diye düşünüyorum
 
Arkadaşlar size yardımcı olsun diye şu videoyu bırakıyorum. Bu video ile birlikte herkes tadını almış olur :)
 
@ratm Sanırım en az 15-20 tane Schwalbe taktım tubeless Nobby Nic, Hans Dampf, Muddy Mary, Magic Mary ve hemen hepsinde yan duvarlarda ufak delikler vardı ama nispeten kolay kapanıyor bunlar. Continental başlı başına dert ama süreç aynı, sadece daha çok uğraştırıyor. Yine de tekrar lastik alırsan uzak durmanı tavsiye ederim daha 1 tane Conti lastikten memnun kalmışlığım yok. Maxxis, Hutchinson, Kenda, Onza ve hatta Vee hepsi Conti'den daha kaliteli lastikler üretiyor (üst segment lastikler için konuşuyorum, giriş seviyesi iç lastikli modeller hakkında yorum yapmam onlar ya tutarsa gibi zaten).

Sözün özü, Maxxis al rahat et dostum :harika:

Ekleme: WTB'yi unuttum, gözü kapalı alınır.
 
Tubless olunca hayatında ne gibi değişiklikler olacak. Hayatına ne katkısı olacak. Evden kilometrelerce uzakta lastik patlayınca 5 dakika da iç lastiği mi değiştirmek daha kolay yoksa dış lastikteki deliği arayıp bulup kapatmak mı.
 
@hakkında: boşluk Tubeless lastiğin içine patlak önleyici sıvı konuluyor ve bu sıvı 3 mm'ye kadar olan patlakları kendiliğinden onarıyor.

Tubeless lastik kullanmaya başladığımdan beri lastiğim hiç patlamadı. Sadece bir kere lastik yarıldı ama o da benim eşekliğim yüzünden :)
 
  • Beğen
Tepkiler: 9magiko
@hakkında: boşluk Hocam, bisiklet hayatım boyunca hiç bir zaman 5 dk da iç lastik değiştiremedim. Hadi zamanı geçtim, 29 inç 2.4" lastiği küçük bir el pompası ile yaz sıcağında şişirmeye çalıştığınızda o zaman ne demek istediğimi anlarsınız. Hee tabii ki patlak önleyici sıvıyı iç lastik ile de kullanabiliriz, böylece tubeless yapmak için uğraşmamış oluruz, o da bir seçenek, sadece iç lastiklerin ağırlığı eklenmiş oluyor bisiklete.

@9magiko Maxxis hiç kullanmadım ama modellerini çok inceledim, denemek istiyorum kesinlikle.
 
Efsane bir hort yapayım :D sonuç ne oldu @ratm
 
@Mustafa Zeybek sonuç olumsuz :) en kısa sürede lastikleri schwalbe nin bir modeli ile değiştirmeyi düşünüyorum, lastikler bitsin diye bekliyorum.
Zamanla düzelir, sıvı iyice lastiğin yanaklarını kapatır diye ümit ettim olmadı, ki kaç defa sıvı ekledim. Olmayınca olmuyor :)
 
Geri