Scudo Sports

Carraro Fire serisi bisikletler

Mithat bey sıkıntı olan yer selenin sele borusuna bağlanmasını sağlayan oynak parçanın vidasının karşı tarafı. Ama benim asıl sormak istediğim fire serisine uygun farklı sele sabitlemesi olan bir boru bulabilir miyim?

319669 dosyayı görüntüle
Bu sabitleme cok rahat bi sistem ama universal degil. Yani 7x7mm ölçülerinde carraronun oem kelepcesi. Eger 7x9mm oval borulu bir sele kullanacaksaniz bu parcayi degismeniz gerekir. Farkli sele borusuda kullanabilirsiniz ama ölçülerinin uygun olmasi gerekir. Buda biraz sikintili bir durum. Carraronun selesi d shape aero bir sele borusu. Yani biraz zor bulunan cinsten.
 
  • Beğen
Tepkiler: oguzhan83
Scudo
Merhabalar Fire 1.3 105 di2 setli modeli kullaniyorum bisikletin gidonunu değiştirmek istediğimde bi sorun ile karsilastim normalde maşa borusunun çapı 28.6 ve piyasadaki bütün bogazlarinda çapı 28.6 olarak ama carraroda masa üzerine 2 kademeli farkli bi çapta silindir bibaparat eklenmis furş takimi bu parcanin çapında ve parcayi sökünce hali ile arada boşluk oluyor uzerindeki bogazda 30.8 veya 31 küsür çapta bu konu hakkinda tecrubesi olan varmi acaba bunsorunu nasil çözebilirim
 
Merhabalar Fire 1.3 105 di2 setli modeli kullaniyorum bisikletin gidonunu değiştirmek istediğimde bi sorun ile karsilastim normalde maşa borusunun çapı 28.6 ve piyasadaki bütün bogazlarinda çapı 28.6 olarak ama carraroda masa üzerine 2 kademeli farkli bi çapta silindir bibaparat eklenmis furş takimi bu parcanin çapında ve parcayi sökünce hali ile arada boşluk oluyor uzerindeki bogazda 30.8 veya 31 küsür çapta bu konu hakkinda tecrubesi olan varmi acaba bunsorunu nasil çözebilirim

@Mithat T. kardeşim gidon boğazını değiştirdi oranın uzmanı.
Bende gidonu komple değiştirdim ama öyle bir sorun yaşamadım. Fire 3.2 uci
 
@Mithat T. kardeşim gidon boğazını değiştirdi oranın uzmanı.
Bende gidonu komple değiştirdim ama öyle bir sorun yaşamadım. Fire 3.2 uci
Muhtemelen gidon değişiminde sorun olmaz cunku normal gidonun baglandigi noktada soru. Yokta gidonun maşaya baglandigi cap standar bogaz caplarinda daha buyuk ve uzerindeki gidon bogazi cap olarakta daha büyük
 
  • Beğen
Tepkiler: Mithat T.
Maşa 28.6 mm. Ara aparat ile 31.8 gidon bogazina takiliyor. Yani alacaginiz gidon bogazi 31.8 olsun.

Ama sadece gidon degistirecekseniz ara parcayi sokmenize gerek yok.

Entegre gidon alacaksaniz yaninda gidona uygun 28.6mm sikistirma yuzugu olsun. Ben fire 3.3 te full entegre gidon kullaniyorum. Takarken gidonun kendi sikistirma yuzugu ve 31.8den 28.6ya ceviren aparatini kullandim. Uzerindeki orjinal sikistirma yuzugu ve tüm aparatlar cikti. Spacerlerde tabi gidona uygun spacerlar.
 

Dosyalar

  • 20240517_233618.jpg
    20240517_233618.jpg
    56,2 KB · Okunma: 41
  • Beğen
Tepkiler: RmzBurak ve eXLoRD
Maşa 28.6 mm. Ara aparat ile 31.8 gidon bogazina takiliyor. Yani alacaginiz gidon bogazi 31.8 olsun.

Ama sadece gidon degistirecekseniz ara parcayi sokmenize gerek yok.

Entegre gidon alacaksaniz yaninda gidona uygun 28.6mm sikistirma yuzugu olsun. Ben fire 3.3 te full entegre gidon kullaniyorum. Takarken gidonun kendi sikistirma yuzugu ve 31.8den 28.6ya ceviren aparatini kullandim. Uzerindeki orjinal sikistirma yuzugu ve tüm aparatlar cikti. Spacerlerde tabi gidona uygun spacerlar.
Bendeki gidonda aynı şekilde bu aparatlardan bahsediyorsunuz sanırım 1000090128.jpg
 
