Scudo Sports

Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü

@Bango
Hocam 330 kullanıyorum. Şehit içi asfaltta düz maşanın avantajını hissediyorsunuz. Amortisör emiyor gücü illa ki. Yani temiz asfaltta amortisörü açmayacaksınız zaten, üstte devilmycarlos abimin dediği gibi. Yazdıklarınızdan da hep asfaltta süreceğiniz anlaşılıyor. Bu bakımdan size sabit maşa daha iyi gidecektir. Ki ben bir araba için fazla bozuk ve çukurlu yolda da kullandım, asfalt kadar rahat olmasa da gayet sürülebilirdi. Tabi çok uzun yolda sıkıntı olur ama 5-10 km'de bişey olmaz. Zaten bir süre sonra alışılıyor. Bununla beraber toprak ve küçük taşlı yollarda da sürdüm, yine bir kötü tarafını görmedim

Bence siz düz maşa almalısınız.
 
Scudo
peki şehir içi parke yolda amortisör lazım mı yoksa olmasa da olur mu?
 
@dichter

kardes bu sınıfın amortisörü en alt seviye zaten.Yani ben denedim pek farkı yok.çok derin çukurlara hızlı girerseniz fark eder birazcık.Bisikleti ilk aldığım zaman hep amortisör açık kullanıyordum..Tek takılırken fark etmemiştim,fakat bir gün 3 kişi geziye cıktık,20km dönüşte ne kadar basarsam basayım hızlanamadığımı fark ettim.Focus yol bisikleti kullanan arkadaşımız dedi ki amortisörün açık mı? .Çünkü çok geride kalıyordum.Durdum kapattım o zaman denk hızlarda gitmeye başladık.Yokuş aşağı çukurlu yollardan gitmeyecekseniz amortisör hamallık.bisikletim suan 225 ek aksesuarlarla 17-18kg vardır.Yolda hızlı,seri,durması,kalkması güzel..Tek korkum ıslak zemin.Lastikler ıslanınca cok kötü kayıyor 3kere düşme tehlikesi gecirdim.Mümkünse lastikler ıslanınca kuruyana kadar frene basmıyorum.Dediğim gibi şuan bisikletim olmasa yeni bisiklet alıyor olsam amortisörsüz ve paramın yettiği kadar alabileceğim en hafif bisikleti almaya çalışırdım.Ağırlık yokuşlarda dez avantaj.Tabi süren ben de 80 kg olunca daha da zor oluyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: poet
@devilmycarlos parkeli şehir içi yolda ara ara kasis var işe git gel 4 km..ayrıca sahile giderim arada git gel 20 km.. sence 224 mü 327 mi?
bir de 327 ile 330 un kadrosu tıpatıp aynı gibi değil mi? sadece donanım farkı var gibi değil mi?
 
@Bango
düz maşanın artıları; ilk olarak hafiflik. amortisör, kullanmayacaksanız gereksiz ağırlık ekliyor. carraro sportive 227 kullanıcısıydım, bisiklet yolunda asfaltta vs. kullandığımdan bir kere olsun amortisöre ihtiyacım olmadı, keşke sabit maşalı alsaydım diye pişman olmuştum kaç kere.
ikincisi de rijitlik. amortisör yaylanırken bisiklete uyguladığınız gücü biraz sömürüyor, yani akıp gidemediğinizi hissediyorsunuz. bu yüzden amortisörlerde kilit bulunur istenmediğinde kapatmak için ama az da olsa o da yaylanıyor. şu anda sabit maşalı bir bisikletim var, epey fark yaratıyor.
offroad yapmayacaksanız cidden gereği yok.

