Scudo Sports

Çift amortisör o kadar mı kötü?

Scudo
Çift amortisör bel ağrısı yapıyor kendimce ve bilim adamlarınca kanıtlandı.
 
eğer bisiklette ağırlık takıntısı varsa çift amortisör evet bu konuda kötüdür ama bence onun dışında da çok problem değil.özellikle dağ ve patika yollarda bozuk zeminlerde daha iyi olabiliyor.düz yolda da amortisörün yayını sıkarak veya daha kaliteli modellerde kilitleyerek sizin gücünüzü emmesini önleyerek kullanabilirsiniz.bence bel ağrısı amortisörden olmaz oturuşunuz yanlış olabilir veya amortisörün yayı çok gevşek olarak kullandığınızdan olabilir.
 
Amortisör niye kullanılır?yoldaki çukurdan,tümsekten....dan gelen zararı en aza indirmek için.Aynı düşünce otomobillerde de vardır.Amortisörsüz bisikletin ilk önce ön tekerlek göbeği bozulur,daha sonra da direksiyon ayarı bozulur.Bu çok kısa bir açıklama ki kullanıma bağlı başka arıza çeşitleri de vardır.

Bel ağrısı konusuda selenin düşük veya yüksek olmasından kaynaklanır,amortisörlerle alakası yoktur.

Kısacası;amortisörlü bisiklet diğer normal bisikletlere göre kullanımı rahat ve kolaydır.Bunu en basit yoldaki çukura girip çıktığınızda anlarsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.A.Y. ve tt2000
Bu konuyu görünce "aha benim konum" dedim içimden. Neden derseniz İlk tecrübem çift amortisörlü bir bisiklette oldu. Bana sorarsanız bu tür bisikletler ağırlık ve performans israfından başka bir şey değil. Fakat almayı düşünüyorsanız önce kendinize bunu çoğunlukla nerede kullanacağınızı sorun. Çünkü bende orman diye aldım kendimi asfalt yolda buldum :D 1 yıl boyunca bu işkenceyi çektim ve inanın kısa turlarda o kadar etkilemese de uzun turlarda bu bisikletler insanın canını okuyor. Benim salcano nova ile yaptığım en uzun mesafe 80 km ve inanın eve vardığımda yorgunluk gerçekten çok fazlaydı. Durduğum yerde uyuyordum :D Sözün kısası eğer ormanın içinde kullanacağım diyorsanız tamam derim fakat asfaltta kullanacağım diyorsanız ve genelde tur ağırlıklı ise zaten adı üzerinde şehir-tur bisikleti almanız lazım. Ama eğer illa MTB diyorsanız da sadece maşadan amortisörlü bir MTB çok daha uygun olur...
 
@hamibektas
öncelikle ben zaten şu anda çift amortisörlü kullanıyorum ama nedense ben okadarda nefret etmiyorum ve yeni almayı düşündüğüm bisikletide sırf tasarımı için resimdekileri düşüne bilirim zaten yaptığım turlardada nerde bir arazi görsem girer çıkarım yani çift amortisörlü bisikletlere çokda soğuk bakmıyorum yoldaki performansına gelirsek siz çok yoruluyodum falan demişsiniz ama benim arkadaşlarımda sadece önden amortisörlü bisiklet var sadece bende çift süspansiyon 90 kmlik tur bile yapmıştık ve hiçte demedim ben çok yoruldum bekleyin diye her zaman eşit tik eğer şehir içi kullanıcaksam amortisörün yayını sonuna kadar kapatıp yaylanmamasını sağlıyordum tabi ağırlık konusunda diyecek söz yok ağır oluyorlar ama kalitelileride var
 
@onur ö

Yorulmamanız güzel fakat buradaki ana fikir benim yorulmam değil yoldaki performansın düşmesidir. Bir de şu açıdan bakın siz o bisikletle 90 km yol yapıp yorulmadıysanız amortisörsüz bir bisiklette ne kadar giderdiniz. Tercih sizin ben size "şunu al" diyemem ancak bilgimi paylaşıp öneride bulunabilirim. Sonuçta her bölüm için farklı bisikletler var Yol için yol bisikleti dağ için MTB bu güzel ya da kötü tartışması sabaha kadar yapılabilir. Ne de olsa " Renkler ve zevkler " tartışılmaz. Kural basit amacına göre bisiklet almak. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa burak
@kılınçumo

Bisiklet her pedalda enerjiyi emiyor. Her km'de giden enerjiyi uç uca koysan bir o kadar daha yol oluyor :D
 
evt görüntü güzel görünuyor estetik duruyor. o kadarmı kötü sorusunu mtb yi mtb gibi teknik iniş süresince veya şiddetli bozuk yolda kullandıgınızda anlarsınız. demir bir bisiklet agır ve her 2 yönden yaylanınca hakimiyeti kaybettiriyor hem yolda hemde arazide kullanıma uygun değil ama öyleymiş gibi duruyor. ağırlık vs sizin icin önemli olmadıgını belirttiniz için onlarla ilgili bişi zaten yazmadım ama bu kadar insan üstü bi çabaya gerek yok. daha iysini yapmak varken sadece görüntü ugruna ve 200 lira gibi fiyat farkları icin buna değmez.
 