Bendeki gidonda aynı şekilde bu aparatlardan bahsediyorsunuz sanırım 321342 dosyayı görüntüle
Eski ek masa borusunu genisleten aparat cikacak. Sert plastik olan yuzuk takilacak o isaretlediginiz degil. Gidonun spacerlari ile montaj yapilacak okadar. Bu gidonlarin bir suru cesidi var. Benimkine benziyor bu olur gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: eXLoRD
Eski ek masa borusunu genisleten aparat cikacak. Sert plastik olan yuzuk takilacak o isaretlediginiz degil. Gidonun spacerlari ile montaj yapilacak okadar. Bu gidonlarin bir suru cesidi var. Benimkine benziyor bu olur gibi.
Anladim soldaki platik parca ust kapak altada sağdaki isaretli sıkıştırma yüzüğü konulacak sanırım
 
Sevgili pedaldaşlarım. Bir arkadaşımın başına gelen olay ile ilgili fikrinizi almak istiyorum. Haftasonu turunda arkadaş CArraro fire 1.2 bisikleti ile asfaltta tırtıklı bir alana giriyor ve sonrasında gidon boynu spacerlarında fotoğraftaki durum oluşuyor. Bugün gidonu ve furşu gevşetip takmayı denedik ama olmadı. Sizin fikriniz nedir? Şimdiden teşekkür ederim.
 

Dosyalar

  • WhatsApp Görsel 2024-10-20 saat 17.43.58_db7c583f.jpg
    WhatsApp Görsel 2024-10-20 saat 17.43.58_db7c583f.jpg
    53,7 KB · Okunma: 33
  • WhatsApp Görsel 2024-10-20 saat 17.43.58_77dccfe1.jpg
    WhatsApp Görsel 2024-10-20 saat 17.43.58_77dccfe1.jpg
    34,8 KB · Okunma: 32
Sevgili pedaldaşlarım. Bir arkadaşımın başına gelen olay ile ilgili fikrinizi almak istiyorum. Haftasonu turunda arkadaş CArraro fire 1.2 bisikleti ile asfaltta tırtıklı bir alana giriyor ve sonrasında gidon boynu spacerlarında fotoğraftaki durum oluşuyor. Bugün gidonu ve furşu gevşetip takmayı denedik ama olmadı. Sizin fikriniz nedir? Şimdiden teşekkür ederim.
Karbon kadrolarda şaft borusunun içinde şöyle bir çektirme var:
fsa-th-894-cr-1-compressor-pro.jpg


Ulaşmak için gidon boğazı vidalarını gevşetip üst kapağı çıkarın. Üst kapağın vidasının girdiği parça bu. Alu maşalardaki yıldızın yerine geçiyor ama üst ortasındaki alyanla sıkıştırılıyor. Bu gevşek kaldıysa normal boşluk alma işlemi bu parçayı yukarı çekiyor, boşluk alınamıyor, maşa tekrar kolayca sallanmaya başlıyor. Bunu üzerinde yazan ideal tork ayarında sıkın (kesinlikle fazla sıkmayın), sonra üst kapaktan boşluğu alıp gidon boğazı vidalarını sıkın.
 
Sevgili pedaldaşlarım. Bir arkadaşımın başına gelen olay ile ilgili fikrinizi almak istiyorum. Haftasonu turunda arkadaş CArraro fire 1.2 bisikleti ile asfaltta tırtıklı bir alana giriyor ve sonrasında gidon boynu spacerlarında fotoğraftaki durum oluşuyor. Bugün gidonu ve furşu gevşetip takmayı denedik ama olmadı. Sizin fikriniz nedir? Şimdiden teşekkür ederim.
Ayni sorun benim fire 3.3 tede oldu. Sorunun kaynagi furs rulmanlarinin 2 parcali çektirme yüzügünden kaynaklaniyor. Bir adet asil yüzük celikten yapilmis. Birde üstünde aluminyum olan parca yüzük varki sanirim carraro teknikerleri tarafindan uydurulmus bu bisiklete. 2 yuzugu birbirine sabitlemeniz gerek çünkü birbirinin üzerinden kayiyorlar. Ben epoxy ile birbirine yapistirmistim sorun yasamamistim sonra. Aluminyum olan uydurulmus parca asil yuzugun ustunden genisleyip sekli bozulup kayinca cektirme islemi etkisiz kaldigindan böyle oluyor.
 
Son düzenleme:
Merhabalar
Carraro 1.3 Fire dusunuyorum kadro olarak Cube Peleton 53 kullaniyorum 51 kadro olur diye dusunuyorum Carraro 1.3 de f/p orani yuksek bir bisiklet olarak dusunuyorum ilk defa karbon ve elektronik sisteme gececegim cokta alternatifi yok.
Birde WRC BOLD diye bir bisiklet var buda 1.3 Fire kadrosunu kullaniyor gibi fakat hicbir yerde yorumu yok.

WRC Bold 105 Di2
Carraro Fire 1.3 105 Di2 arasinda kaldim..
 
