Scudo Sports

İnceleme Chain-L zincir yağı

Xoqo

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Eylül 2010
Mesaj
706
Tepki
421
Şehir
Kocamustafapaşa
Bisiklet
Diğer
Zincir yağını uyguladıktan sonra 150 km kadar yol yaptım. Zincirde hayla bir kararma falan yok ayrıca toz pislik falan çekmedi. Koyu kıvamından dolayı ıslak şartlarda da yağ zinciri bırakmıyor :)

Uygulama videomda burada iyi seyirler :)


 
Scudo
Yalan hepsi yalan yok toz yapışmazmışta falan da filan hikaye denedim. Treking turunda hep tozlandı. Mantıklı düşünüldüğü zaman yağ bal gibi zincire yapışıyorsa bu melet her şey de buna yapışır. Bunun için değil bütün yağlar için geçerli bu dediğim. Nasıl bi yağ olacak ki açık alan kullanımda üzerine gelen toz yapışmayıp kayıp gidecek.

ASUS_Z00ED cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Taxonera

Benim zincirim 2000km sonunda tertemizdi. Uygulama sonrası ilk2-3 hafta her sürüşten sonra "kuru" bir bez veya kağıt havlu ile silmeniz gerekiyor zinciri ki üzerindeki fazla yağ arınsın. Yoksa dediğiniz gibi toz toplamaması garip olur. Zaten benim açtığım konuda da fotoğrafları görebilirsiniz. O fotoğraflarda kesinlikle Photoshop falan yok :D
 
Aslında aklıma gelmedi değil silmedim evet ama çok az kullandım. Ben zinciri sökemiyorum su ile v.ss ile yıkamıyorum. Mazot ve şu aliexpressdeki yıkama aparatı ile yıkadım. Daha sonra kuruladım. Yağ ise 10ml aldım yarı bile olmadı. Dün treking sürüşü yaptım. Baya şu anda kumlu tozlu ön aynakol falan detaylı inceledim ama öyle işte

ASUS_Z00ED cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Hayla zincirde kararma durumu falan yok :) Bence siz yanlış uyguladınız.



https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/s480x480/14980655_1185191061520044_3997905109569111897_n.jpg?oh=1bc65868c663d3f1241af93a2a6dcdf8&oe=58C66EFF
 
@ihsan onur şener nasıl uygulayacağım ki zincir çıkmıyor sizin ki gibi temizlik aparatı ile temizledim. kuruladım. sonra pedaldan elle tersine çevirerek damlatmaya çalıştım. yarın falan bir daha temizlik yapıcam bu sefer detaylı öncesi sonrası diye fotoğraf çekicem bakalım.
 
@firestone Bakıyorum foruma yeni Türkçe öğretmenleri katılmış. Cümle sonunda noktada koymamışsın. O kelimeyi tırnak işaretinede almamışsın, sonuçta benden alıntı yaparak örnek veriyorsun.
 
@ihsan onur şener

1- Foruma kimin katılıp kimin katılamayacağı senden mi soruluyo?

2- Niyetim tartışmak değil ama sen aranıyosun sanırım. Aynı konu altında farklı mesajlarda yaptığın yazım hatasını tavsiye niteliğinde belirttim. Belli ki yazarken yapılan klavye ile ilgili bi hata değil. Kaç kişinin ağzından hayla diye bi kelime duydun bi düşün bakalım, telaffuzu bile zor.

3- Kelimeyi tırnak içine almama takılmadan önce, dahi anlamındaki -de ve -da eklerini ayrı yazmayı da bi öğren derim.
 
yav arkadaşlar yapmayın lütfen çocuk gibi didişmeyi bırakın yeri burası değil
 
@ihsan onur şener
Vurdu gol olduuuuu......

ASUS_Z00ED cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bu zincir yağından almayı düşünüyorum. Yorumları çok iyi. Bugüne kadar motor yağı kullanmıştım. N11'de 50ml 40TL'ye satılıyor. Değer mi bilmiyorum.
 
Yağlama aşaması bildiğin ameliyata girmen gerek enjektör ile her baklaya bir damla olacak sonra bekle 2-3 saat sonra kurula sonra gene bekle v.s.

bal gibi yağ düşün
 
Öncelikle genç arkadaşımızın anlattığı yağ kötü bir ürün değil,
ama bmx üzerinde denediği için açıkladığı deneyim ile vitesli kullanımdaki doğal olarak birbirinden farklı olacaktır.

Kullandığı sistem dayanıklı bir zincir üzerinde, zincirin sadece iç yüzeyinin hatta onun da tek yönünün dişlilere temas ettiği bir yapı.

Vitesli sistemlerde arka değiştirici makinanı makaraları arasında zincirin iç taraftaki iki yüzey de sürekli temas yüzeyidir,
-ek olarak vites değişim sırasında zincirin yan yüzeyleri de anlık temasa maruz kalır,
genelde kullanıcıların şikayet ettiği pis zincir görüntüsü bu alanlardaki kararmadan kaynaklanmaktadır.

