Road_Runner
Road Runner
- Kayıt
- 24 Nisan 2010
- Mesaj
- 5.999
- Tepki
- 25.895
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Cervélo
Salcano XRS 001 UCI, Carraro Fire derken, Carraro şimdi de amiral gemisi bir karbon bisiklet piyasaya sürüyor: Carraro Mavi
Bir süre önce sosyal medyada bu bisikletin sunumuna denk gelmiştim. Tabi o kadar detaylı fotoğrafları yoktu. Accell bisiklet 2019 lansmanının ardından, Carraro Mavi'ye ait detaylar paylaşılmış. Beni sevindiren nokta, Türk firmalarının son 1 yılda yaptığı üst seviye bisiklet atılımları.
Fakat bu bisiklette kullanılan üst seviye ekipman beni çok şaşırttı. Aydan Çelik'in imzasını taşıyan kadronun bileşenlerine göz atalım:
Bisiklette henüz bahsedilmeyen, zaten Accel bisiketin bahsetmekten kaçındığı ilk şey ağırlık bilgisi. Accel bisikletin hem ağırlık bilgisine, hem de beden tablosuna karşı alerjisi olduğunu biliyoruz Kendileriyle özellikle beden tablosu konusunda iletişime geçip, bu konuda ne düşündüklerini sormuş olmama rağmen cevap vermeye tenezzül etmediler. Uzun lafın kısası, bu bisiklete 30 bin liraya yakın para vereceksiniz ama size tam olarak uyup uymadığı hakkında herhangi bir fikriniz olmayacak. En genel değerler olan Stack ve Reach değerlerinden dahi bihaber olarak kullanacaksınız Waikikiden gömlek satın alır gibi; S,M veya L alacaksınız göz kararı Üzerinde gelen Vision Metron 5D gidonun ne anlam ifade ettiğine bilmeyenler için özet geçelim: Ayarlanamaz gidon arkadaşlar. Bu gidonu sadece spacerlar yardımı ile yukarı ve aşağı alabileceksiniz.
Accel bisikletin henüz bahsedemediği bir diğer şey ise fiyat bilgisi. 15.000 TL ile 20.000 TL arasında olmasını bekliyorum (Güncelleme, 30.000 TL düz yaptık Tahmin tabi)
Kadroya biraz daha yakından bakalım
Kadro'nun önden, pek de aero görünmeyen profili. 30 bin liralık bir bisikletteki kablolamanın kötü işçiliği de göz acıtan cinsten
Sanıyorum kadro matara kafesi vidasız geliyor Belki de fotoğraf çekimi için çıkarttılar. Ama satın aldığımızda oldukça alt seviye ve ağır matara kafesi vidaları ile gelmesini bekliyorum
Bu arada chainstaydaki bu fazladan kavisli kıvrım, bundan birkaç yıl öncenin modasıydı, artık firmalar esnemezlik sebebiyle bu hamleyi bırakıp, bu borunun orta göbekten çıktığı andan itibaren kademeli bir şekilde incelerek arka göbeğe ulaşmasını tercih ediyorlar.
Yani şu yapı geçerli son 2 yıldır:
Bu boru bisiklette gücümüzü arka tekere iletmede en etkili boru olduğundan bu tip kıvrımlar artık üst seviye bisikletlerde kesinlikle kullanılmıyor. Referans: Cannondale SystemSix, Cervelo S5 2019, S-Works Venge-VIAS, Trek Madone 9.9 ve daha pek çok markanın amiral gemisi kadrosu.
Az önce bahsettiğim bu tasarım, sanki disk fren için bu kadar mesafe bırakılmış hissi veriyor. Fakat bisiklet disk frenli değil...
Seat stay'in ilk başındaki belli belirsiz kavis aslında son zamanlarda popüler bir hamle, konfor amaçlı yapıldığını biliyoruz. Fakat çok ufak bir kavis verilmiş, 2019 S5'deki kadar ciddi bir kıvrım söz konusu değil.
Üst boruda modaya uyulmuş, tam olarak trend bu yönde, artık keskin hatlara sahip boruların hem aerodinamiklik hem esnemezlik konusunda en başarılı olduklarını biliyoruz.