İlk fotoğraftaki bisikleti kullandığım için bu konuda yorum yapmak istedim. Cobra modelinde abartı bir ağırlık olmadığını söyleyebilirim kadro 7005 alüminyum. Önden süspansiyonlu mtb lardan ekstra olarak ağırlık yapan tek parçası arka süspansiyon. Kullanılan süspansiyon dandik değil ve ayarı iyi yapılmış olduğundan sürekli yaylanmanız gibi bir problem yok. Evet engebeli yollarda kullanımı çok rahat, çukurlara girip çıkmak, kaldırımlardan atlamak gerçekten eğlenceli oluyor. Fakat mtb olduğundan dolayı düz yolda bir tur bisikleti gibi hızlı ve yorulmadan gitmeniz mümkün değil. Açıkçası sadece önden süspansiyonlu kullandığım mtb ler ile bu mtb arasında olumsuz bir fark göremedim. Kısacası önden süspansiyonlu bir mtb yi düz yolda yada uzun turlarda kullanmak ne kadar doğruysa bunuda kullanmak o kadar doğru olur diyebilirim. Amacınız kısa gezintilerse zaten yorması gibi bir probleminiz olmayacaktır. Bunun haricinde bu tip bisikletler gerçek downhill bisikletlerin ucuz bir kopyası bisikletin görüntüsü bu amaç için yapıldığını söylesede üzerinde kullanılan hiç bir komponent bu tip bir sürüşü kaldıracak nitelikte değil. Kısacası 500-600 tl ye alınan önden süspansiyonlu bir dağ bisikleti ne kadar dağ bisikletiyse bu fiyat aralığında alınan full süspansiyonlu bir dağ bisikletide o kadar dağ bisikletidir benim gözümde. Çok dandik bir bisiklet almadığınız sürece arkadan süspansiyonlu bir dağ bisikleti almanızın bence hiç bir sakıncası yok.
 
çift amortisor ağır olur. bence gereksiz.. bide düz yolda süreceksen çok kötü.. bende de bianchi star var ondan biliom. o yüzden satcamda onu...
 
bencede çok kötü çok ağır illede çift amortisörlü bisiklet istiyorsan downhill bisikleti al :D
 
yorumların tamamını okumadım ama anladığım kadarıyla gidişat kötü :)

çift amaortisörlü o kadar mı kötü sorusuna yanıt bile verilmez aslında.
çünkü bisiklet türlerine göre kullanım yerleri değişiyor.

mesela asfalt zeminde yol bisikleti +avantaj iken dağ bisikleti -lerde sürünebilir.


o zaman şehir olmadığını düşünün.hiç asfaltımız yok varsayın.

başlık şu şekilde değişirdi
"amortisörsüz bisiklet o kadar mı kötü"
 
  • Beğen
Tepkiler: Vylinor
Zaten asfaltımız varda ne oluyor asfalt olan yerde bisiklet yolu yok bisiklet yolu olan yerde çukur tümsek kasis çok diğer yollar desen yamadan geçilmiyor Türkiye de en iyi hybrid bisiklet kullanılır başka çare yok :)
 
Ben 1 yıldan fazla bir süredir üst resimdeki Bianchi cobra yı kullanıyorum ve son derece memnunum. Tasarımı yoldan geçenleri dönüp baktıracak kadar güzel olmasının yanında, ağırlık ve performans bakımından da beni hiç üzmedi. Uzun mesafelerde oldukça fazla km. yaptım ve tek amartisörlü bisikletimde ne kadar yorulduysam o kadar yoruldum. Aynı zaman da rahatlığı da göz ardı edilmeyecek derecede iyi.
 
80 km gittiysen tek amantsorlü bi bisiklette aynı eforla 20-30 km daha gidebilirsin daha geç yorulursun bence cift amantisor boşu boşuna bi ağırlık ama fullsuspansiyon mtb lere ama süspansiyonları rockshox olanlara hayranım söyle ikiside kitlenen http://s7d4.scene7.com/is/image/TrekBicycleProducts/81047?wid=1490&hei=1080&fit=fit,1&fmt=png-alpha&qlt=80,1&op_usm=0,0,0,0&iccEmbed=0 :D
 
Alt seviye çift süspansiyon bisikletlerde tüm kadronun çelik olmasıda asıl etkendir. Bisiklet hem çok ağır, hem süspansiyonun gücü emmesi ve hiç birinin kilitlenememesi, hemde kalın lastikler extra güç harcanmasına neden oluyor. Yukarıdaki gibi alüminyum kadrolu çift süspansiyonlu mtb yle arazide güzel performans verilebilir. Yani sonuç olarak çift süspansiyonlu mtb ler kötü değildir, kötü olan çelik kadrolu göz boyamak için tasarlanmış olanlardır denilebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır Ulusoy
Geri