@dengetekerci
bisikletin motoru bacaklarınızdır demişsiniz, iyi güzel de atıyorum otomobil motorunu cipe takarsanız ya cip yürümez ya motor yanar. çelik malzeme ağırdır, alüminyumdan daha az maliyetlidir. madem carrarodan bahsediyoruz, sportive 300 serisinin en alt seviyesi olan 321de mesela maşa çeliktir, ucuza kaçmışlar. diğerlerinde alüminyumdur, az daha hafif olsun diye. alt segment carraro ürünlerinde de görebilirsiniz bunu. nasılsa yük taşıyacak, ağır olsun boşver mantığı yok yani, imkan oldukça hafifleştiriliyor.
dediğiniz alpleri tırmanan çelik kadrolu yarışçıları bilmiyorum, duymadım. ama merak edip acaba sağlam diye özellikle mtblerde çelik mi tercih ediliyor diye sahibi olduğum marka olan meridanın sitesinde mtblere baktım. kadrolar gene alüminyum, ama üst segment modellerde yani genelde o bahsettiğiniz yarışçıların kullandığı mtblerde de karbon kadroya geçiliyor. neden: hafiflik. (link) şuna baksanıza, şiir gibi bisiklet, 10.45 kg mtb. (sportive 200 serisi şehir bisi 14.5 kg) (link) çift süspansiyon, 12.85 kg. alüminyum versiyonu 13.6 kg. adam ben alpleri, pireneleri tırmancam niye 850 gramın hamallığını yapayım diyor. aradaki fark, elleri sallayarak yürümek ile tüm gün boyunca elinizde bir kg domates poşetini taşımanın farkı gibi. boşuna anlatmamışımdır umarım. ağırlık gerçekten çok önemlidir. meridanın crossway serisinin(sportive 200 serisinin muadili denebilir) modellerine bakacak olursanız da ne kadar ekmek o kadar köfte şeklinde, fiyat arttıkça ağırlığın nasıl azaltıldığını görebilirsiniz, crossway 20 den crossway 600e şöyle gidiyor; crossway 20 - 13 kg(v fren), crossway 40 - 13.8 kg (disk fren, bundan sonrakiler de disk), crossway 100 - 13.45kg ...(aradakiler de böyle gidiyor) ... crossway 600- 12.15 kg, crossway 900 11.45 kg. herhang, bir seride buna benzer biçimde hafifleştiğini, adamların hafifleştirmeye çalıştığını görürsünüz zaten.
bisiklette hava direncine konuyu bağlamaya çalışmışsınız, o ayrı bir şeydir. şu iki yarış bisikletine bakın. (link) (link) reacto aerodinamik olarak daha üstündür. scultra daha hafiftir. siz bir yarışçıysanız, mesela bol tırmanışlı bir etapta sculturayı tercih edersiniz. yolda hız için reactoyu tercih edersiniz. böyle dertleriniz yoksa aerodinamiyi karıştırmaya gerek yok.

@dengetekerci


bir de ne zamandır sormak istiyorum, neden arada kendi yazdığınız şeyden alıntı yapıp kendi kendinize cevap veriyorsunuz.
 
@dichter

bütceniz nedir bilmiyorum.Varsa paranız 330 güzel bir bisiklet benim gördüğüm tek dezavantaj gidon boğazı sabit ayarlı olsa daha kullanışlı olurdu fakat o daha sonra eklenebilir..327 size yeterli olur onunda dezavantajı v fren olmasından ötürü frenlerin ses cıkarması özellikle ıslanınca.
 
  • Beğen
Tepkiler: poet
@devilmycarlos v fren öncelikli tercihim zaten 224 veya 327 yi ondan aldım takibe 330-327 maşa farklı gibi duruyor sanırım diğer bilgilendirme için çok teşekkürler..
 
@dichter

330 un değiştiriciler daha kaliteli,krank takımı daha üst seviye lastikler kojak bu farklardan ötürü 700tl fark var :) 224-327 arasında 327 bir tık daha iyi..327 27 vites iken,224 24 vites..27 vites olması daha fazla hız yapma imkanı sağlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: poet
224 ü 880 tl ye 327 yi 1100 tl ye bıraktılar izmirde önümüzdeki ay birini alıp geçicem artık
 
@dichter

alacaksan 327 derim fakat gidip canlı gör hangisinin kadrosu hosunuza giderse onu alın..kadro rengi içine sinmeyeni almayın derim.Buda önemli bir mevzu
 
  • Beğen
Tepkiler: poet
Son birkaç sayfadır forumdaşların yazdıklarını ve cevaben yazılanları okudum. Benimde nacizane birkaç tavsiyem olacak.

Şu forumu okuyunca milletimizin araba seçimi ile bisiklet seçiminin örtüştüğünü görüyorum. Hani 2.el palio alayım,,, diye başlayan ve highline golf'le biten maceraları vardır insanların :). Bir de o parayı ona verene kadar, şu paraya şunu alla devam eden tavsiyeler. Burada da sanki aynı durumu görüyorum.

Lütfen yazdıklarımı yanlış anlamayın. Sorulan sorulara herkes bilgisi dahilinde yardımcı olmaya çalışmış. Ama sahibinden.com'a bakarsanız ortalık büyük heveslerle alınan ve 2-3 kullanımdan sonra köşede kalan bisikletlerle dolu.

Bence uzun bir aradan sonra hevesle bisiklet almaya çalışan herkes önce başlangıç seviyesi bisikletlerle şansını denemeli. Eğer bisikleti hayatınıza sokamayacaksanız en azından satıp az zararlar kurtarma şansınız olur.

Eğer bisikleti çok sever, sürekli kullanma imkanınız olursa da bu sefer gerek modifyeyle, gerek bisikleti satarak üst modellere geçerek seviye atlayabilirsiniz.

