Scudo Sports

Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü

330’la ben de aranızdayım. Daha 1 hafta oldu Kojak’la toprak yola girmek gibi bir hata yaptım ve 2 kere lastik patladı 🥲

330 alanların çoğu bisikleti kullanmadan önce Kojak'ları söküyor, satabilen satıyor, satamayan saklayıp bisikleti satarken yanında veriyor. Carraro'nun bu lastikte ısrarcı olmasını anlayamıyorum. Zaten bisiklet pahalı, bir de lastik masrafına yol açmayıp diğer modellerdeki Delta Cruiser+ ile verseler iyi ama yapmıyorlar işte.
 
  • Beğen
Tepkiler: karanilevent
Scudo
330 alanların çoğu bisikleti kullanmadan önce Kojak'ları söküyor, satabilen satıyor, satamayan saklayıp bisikleti satarken yanında veriyor. Carraro'nun bu lastikte ısrarcı olmasını anlayamıyorum. Zaten bisiklet pahalı, bir de lastik masrafına yol açmayıp diğer modellerdeki Delta Cruiser+ ile verseler iyi ama yapmıyorlar işte.
Çok mu kötü bu lastikler?
 
Kötü değil ama amaca/kullanım şartlarına da uygun değil.
Mitas flash v66 vardı sanırım mossoda,o hiç patlamadı bu ona göre umarım bir tık daha iyidir :)
 
Mitas flash v66 vardı sanırım mossoda,o hiç patlamadı bu ona göre umarım bir tık daha iyidir :)

Bir tık değil, epey tıklarca iyidir. Patlamak ayrı konu ama Mitas v66 şimdiye kadar sahip olduğum en kötü lastik. Kullandığım süre boyunca hiç patlamadı ama kullanmaya 80 km dayanabildim.
 
Bir tık değil, epey tıklarca iyidir. Patlamak ayrı konu ama Mitas v66 şimdiye kadar sahip olduğum en kötü lastik. Kullandığım süre boyunca hiç patlamadı ama kullanmaya 80 km dayanabildim.
Bu lastik çeşitlerinin özellik,desen ve kullanım alan ve hangi bisiklete kaç mm takılabildiği durumundan karşılaştırabileceğimiz bir yer var mı ?
 
merhaba.

5.000 tl bütçem mevcut.
Sportive 321 28" jant 21 vites V fren modelini bulabildim, fiyatlar malumunuz.
1.90 boyunda, 110 kiloyum. 56 kadro tercih edeceğim.
kesinlikle alma veya 321 dışında farklı bir model önerecek var mı?
 
Bu lastik çeşitlerinin özellik,desen ve kullanım alan ve hangi bisiklete kaç mm takılabildiği durumundan karşılaştırabileceğimiz bir yer var mı ?

Varsa da bilmiyorum, lastik özelliklerine üretici sitelerinden bakıp karar veriyorum. Kaç mm lastik takılabildiğini Decathlon gibi markalar verirken yaygın yerli markalar birçok çok önemli bilgi gibi bunları da vermiyor.
 
Varsa da bilmiyorum, lastik özelliklerine üretici sitelerinden bakıp karar veriyorum. Kaç mm lastik takılabildiğini Decathlon gibi markalar verirken yaygın yerli markalar birçok çok önemli bilgi gibi bunları da vermiyor.
Size göre 330'da kojak yerine hangi üç alternatif alınır? Bu alternatiflerden kasıtım yine %80 asfalt %20 toprak vs. yollar için.
 
Size göre 330'da kojak yerine hangi üç alternatif alınır? Bu alternatiflerden kasıtım yine %80 asfalt %20 toprak vs. yollar için.

Schwalbe Marathon Racer
Diğer Marathon'lar (Kojak kadar slick olmasın ama yine performans lastiği olsun denirse Supreme tarafına, ağır da olsa zırhlı olsun denirse Green, Plus, Plus Tour, Double Defence tarafına)
Vittoria Urbano 9
 
merhaba.

