Scudo Sports

İnceleme Carraro Cr Race 053 Disk

kuru zeminde fren mesafesi pek farketmez diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samsam
Scudo
Bilemiyorum. Belki saçmalıyor olabilirm fakat kaza beni cidden korkuttu. Yerlerde ıslak olmayacak kadar nemliydi. Ve sağa meğilli bir virajda gerçekleşti olay.
 
@Samsam Nemli yol ıslak olan yoldan çok daha tehlikelidir. Sabah çiğ yaşı düşmüş yoldan korktuğum kadar hiçbir yoldan korkmam. Sağanak yağış altında kullanmak kaymak açısından daha az risklidir.
 
o nemli yolda frenden öte lastiklerin yol tutmaması devreye girer.En tehlikeli zemin bence de yerler sırıksıklam olsa korkmam ama nemli ise buz gibi kayar.
 
Büyük rotorlar frenleme gücünü artırmakla birlikte, uzun süreli yokuş aşağı inişlerde balataya değen yüzey alanı artığı için daha çok ısınmaktadır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samsam
Büyük rotorlar frenleme gücüne katkısını bilemesem de yüzey alanı genişledikçe ısınma azalacaktır diye düşünüyorum. Balata sabit neticede balatanın dokunduğu yüzeyde alansal olarak bir farklılık olamaz büyük rotor sayesinde. Yanlış mı düşünüyorum tam net olmasa da yüzey alanı genişledikçe ısınma azalacaktır. Isı yüzeye yayılacağından daha geç ısınacaktır rotorlar diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Samsam
Büyük rotorlar frenleme gücünü artırmakla birlikte, uzun süreli yokuş aşağı inişlerde balataya değen yüzey alanı artığı için daha çok ısınmaktadır.
Balataya değen yüzey alanı artmıyor. Rotorun çapı artıyor.
 
rotorun yüzey alanı arttığında daha soğuk hava ile temas yüzeyi de artacağından dolayı soğuma da(rotorun ısı kaybı) artacaktır.
 
Bence rotor muhabbetinden ziyade sorunu çözmek için daha dikkatli ve daha yavaş iniş yapılabilir. Sonuçta kullandığımız araç bisiklet ve motor ya da araba gibi durmasını bekleyemeyiz.
Bilemiyorum. Belki saçmalıyor olabilirm fakat kaza beni cidden korkuttu. Yerlerde ıslak olmayacak kadar nemliydi. Ve sağa meğilli bir virajda gerçekleşti olay.

Kaldı ki ıslak olmayacak kadar nemli zemin en tehlikeli zeminlerden bir tanesi ve virajda hemde... İyi ki fren yaparken ön teker kilitlenip yere düşmemişsiniz belki de bunu hidrolik diske borçlusunuz... Maden tehlikelidir daha dikkatli olun...
 
bisikletin, safkan bir disk frenli yol bisikletine göre farklı açılara sahip olduğu gözle görülüyor ,başka yol bisikleti kullanmış olan forum üyelerinden bu kadro gerometrisinin olumsuz yönleri var ise paylaşmalarını rica ediyorum
 
bisikletin, safkan bir disk frenli yol bisikletine göre farklı açılara sahip olduğu gözle görülüyor ,başka yol bisikleti kullanmış olan forum üyelerinden bu kadro gerometrisinin olumsuz yönleri var ise paylaşmalarını rica ediyorum
Bisikleti kullanmadım ancak olumsuz yönden ziyade bu bisiklet daha çok uzun yol için hayli uzun bir alın borusu sayesinde dik bir oturuş sağlayacaktır ancak tabii ki şehir içi de rahat sürüş yapılabilir. Dediğim gibi olumsuzluktan ziyade normal yol bisikletlerine göre daha rahat kullanım için tasarlanmış bir model gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samsam
bu bisikleti 1/2 sezon kullanmış biri olarak sürüş pozisyonu konusundaki yorumlarınıza katılıyorum. biraz daha enduro tarzı bir geometrisi vardı ve oranları bakımından carraro'nun diğer yol bisikletlerinden bir miktar ayrışıyordu. daha önce yazmıştım benim ilk disk frenli yol bisikletim diye. ben bu bisikletten çok büyük haz aldım nitekim iyi satıyor olmalı ki bu sezon carraro bu modeli rengine dahi dokunmadan koleksiyonunda tuttu. rengi bence müthiş güzel. yeşil-sarı karışımı fosforlu rengi çok güzel tutturmuşlar.