Ayrıca bisikleti de tıpkı otomobil gibi hangi amaçla seçceğinizi bilmeniz çok önemli. Nasıl ki avrupalı şehir içinde küçük otomobillere binerken, bizim insanımız dur kalk trafikte Range Rover'ları telef ediyorsa, bisiklette de durum bunun gibidir.

İhtiyacınızı iyi belirlemeniz bence önemli. Ağırlıklı asfaltta kullancaksanız bisikleti, kırk yılda bir dağ tepe dolaşma ihtimaline karşı dağ bisikleti alınmaz diye düşünüyorum.

Ben bu sebeple Spotive 224 aldım. Çünkü ağırlıklı olarak çekmece sahilinde ve asfalt ağırlıklı bir kullanım tercih edeceğim. Ön amortisöre gelince, gerçekten de sürünce konforda çok önemli bir etki yaptığını söyleyemem. Pedli tayt ya da geniş bir sele bile inanın ön amortisörden daha çok konfor sağlıyor.

Ama şehir bisikletlerini alan insanlar bu bisikletlere ciddi aksesuarlar alarak zaten ağırlaştırdıkları için, sabit maşanın getireceği hafiflemenin de çok etkili olacağını düşünmüyorum. Misal orta kalite bir kilit bile yaklaşık yarım kilo gelmektedir.
 
@Ömer Özdaş

Söyledikleriniz mantıklı katılıyorum.Amortisör açılmayacaksa birde buna para vermek ve taşımak pek iyi bir seçenek değil bence.Ben 225 kullanıyorum.bisikletimi seviyorum fakat amortisör olmasa da olurmuş.Hergün 2 kat indir çıkar yapınca ağırlık hesaplarına girmeye başladım :) 225 tercih etme sebebim çukurlarda konfor olması ve mekanik disk fren olmasıydı.Mekanik disk frenden memnunum,almadan önce yamulur bakımı zordur gibi çok mesaj okumustum korkarak aldım,şu ana kadar bir problem çıkartmadı.
 
@obezkirpi
1990lar ve öncesi em basitinden fransa turu veya giro bisikletleri diye bakabilirsiniz. Tüm yazdıklarım şahsi kanaatlerim ancak hepsinin de temelleri var ki zaten belirtiyorum. Kimseye düşüncelerimi de empoze etmeye çalışmıyorum yanlış anlaşılmasın.
 
I
@dichter
brnim bisikletim amortisörlü. Düz yokda fark anlaşılmıyor zaten. Parke yolda titreşim oluyor amortisörü açınca biraz farkediyor. Kaldırımlardan inerken çıkarken de farkını hissediyorum. Fakat daha önce de demiştim yine söylüyorum olmazsa olmaz değil bence . Çocukluğumda düz maşa 26 lık bisiklet ile derelerden bile geçmişliğim vardır. Ben de giriş seviyesi 224 aldım fakat 2-3 seneye beni değiştir diye gıdıklamaya başlayacağını hissediyorum. Bir arkadaşım yol bisikleti ile 100 km yol yaptı strava dan takip ettim ortalama 30 km ile gidiyor düz yolda. Evet kondisyon meselesi ama bisikletin tekerlerinin ince olması vites aralıkları ağırlık vs etkilidir diye düşünüyorum. Hele maltepe kartal vs şehir merkezinde sürülecek ise devamlı düz maşa tercih olmalı diye düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: poet
@Metawox

Bende uzun süredir spor yapmayan ve kondüsyonu zayıf birisi olarak, bisikleti ilk aldığım gün rahatlıkla 7 km yapabilmiştim fazla zorlanmadan. Üstelik en ufak ağrı, sızı hissetmedim vücudumda.
 
Arkadaslar sportive 225 alali bir bucuk ay falan oldu.Vitesleri degistirirken katur kutur ses geliyor.Birde ozellikle on vitesi degistirirken mesela 1 den 2 ye yukseltirken zincir 1 ile 2. Vitesin arasinda kaliyor pedalı 10 yada 15. cevirmede vites gecmis oluyor.Neden boyle yapiyor ne yapilmasi gerekiyor.
 
@mustafa_sayar01

ayar lazım katur kutur ses içinde zincirin yağı gitmiş olabilir.bende de ona benzer ses geliyordu yağladım düzeldi ses yok şimdi.
 
@mustafa_sayar01
Kaç km önce yağlandı zincir? Zinciri yağlamak katır kutur sesi çözer

Ayrıca vites geçiş sorunu sınırlayıcı ayarının kaçtığını gösteriyor. Bunun da ayarı basit. Nasıl yapılacağını öğrenmek için Youtube'dan "İki Teker Bir Adam" ismindeki kanala girip bisiklet bakımı isimli videoyu izleyebilirsin abi
 
Geri