tolgi07
Üye
- Kayıt
- 6 Eylül 2015
- Mesaj
- 58
- Tepki
- 28
- Yaş
- 35
- Şehir
- Istanbul, Turkey
- İsim
- Tolga
- Başlangıç
- 2012—13
- Bisiklet
- Carraro
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Ben de 2 aydır kullanıyorum üstte sürekli sorulan bazı sorular için yorumlar yapmak isterim, almayı düşünenlere yardımcı olur belki:
- Öncelike beklendiği üzere kadro geometrisi ve dişli ölçüleri sebebiyle ilk etapta yokuşlarda zorlayabilir. Bu tamamen kondüsyonunuza bağlı, zamanla rahatlarsınız düzgün antrenman ile.
- Sele borusu kayma problemi eğer üretim hatası yoksa bahsedilen orta kısımdaki vidanın sıkılması ile %99 çözülüyor. Lakin üretim hatası olanlar da var çevremde duydum ben de. Değişim vs yaptırdılar bir şekilde.
- Sele borusu için ne yazık ki karbon ya da daha hafif bir alternatif bulamadım ben de. Eğer yolum yurtdışına düşerse oradaki custom üreticilere yaptırmayı düşünüyorum. Bakacağız artık ama çok da önemli değil benim için 200-300 gr daha hafif olması.
- Aldıktan sonra fit yaptırdım. 58 mi 60 kadro diye mi çok düşünüp 58 almıştım. Geometri sebebiyle ara bir bedendeyseniz bir alt ölçüyü almanız mantıklı olacaktır geometri sebebiyle.
- Sele borusu cidden üstte de belirttiğim gibi tuhaf bir ölçüde. Değiştirmek istediğinizde alternatif bulamıyorsunuz. Standart bir formda olsa ve isteyen değiştirebilse çok güzel olurdu.
- Lastiğim ilk defa patlayınca ilginç bir şey gördüm: Tubeless lastikle ama içine iç lastik koyarak göndermişler benim bisikleti
. E ne olacak derseniz sorun şurada: Tubeless lastikleri iç lastik ile kullandığınızda, cidden yüksek basınç uygulamanız gerekiyor ki janta nizami şekilde lastik otursun. Lakin yolda kalınca el pompası ile sadece belli bir basınca çıkıyorsunuz ve lastik janta tam oturmadığından(istediğiniz kadar dış lastiği merkeze yakın koyun fark etmiyor) sürekli eğik, buruk tuhaf bir lastikle kullanmanız gerekiyor eve kadar ki cidden can sıkıcı
. Uzak bir konumda patladıysa lastik varana kadar S çizen bir lastikle kullanmanız gerekiyor. Aynı model lastiğin iç lastikli versiyonu da var halbuki, muhtemelen toplu aldılar bu denk geldi. Hepsinde aynı mı bilmiyorum. Ayrıca tubeless lastikleri janta iç lastikle oturtman cidden feci derecede zor. Bu model lastik ve jant ile 2 levye kullanarak 30dk kadar uğraştım oturtmak için ki daha önce baya lastik değiştirmişliğim var.
- Eğer 58 ve üstü kadrolar alırsanız gidon çok geniş ve gidon boğazı biraz uzun geliyor(58 için: Gidon 44cm, boğaz 11 cm). Bu aslında birçok insan için büyük bir gidon ve boğaz ölçüsü. Büyük beden alan tanıdıklarımın neredeyse hepsi bilhassa gidonu değiştirdi.