Merhabalar
Carraro 1.3 Fire dusunuyorum kadro olarak Cube Peleton 53 kullaniyorum 51 kadro olur diye dusunuyorum Carraro 1.3 de f/p orani yuksek bir bisiklet olarak dusunuyorum ilk defa karbon ve elektronik sisteme gececegim cokta alternatifi yok.
Birde WRC BOLD diye bir bisiklet var buda 1.3 Fire kadrosunu kullaniyor gibi fakat hicbir yerde yorumu yok.

WRC Bold 105 Di2
Carraro Fire 1.3 105 Di2 arasinda kaldim..
Hocam eğer o paraya ithal bir markanın 105 12s bir bisikleti varsa onu alın bence
 
  • Beğen
Tepkiler: _Marrusia_
Hocam eğer o paraya ithal bir markanın 105 12s bir bisikleti varsa onu alın bence
Hocam yok gibi nakitte 85-95K civarina geliyor WRC BOLD ve Carraro Fire 1.3
2-3 yerden fiyat aldim.Di2 istiyorum aslinda su decatlonda ultegra di2 set buldum ama L kadrosu var almadim 100K idi.
Hobi amacli birde granfondolarda kullanmak istiyorum acikcasi oyle ust seviye bir kullanici degilim cube peleton sora sistem var dusunun :) Bilemedim cok arastirdim ama farkli alternatiflerde fiyat farki cok fazla
 
Hocam yok gibi nakitte 85-95K civarina geliyor WRC BOLD ve Carraro Fire 1.3
2-3 yerden fiyat aldim.Di2 istiyorum aslinda su decatlonda ultegra di2 set buldum ama L kadrosu var almadim 100K idi.
Hobi amacli birde granfondolarda kullanmak istiyorum acikcasi oyle ust seviye bir kullanici degilim cube peleton sora sistem var dusunun :) Bilemedim cok arastirdim ama farkli alternatiflerde fiyat farki cok fazla
Mekatronik işlere girmeyin derim.
 
Hadi ya herkes az bakim gerektiriyor elektronik oneriyor diye sirf ondan almisken elektronik istiyordum kafam karisti simdi
80-90 Bine bianchiler var aslında
Sevgili pedaldaşlarım. Bir arkadaşımın başına gelen olay ile ilgili fikrinizi almak istiyorum. Haftasonu turunda arkadaş CArraro fire 1.2 bisikleti ile asfaltta tırtıklı bir alana giriyor ve sonrasında gidon boynu spacerlarında fotoğraftaki durum oluşuyor. Bugün gidonu ve furşu gevşetip takmayı denedik ama olmadı. Sizin fikriniz nedir? Şimdiden teşekkür ederim.
Yeni görüyorum carraronun bu kadrosunda ki kronik sorunu. Kesin çözüm headseti değiştirmek.
IMG_0929.JPEG
 
Son düzenleme:
80-90 Bine bianchiler var aslında

Yeni görüyorum carraronun bu kadrosunda ki kronik sorunu. Kesin çözüm headseti değiştirmek.
324750 dosyayı görüntüle
kadronun kronik sorunu değil türkiyede bu firmalarda olan teknikerlerin aptallıgından kaynaklı bir sıkıntı. yanlıs furs seti kullanmıslar kadroda ve kendileri sonradan parça uydurmuslar sorunu çözebilmek için ve çözememişler haliyle. çözümü basit aslında ama biraz mekanik bilmek gerekiyor. bendede aynı problem oldu sadece 1 adet japon yapıstırıcısıyla çözdüm işi.

bende fire 3.3 uci kullanıyorum. çok uygun fiyata almıstım zamanında ve bisiklette aynı furs yatagı sorunu harici hicbir problem yasamadım. sürüş hissiyatı olarakta iyi bir bisiklet fiyatına göre.

Fakat carraro fiyatları biraz fazla arttırmıs bu aradan. fiyat performanstan uzaklasmıs biraz eskiye nazaran. Bence 105di2 bisiklet düşünülüyorsa bianchi sprintlere yada scott addict serisine bakılabilir.
 
Son düzenleme:
Bu headset problemiyle ilk aldigimdan beri sorun yasiyorum . Ilk kurumu yapan kisi hic yapamamisti. Daha sonra duzgun sekilde yaptirdim ama belli km sonra tekrar spacerler atiyor , spacerlerin ustunde duran parca tek taraftan aciliyor vs . Suan artik biraktim , spacerlerin biri atmis sekilde kullaniyorum . Ustten bakinca tek tarafa dogru kaymis sekilde.

Mithat hangi headseti kullandin, parca numarasini yazabilir misin ? Turkiyeden mi buldun ?
 

Dosyalar

  • d5626c14-6aa6-480b-a812-5506967f2122.jpeg
    d5626c14-6aa6-480b-a812-5506967f2122.jpeg
    45,3 KB · Okunma: 42
Son düzenleme:
Geri