Scudo Sports

Canyon Kullanıcıları Kulübü

@OnurÖzdağ
Dostum alemsin:))) ben 40 küsur yaşında bir adamım bu kadar bisiklet merakı bile bu yaşta yeter bana bence fakat araştırmaya iş hayatı gereği alıştığımız için bisikletlere merak saldım son birkaç yıldır gerçi f10 dogma disc alan abimiz engin abi de 61 yaşında aldı geçtiğimiz yaz. Romaya gidip haftasonu 2 gün kaldı ve taxfreeyide alıp geldi. Ikimizde izmirdeyiz burda bisiklet kültürü çok fazla. Bu iş burda gerçekten farklı anlamda bir hobi olmuş. Gelirsen hem süreriz hemde tesislerimizde sizleri ağırlarız. Burda genci yaşlısı herkes biniyor. Her akşam bir grup sürüşü var nerdeyse. istanbul atasehirde 15 yıl yaşadım akşamları 1 tane bisiklet süren görmedim bu 15 senede (ben hariç:))) F12 f10 un üstü yani daha pahalısı yaklaşık 10-11 bin euro eder bence bu fiyata genç olsam 600 cc kawasaki motor alırım amaç hobi ve keyifse gençken binememiştim içimde kaldı :))) ama 3-4 bin euroluk bir colnago almayı da planlıyorum disc frenli ilerde ama seneye de olabilir öbür senede kısmet bakalım yaşarsak insallah neden olmasın.
 
Scudo
Konuyu saptırmayalım lütfen. Canyon Canyondur Bmc BMC dir. Alın sürün.
 
@Roadlover

Ben burda bir fanatiklik goruyorsam Canyon fanatikligi degil, Pinarello fanatikligi goruyorum. Burda kimse bombos Canyon guzellemesi yapmiyor. Bombos Canyon gommesi yapan sizsiniz.

Ayrica yazdiginiz sey de kendi icinde celisiyor. Merida'da kendinizi daha iyi hissetmissiniz. E hani Pinarelli "super bike" idi? Ne oldu superligine? Masanin farkini bile hissetmeyen birisi icin ilginc aciklamalar.

Ayrica bilginiz olsun diye soyluyorum, Di2 Pinarello'ya degil Shimano'ya ait bir sistemdir. Araba ornegi verdiginiz icin, ki bu konuya tekrar gelecegim, F10 dogma iyi guzel ama Di2 bataryasi bitiyor demek, Porsche Carrera cok guzel ama Goodyear lastikler yol tutmuyor demek kadar marka model ile ilgisiz bir soylem. Di2'yi Salcano'ya da takarsiniz, birebir ayni islevi yapar, neticede gene pili biter, cok da acayip bir sey degil Pinarello'da olmasi. Sonucta bisiklette marka dediginiz sey kadrodan baska bir sey degil.

Simdi gelelim araba meselesine. O markalari hic bir sey super yapmaz. Super car, cadde kullanimina uygun, yuksek performansli araclara verilen isimdir. Mercedes, super degildir, 6.2 motorlu 580 beygirlik SLS AMG super car'dir evet. Ha keza, Audi super degildir, ama V10 motorlu 600 kusur beygirlik Audi R8 super car'dir. Sebepleri de basit, V8-V10 motorlar, yuksek beygir gucleri, luks donanimlar. Bakin tanimini yapmak cok kolay. Peki, Ford super midir? Hayir. Ama Ford GT super car'dir.

Iste tam da bu verdiginiz araba metaforundan yola cikarsak super "hede" taniminiz taca cikar. Bu konuda hala dogru duzgun bir cevap alamadim. Nedir Pinarello'yu Canyon'a gore super(ior) yapan sey? Ucuncu sorusum.

Gelelim bir de is-maas meselesine. Evet kiytirik. Turkiye gibi bir ucuncu dunya ulkesinin, lokal holdinglerinden birindeki bir grupta (holding de degil yani) ust duzey yoneticilik bisiklet forumunda gayet kiytirik. Cunku sizi daha iyi bir bisikletli yapmaz, bisikletten daha iyi anlamanizi saglamaz, firmanizda yukselmis oldugunuzdan baska hic bir seyi kanitlamaz. Tipki bir baskasinin cv'si gibi. (bisiklet sektorunde calismiyor oldugu surece)

Apple Xiaomi metaforunuz ise aslinda asil hissiyatinizi ortaya koyuyor. Ornegin bana sorarsaniz iPhone kullaniyorum cunku Mac kullaniyorum, iPad, AppleTV gibi Apple habitatini kullanan cihazlarim var ve iPhone kullanmam bu entegrasyon icin gerekli. Ama size sorarsak asil sebep "marka" ve "marka yonetimi". Bu da suna gidiyor. Marka kompleksi. Yanlis anlamayin gayet anlasilir bir durum. Hani deseniz ki kardesim ben markanin kolesiyim, Pinarello markasi sirf daha afilli oldugu icin ovuyorum, anlasilir bir durum. Ama siz bunu demiyorsunuz, size gore Canyon "iyi" ama super bike degil, o para verilmez. Kime gore super, kime gore degil, orasi muamma. Tamamen oznel bir yaklasimla Canyon iyi ama bunlar daha iyi dediginiz zaman, hele de bunu kel alaka yaptiginiz is, calistiginiz ulke, yasadiginiz sehir vs gibi argumanlarla desteklemeye calistiginiz zaman bir anlami olmuyor.