Alın borusu orta kalınlıkta kullanılmış. Son yıllarda firmaların bu boruyla kafayı esnemezlik konusunda bozduğunu ve bu bölgeyi güçlendirmek için çok uğraştıklarını biliyoruz. Alın borusunun arka profilini fotoğraflardan seçemiyorum ama, köşeli değil, damla şeklinde bitirilmiş gibi görünüyor. Oysa trend, aynı üst boru gibi köşeli bitirilmiş alın borusu, tahminim köşeli yapının üst boru ve alt boru arasında ekstra bir direnç görevi görerek ve aynı zamanda daha etli bir yapı oluşturarak esnemezliğe katkı sağlaması.
Görselin alt kısmında, alt boruda, Venge VIAS'da kullanılan bir yapıdan esinlendiğini görüyoruz Bu yapıyı pek çok firma da kullanmaya başladı artık, Cannondale SystemSix başta olmak üzere:
Ön tekerin yarattığı hava türbülansı için bir çözüm olarak denendiğini düşünüyorum bu yapının, geçmişe sahip değil çünkü. 2 yıllık geçmişe sahip, yeni bir hamle Muhtemelen birkaç yıl içinde bu yapı ortadan kalkacak.
Orta göbekteki bu yapı da çok garip Orta göbeği sağlamlaştırmak için yapılmış olması muhtemel ama artık firmalar orta göbeği komple etlendiriyorlar yani sele borusu doğrudan orta göbeğe iniyor ve esnemezliğe destek veriyor, bunlar hep esnemezlik Bu kadroda ise orta göbekteki esnemezliği sadece alt boru, tek başına üstlenmiş gibi görünüyor. Bu arada, yapılan son esnemezlik testlerinde, görseldeki "C" ve "A" harflerinin başladıkları yere çok ciddi bir yük bindiğini ve bu bölgenin de artık daha köşeli borulardan oluştuğunu, buna dikkat edildiğini görüyoruz büyük firmaların amiral gemilerinde. Fakat Mavi'de yuvarlağa yakın, belki de altıgen benzeri bir profil kullanılmış.
İlk başta konuştuğumuz, pek de aero görünmeyen önden görünüm. Özellikle arka çataldaki eski moda hamlenin artık neden tercih edilmediğini sanırım şimdi daha iyi anlamışsınızdır Sele borusunun da yuvarlağa yakın bir profilde olduğu görülüyor, fotoğraflardan tam anlayamadım, direk olarak yuvarlak sele borusu kullanılmış bile olabilir
Sanırım şüphelerim haklı çıktı, yuvarlak kesim bir sele borusu ile karşı karşıyayız Cervelo'nun 2014 yılına kadar kullandığı, ve daha sonra çok ağır olduğu için kullanmaktan vazgeçtiği, kızaklı sele bağlantı sistemini kullanmış Carraro.
Sele borusunun tam üst borunun bitiminde kesilmesi bir esnemezlik hamlesi ve "hızlı" bisikletlerde artık bu yapı kullanılıyor:
Üstteki Mavi'ye ait görseldeki bir diğer ayrıntı da seat stay'in başlama şekli. Aynı Salcano XRS 001 UCI'deki gibi başlıyor. Tabiki Cannondale SystemSix'deki kadar aerolaştırılamamış, bu yüksek maliyet anlamına geliyor, ama son dönemlerde tercih edilen bir yapı kullanıldığını söyleyelim
Son 2 ayrıntıdan bahsedeceğim İkisi de garip ayrıntılar. İlki, arka teker ile sele borusu arasında bırakılmış büyük boşluk. İkincisi de maşadaki giderek incelen yapı
Arka kısımdaki bu boşluğu tırmanış kadrolarında, hafif kadrolarda ve klasik kadrolarda görüyoruz. Ama aero kadrolarda? Görmüyoruz. Demek istediğim şu. Bisiklette yeni nesil aerodinami adına atılmış pek çok adım var. Bunlardan en belirgini üst borudaki köşeli yapı. Fakat böyle bir üst boruya sahip bisiklete hiçbir aero alameti göstermeyen bu sele borusu neden? Kadronun belli bir amaca yönelik olmadığını ve ortaya karışık olduğunu düşündürdü bana bu tutarsızlık.
