Scudo Sports

Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü

olabilir hocam çünkü son günlerde arttı İlk ay bakımına mümkün olduğunca geç götür demişlerdi onun için tam ayın dolmasını bekliyorum.
 
Scudo
Arkadaşlar sorumu kimse görmedi herhalde :islik: ben iyi bir elçik almaya karar verdim ama hangi ölçü bizim Carraro 225'e olur onu bilemedim. Aşağıdaki linke bir bakarmısınız hangisi olur sizce Small mu Large mı? Sayfayı en aşağıya indirince ölçü resmi gözüküyor..

(link)
 
Murat Bey, sayfada açıklama var. Small ya da large seçimi elinizin büyüklüğünü ilgilendiriyor, gidon ölçüsü değil.
 
@Can Teker

Teşekkürler bende şimdi daha derin bir araştıma yaptım aslında el de değilmiş hepsinin giriş kısımları aynıymış. Ama incelik ve kalınlık varmış. Small olanların etrafı daha inceymiş large olanların ise daha kalınmış. Resimde oyle gözüküyor ki giriş kısımlarının boyutları farklı gibi o yüzden kafam karışmıştı. İncelemek isteyen arkaşlar içinde aşağıya yeni bir link ekliyorum. Bu arada amazon.com da fiyatları çok daha uygun ve bize gönderi yapıyorlar.

(link)
 
klasik bi soru cevap verin lütfen. city sport 50 mi 40 mı carraro 224 mü ? hangisi
 
@Yusuf Üzgör

Hiç düşünmeden Carraro 224. Bende 225 var ama burada 224 sahipleride fikirlerini paylaşacaklardır.
 
Arkadaşlar bizim bu 225 lerin elçiklerini nasıl çıkaracağız. Döndür döndür bir türlü çıkmak bilmedi ellerim parçalandı resmen ne lanet şeymiş bunlar! Kolay bir yöntemi tekniği falan mı var acaba?
 
@Murat Ozgul

daha önce yazmıstım sanırım, elcikleri gidon boynuna yakın taraftan tutup dışa doğru kendinize çekerseniz çıkacaktır.
 
@Yusuf Üzgör

CS 50'nin muadili Sportive 221 modeli oluyor, vites sayısından ötürü. 224 mü, CS 40 mı derseniz de, hoşunuza gideni alın derim. Sportive daha klasik, City Sport biraz daha modern görünümlü denebilir tasarımdan ötürü. Birbirlerini aratmazlar. Ayrıca forumda sıfır ayarında Kron Tourer 24 V satan var, ona da bakın, daha ucuza alabiliyorsunuz bunlardan. Sportive 225 kadar güzel renkli, CS kadar alımlı, 224 kadar donanımlı diyeyim. :p
 
Tchibodan aldığım Jel sele dün geldi.Konuyla ilgili yorum bekleyen arkadaşlar için birkaç cümle birşeyler yazayım istedim.
Öncelikle bisikletin orjinal selesinden hiç memnun kalmadığım için Selle Royal'in başka bir selesiyle aldığım gibi değiştirmiştim.Fakat bu selede uzun sürüşlerde hafif bir ağrı yapıyor veya ben hala alışamadım.bu yüzden Tchibonun internet sitesinde sattığı Jel seleden sipariş verip aldım.Dün akşam yeni seleyi takıp 10-15 dakikalık kısa bir tur yaptım.Öncelikle şunu belirteyim 20 tl'lik sele için oldukça konforlu.Jel dolgu kısmı sadece kalça kemiklerinin seleyle temas ettiği arka kısmında.Uç (burun) kısmında jel yok.Bisikletin orjinal selesi ve benim sonra aldığım seleye göre boyu birkaç cm daha kısa.Selenin arka kısmı orjinal seleye göre daha kalın ve ortası yarık.Malzeme kalitesi bence çok iyi değil ama nihayetinde 20 tl'lik bir ürün.Dün akşamki ilk izlenimlerim rahat olduğu yönünde fakat 2-3 saat üzerinden pek inmeden kullanınca ne olur şu an bilemiyorum.Uzun sürüş sonrasıda yorumlarımı yazarım.Görüntü olarak bence hem bisikletin orjinal selesi hemde benim sonradan aldığım Selle Royal bundan daha yakışıklı.Ama konfor daha önemli olduğundan kullanıp göreceğiz diyorum.
Bunlarda resimleri

http://l1309.hizliresim.com/1f/k/ssqtt.jpg
http://u1309.hizliresim.com/1f/k/ssquf.jpg
http://t1309.hizliresim.com/1f/k/ssqv8.jpg
http://t1309.hizliresim.com/1f/k/ssqvy.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Hüseyin G. KAYA
başkalarının ne düşündüğünü hiç önemsemiyorum, önceki bisikletimin selesini (selle smp) aldım buna taktım gayet konforlu oldu.. sele olsun elcik olsun önemli ayrıntılar, uzun turlarda en çok haşırneşir olduğumuz konular :)


bisikletleri aldık iyi hoş da bakım konusunda herkes ne durumda, özellikle zincir bakımı yaptıran oldu mu, iki aydır turluyorum artık bi ilgilensem diye düşünüyorum :rolleyes:
 
Geçenlerde bisiklet baştan aşağı çamura batınca (zincir ve dişliler de dahil), gidip bisikleti yıkattım. Ardından da bisikletçiye uğrayıp zincir, dişli, fren ne var ne yoksa elden geçirttim. Şu an her şey tıkır tıkır çalışıyor (gerçi vites geçişlerinde ufak bir pürüz var ama 5 dk'lık işi var onun).
 