5.000 tl bütçem mevcut.
Sportive 321 28" jant 21 vites V fren modelini bulabildim, fiyatlar malumunuz.
1.90 boyunda, 110 kiloyum. 56 kadro tercih edeceğim.
kesinlikle alma veya 321 dışında farklı bir model önerecek var mı?

aşağılarda kalmasın sorum :)

ayrıca 2 model arasında farklılık göremedim ama, kullanan veya deneyimleyen var mı? arada yaklaşık 500 tl fiyat farkı var.
sportive 321 28"
sportive 220" 28"
 
aşağılarda kalmasın sorum :)

ayrıca 2 model arasında farklılık göremedim ama, kullanan veya deneyimleyen var mı? arada yaklaşık 500 tl fiyat farkı var.
sportive 321 28"
sportive 220" 28"

Tek farkları 321'in düz maşalı, 220'nin süspansiyonlu olması ki maşa tipi bisikletin tarzını belirleyen çok önemli bir fark.

merhaba.

5.000 tl bütçem mevcut.
Sportive 321 28" jant 21 vites V fren modelini bulabildim, fiyatlar malumunuz.
1.90 boyunda, 110 kiloyum. 56 kadro tercih edeceğim.
kesinlikle alma veya 321 dışında farklı bir model önerecek var mı?

"Kesinlikle alma" denilebilecek herhangi bir bisiklet modeli yok.
21 vitesli bisikletler için forumda sıklıkla dile getirdiğim şöyle bir konu var:
"Tasarruf etmek adına 21 vitesli modelleri öneremiyorum, çünkü neredeyse tüm markalar 21 vitesli bisikletlerinde standart altı bileşenleri (vidalı ruble, Çin ya da Doğu Avrupa markalı ön-arka-orta göbekler, bazılarında markasız aynakol, düşük kalite frenler, bazılarında düşük kalite/Shimano dışı fren/vites kolları, bazılarında seri dışı attırıcılar v.b.) topladıkları için bütçe yettiği sürece bu grubu geçip bir üst konfigürasyondan itibaren değerlendirilmesini öneriyorum. 21 vitesli vidalı rubleli bisikletlerin bir dezavantajı da onlarda sadece 14-28 ve 14-34 ruble kullanılabiliyor olması. En küçük dişlisi 14 dişli bir rubleye sahip olan bisikletin teorik maksimum hızı 11 olabilen kaset rubleli bir bisikletten daha düşük, sadece iki farklı ruble olabilmesi oranlar konusunda esnek olunmasını engelliyor, 14-34 megarange rublede son iki dişlinin 24 ve 34 dişli olması en büyük dişlinin kullanımı arasındaki geçişi çok zorlaştırıyor. Carraro Sportive 321, 322, 220, 222, Mosso Legarda xx21'ler ve diğer markalardaki 21 vitesli modellerin neredeyse hepsi bu grupta."
Ancak bu "kesinlikle bu gruba giren bisikletler alınmamalı" anlamında değil, imkanlar dahilinde bir üst gruba çıkmak mümkün olabiliyorsa çıkılmasının iyi olacağı anlamında. Yoksa bu bisikletler de çoğu durumda yeterli ama yetersiz gelir de bir üst grubun özelliklerine geçmek istenirse yapılacak masraf, bu grupla bir üst grup arasındaki fiyat farkından çok daha fazla oluyor.

Carraro değil ama, bütçeyi biraz yükselterek ya da indirim, kupon, puan gibi bir fırsatla (link)'ye geçmeniz bileşenlerin önemli bir kısmında iyileşme sağlar. Bu model Carraro'daki 324'ün V frenli olanı ya da 224'ün düz maşalı olanı. Yaygın yerli trekking bisikletlerinde yakın kalitede jant ve tel kullanılıyor; Mosso tekerleklerinde 36, Carraro'larınkinde 32 tel olduğundan ağır kullanıcılar için Mosso tekerleklerinin daha güvenli olduğunu söyleyebiliriz.
Diğer bir alternatif, süspansiyonlu bir model olan (link). Bu Carraro'daki 224'ün dengi ama fiyatı daha makul.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: magnify
Schwalbe Marathon Racer
Diğer Marathon'lar (Kojak kadar slick olmasın ama yine performans lastiği olsun denirse Supreme tarafına, ağır da olsa zırhlı olsun denirse Green, Plus, Plus Tour, Double Defence tarafına)
Vittoria Urbano 9
Teşekkür ederim Barış abi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Tek farkları 321'in düz maşalı, 220'nin süspansiyonlu olması ki maşa tipi bisikletin tarzını belirleyen çok önemli bir fark.



