Scudo Sports

Carraro Kullanıcıları Kulübü

Bisiklet yolda kullanilir, kaldirimda degil🙃 Yollarimiz super demiyorum ama 25mm yol bisikleti lastigi ile mutlu mesut gidiyoruz. Size kolay gelsin, gonlunuze gore bulursunuz insallah.

Hocam yaşınıza hürmeten üzerinize gitmek istemiyorum ama bisiklete başlama zamanınıza bakılırsa bu konuda çok tecrübeli olmadığınızı görüyorum. Ben 21 yılı bu sporda devirmek üzereyim ve Türkiye'de bisikletin kaldırımda kullanılmayacağı yasa belirleyenler tarafından öyle belirlense de aslında durum sandığımızdan çok daha farklı. Bisiklet bir motorlu araç değildir ve onlarla aynı kefeye konularak direkt olarak "kaldırımda sürülemez" kısmı çok bağlayıcı görünmüyor. Ben bisikleti uzun asfalt yollarında da kullanıyorum sorun şu ki orada saçma sapan bir motorlu aracın yaptığı yanlış hareketler sonucu hayatıma mal olacak bir aksiyona "çoğunlukla" girmek istemiyorum. Herkes siz yolun sağ şeridinden kullandı diye size saygı da göstermiyor. Durum böyle olunca yayaları rahatsız etmeden ultra yavaş bir şekilde kaldırımları kullanmak çok da mantıksız değil. Zaman zaman market, manav ya da dükkan benzeri yerlere uğruyoruz haliyle bunlar "asfalt" üzerinde değil, bisikleti asfalta bırakamayacağınıza göre o "ideal" bisiklet sürüşü kısmı biraz hikayeden kalıyor. Türkiye'de muntazam bisiklet yolları olsa emin olun kimse böyle bir aksiyona zaten girmez. Asfaltta gidip de hayatını kaybeden çok bisikletli görülmüşken, kaldırımda yayaları biçen bir bisiklet çok az görülmüştür. Tüm bunlara bakılarak evet bisiklet kaldırımda da kullanılır, yolda da ve bisiklete ancak bir içten yanmalı motor entegre edene kadar kaldırım-yol bileşenini sonuna kadar kullanacağım.
 
Scudo
Hocam yaşınıza hürmeten üzerinize gitmek istemiyorum ama bisiklete başlama zamanınıza bakılırsa bu konuda çok tecrübeli olmadığınızı görüyorum. Ben 21 yılı bu sporda devirmek üzereyim ve Türkiye'de bisikletin kaldırımda kullanılmayacağı yasa belirleyenler tarafından öyle belirlense de aslında durum sandığımızdan çok daha farklı. Bisiklet bir motorlu araç değildir ve onlarla aynı kefeye konularak direkt olarak "kaldırımda sürülemez" kısmı çok bağlayıcı görünmüyor. Ben bisikleti uzun asfalt yollarında da kullanıyorum sorun şu ki orada saçma sapan bir motorlu aracın yaptığı yanlış hareketler sonucu hayatıma mal olacak bir aksiyona "çoğunlukla" girmek istemiyorum. Herkes siz yolun sağ şeridinden kullandı diye size saygı da göstermiyor. Durum böyle olunca yayaları rahatsız etmeden ultra yavaş bir şekilde kaldırımları kullanmak çok da mantıksız değil. Zaman zaman market, manav ya da dükkan benzeri yerlere uğruyoruz haliyle bunlar "asfalt" üzerinde değil, bisikleti asfalta bırakamayacağınıza göre o "ideal" bisiklet sürüşü kısmı biraz hikayeden kalıyor. Türkiye'de muntazam bisiklet yolları olsa emin olun kimse böyle bir aksiyona zaten girmez. Asfaltta gidip de hayatını kaybeden çok bisikletli görülmüşken, kaldırımda yayaları biçen bir bisiklet çok az görülmüştür. Tüm bunlara bakılarak evet bisiklet kaldırımda da kullanılır, yolda da ve bisiklete ancak bir içten yanmalı motor entegre edene kadar kaldırım-yol bileşenini sonuna kadar kullanacağım.
Hürmetin yaşla ilgisi yok, ayrica uzun yillar bisiklete binmedim dibisikletle dun tanışmadım. Buyrun, madem "Turkiye" yi bastan zihinsel bir ortadogu karanligina gomdunuz, bununla ister yoldan ister kaldirimdan giden Turk insani arasina karisabilirsiniz.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: raft117
Ben de katılıyorum bulundugum ilin her asfaltına ve kaldırımina girip çikarak sürmeyi seven biri olarak 35 lik lastik kullanıyorum ve her trafiğe çıkan insan gibi risk aldım . Ama diyosanız daha güvenli olsun bence dağ bayır downhill olmadığı sürece 40 42 hatta 45 lik lastik fazlasıyla konforlu ve performansli yani şehirde bir dağ lastiği ve dağ geometrisi bence de çok mantıksız her açıdan. Ama tabi@Bıyıkov un tavsiyesi de size uyabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: Cotyoran52
Hürmetin yaşla ilgisi yok, ayrica uzun yillar bisiklete binmedim dibisikletle dun tanışmadım. Buyrun, madem "Turkiye" yi bastan zihinsel bir ortadogu karanligina gomdunuz, bununla ister yoldan ister kaldirimdan giden Turk insani arasina karisabilirsiniz.
(link)

