Merhaba,
Ben de 2016-Kasım ayında alınıp 3-4 ay kullanılmış CR 052 alarak aranıza katıldım. Bisikleti 2000 TL 'ye aldım. İlk yol bisikleti deneyimi oldu benim için. Daha öncesinde fotoğrafta bulunan 19 senelik Bianchi demir bisikleti kullanıyordum. Üzerinde 1,5 luk tur lastiği bulunuyordu.
İlk izlenimlerim:
- İlk defa yarış bisikleti kullandığınızda bir bocalama devresi yaşıyorsunuz. Sanki bisikletin üstünden kafa üstü düşecekmiş gibi oluyor. Ayağa kalkınca bisikletin dengesi bozuluyor gibi oluyor. Bir süre sonra bunları aşmaya başlıyorsunuz.
- Bisiklet ile kısa mesafelerde(3-4 km) aradaki sanki hiçbir fark yokmuş hissi verdi bana.
- İlk rampa çıkışında çok zorlandım. Demir bisikletle çıktığım yerler bana çok dik gelmeye başladı.
- İlk 5-10 km lik alışma evrelerinden sonra, otobana çıkarak uzun yol denemesi yaptım. Aradaki bariz farkı o zaman anladım sayılabilir. Daha öncesinde ne zaman bitecek bu yol diye sıkıldığım yolun bir anda altından kayıp gittiğini hissediyorsun.
- Lastiğin sürekli patladığından bahsedilmiş. Ben bisikleti yeni almanın heyecanı ile ilk uzun turda arka tekeri bir çukura düşürerek patlattım. Yeşil ışık yanarken geçeyim diye hızlandım. Işığın hemen 2 metre ilerisinde kesik asfalt varmış. Ön tekere bir şey olmadı ama arka teker çok sağlam çarptı. Sele de bana çarptı o derece. Eve yürüyerek dönmek zorunda kaldım. Yedek iç lastik, pompa, vb. hiçbir şey almadan yola çıkmıştım.


Eve döndüğümde milin birinin sallandığını fark ettim. Dip kısımdan mili tutan parça içe doğru gitmişti. Onu geri sıktım. Mil kırılmamıştı. Yama yapmak için iç lastiği çıkarttım. Yarım santimlik 2 yarık oluşmuştu. 2 defa yama yapmaya çalıştım yama tutmadı. Sonraki gün aldığım iç lastiği taktım. Arka lastikte bir akort bozulması var gibi geldi bana ama. Bisikletçiye götürüp bakmadan tam emin olamıyorum. Pek anladığım bir konu değil.
Önceki bisikletle karşılaştırma yapmak gerekirse yaklaşık 1500 km yoldan kalmada sürmüştüm. Benzer çukurlara bu bisikletle hiç umursamadan girebiliyordum. Üzerinde zırhlı tur lastiği bulunuyordu.
Bu bisikletteki lastik yarış-performans lastiği olarak geçiyor. Bunda biraz daha dikkatli olmak gerekiyor. Tecrübe ile sabit

Deneyimli bir arkadaş, "Önceki gibi patlamayan bir lastik istiyorsan aşağıdaki dış lastiği öneririm" dedi.
(link)
@gkn_blc Disk fren pek tercih etmiyorum. Eğer yoğun olarak dik rampalarda bisikleti kullanmayacaksanız v-fren daha mantıklı. Disk frenlerin bakımı ayarı daha zor.
@brstrmn Jant seti olarak R500 olabilirdi. Yakın fiyatlı olan Salcano XRS030 da bu jant seti kullanılmış. Bundaki jant seti ile R500 arasında ağırlık farkı dışında belirgin bir fark var mı?
Bu arada benim boy 167. Normalde sitelerde kadro boyu hesabında 50-51-52 çıkıyordu. Bisikletin üstünde L yazıyor. Çok uzun sürmedim ama bana rahat geldi. Ama bu doğru bir seçim olduğunu göstermiyor tabi. Belirli bir oranda dinamikliğini yitirmiş olabilirim bisikletin.
Bu arada ilk gönderilen konu başlığı sonradan gelen mesajlara göre tekrar düzenlense güzel olur. İlk bilgilendirme mesajında, ağırlık(toplam ağırlık, jantı ağırlığı, vb.), kadro geometrisi gibi bilgiler bulunmuyor.