Bilinenin aksine dış görüntüden önce zincir baklalarının içinin temiz olması, yapışmış toz, pislik olmaması öncelik olmalıdır.
Genelde yandan gördüğünüz kararma, akıcı olsun diye hatalı uygulanan fazla yağın etkisidir.
Amatör dövmesi diye tabir edilen sağ bacaktaki aynakol izi de bundan kaynaklanmaktadır.


Vitesli düzeneklerde uygulama için tamamen temizlenmiş, kurutulmuş ve düz serilmiş bir zincire;
-Her baklaya tek tek damla halinde uygulanıp minimum birkaç saat beklenmesi öneridir.
-Yağın fazlası temizlendikten sonra takarsanız daha iyi sonuç alırsınız,
Aksi durumda yağın fazlası ruble ve aynakola geçeceği için kararma ve bulaşma kaçınılmaz olur.

Özellikle kışın yağmurlu ve pis ortamlarda üst donanımlarda kullandım,
-yağın önceliği zincir üzerinde kimyasala maruz kalmadıkça tutunmak olduğu için başarılı ürün.
-herhangi bir de-greaser ile kolayca çözünüyor ve temizlenebiliyor.
Turcuların tercih etmesinin sebebi de uzun km boyunca değişken şartlarda verimli kullanılabilmesi.


En iyi zincir yağı bu mudur? - değildir ama kullanım alışkanlıklarına göre her yola gelmektedir.

Haftada 1 yaklaşık (200-250km) zincir temizleyip yağ uyguladığım için Muc-Off C3 kullanıyorum,
-Kuru versiyonu zaten kimyasala bile gerek kalmadan neredeyse su ile çıkıyor,
yağmura denk gelirseniz döndüğünüzde tekrar yağ uygulamanız mecburi bu sebeple.
-Islak versiyonu herhangi bir temizleyici ile sökülebilen yine kurudaki gibi Seramik ve performanslı ürün.

C3 forumda çok önerilmiş olsa da ben yine de kullanıcı alışkanlığına göre tercih edilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Sonuçta ben temizliyorum uyguluyorum diye yılda 1.000km sürmeyen adama da bunu kullan demek mantıksız.

Son olarak doğru uygulanmış zincir yağının normal kullanıcının performansına bir etkisi olmaz,
sadece ekipmanın sağlıklı çalışmasına ve ömrünü korumasına yardımcı olur.
Üst düzey ekipmana geçtikçe ekipman ömründeki etkisi de bu sebeple önem taşımaktadır.
 
  • Beğen
Tepkiler: hydrocon
Chain - L 'yi 5 aydır kullanıyorum.. ben çok memnunum açıkcası..

2. El bir lapierre sensium 600 yol bisikleti aldım (ultegralı) Kasım ayında ve ilk aldığımda vites geçişleri çok kötüydü ve temizleyip chain L ile yağlayınca gerçekten inanılmaz farkketti.. Özellikle aynakol geçişleri bilirsiniz arka rubleye göre daha sıkıntılı geçer ki bunu ortadan kaldırdı diyebilirim. Ayrıca yağın yoğun olması da bir nevi güven veriyo ve uygulamayı bilirseniz tertemiz ve performanslı kullanırsınız.. İlk acemi kullanışımda arka jant ve arka janta yakın yere paralel kadrom yağ olmuştu baya bi ama 2. deneyişimde yağın fazlasını temizleyerek ne kadar doğru bir iş yaptığımı anladım. Ayrıca Şu her baklaya birer damla olayı gözünüzü korkutmamalı..

Benim uygulamama gelince:
1. Önce balata temizlik spreyi ile zinciri temizliyorum
2. Sonra zinciri yıkayarak ve silerek tamamen temizliyorum
3. Daha sonra her bir baklaya 1 er damla şeklinde yağ bırakıyosunuz fakat asla ruble ve aynakola yağ sürmüyosunuz (5dk nızı almıyo hatta zevkli bile)
4. Aynakol ve arka rubledeki bütün dişlilerde vitesleri değiştirerek zinciri gezdiriyosunuz
5. 1 saat bisiklete dokunmuyosunuz ve yağlar iyice nüfuz ediyo dişlilere
6. Daha sonra yeniden roble ve aynakol dişlilerinde vitesleri değiştirip son 1 kez zinciri gezdiriyorum
7. Daha sonra kolonyalo mendil yada peçete ile alt üst ve yanlardan kabasını alıyorum VE BİSİKLETİNİZ SÜRÜŞE HAZIR !! :))
 
@Onur ŞENKAL hocam bende de chain var nerden baksan 70 gün olmuş yağlayı ancak zincir kir topluyor bende birer damla sıkıyorum ancak su fazlasını alma konusunu beceremiyorum sanırım nasıl yapmam lazım?
 
@Desert Fox Yazdığım gib.. peçete ile yada kolonyalı mendil vs. de olabilir.. yan üst alt fazla akan yağ zerreciklerini silmeniz gerekiyor.. ve her bir baklaya damlattığınız yağın da damlasının çok büyük olmamasına gayret edin :))
 
Geri