1. Bu sitede çerezler kullanılmaktadır. Çünkü sizlere daha güzel bir site kullanımı sağlamayı hedefliyoruz. Bu yüzden çerezlerden yararlanarak sitemizle nasıl bir etkileşimde bulunduğunuza dair ilişkili verileri kaydedecek araçlardan faydalanıyoruz. Konuyla ilgili bilgi için buraya tıklayınız. Bu siteye giriş yapıp kullanarak, çerez kullanımını kabul etmiş oluyorsunuz.

çatlak kadro hakkında bir soru

Konu, Kadrolar kategorisinde kefallica tarafından 19 Ağustos 2012 tarihinde paylaşıldı.

  1. kefallica

    kefallica Daimi Üye

    Kayıt:
    22 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    399
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    Esenler/İstanbul
    Sponsorlu Öncelikler herkesin ramazan bayramı mübarek olsun :)

    Arkadaşlar kadrodaki çatlak aşağıya eklediğim resimdeki yerdedir. bu, aliminyum noname kadro. 2. el aldım. şuan kullandığım kadro. aldığım arkadaş kadronun oradan çatladığını ve kaynakla sağlamlaştırıdğını söyledi. Ben bisikleti şehirde kaldırımda asfaltta okula gidip gelirken kullanıyorum. gerçi hoş, uygulanan yasaklar sebebiyle de pek kullanamıyoruz ama... :) neyse, kadroda bolca çizik var. dediğim gibi hor kullanmadığım, şehirde düzlükte kullandığım için ben bu kadroyu zımparalayıp boyayayım diyorum. sizce ne yapmalıyım? kadro mu alayım, ya da bu kadro benim işimi görür mü. düz yolda kullandığım için tehlike teşkil etmez diye düşünüyorum ben. fikirlerinize göre zahmet edip boyayacağım ya da kadro alacağım :D

    Teşekkürler...



    Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.

    Bu da kafamda düşündüğüm şekli. uğraşırsam bu hale getireceğim.


    Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.
     
  2. ogunseyrek

    ogunseyrek Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Izmir
    alüminyum noname kadroya o kadar masraf yapıcağına yeni kadro alman daha mantıklı gibi. çatlak konusunda çukura girdiğinde kadron yamulabilir çünkü çatlak önden aldığın darbeleri emen noktada, önden darbe alan kadroların resimlerine bakarsan genelinin o noktadan eğilerek kırıldığını görebilirsin. okula gittiğini söylemişsin trafiğede çıkıyorsundur yol alırken kadronda sorun yaşayıp kendini tehlikeye sokabilirsin bence yeni bir kadro almalısın.
     
  3. tt2000 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    431
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Diğer
    Sanayide 20 liraya kaynatırlar o çatlağı.
     
  4. #4
    kefallica

    kefallica Daimi Üye

    Kayıt:
    22 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    399
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    Esenler/İstanbul
    haklısınız... sanırım öyle yapacağım ben de. bile bile gözardı edilemeyecek şeyler söylediniz. yeni kadro arayışlarına giriyorum... teşekkür ederim.

    bu arada, çatlak zaten kaynatılmış birşekilde volkert...açık çatlak değil.
     
  5. tt2000 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    431
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Diğer
    :25:

    Yahu hakikaten, hangi kafayla okuduysam artık!

    Ben olsam zımparalayıp boyardım.Masrafı olsa olsa 2 kutu boya olur.Dağdan inmeyeceğine göre, farz edelim yolda giderken tekrar çatladı.Harş diye ortadan ikiye bölüneceğini sanmıyorum.Bir yamukluk olduğunu hissedip duracaksın, ilk bakacağın yer de kaynak noktası olacaktır.Ayrıca sanayide fabrikadan daha iyi kaynak yapabilirler.Nedeni de şu: fabrikada minimum zaman, enerji ve maliyet ile bir standart oluşturulur, ona göre iş yapılır.Sanayide ise usta alır eline alüminyum kaynak aparatını, sağlamlığına emin oluncaya kadar uğraşır orada.Onun elle yaptığı iş kolay kolay kırılmaz.Çirkin olur, yandan sağdan soldan taşabilir ama fabrikasyondan sağlam olur.Ben şu yaşıma kadar fabrikasyondan her türlü kaynağın kırıldığını gördüm ama sanayide gidip yaptırdıklarımın kırıldığını hiç görmedim.Mekanik parça ayarlaması ve ince işçilikte değil ama kaporta düzeltme ve kaynak konusunda bizim sanayi ustaları çok çok başarılıdır.Bence bunu dikkate al derim.
     
    kefallica bunu beğendi.
  6. #6
    kefallica

    kefallica Daimi Üye

    Kayıt:
    22 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    399
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    Esenler/İstanbul
    düşünmüyor da değilim ama bir yandan kadrom da çok amatör bir kadro..geometrisi 2. çizdiğim kadroda..tıpa tıp diyebilirim. ayrıca arkaya giden fren kablolarını plastik kelepçelerle tutturdum kadroya. disk uyumlu kadro ama üretenler herhalde ''en fazla mekanik disk kullansın'' demiş olmalılar. hortum geçecek yer yok :) artı biraz ağır. ve inc olarak 16-17 düşünüyorum. bendeki 19. yani, fikirler için teşekkürler gerçekten , ama tek sebep çatlaktan değil bir çok açıdan değiştirmeyi düşünüyorum :)
     