BMC'nin de denemekte olduğu bir yapı "denenmiş" maşada:
RoadMachine serisinde bu maşanın çok benzerini görebiliriz Hatta kadroda da birkaç alanda Mavi'ye oldukça benzer bir yapı var. BMC RoadMachine serisinin endurance sınıfında olduğunu hatırlatalım :islik:
Son olarak ön tekerin alt borudan 2 parmak daha uzaktan geçtiğini de ekleyelim. Evet artık emin olabiliriz, kadroda aero bir yapı amaçlanmamış
Genel geometriden bahsetmeye çalışırsam yere paralel olmayan bir üst boru, devamında hiç de kısa sayılmayacak bir alın borusu, bize bu kadronun bir zamana karşı kadro olmadığını, fakat safkan tırmanış kadrosu da olmadığını, all-round'a daha yakın olduğunu söylüyor. Buna, alt borunun yuvarlağa yakın kesitini, sele borusunun yusvarlak kesitini ve arka teker ile sele borusu arasındaki o geniş alanı da eklersek, evet bu bir all-round kadro. Arka çataldaki çok küçük konfor belirtisi hamleler abartılmamış, konfor bu kadronun hiçbir yerinde öncelikli olarak ele alınmamış gibi görünüyor, maşa hariç Kaskatı bir maşadansa, daha yumuşak bir maşa oluşturulmaya çalışıldığını düşünüyorum. Çünkü bu tip ince maşalar, artık gravel bisikletlerinde kullanılıyor.
Yani en başından beri süper-aero bisikletlerle bu bisiklete kıyaslama çabamız aslında yanlışmış. Çünkü Mavi, büyük firmaların orta seviye kadrolarında kullanılan yapıyı bünyesinde barındıran bir bisiklet. All-round ve endurance esintilerini bünyesinde barındırıyor. "Her yola gelirim ama daha hızlı olacağım diye sürücümü iki büklüm yapmam" diyor. Esnemezlik ve aero kaygısı pek olmayan bir bisiklet görünümünde
Bende Mavi böyle bir izlenim yarattı Yeni bisiklet incelemek her seferinde çok heyecan verici Gönlüm hep aero bisiklet incelemek istiyor, nereye baksam aero görüyorum ama olmadı, bu bisiklet de aero çıkmadı En başında maşadan acayip şüphelenmiştim zaten
Genel sonuç: Salcano UCI XRS 001 çok sert, aero ve agresif bir kadroydu, daha yumuşak bir kadro isteyenler için Carraro bu boşluğu görüp kapatmaya çalışmış
Bir süre önce sosyal medyada bu bisikletin sunumuna denk gelmiştim. Tabi o kadar detaylı fotoğrafları yoktu. Accell bisiklet 2019 lansmanının ardından, Carraro Mavi'ye ait detaylar paylaşılmış. Beni sevindiren nokta, Türk firmalarının son 1 yılda yaptığı üst seviye bisiklet atılımları.
Fakat bu bisiklette kullanılan üst seviye ekipman beni çok şaşırttı. Aydan Çelik'in imzasını taşıyan kadronun bileşenlerine göz atalım:
- FSA’nın kablosuz grup seti K-Force WE
- Vision Metron 55 Karbon Jant seti
- Vision Metron 5D entegre gidon
Bisiklette henüz bahsedilmeyen, zaten Accel bisiketin bahsetmekten kaçındığı ilk şey ağırlık bilgisi. Accel bisikletin hem ağırlık bilgisine, hem de beden tablosuna karşı alerjisi olduğunu biliyoruz Kendileriyle özellikle beden tablosu konusunda iletişime geçip, bu konuda ne düşündüklerini sormuş olmama rağmen cevap vermeye tenezzül etmediler. Uzun lafın kısası, bu bisiklete 30 bin liraya yakın para vereceksiniz ama size tam olarak uyup uymadığı hakkında herhangi bir fikriniz olmayacak. En genel değerler olan Stack ve Reach değerlerinden dahi bihaber olarak kullanacaksınız Waikikiden gömlek satın alır gibi; S,M veya L alacaksınız göz kararı Üzerinde gelen Vision Metron 5D gidonun ne anlam ifade ettiğine bilmeyenler için özet geçelim: Ayarlanamaz gidon arkadaşlar. Bu gidonu sadece spacerlar yardımı ile yukarı ve aşağı alabileceksiniz.
