Scudo Sports

çatlak kadro hakkında bir soru

kefallica

Daimi Üye
Kayıt
23 Ağustos 2007
Mesaj
396
Tepki
63
Şehir
Esenler/İstanbul
Öncelikler herkesin ramazan bayramı mübarek olsun :)

Arkadaşlar kadrodaki çatlak aşağıya eklediğim resimdeki yerdedir. bu, aliminyum noname kadro. 2. el aldım. şuan kullandığım kadro. aldığım arkadaş kadronun oradan çatladığını ve kaynakla sağlamlaştırıdğını söyledi. Ben bisikleti şehirde kaldırımda asfaltta okula gidip gelirken kullanıyorum. gerçi hoş, uygulanan yasaklar sebebiyle de pek kullanamıyoruz ama... :) neyse, kadroda bolca çizik var. dediğim gibi hor kullanmadığım, şehirde düzlükte kullandığım için ben bu kadroyu zımparalayıp boyayayım diyorum. sizce ne yapmalıyım? kadro mu alayım, ya da bu kadro benim işimi görür mü. düz yolda kullandığım için tehlike teşkil etmez diye düşünüyorum ben. fikirlerinize göre zahmet edip boyayacağım ya da kadro alacağım :D

Teşekkürler...



(link)

Bu da kafamda düşündüğüm şekli. uğraşırsam bu hale getireceğim.


(link)
 
Scudo
alüminyum noname kadroya o kadar masraf yapıcağına yeni kadro alman daha mantıklı gibi. çatlak konusunda çukura girdiğinde kadron yamulabilir çünkü çatlak önden aldığın darbeleri emen noktada, önden darbe alan kadroların resimlerine bakarsan genelinin o noktadan eğilerek kırıldığını görebilirsin. okula gittiğini söylemişsin trafiğede çıkıyorsundur yol alırken kadronda sorun yaşayıp kendini tehlikeye sokabilirsin bence yeni bir kadro almalısın.
 
Sanayide 20 liraya kaynatırlar o çatlağı.
 
@ogunseyrek

haklısınız... sanırım öyle yapacağım ben de. bile bile gözardı edilemeyecek şeyler söylediniz. yeni kadro arayışlarına giriyorum... teşekkür ederim.

bu arada, çatlak zaten kaynatılmış birşekilde volkert...açık çatlak değil.
 
@ahmet can baydar

:25:

Yahu hakikaten, hangi kafayla okuduysam artık!

Ben olsam zımparalayıp boyardım.Masrafı olsa olsa 2 kutu boya olur.Dağdan inmeyeceğine göre, farz edelim yolda giderken tekrar çatladı.Harş diye ortadan ikiye bölüneceğini sanmıyorum.Bir yamukluk olduğunu hissedip duracaksın, ilk bakacağın yer de kaynak noktası olacaktır.Ayrıca sanayide fabrikadan daha iyi kaynak yapabilirler.Nedeni de şu: fabrikada minimum zaman, enerji ve maliyet ile bir standart oluşturulur, ona göre iş yapılır.Sanayide ise usta alır eline alüminyum kaynak aparatını, sağlamlığına emin oluncaya kadar uğraşır orada.Onun elle yaptığı iş kolay kolay kırılmaz.Çirkin olur, yandan sağdan soldan taşabilir ama fabrikasyondan sağlam olur.Ben şu yaşıma kadar fabrikasyondan her türlü kaynağın kırıldığını gördüm ama sanayide gidip yaptırdıklarımın kırıldığını hiç görmedim.Mekanik parça ayarlaması ve ince işçilikte değil ama kaporta düzeltme ve kaynak konusunda bizim sanayi ustaları çok çok başarılıdır.Bence bunu dikkate al derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: kefallica
düşünmüyor da değilim ama bir yandan kadrom da çok amatör bir kadro..geometrisi 2. çizdiğim kadroda..tıpa tıp diyebilirim. ayrıca arkaya giden fren kablolarını plastik kelepçelerle tutturdum kadroya. disk uyumlu kadro ama üretenler herhalde ''en fazla mekanik disk kullansın'' demiş olmalılar. hortum geçecek yer yok :) artı biraz ağır. ve inc olarak 16-17 düşünüyorum. bendeki 19. yani, fikirler için teşekkürler gerçekten , ama tek sebep çatlaktan değil bir çok açıdan değiştirmeyi düşünüyorum :)
 
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/228569_494563500571953_87503858_n.jpg
 
yazık olmuş kadroya ama maşayı kutlamak gerek diye düşünüyorum :)
 
@muratcolakoglu

komik olan nokta nedir dostum :)
 
İyi forumlar. Şunu kaynattığımda sele borusunun hareketini kısıtlama durumu söz konusu olur mu? DSC_2082.JPG
 
@Mustafa Zeybek
Sele borusunu da boyunuza uygun şekilde komple kaynatıp tek parça haline getirmek de bir seçenek olabilir mi acaba?
Tabi sonradan satış falan sıkıntı olabilir. Ama böyle bir seçenek bence mantıklı.
 
@berberci
Yol bisikleti falan olsa hadi neyse de dağ bisikletinde selenin indirilmesi gereken birçok yerden geçiyorsun. Bir de kaynatsam bile uzun vadeli kullanmayacağım için dediğiniz gibi satış problemi olacaktır. 92 cm iç bacağa göre ayarlarsam satmak imkansız gibi bir şey :D
 
  • Beğen
Tepkiler: berberci
@Mustafa Zeybek

İçeriye kabarmazsa sorun olmaz sanırım. İstersen bir tornacıya sor. Onlar bilirler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@RedFoX
Evet öyle yapacağım ama kaynakçıya falan sormadan önce buradan cevap alabilirsem iyi olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: RedFoX
@Mustafa Zeybek

Aşağıda videosu olan arkadaşında seninki gibi aynı yerden kırılmış. Diğer videoları arasında tamir videosu atmış ama çok kısa. Fakat kaynaktan sonra tekrar kırılmış

 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@RedFoX
Videoda en çok dikkatimi çeken şey şu cümle oldu "15000 kilometredir aynı disk ve balataları kullanıyorum" o_O konumuza dönersek kadroyu makul bir fiyata satmaya karar verdim. Uğraşmak isteyen olursa alır. Yardımcı olduğunuz için teşekkürler :)
 
Merhaba mustafa,

gerci kadroyu satmak istiyormussun ama yinede yazayim belki baskalarina lazim olur. Bu tür kaynaklari yapmak mantikli degil ama yinede yapanlar var.
Sele borusunun haraket etmesi icin bu tür kaynaklarda sele borusunu icinde birakiyorlar ve kaynak aninda baska bir kisi boruyu haraket ettiriyor kaynamasin diye. Seleborusu pahali bir sey se yada bozulmasini istemiyorsaniz yada alu ise celik ucuz birtane bulamak lazim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@Mustafa Zeybek adaptörlü sele borusu bulup adaptörü kaynak yaptırsak nasıp olur ?images (24).jpeg images (23).jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Geri