Durumun ortadoğululukla falan hiçbir ilgisi yok, avrupadan bir bisiklet karesi;

1613225707908.png

Görüldüğü üzere kaldırımda bisiklet gayet de kullanılıyor. Attığınız linki çok aradınız mı bilmiyorum ama zaten defaatle anlatmaya çalıştığım olay bisikletin "MOTORSUZ" bir taşıt olması. Motorsuz taşıt ne demek ? Tahrik organının kas kuvveti olması yani istenildiğinde gücün kesilebilmesi ve maksimum yapabileceği hızlar motorlularla kıyas bile edilemeyecek düzeyde (Bebek arabası gibi). Yayalar arasında dolaşırken deli değilseniz 10 km/h üzerine zaten çıkamazsınız bile (Frensiz olsanız bile birini yaralama imkanınız çok düşüktür.). Durum böyle iken illa da asfaltta süreceğim demek saçmalık. Körü körüne kaldırıma çıkmayı savunmuyorum, ben hibrit sürüşten yanayım. Zaten bu yüzden bir dağ bisikletini tercih ediyorum ki eski bir şehir bisikleti kullanıcısıyım ve zararlarını gördüm. Kaldı ki şimdiki dağ bisikletleri kadrosu ve geometrisi sebepleriyle oldukça hafif ve seri hareket edebilmektedir ki Türkiye'deki kullanıcıların büyük kısmı bu yüzden tercih ediyor. Öyle aman aman da bir hız ihtiyacım zaten yok. Dediğim gibi şehirde işe gitmek, markete gitmek, yer yer toprak yollarda kullanmak için seçimim bu yönde...
 
Durumun ortadoğululukla falan hiçbir ilgisi yok, avrupadan bir bisiklet karesi;

