Scudo Sports

çift jant'ın önemi!

isparta32

Aktif Üye
Kayıt
7 Mayıs 2007
Mesaj
136
Tepki
12
Şehir
Isparta
Öncelikle merhaba arkadaşlar, forumu daha yeni keşfettim. şu an bianchi'nin hard-class modeli olan çift amortisörlü bisikletini kullanıyorum fakat çok hantal bi bisiklet. sürekli jantları yamuluyo teker 8 çiziyo ve sürekli akord ayarı yaptırmak zorunda kalıyorum. bisikleti deli kullanırım çukur falan geçerim hep... neyse kendime yeni bir bisiklet almayta karar verdim. önce "kron xc500" almaya karar verdim fakat tek eksi özelliği çift jant ( çift duvar ) olmamasıydı. dolayısıyla krondan vazgeçtim. sedonada karar kıldım. hem hafif, hemde çift jant. AKORD AYARINA SON. fakat sedona nın bildiğiniz gibi 2 tane giriş bisikleti var. SCUD ve BORLA ben scudu görünüş açısından daha çok beğendim, siz hangisini tavsiye edersiniz. Bir de sedonaya bisikletçide dist frenler taktırsak sorun yaşarmıyız?
 
Scudo
hidrolik disc o seviyede bir bisiklete gitmez. mekanik disc fren ise v frenden daha kötü bir performans verdiğini biliyoruz. v-fren olarak kalsın. bunun dışında seçimin sedona scud ya da borla olabilir.
 
işte borlamı scud mu nedir arasındaki büyük fark nedir. bu arada akord ayarının bozulmasının sebebi nedir? çukurlar mı? çift jant olursa bu sorun hallolurmu?
 
@isparta32

Akordun bozulmasının sebebi cantın zayıflığından olabileceği gibi sürüş stilinden de kaynaklanabilir, mesela çukurlarda ayağa kalkarak giderseniz büyük ölçüde cantınızı korursunuz...
 
çok pis kullanıorm bisikleti tümsekmiş, merdivenmiş, çukurmuş dinelemeden.
 
Akordun çabuk bozulmasına gevşek örülmüş teller neden olur.Büyük bir olasılıkla o bisklette de öyledir. Yoksa dandik malzeme bile olsa sıkı örülmüş bir jant akoru çukura yan girmekle falan bozulmaz..
 
@isparta32

Önemi şu: çok daha sağlam olur ve tel başlarından iç lastiğin çok daha iyi korunur, günümüzde nerdeyse bütün mtb ler standart çift cantlıdır...
 
bazı modellerin açıklamalarında çift jant yazıyor bazılarında yazmıyo yani diyosunuzki kron v.s mtb ler çift janttır?
 
Geri