Scudo Sports

Carraro 419'a Schwalbe Marathon Tyre 1.50 ??

Salih Eroğlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Haziran 2012
Mesaj
765
Tepki
284
Şehir
İstanbul
Bisiklet
b'Twin
Arkadaşlar Schwalbe Marathon Tyre 1.50 siparisi verdim aşağıdaki siteden:
(link)
419'un üzerindeki lastikler bayağı yoruyor ve patlama konusunda da sıkıntı yaşamak istemediğimden dolayı patlama onleyicili almayı düşündüm fakat siparisi verdikten sonra kafam karıştı 1.50 çok mu ince kaçar mtb icin yani mtb'nin görüntü cok mu bozulur bilemedim.. (Farklı sitelerde farklı yorumlar var çünkü) Hani lastikleri takınca biraz amiyane olacak ama "at yaprağına kelebek konmuş gibi" olur mu görüntü açısından :)
Ayrıca dış lastik konusunda araştırıp tecrübe sahibi olmuş yada bir bildiği olan arkadaşlara sormak isterim.
*mtb'de 1.50 kullaniyormusunuz?
*1.50 lastik, belli bir hıza çıkmak yada o hızı -26x2 lastiklere nazaran- korumak adına ne kadar yardımcı olur?
*şu anda kullanmış olduğum 26x2 dış lastiklerin içindeki iç lastikler yeni gelecek olan 1.50'ye uyar mı, yeni iç lastik almaya gerek var mı?
*Dış lastikte patlama önleyici özelliği cok önemli mi, önemli ise ne kadar önemli yani cam, diken vb lastik patlatan sebeplerin ne kadar önüne geçer? Kullanıp fikri olan var mı?
*Dış lastik çevresindeki reflective özelliği şu resimdeki gibi etkili bir ışıma yapıyor mu?
(link)
Kullanıp da yorum yapmak isteyenler icin lütfen buyurun...
*En yukarıdaki linkte siparişini verdiğim ürünü yada muadilini kendisi veya bir yakını kullanan, yada bu marka model veya muadili hakkında bilgisi olan dolayisiyla butun bu sorularım hakkında faydalı olacağını düşündüğünüz fikirleriniz bana ve benim nezdimde forumdaşlarımıza da yardımcı olmuş olacaktır şimdiden tesekkur ederim...

Not: Almadan önce araştırmıştım fakat güncel bilgi için bir de sizlere danışmak istedim.. Saygılar.
 
Scudo
MTB bisiklette 1,50 lastik tam da düşündüğünüz gibi ince duruyor.
Lastikte patlama önleyici özelliği evet çok önemli.
Reflective özelliği olan lastikler ışık gördüğü zaman ışıma yapar.
Altığınız lastiğin plus modeli daha dayanıklı bir lastiktir ama daha ağırdır.
 
istte bende city tour takmak zorunda kaldim.1.50 hardtail.patlak onleyici.şahane duruyor.kafan asla karismasin gercekten iyi tercih olmus hem patlak onleyici hemde slim taktirman istanbul da gerekiyor.yalnız tekerlekte aluminyum şerit oluyormus tekerlegi kıvırmamak gerekiyor.normal cember halinde üzerine birlestirmek icin baskıdan kacinmaliyiz.deneyimim oldugu icin soyluyorum gecen sene bisikletciye normal slim 1.50 rubena (yegen benden habersiz havası inik binmis tekerler balon olmus bu sene degistirmek zorunda kaldim:D viteslerde deforme bayag masraf olcak:D)taktirmistim.bisikletçi tekeri takarken sabunlu deterjan tarzı süngerle taktı.yenilerini takarken iç vida jantların paslandigini gordum.pas sokucuyle iyice sildim.zorluk oldu.su an tekerleri makine yagı ya da gress yagıda olur.iç telleride yagladim.oyle taktim.istanbul havası zaten cok nemli çabuk paslaniyor.Eger bisikletciye taktiracaksin sakın sabunlu su veya deterjan kullandirma.özellikle yag diyorum.ayrıca tekeri takarken özel teker oldugu icin kesinlikle üstlerden baskı yaparak takmasin deforme ve yırtılma olabilir.dikkat et derim.ya da birlikte takalım:D
 
Cok tesekkur ederim yorumlar icin lastikleri kendim takarım diye düşünüyordum şimdi
Kafam iyice karıştı nasil takacağım konusunda korkmaya başladım şimdi:)
 
"Yeni iç lastik almak gerekir mi?" sorusu cevapsız kalmış. Ben de merak ettim.
 
@gok

Özellikle yağ derken neyi kast ediyorsunuz?

Gress ile lastik kenarlarını ve jant kenarlarını yağlarsanız yağ kurumayacak ve frenlerde hayati tehlike yaratacaktır. İstenilen şey lastiğin jant kenarlarına tam olarak tutunmasıdır. Siz yağ kullanarak bunu nasıl sağlayacaksınız.

Daha önceki başka konularda da yorumlarınızda çok ciddi yanlış bilgiler verdiğinizi hatırlıyorum. Ayrıca yazım ve anlatım konusunda çok yanlışlarınız var. Bisiklet Forum çok doğru bilgilerin paylaşıldığı bir ortam burada yazdıklarınıza lütfen dikkat edin lütfen.
 
çok düşündüm, arabama lastik alırken bu kadar araştırmadım, sonunda cst 1.15 lastik taktım, Görüntüden çok sürate ve asfaltta rahatlığa önem veriyorsanız kesinlikle tavsiye ederim... İlk başlarda çok komik geliyordu görüntüsü, artık alıştım. Şimdi daha zarif ve kibar geliyor gözüme... 2.00 lastikten sonra kendinizi ferraride gibi hissediyorsunuz... Ama atlamaya zıplamaya gelmiyor, mtb nizi böylelikle uygun fiyatla yol bisikletine çevirmiş oluyorsunuz... Üstelik bu yol bisikletini 10 dakika içinde yeniden dağ bisikletine çevirebilirsiniz. Bundan böyle şehir içi kullanımda 1.50 nin üzerine çıkmayı düşünmüyorum...
 
Geri