@türkay yılmaz
Ben bisikleti ikinci el olarak aldığım için servisine götürüp ufak tefek işlerini yaptırmıştım.
Yapılanlar kısaca söyle;
-Zincir yağ çözücü spreyle temizlendikten sonra sıvı gresle yeniden yağlandı.
-Fren pabuçları Baradine 3 renk ile değiştirildi ve ayarı yapıldı.
-Vites ayarları yapıldı (daha sonra bir kez daha yapıldı)
-Orjinal selesini Selle Royal'in başka bir selesiyle değiştirmiştim (Avatarımdaki sele)
-Schwalbe Maraton Plus lastikler takıldı.
-Ön ve arka far eklendi (İlumenox)
-Km sayacı takıldı.
-Carraronun zincir altı kadro koruyucusu takıldı.
-Çocukların binebilmesi için Polisport çocuk koltuğu takıldı.
Aklıma gelenler bunlar. Bisikleti aldığım ilk hafta bu işlemleri yapmıştım.
Birde 224 kullananlar için bir bilgi olsun. Bauhausta bisikletin gümüş rengi için aynı renkte boya var. Rötüş için çok uygun. Fakat bu boya bisikletin her yerinde kullanılamıyor. Bazı yerleri daha koyu gri olduğu için ton farkı oluyor. Bugün o koyu kısımlar içinde yakın bir renkte oje aldım. Bauhaustan aldığım boyayı görmek isteyen olursa resmini koyabilirim. Aslında aynı boyanın siyahıda vardı. O da alınırsa iki renk karıştırılarak koyu gri tonda elde edilebilir.
 
Ben her bakımı kendim yapmaya çalışıyorum. Dün frenleri söktüm mesela ama zinciri ayırma yerinden bir türlü çıkaramadım. Vites konusunda artık prolaştım desem yeridir. Yanlız zincirin pislik içinde olduğunu gözümle görürüyorum kesin temizlenmesi lazım. Bakalım onuda yaparız artık. Dün frenleri söktüm ama pek başarılı olmadı şimdi tam olarak nasıl yapıldığını öğrendim yarın frenleri mükemmel yapacağım. Arka fren calibre vidası çok tuhaf bir yerde ve uzun alyan lazım rahat döndürmek için onu sipariş verdim yarın gelince frenler artık benden sorulur. Birde Shimano yağ kiti alacağım yağ basmayı deneyeceğim sonra. Fren pabuçlarını çıkarınca şunu farkettim pabuçlar çok tuhaf delik deşik olmuş bile hiçde pürüzsüz yüzeyi yok beni korkuttular biraz. Bakalım öğreneceğiz artık.

Buarada şunu öğrenmek istiyordum. İstanbulda olupta vapura bisikletle binen var mı aramızda yakın dönem içinde?
 
ben geçen hafta İstanbul daydım. Büyükada ya gittiğimizde birçok bisikletlinin vapura bindiğine şahit olduk, gidişte ve özellikle dönüşte( en az 10-15 kişi). sirkecideki bisikletçileri de gezdim, biraz pahalı buldum fiyatları ama.buarada bisikletlerini yeni alan arkadaşlara hayırlı olsun diyor, kazasız ve keyifli pedallar diliyorum. hoşçakalın :)
 
@Murat Ozgul

Aklındaki soru ücretlendirme ile ilgiliyse ise şöyle söyleyeyim sana;
Şehir hatlarına ait (Kadıköy-Eminönü ya da Bostancı-Adalar vs) vapurlarda bisikletler için herhangi bir ekstra ücret ödemiyorsun ve sınırsız sayıda bisikleti vapura sokabiliyorsun.
İDO'ya ait deniz otobüslerinde ise; onlarda da ücret konusunda bir sıkıntı yok ancak sefer başına yalnızca 2 ya da 3 tane bisiklet alıyorlar.
 
@Sefa.

Yok ücret konusunda değildi aslında. Bu Pazar Boğaz köprüsünden geçiş etkinliği var ya şimdi bu taraftan geçince tekrar geri dönerken boğazdan geçirtmeyecekleri için karşıda bisikletle mahsur kalmayım diye soruyordum :)
 
@Murat Ozgul
Yok yok... O konuda bir sıkıntınız olmasın, deniz ulaşımında bisikletler için bir pürüz çıkartmıyorlar. Ama şöyle bir durum var, bildiğiniz gibi şu aralar Kadıköy biraz karışık. Eğer köprü geçişinin gerçekleşeceği gün yine bir müdahale durumu söz konusu olursa bir ihtimal deniz ulaşımını aksatabilirler. Bunun için dönüşte Kadıköy yerine Üsküdar'ı kullanacak şekilde hazırlayın kendinizi. :)
 
Geri