Accel bisikletin henüz bahsedemediği bir diğer şey ise fiyat bilgisi. 15.000 TL ile 20.000 TL arasında olmasını bekliyorum (Güncelleme, 30.000 TL düz yaptık Tahmin tabi)
Kadroya biraz daha yakından bakalım
Kadro'nun önden, pek de aero görünmeyen profili. 30 bin liralık bir bisikletteki kablolamanın kötü işçiliği de göz acıtan cinsten
Sanıyorum kadro matara kafesi vidasız geliyor Belki de fotoğraf çekimi için çıkarttılar. Ama satın aldığımızda oldukça alt seviye ve ağır matara kafesi vidaları ile gelmesini bekliyorum
Bu arada chainstaydaki bu fazladan kavisli kıvrım, bundan birkaç yıl öncenin modasıydı, artık firmalar esnemezlik sebebiyle bu hamleyi bırakıp, bu borunun orta göbekten çıktığı andan itibaren kademeli bir şekilde incelerek arka göbeğe ulaşmasını tercih ediyorlar.
Yani şu yapı geçerli son 2 yıldır:
Bu boru bisiklette gücümüzü arka tekere iletmede en etkili boru olduğundan bu tip kıvrımlar artık üst seviye bisikletlerde kesinlikle kullanılmıyor. Referans: Cannondale SystemSix, Cervelo S5 2019, S-Works Venge-VIAS, Trek Madone 9.9 ve daha pek çok markanın amiral gemisi kadrosu.
Az önce bahsettiğim bu tasarım, sanki disk fren için bu kadar mesafe bırakılmış hissi veriyor. Fakat bisiklet disk frenli değil...
Seat stay'in ilk başındaki belli belirsiz kavis aslında son zamanlarda popüler bir hamle, konfor amaçlı yapıldığını biliyoruz. Fakat çok ufak bir kavis verilmiş, 2019 S5'deki kadar ciddi bir kıvrım söz konusu değil.
Üst boruda modaya uyulmuş, tam olarak trend bu yönde, artık keskin hatlara sahip boruların hem aerodinamiklik hem esnemezlik konusunda en başarılı olduklarını biliyoruz.
Alın borusu orta kalınlıkta kullanılmış. Son yıllarda firmaların bu boruyla kafayı esnemezlik konusunda bozduğunu ve bu bölgeyi güçlendirmek için çok uğraştıklarını biliyoruz. Alın borusunun arka profilini fotoğraflardan seçemiyorum ama, köşeli değil, damla şeklinde bitirilmiş gibi görünüyor. Oysa trend, aynı üst boru gibi köşeli bitirilmiş alın borusu, tahminim köşeli yapının üst boru ve alt boru arasında ekstra bir direnç görevi görerek ve aynı zamanda daha etli bir yapı oluşturarak esnemezliğe katkı sağlaması.
Görselin alt kısmında, alt boruda, Venge VIAS'da kullanılan bir yapıdan esinlendiğini görüyoruz Bu yapıyı pek çok firma da kullanmaya başladı artık, Cannondale SystemSix başta olmak üzere:
Ön tekerin yarattığı hava türbülansı için bir çözüm olarak denendiğini düşünüyorum bu yapının, geçmişe sahip değil çünkü. 2 yıllık geçmişe sahip, yeni bir hamle Muhtemelen birkaç yıl içinde bu yapı ortadan kalkacak.
Orta göbekteki bu yapı da çok garip Orta göbeği sağlamlaştırmak için yapılmış olması muhtemel ama artık firmalar orta göbeği komple etlendiriyorlar yani sele borusu doğrudan orta göbeğe iniyor ve esnemezliğe destek veriyor, bunlar hep esnemezlik Bu kadroda ise orta göbekteki esnemezliği sadece alt boru, tek başına üstlenmiş gibi görünüyor. Bu arada, yapılan son esnemezlik testlerinde, görseldeki "C" ve "A" harflerinin başladıkları yere çok ciddi bir yük bindiğini ve bu bölgenin de artık daha köşeli borulardan oluştuğunu, buna dikkat edildiğini görüyoruz büyük firmaların amiral gemilerinde. Fakat Mavi'de yuvarlağa yakın, belki de altıgen benzeri bir profil kullanılmış.