256209 dosyayı görüntüle

Görüldüğü üzere kaldırımda bisiklet gayet de kullanılıyor. Attığınız linki çok aradınız mı bilmiyorum ama zaten defaatle anlatmaya çalıştığım olay bisikletin "MOTORSUZ" bir taşıt olması. Motorsuz taşıt ne demek ? Tahrik organının kas kuvveti olması yani istenildiğinde gücün kesilebilmesi ve maksimum yapabileceği hızlar motorlularla kıyas bile edilemeyecek düzeyde (Bebek arabası gibi). Yayalar arasında dolaşırken deli değilseniz 10 km/h üzerine zaten çıkamazsınız bile (Frensiz olsanız bile birini yaralama imkanınız çok düşüktür.). Durum böyle iken illa da asfaltta süreceğim demek saçmalık. Körü körüne kaldırıma çıkmayı savunmuyorum, ben hibrit sürüşten yanayım. Zaten bu yüzden bir dağ bisikletini tercih ediyorum ki eski bir şehir bisikleti kullanıcısıyım ve zararlarını gördüm. Kaldı ki şimdiki dağ bisikletleri kadrosu ve geometrisi sebepleriyle oldukça hafif ve seri hareket edebilmektedir ki Türkiye'deki kullanıcıların büyük kısmı bu yüzden tercih ediyor. Öyle aman aman da bir hız ihtiyacım zaten yok. Dediğim gibi şehirde işe gitmek, markete gitmek, yer yer toprak yollarda kullanmak için seçimim bu yönde...
Bence kişi istediğini bildikten sonra mantık aramaya gerek yok. Fat bike denilen “şeytan işi” bisiklet mesela. O kadar zevkli olmasına rağmen şehirde kullananları idama çarptıracak gibi konuşanlar vardı. Bıyıkov abimiz mantık çerçevesinde bakmış ki bu yanlış değil. Şehir içinde yoruyor, ben yıllardır dağ bisikleti kullanıyorum çünkü atlayıp zıplamayı seviyorum. Ancak dediğim gibi, kişi ne istediğini biliyorsa iş bitmiştir. Şimdiden dağ bisikletiniz hayırlı olsun efendim :)
Ayrıca bisiklet “bence” kaldırımda sürülebilir. Andak bir keresinde kaldırımda gereksiz hızlı gidince duramayıp bir yayanın koluna hafiften çarpmıştım. Ondan sonra ya yavaş gittim ya da kaldırıma çıkmadım.
(Bu arada ben de yakında gravel alıyorum :D)
 
Bence kişi istediğini bildikten sonra mantık aramaya gerek yok. Fat bike denilen “şeytan işi” bisiklet mesela. O kadar zevkli olmasına rağmen şehirde kullananları idama çarptıracak gibi konuşanlar vardı. Bıyıkov abimiz mantık çerçevesinde bakmış ki bu yanlış değil. Şehir içinde yoruyor, ben yıllardır dağ bisikleti kullanıyorum çünkü atlayıp zıplamayı seviyorum. Ancak dediğim gibi, kişi ne istediğini biliyorsa iş bitmiştir. Şimdiden dağ bisikletiniz hayırlı olsun efendim :)
Ayrıca bisiklet “bence” kaldırımda sürülebilir. Andak bir keresinde kaldırımda gereksiz hızlı gidince duramayıp bir yayanın koluna hafiften çarpmıştım. Ondan sonra ya yavaş gittim ya da kaldırıma çıkmadım.
(Bu arada ben de yakında gravel alıyorum :D)

Ya zaten bende atlayıp zıplama da olmayacak. Sıkıntı olan kısım şehirdeki bozukluklar, bu sebeple kalın lastik seviyorum ve görünüm itibari ile dağ bisikletleri daha çekici geliyor. Downhill tipi bisiklet de kullandım şehirde ve pek de problem olmuyor (Eski tip çelik kadro olmasına rağmen). Yeni tipler ise alimünyum kadro ve son teknoloji hafif malzemeler zaten. Abartılı bir MTB olmadıktan sonra ben hantal olacaklarını hiç düşünmüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: KrtgSltr
Ya zaten bende atlayıp zıplama da olmayacak. Sıkıntı olan kısım şehirdeki bozukluklar, bu sebeple kalın lastik seviyorum ve görünüm itibari ile dağ bisikletleri daha çekici geliyor. Downhill tipi bisiklet de kullandım şehirde ve pek de problem olmuyor (Eski tip çelik kadro olmasına rağmen). Yeni tipler ise alimünyum kadro ve son teknoloji hafif malzemeler zaten. Abartılı bir MTB olmadıktan sonra ben hantal olacaklarını hiç düşünmüyorum.
Ben Edirne’de oturuyorum ve yollarımız 2. Dünya Savaşı sonrası Dresden gibi.
Bu konuda belediyeye şikayet etsek de bizi resmen belediyenin hesabından engellediler.
574464E4-AF4A-437D-8A97-9AE289AC0228.jpeg
 
  • İnanılmaz
  • Beğen
Tepkiler: enzo ve Cotyoran52
Geçenlerde düz maşa bisiklet bakmak için gittiğim bisiklet kafede, kıyıda köşede tıkılı kalmış bir bisiklet dikkatimi çekti.