"Kesinlikle alma" denilebilecek herhangi bir bisiklet modeli yok.
21 vitesli bisikletler için forumda sıklıkla dile getirdiğim şöyle bir konu var:
"Tasarruf etmek adına 21 vitesli modelleri öneremiyorum, çünkü neredeyse tüm markalar 21 vitesli bisikletlerinde standart altı bileşenleri (vidalı ruble, Çin ya da Doğu Avrupa markalı ön-arka-orta göbekler, bazılarında markasız aynakol, düşük kalite frenler, bazılarında düşük kalite/Shimano dışı fren/vites kolları, bazılarında seri dışı attırıcılar v.b.) topladıkları için bütçe yettiği sürece bu grubu geçip bir üst konfigürasyondan itibaren değerlendirilmesini öneriyorum. 21 vitesli vidalı rubleli bisikletlerin bir dezavantajı da onlarda sadece 14-28 ve 14-34 ruble kullanılabiliyor olması. En küçük dişlisi 14 dişli bir rubleye sahip olan bisikletin teorik maksimum hızı 11 olabilen kaset rubleli bir bisikletten daha düşük, sadece iki farklı ruble olabilmesi oranlar konusunda esnek olunmasını engelliyor, 14-34 megarange rublede son iki dişlinin 24 ve 34 dişli olması en büyük dişlinin kullanımı arasındaki geçişi çok zorlaştırıyor. Carraro Sportive 321, 322, 220, 222, Mosso Legarda xx21'ler ve diğer markalardaki 21 vitesli modellerin neredeyse hepsi bu grupta."
Ancak bu "kesinlikle bu gruba giren bisikletler alınmamalı" anlamında değil, imkanlar dahilinde bir üst gruba çıkmak mümkün olabiliyorsa çıkılmasının iyi olacağı anlamında. Yoksa bu bisikletler de çoğu durumda yeterli ama yetersiz gelir de bir üst grubun özelliklerine geçmek istenirse yapılacak masraf, bu grupla bir üst grup arasındaki fiyat farkından çok daha fazla oluyor.

Carraro değil ama, bütçeyi biraz yükselterek ya da indirim, kupon, puan gibi bir fırsatla Mosso Legarda 2224 MSM V'ye geçmeniz bileşenlerin önemli bir kısmında iyileşme sağlar. Bu model Carraro'daki 324'ün V frenli olanı ya da 224'ün düz maşalı olanı. Yaygın yerli trekking bisikletlerinde yakın kalitede jant ve tel kullanılıyor; Mosso tekerleklerinde 36, Carraro'larınkinde 32 tel olduğundan ağır kullanıcılar için Mosso tekerleklerinin daha güvenli olduğunu söyleyebiliriz.
Diğer bir alternatif, süspansiyonlu bir model olan Kron TX150. Bu Carraro'daki 224'ün dengi ama fiyatı daha makul.

Detaylı ve bilgilendirici iletiniz için çok teşekkür ederim üstadım.
Siz söyleyene kadar Mosso markasını hiç incelememiştim. Bütçeyi elimden geldiğince zorlamaya çalışacağım.
LEGARDA 2221 MDM V için yorumunuzu öğrenebilir miyim?
 
Son düzenleme:
Detaylı ve bilgilendirici iletiniz için çok teşekkür ederim üstadım.
Siz söyleyene kadar Mosso markasını hiç incelememiştim. Bütçeyi elimden geldiğince zorlamaya çalışacağım.
LEGARDA 2221 MDM V için yorumunuzu öğrenebilir miyim?

Legarda 2221 MDM V de yukarıda bahsettiğim 21 vitesliler grubunda. bütçe yettiğince 2224 ve üstüne çıkmakta fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: magnify
330 alanların çoğu bisikleti kullanmadan önce Kojak'ları söküyor, satabilen satıyor, satamayan saklayıp bisikleti satarken yanında veriyor. Carraro'nun bu lastikte ısrarcı olmasını anlayamıyorum. Zaten bisiklet pahalı, bir de lastik masrafına yol açmayıp diğer modellerdeki Delta Cruiser+ ile verseler iyi ama yapmıyorlar işte.

asfalt yolda kojak bir harika ama sadece asfaltta :D
 
asfalt yolda kojak bir harika ama sadece asfaltta :D

Muhtemelen kusursuz asfalt/kusursuz bisiklet yolu için üretmişler, Kojak da o yüzden kullanılıyor ama o şartlar ne kadar sağlanabilir meçhul.
Süspansiyonlu kardeşinde Delta Cruiser geliyor. 330'da bu lastikle alma seçeneği olabilirdi ama modelleri zor buluyoruz, seçenekli olması biraz fantastik tabii.
 
