Scudo Sports

Çok sık iç lastiğim patlıyor :(

Sipioreeee

Daimi Üye
Kayıt
23 Ekim 2015
Mesaj
276
Tepki
99
Yaş
29
Şehir
Ankara
Bisiklet
Sedona
Arkadaşlar çok sık tekerim pa(link)ıyor sebebi nedir acaba ? Yama yapıyorum 20 25(bazen daha erken) günde bir patlıyor.Acaba çok kullanıyorum ondan olabilir mi?3 ayda 1570 yapmışım.Bundan dolayı olabilir mi?
 
Scudo
Jantin içinde şerit varmı?Yeterli psi hava basiyomusunuz?Mesela patladığında lastiğin içini kontrol ediyormusunuz bişey kaldımı diye?
 
Patlağın genelde kafa karıştırıcı sebepleri yoktur. En büyük sebepleri, dışardan giren yabancı cisimler ve jant çemberinin içerden lastiği patlatmasıdır. Giren cisimler dış lastiğe saplanıp kalmışsa sonradan tekrar patlağa sebep olur.
Engellemek için zırhlı lastik alınabilir, patlak koruyucu şerit ya da bence işe yaramayan (en azından yol bisikletlerinde) içi delik kapatıcı sıvıyla dolu iç lastik alınabilir.
 
Çok sık dediğin 25 günde 1 patlak mı :D ayda 1500km gitmişsin 25 günde de 1250km falan eder. Bu kullanım temposu ile gidersen 4-5 aya kalmaz lastikleri eskitirsin. Patlak korumalı (zırhlı) lastik alıp yoluna devam edersin.
 
dış lastiği çıkarıp gizli diken var mı tırnağınızla kontrol etmenizi öneririm malum sonbahar dönemindeyiz 2 lastikte toplam 3 adet güldikeni çıkardım
 
25 günde bir patlaması çok da sık degil her gün patlatanlari gördük :D
 
  • Beğen
Tepkiler: GrandHan
Kucul dikenler icin cok faydali bir yontemdir ama asiri agirlik yapar
Eski bir iclastiginizi bitarafindan yariyorsunuz sibopu kesip dumduz bir serit haline getiriyorsunuz sonra bu seriti dis lastigin icine tam 1 tur atacak sekilde yerlestiriyorsunuz ic lastigi bu katman sonrasinda takiyorsunuz yaklasik 2-3mm lik bariyer gorevi gorur ve ortalama dikenlere karsi tam bir koruma saglar dikenleri dis lastikten cikarirken lastigin patlamaycagini bilmek asiri zevk veriyor
 
@StevenDiaz07

soru işaretinin dibinden gözüm kaçırmış pardon :D Lastiğin patladığı zaman sök, tak, yama yap, hava bas falan bunlar standart prosedür. Lastiği neyin patlattığını bulup dış lastiği temizlersin. Mevcut dış lastiklerini kullanmak istiyorsan iç lastiklere slime basarsın bir süre idare eder. Patlak konusunun en net çözümü zırhlı diye belirttiğimiz Schwalbe marathon, Continental plus+ serisi türevinde lastiklerdir. Schwalbe marathon green guard ile 3000 km yol gittim daha patlatamadım. Yinede patlamayacak lastik yoktur diyerek tatlı bir çelişki ile yazıyı bitireyim :D
 
  • Beğen
Tepkiler: GrandHan
UtkuSener zaten şansıma 1gün içinde 83 km yol gittim patlamadı.Bide üstelik şehir dışındaydım ve teker yama setim yoktu :) şans var birazda.Bilmiyorum bu gidişle zırh taktırcam gibi
 
Genelde ic lastik patliyo zaten, ben de cozemedim bir turlu. Hic dis lastigim patlamadi mesela. Cok enteresan :)
 
25 günde bir patlaması çok da sık degil her gün patlatanlari gördük :D
Benim sambiel hergun patlıyor icinde şerit var patlayan yer aynı bıçak kesiği gibi oluyor önceden olmuyordu şimdi bi arka tekeri yapıyorum bı ön tekeri Sambiel niye
Böyle oluyor anlamıyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
@Nfdnn Jantın patlayan yere denk gelen kısmında elinizi gezdirmediniz mi? Orada bir çapak var demek ki. Lastiği kesen yeri bulunca bisikletçide eğelettirin düzelir.
 
Benim sambiel hergun patlıyor icinde şerit var patlayan yer aynı bıçak kesiği gibi oluyor önceden olmuyordu şimdi bi arka tekeri yapıyorum bı ön tekeri Sambiel niye
Böyle oluyor anlamıyorum
Jant şeridi var mı ? Varsa kalınlığı nasıl ? Eğer inceyse Eski iç lastiği kesip soğuk yama yapıştırıcı da kullanarak kendiniz yapmanızı öneririm.
 
.
Jant şeridi var mı ? Varsa kalınlığı nasıl ? Eğer inceyse Eski iç lastiği kesip soğuk yama yapıştırıcı da kullanarak kendiniz yapmanızı öneririm.
Şerit var sambieli kestim bir tur sardım..
Patlak olan yeri 705 yapistiri ile yapıştırmaya çalıştım basınçtan ve patlagin büyük olmasından tutmuyor.
 
.

Şerit var sambieli kestim bir tur sardım..
Patlak olan yeri 705 yapistiri ile yapıştırmaya çalıştım basınçtan ve patlagin büyük olmasından tutmuyor.
Şambriyel, şerit yerini tutmayabilir. Tam ölçüsünde yerleştirilmiyorsa veya kayıyorsa, jant içerisindeki muhtemel çapağı kapatmıyor olabilir.

Patlak olan yere yalnızca yapıştırıcı sürmek işe yaramaz. Yama yapmalısınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Nfdnn
Şambriyel, şerit yerini tutmayabilir. Tam ölçüsünde yerleştirilmiyorsa veya kayıyorsa, jant içerisindeki muhtemel çapağı kapatmıyor olabilir.

Patlak olan yere yalnızca yapıştırıcı sürmek işe yaramaz. Yama yapmalısınız.
Yama yaptım..serittede sorun yok tellere doğru olan yerde oluyor birde kendi kendine oluyor patlak olan yerde aynı bıçak kesiği gibi yani tirnagimin yarisi kadar düz bir şekilde oluyor eskiden olmuyordu şimdi niye böyle oluyor anlamadım
 
Geri