İlk başta konuştuğumuz, pek de aero görünmeyen önden görünüm. Özellikle arka çataldaki eski moda hamlenin artık neden tercih edilmediğini sanırım şimdi daha iyi anlamışsınızdır Sele borusunun da yuvarlağa yakın bir profilde olduğu görülüyor, fotoğraflardan tam anlayamadım, direk olarak yuvarlak sele borusu kullanılmış bile olabilir
Sanırım şüphelerim haklı çıktı, yuvarlak kesim bir sele borusu ile karşı karşıyayız Cervelo'nun 2014 yılına kadar kullandığı, ve daha sonra çok ağır olduğu için kullanmaktan vazgeçtiği, kızaklı sele bağlantı sistemini kullanmış Carraro.
Sele borusunun tam üst borunun bitiminde kesilmesi bir esnemezlik hamlesi ve "hızlı" bisikletlerde artık bu yapı kullanılıyor:
Üstteki Mavi'ye ait görseldeki bir diğer ayrıntı da seat stay'in başlama şekli. Aynı Salcano XRS 001 UCI'deki gibi başlıyor. Tabiki Cannondale SystemSix'deki kadar aerolaştırılamamış, bu yüksek maliyet anlamına geliyor, ama son dönemlerde tercih edilen bir yapı kullanıldığını söyleyelim
Son 2 ayrıntıdan bahsedeceğim İkisi de garip ayrıntılar. İlki, arka teker ile sele borusu arasında bırakılmış büyük boşluk. İkincisi de maşadaki giderek incelen yapı
Arka kısımdaki bu boşluğu tırmanış kadrolarında, hafif kadrolarda ve klasik kadrolarda görüyoruz. Ama aero kadrolarda? Görmüyoruz. Demek istediğim şu. Bisiklette yeni nesil aerodinami adına atılmış pek çok adım var. Bunlardan en belirgini üst borudaki köşeli yapı. Fakat böyle bir üst boruya sahip bisiklete hiçbir aero alameti göstermeyen bu sele borusu neden? Kadronun belli bir amaca yönelik olmadığını ve ortaya karışık olduğunu düşündürdü bana bu tutarsızlık.
BMC'nin de denemekte olduğu bir yapı "denenmiş" maşada:
RoadMachine serisinde bu maşanın çok benzerini görebiliriz Hatta kadroda da birkaç alanda Mavi'ye oldukça benzer bir yapı var. BMC RoadMachine serisinin endurance sınıfında olduğunu hatırlatalım :islik:
Son olarak ön tekerin alt borudan 2 parmak daha uzaktan geçtiğini de ekleyelim. Evet artık emin olabiliriz, kadroda aero bir yapı amaçlanmamış
Genel geometriden bahsetmeye çalışırsam yere paralel olmayan bir üst boru, devamında hiç de kısa sayılmayacak bir alın borusu, bize bu kadronun bir zamana karşı kadro olmadığını, fakat safkan tırmanış kadrosu da olmadığını, all-round'a daha yakın olduğunu söylüyor. Buna, alt borunun yuvarlağa yakın kesitini, sele borusunun yusvarlak kesitini ve arka teker ile sele borusu arasındaki o geniş alanı da eklersek, evet bu bir all-round kadro. Arka çataldaki çok küçük konfor belirtisi hamleler abartılmamış, konfor bu kadronun hiçbir yerinde öncelikli olarak ele alınmamış gibi görünüyor, maşa hariç Kaskatı bir maşadansa, daha yumuşak bir maşa oluşturulmaya çalışıldığını düşünüyorum. Çünkü bu tip ince maşalar, artık gravel bisikletlerinde kullanılıyor.
Yani en başından beri süper-aero bisikletlerle bu bisiklete kıyaslama çabamız aslında yanlışmış. Çünkü Mavi, büyük firmaların orta seviye kadrolarında kullanılan yapıyı bünyesinde barındıran bir bisiklet. All-round ve endurance esintilerini bünyesinde barındırıyor. "Her yola gelirim ama daha hızlı olacağım diye sürücümü iki büklüm yapmam" diyor. Esnemezlik ve aero kaygısı pek olmayan bir bisiklet görünümünde
Bende Mavi böyle bir izlenim yarattı Yeni bisiklet incelemek her seferinde çok heyecan verici Gönlüm hep aero bisiklet incelemek istiyor, nereye baksam aero görüyorum ama olmadı, bu bisiklet de aero çıkmadı En başında maşadan acayip şüphelenmiştim zaten
Genel sonuç: Salcano UCI XRS 001 çok sert, aero ve agresif bir kadroydu, daha yumuşak bir kadro isteyenler için Carraro bu boşluğu görüp kapatmaya çalışmış