  7. Mehmaddict

    Mehmaddict Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2012
    Mesajlar:
    89
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Istanbul
    Kaynak yapılan yer normal hammaddeden daha sağlamdır hiçbirşey olmaz gönlün rahat olsun. ( Kaynak düzgün ve ustaca yapılmışsa )
     
    ogunseyrek ve kefallica bunu beğendi.
  8. ogunseyrek

    ogunseyrek Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Izmir
    [​IMG]
     
  9. muratcolakoglu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    3.001
    Beğeniler:
    615
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Çok komik :)))))
     
  10. Mesut A.

    Mesut A. Üye

    Kayıt:
    13 Ekim 2012
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    tokat
    yazık olmuş kadroya ama maşayı kutlamak gerek diye düşünüyorum :)
     
  11. #11
    kefallica

    kefallica Daimi Üye

    Kayıt:
    22 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    399
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    Esenler/İstanbul
    komik olan nokta nedir dostum :)
     
  12. Mustafa Zeybek

    Mustafa Zeybek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Aralık 2016
    Mesajlar:
    2.409
    Beğeniler:
    6.059
    Şehir:
    Denizli
    Adı:
    Mustafa
    Bisiklet:
    Whistle
    İyi forumlar. Şunu kaynattığımda sele borusunun hareketini kısıtlama durumu söz konusu olur mu? DSC_2082.JPG
     
  13. berberci forumu derketti

    Kayıt:
    8 Temmuz 2017
    Mesajlar:
    316
    Beğeniler:
    757
    Şehir:
    köy
    Sele borusunu da boyunuza uygun şekilde komple kaynatıp tek parça haline getirmek de bir seçenek olabilir mi acaba?
    Tabi sonradan satış falan sıkıntı olabilir. Ama böyle bir seçenek bence mantıklı.
     
    Ozicu ve Mustafa Zeybek bunu beğendi.
  14. Mustafa Zeybek

    Mustafa Zeybek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Aralık 2016
    Mesajlar:
    2.409
    Beğeniler:
    6.059
    Şehir:
    Denizli
    Adı:
    Mustafa
    Bisiklet:
    Whistle
    Yol bisikleti falan olsa hadi neyse de dağ bisikletinde selenin indirilmesi gereken birçok yerden geçiyorsun. Bir de kaynatsam bile uzun vadeli kullanmayacağım için dediğiniz gibi satış problemi olacaktır. 92 cm iç bacağa göre ayarlarsam satmak imkansız gibi bir şey :D
     
    berberci bunu beğendi.
  15. RedFoX

    RedFoX Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2018
    Mesajlar:
    148
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    Bolu
    Bisiklet:
    Bianchi
    İçeriye kabarmazsa sorun olmaz sanırım. İstersen bir tornacıya sor. Onlar bilirler.
     
    Mustafa Zeybek bunu beğendi.
  16. Mustafa Zeybek

    Mustafa Zeybek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Aralık 2016
    Mesajlar:
    2.409
    Beğeniler:
    6.059
    Şehir:
    Denizli
    Adı:
    Mustafa
    Bisiklet:
    Whistle
    Evet öyle yapacağım ama kaynakçıya falan sormadan önce buradan cevap alabilirsem iyi olacak.
     
    RedFoX bunu beğendi.
  17. RedFoX

    RedFoX Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2018
    Mesajlar:
    148
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    Bolu
    Bisiklet:
    Bianchi
    Aşağıda videosu olan arkadaşında seninki gibi aynı yerden kırılmış. Diğer videoları arasında tamir videosu atmış ama çok kısa. Fakat kaynaktan sonra tekrar kırılmış

     
    Mustafa Zeybek bunu beğendi.
  18. Mustafa Zeybek

    Mustafa Zeybek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Aralık 2016
    Mesajlar:
    2.409
    Beğeniler:
    6.059
    Şehir:
    Denizli
    Adı:
    Mustafa
    Bisiklet:
    Whistle
    Videoda en çok dikkatimi çeken şey şu cümle oldu "15000 kilometredir aynı disk ve balataları kullanıyorum" o_O konumuza dönersek kadroyu makul bir fiyata satmaya karar verdim. Uğraşmak isteyen olursa alır. Yardımcı olduğunuz için teşekkürler :)
     
  19. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    6.438
    Beğeniler:
    11.590
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Colnago
    Merhaba mustafa,

    gerci kadroyu satmak istiyormussun ama yinede yazayim belki baskalarina lazim olur. Bu tür kaynaklari yapmak mantikli degil ama yinede yapanlar var.
    Sele borusunun haraket etmesi icin bu tür kaynaklarda sele borusunu icinde birakiyorlar ve kaynak aninda baska bir kisi boruyu haraket ettiriyor kaynamasin diye. Seleborusu pahali bir sey se yada bozulmasini istemiyorsaniz yada alu ise celik ucuz birtane bulamak lazim.
     
    Mustafa Zeybek bunu beğendi.
  20. BarkinD

    BarkinD Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Mayıs 2017
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    229
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Barkın DEMİRKIRAN
    Bisiklet:
    Scott
    Sponsorlu @Mustafa Zeybek adaptörlü sele borusu bulup adaptörü kaynak yaptırsak nasıp olur ? images (24).jpeg images (23).jpeg
     
    Mustafa Zeybek bunu beğendi.