Yapı olarka baktığımızda üretim olarak centerlock rotorların üretimi daha zor ve biraz daha maliyetli olacağı kanısındayım.
Yamulma meselesine gelince hiç farketmez, darbe alan tüm rotorlar yamulur

Yapısı itibariyle çok sağlam ve zor yamulacağını tahmin ettiğim XTR rotorlardan biri kitaplığımda yamuk biçimde duruyor

(Yamulma sebebi yarış anında arkadan teker çarpması)
Boşluk yapma meselesini ise tam anlamadım. Boşluk yapan yer centerlock diye tabir edilen göbekle rotorun tırtıklı kısmlarının anahtar-kilit ilişkisiyle temas ettikleri yer laçkalaşarakmı boşluk yapıyor? Yoksa ayrı olarak imal edilen göbek bağlantı kısmı (centerlock) ile rotorun çelikten imal edilmiş dış kısmının birleştiği yerlerdeki perçinlerin gevşemesi sonucumu? Eğer 2. bahsettiğim kısım ise bunu kısa sürede yaptığına şahit oldum.Fakat bunu centerlockla bağdaştırmak pek doğru değil.Aynı şekilde üretilmiş ve 6 vida olan rotorlarda mevcut.
http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Original/16457.jpg
İşte bir örnek.
Fakat birinci söylediğim ise, çok saçma geldi bana açıkçası.
Bir keresinde centerlock rotorlu bir fren sistemi bulunan bir bisiklette ön freni sıkınca bisikletin ileri geri hareket ettiğini farkettik. Araştırıp sorunu bulduğumuzda ön rotorun montaj vidasının gevşek olduğunu gördük. Vida sıkıldı boşluk gitti

Ayrıca centerlock göbeklerin montajı ya da sökülmesi için öyle çok özel bir anahtar gerekmiyor. Arka kaset dişlilerimizi söktüğümüz anahtar aynı şekilde centerlock rotorları da söküyor
Onu bunu bilmem de eğer uzun süreli frenajdan rotorlarınızın aşırı ısınacağına inanıyorsanız kesinlikle shimano XTR yada benzeri gövde kısmı aluminyum dış çemberi çelik olan rotorlardan kullanmayın.... Dış çelik kısımda sürtünmeyle oluşan ısı enerjisi, rotorun gövde kısmına yayılamayacağından daha küçük bir hacimde daha yüksek enerji depolamak zorunda kalacaktır. Buda kısa sürede aşırı ısınmaya sebep olacaktır. Aşırı ısınan dış çember bir miktar genleşmeye çalışacak fakat gövde yeterice ısınmadığı için genleşmeyi engellemeye çalışacaktır. İşte tam bu noktada perçinlere aşırı yük binmesi sonucu perçinlerde ufak gevşemelere, bu da fren kısmalarda (çıt çıt) seslere sebep olacaktır. Hatta mantık olarak düşündüğümüzde rotorun hafif bir biçimde sağa sola yamuşlması da(Balans bozukluğu) ihtimal çerçevesindedir.(Tren rayları arasında boşluk bırakılmasaydı yazın tren raylarının sağa sola yamulacağı gibi) Soğuma olayının ise aynı şekilde hızla gerçekleşeceğini de belirtmek gerek