bu bisiklet üzerinde geçirdiğim saatlerden cesaret alarak carraro'nun daha üst model disk frenli bisikletine geçiş yaptım. daha uzun seneler kullanabilirdim ama artık çok genç olmadığım için biraz acele ettim. bisikletin amacı biraz da sizi heyecanlandırmak olduğu için 053 benim için biçilmiş kaftan oldu
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Samsam
Hali hazırda kullandığım karbon kadro bir yol bisikletimin yanına kuma getirdiğim carraro 053 disk bisiklet ile bir ay içinde yaklaşık 600 km yaptım. Bisiklet üzerinde gelen 700x25c lugano lastiklerden hiç memnun kalmadım. Bisikletin maşası da alü olduğu için yoldaki tüm titreşimleri hissettiriyor ve 2 saatten sonra oldukça rahatsız ediyordu. Karbon kadro bisikletimden sonra bu beni çok rahatsız etti. Ben bu carraroyu arazi orman yayla yolları için almıştım. İlk 100 km kullanımdan sonra lastikleri değiştirdim. Panaracer gravel king 700x32c lastik taktım ve bisiklet resmen sınıf atladı. Sürüş konforu arttı, yuvarlanma direnci düştü yolda daha akıcı hale geldi, yol tutuş arttı. Memleketin soğuk ve bozuk asfaltları da düşündüğümüz zaman 700x23/25c lastikler zulüm oluyor. Hangi tarz kadro kullanırsanız kullanın, kadronun imkan verdiği maksimum ölçüyü takmanızı tavsiye ederim. Ben taşrada yaşıyorum yollarımız soğuk asfalt. Sıcak asfaltta sürenler 700x23/25c ile devam edebilir.230828 dosyayı görüntüle20200614_091744.jpg
 
Hali hazırda kullandığım karbon kadro bir yol bisikletimin yanına kuma getirdiğim carraro 053 disk bisiklet ile bir ay içinde yaklaşık 600 km yaptım. Bisiklet üzerinde gelen 700x25c lugano lastiklerden hiç memnun kalmadım. Bisikletin maşası da alü olduğu için yoldaki tüm titreşimleri hissettiriyor ve 2 saatten sonra oldukça rahatsız ediyordu. Karbon kadro bisikletimden sonra bu beni çok rahatsız etti. Ben bu carraroyu arazi orman yayla yolları için almıştım. İlk 100 km kullanımdan sonra lastikleri değiştirdim. Panaracer gravel king 700x32c lastik taktım ve bisiklet resmen sınıf atladı. Sürüş konforu arttı, yuvarlanma direnci düştü yolda daha akıcı hale geldi, yol tutuş arttı. Memleketin soğuk ve bozuk asfaltları da düşündüğümüz zaman 700x23/25c lastikler zulüm oluyor. Hangi tarz kadro kullanırsanız kullanın, kadronun imkan verdiği maksimum ölçüyü takmanızı tavsiye ederim. Ben taşrada yaşıyorum yollarımız soğuk asfalt. Sıcak asfaltta sürenler 700x23/25c ile devam edebilir.230828 dosyayı görüntüle230829 dosyayı görüntüle
Evet lastik konusunda haklısınız. Bir de bir şey merak ettim kadroda ve maşada 32 c lastiği takınca ne kadar boşluk kaldı?
 
@Samsam baya bi boşluk var. 38c lastik dahi çok rahat takılır.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Samsam
Arkadaşlar, bu bisikletin geometrisi diğer yol bisikletlerinden farklı. Tempo olarak, süratli kullanmak istesek bu bisikleti mi yoksa disk frensiz diğer Carraro modellerini mi önerirsiniz?

Asıl sormak istediğim, kadro açıları itibariyle, diğer Carraro yol bisikletlerinden ne kadar farklı?
 
Arkadaşlar, bu bisikletin geometrisi diğer yol bisikletlerinden farklı. Tempo olarak, süratli kullanmak istesek bu bisikleti mi yoksa disk frensiz diğer Carraro modellerini mi önerirsiniz?

Asıl sormak istediğim, kadro açıları itibariyle, diğer Carraro yol bisikletlerinden ne kadar farklı?
Bisiklet kadroları hakkında her şey
 
  • Beğen
Tepkiler: Samsam
@rodya sorduğum şey bu değil ki, okumamışsınız. Carraro'nun normal yol kadroları ile 053D arasındaki farkı sordum. Yani kullanıcı yorumlarını. Alakasız olmuş...
 
@T.T Arkadaşım yol bisikletleri kendi içinde birden fazla çeşit ve modele ayrılır. BURADAKİ Konuyu incelemenizi tavsiye ederim. Hoşcakalın
 
  • Beğen
Tepkiler: rodya
Geri