230147 dosyayı görüntüle
Özellikler şöyle;

KADRO
ALÜMİNYUM 1.1/8" YARI ENTEGRE HYDROFORMED SMOOTH WELDING
MAŞA
ROCKSHOX XC30 TK 100mm GİDONDAN KİLİTLİ
ARKA VİTES
SHIMANO DEORE M6000 SHADOW
ÖN VİTES
SHIMANO DEORE M6025
KRANK TAKIMI
SHIMANO DEORE M6000 36X26T
ARKA DİŞLİ
SHIMANO HG500 11-42T
VİTES KOLU
SHIMANO DEORE M6000 2X10
FREN
SHIMANO MT400 HİDROLİK DİSK
LASTİK
SCHWALBE 29X2.25 RAPID ROB
JANT
SHIMANO MT500 ÇİFT KATLI ALÜMİNYUM
SELE
SELLE ROYAL VIVO
EK ÖZELLİKLER
FSA GİDON-GİDON BOĞAZI-SELE BORUSU

1 gün kadar düşündüm ve gittim aldım. F/P gibi duruyor, siz ne düşünüyorsunuz? Kaç kg olduğunu yazmamışlar ama tahmini 12 13 kg olabilir. Uzun yol ve rampalar için aldım.
bende bundan almayı düşünüyorum hocam. şimdiki fiyatı 7300₺ civarında. siz ne kadara almıştınız?
 
Screenshot_2021-05-03-14-11-14-734_com.abtnprojects.ambatana.jpg
Merhaba arkadaşlar carraro race 22 nasıl bir model 2. El buldum 3300 istiyor aero olmayan düz kadro bisiklet 48 kadroymuş benim boy 1.72
 
  • Beğen
Tepkiler: SeYaP
Bisikletim çalındığı için yeni bisiklet arayışında Race 042'ye karar vererek ben de aranıza katıldım :hhhhhh:
 
Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız kullanın
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkSimsek
Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız kullanın siz de... Yalnız emin olmamakla beraber dropların açısı bana biraz farklı göründü. Yanılıyor olabilir miyim
 
Tamam her şey iyi görünüyor. Tekrar hayırlı olsun iyi sürüşler. Keyfini çıkarın 🙂
 
Tamam her şey iyi görünüyor. Tekrar hayırlı olsun iyi sürüşler. Keyfini çıkarın 🙂
Teşekkürler, Biraaz omuz ve boyun ağrısı yaptı ama normal sanırım zamanla alışıcam
 
Omuz ve boyun ağrısı yol bisikletinin farklı oturma pozisyonu nedeniyle ilk etapta doğal. Ancak kadro boyunun size uygunluğu da önemli tabi. Eğer boyunuza ve iç bacak boyunuza göre kadro boyunu seçmişseniz alıştıkça o ağrılar azalacaktır
 
Bence kişi istediğini bildikten sonra mantık aramaya gerek yok. Fat bike denilen “şeytan işi” bisiklet mesela. O kadar zevkli olmasına rağmen şehirde kullananları idama çarptıracak gibi konuşanlar vardı. Bıyıkov abimiz mantık çerçevesinde bakmış ki bu yanlış değil. Şehir içinde yoruyor, ben yıllardır dağ bisikleti kullanıyorum çünkü atlayıp zıplamayı seviyorum. Ancak dediğim gibi, kişi ne istediğini biliyorsa iş bitmiştir. Şimdiden dağ bisikletiniz hayırlı olsun efendim :)
Ayrıca bisiklet “bence” kaldırımda sürülebilir. Andak bir keresinde kaldırımda gereksiz hızlı gidince duramayıp bir yayanın koluna hafiften çarpmıştım. Ondan sonra ya yavaş gittim ya da kaldırıma çıkmadım.
(Bu arada ben de yakında gravel alıyorum :D)
Türkiye de şehir içinde fatbike en doğru seçim bu kötü yollarda ek olarak yorulmamak için hergun binip yokuş çıkınca yorulunmuyor tecrübeyle sabit kişiden kişiye degisse de tercih meselesidir ancak ağır yorar gitmez kalkmaz diyenler yaniliyorlar
 
Geri