Öncelikle iyi günler dilerim…

Kojak aslında Gerçekten güzel bir lastik Carraro bunları kullanmada bir kaç sebepten ötürü ısrarcı (Accell Manisa Fabrikasını Gezme Şansım ve Tanıma Şansım Oldu)

birincisi iyi bir marka olan Schwalbe ve bu lastik En iyi lastik Üreticisi (Ve ham satıcısı) Arı Sun (Türkiye de DSI) tamamıyla üretilip hemde uygun olması

ikincisi Lastik ani manevra yapmadıkça kaymıyor ve ham madesi orta sert ve yoğun (Resmen yola Yapışıyor) zaten turcular genelde 20KG üstü yüklerde binerler

üçüncüsü 20KG dedim ama 30KG bile (sürücüsüz) binilmesi amacıyla Kolay yuvarlanma ve basınca (Tek sürücü hava değil) dayanılık konusunda gerçekten çok başarılı

dördüncü olarak (fark etmişsinizdir) yapsına göre çok kalın (sanki kanal açmayı unutuluş gibi) bu sebeple çok uzun ömürlü ve ısı yalıtımı çok yüksektir (Asfaltta özellikle)

beşinci ve son olarak da Kurulumu kolay, Yönlendirmesi yormayan ve Sessiz bir lastiktir evet düz/kabaktır fakat hamurdan dolayı iyi tutar ve hafiftir (Dİğerlerine göre)

FAKAT hafif (Çakılsız) keçi yolundan daha agresif yollarda kullanmamakta fayda var çakıl onun en büyük düşmanı (Çamurdan bile) bunu göz önünde bulundurulmalıdır.

EĞER Aklınızda Takılan (Her anlamda Bisiklet, Kullanım, Tecrübe ,Fikir ve benzeri) aklınıza Gelen her şeyi Ö.M olarak sorabilirsiniz (Yeni olduğumdan grupta alışamadım)
 
Öncelikle iyi günler dilerim…

Kojak aslında Gerçekten güzel bir lastik Carraro bunları kullanmada bir kaç sebepten ötürü ısrarcı (Accell Manisa Fabrikasını Gezme Şansım ve Tanıma Şansım Oldu)

birincisi iyi bir marka olan Schwalbe ve bu lastik En iyi lastik Üreticisi (Ve ham satıcısı) Arı Sun (Türkiye de DSI) tamamıyla üretilip hemde uygun olması

ikincisi Lastik ani manevra yapmadıkça kaymıyor ve ham madesi orta sert ve yoğun (Resmen yola Yapışıyor) zaten turcular genelde 20KG üstü yüklerde binerler

üçüncüsü 20KG dedim ama 30KG bile (sürücüsüz) binilmesi amacıyla Kolay yuvarlanma ve basınca (Tek sürücü hava değil) dayanılık konusunda gerçekten çok başarılı

dördüncü olarak (fark etmişsinizdir) yapsına göre çok kalın (sanki kanal açmayı unutuluş gibi) bu sebeple çok uzun ömürlü ve ısı yalıtımı çok yüksektir (Asfaltta özellikle)

beşinci ve son olarak da Kurulumu kolay, Yönlendirmesi yormayan ve Sessiz bir lastiktir evet düz/kabaktır fakat hamurdan dolayı iyi tutar ve hafiftir (Dİğerlerine göre)

FAKAT hafif (Çakılsız) keçi yolundan daha agresif yollarda kullanmamakta fayda var çakıl onun en büyük düşmanı (Çamurdan bile) bunu göz önünde bulundurulmalıdır.

EĞER Aklınızda Takılan (Her anlamda Bisiklet, Kullanım, Tecrübe ,Fikir ve benzeri) aklınıza Gelen her şeyi Ö.M olarak sorabilirsiniz (Yeni olduğumdan grupta alışamadım)

Hoş geldiniz,bilgilendirmeler için teşekkürler.
 
Bilgilendirme için teşekkürler hocam. Ama maalesef Türkiye’de yol kenarlarında camların ve çakılların en çok bulunduğu yerlerde sürmek zorunda kalıyoruz. Sanırım yeni bir çift lastik alacağım.
 
Geri