Not: Demeyim etmeyim dedim, ama abuk subuk fanboy, ders veririm hezeyanlariniz biter belki diye mecbur kaldigimdan soyluyorum: Canyon fanboyu degilim, Pinarello sahibi olmadim ama muhtemelen sizden cok once Dogma kullandim, calistigim firmadaki Avrupa sorumluluklarim geregi Avrupa'ya (bilhassa Almanya) cok gittigimden Canyon veya herhangi bir bisiklet icin donerci akrabaya ihtiyacim hic olmuyor, isbu firmanin cirosu da yukarida bahsettiginiz iki holding'in toplam cirolarindan fazladir. Ama bunlarin hic birinin benim bisiklet hobimle bir alakasi yok.
 
O zaman tüm bisikletçiler Pinarello kullansın o zaman nasıl olur?
 
@:DDD

Zaten konu oraya gidiyor. Herkes karbonu ayni yerlerden aliyor, bir suru firma ayni ureticiye orduruyor, tasarim ve ufak tefek pazarlama icatlari haric cogu markanin cok da birbirinden farki yok. Canyon cok pahali bir marka da degil evet. Eee?

Su an kosulan Giro D'italia'da MoviStar genel klasman takim lideri. Canyon kullaniyorlar. Noldu super bike'lara? Lafi guzaf.
 
Gereksiz muhabbet yapılmış superbike miş neymiş. Bu da Pinarello fanboyluğu yada başka bir şey oluyor.
 
Kuyuya bir taş da ben atayım :p
Türkiyede yüksek grupsetli bisikletleri en uyguna satan Mosso neyse, Avrupa'da da kanyon odur diyolla :ssrtcbya:
Tamamen şakadır :D
 
Ne zaman forumdan bir kaç gün uzak kalsam geri dönsem sürekli kaos görüyorum, hastası müptelası oldum artık bunun. Neredeyse twitter ile yarışacak burası.

Canyon bisikletim yok ama beraber süsürğüm grupta çok fazla canyon'u olan var deneme amacı ile değişip kullanıyoruz. Benim tecrübe edebildiğim kadarıyla premium markalar ( specialized , cannondale, trek ) ayarında bisiklet. Fiyat performans oranı çok çok iyi.

Bu arada bmc roadmachine endurance modeldir, tırmanış agresif kullanımlar için teammachine daha uygun bir model. Bmc nin standart dışı modeli olabilecek ise timemachine road modeli. aero ama uci onayı yok, piyangodan para çıksa salona asmak için alırım.
 
Arkadaşlar 1500 Euroyu aşan siparişlerde bildiği kadarıyla ticarete girdiğinden gümrükte nasıl bir sorun çıkartıyorlar? Ek vergi mi ödüyorum sadece?
 
UCI onayı olmazsa noluyor ki?
 
@Mert E.
Valla sabrınıza saygı duydum. Bende "her ay bir canyon alacak para kazanıyorum" muhabbetinden sonra söyleyecek pek bişey kalmadı. İnsanın içi pişmeden dışı yanarsa aldığı maaş ile, liyakatı soru işaretli de olsa sahip olduğu beyaz yakası ile bir de çok bişeymiş gibi ingilterede (pardon UK demeliydim öyle daha havalı oluyor) yaşamasıyla övünüp, bisikletle hiç alakası olmayan yorumlar yapabiliyor. Hala ben 3000-5000€'luk bisiklet alıcam diyerek buradakilerin saygısını beklemek nasıl bir ezikliktir hayret ediyorum. Canyon' muş BMC'miş Pinarello'ymuş bunlar konuşulur, satın alınır ama sırf pahallı marka bisiklete binmek için bu tarz markaların kölesi haline gelen insanları gördükçe diğer konularda konuşulan ego meselelerine hak vermemek elde değil. Altındaki aletin parasına değil de bisiklete binme eylemine gönül veren tüm pedaldaşlara selamlar olsun ?
 
Bir xrs001 aldım ki dünyalara değişmem çünkü tek maasla degil bol taksitle alabildim zor oldu ama tatlı oldu. Simdi bedava verseler pinarelloyu bu kadar haz alamam ?
Bir insan her istedigine hemen kolay erisirse doyumsuz olur hicbirseyden tam tad alamaz. Sahsi kanaatim bu yonde.[/QUOTE]
 
Bir ürünü farklı kılan ve diğerlerinden ayıran şey nadir olması ve erişebilir olmamasıdır cyclist okuyan boş gezenin boş kalfası kardeşim. İkinci bir nedense made in Italy etiketi ve italya ile eşanlamlı kabul edilen design imgesidir. Made in Italy bir ürün hangi alanda olursa olsun tekstil, mobilya, ayakkabı, araba, bisiklet vs hep en pahalı ve en zor erişilen ve scalası en üstte olandır. Kabul edelim veya etmeyelim basit beyaz bir armani t shirt en az 500-600 tl sadece gogus hizasinda kartal logosu var bi de lycra elastan yani, karşısındaki mavi jeans beyaz t shirt %100 pamuk bide daha kaliteli ama 50-60 tl. Armani nin süper olduğunu dunya kabul etmiş sen etsen ne olur etmesen ne olur iste marka olgusu maalesef böyle bir şey. Bisiklet tarihine bakınca da hep italyan markaların ve bisikletcilerin hegemonyasını görürüz. Tabiiki 1900 lerde salcano kurulup bugune kadar tüm turlara katılsaydı salcano belkide dunyada hegemonya kurardı. Tabiki ilk olanda tekel olduğu için marka konumlaması da yapar fiyatları kol gibi de yapar. Insanlar bu durumu geçmişten beri bu şekilde benimsedikleri içinde asla yadırgamazlar. Örneğin armani t shirt un fiyatı bu markayı bilen hiç kimseyi şaşırtmaz ama bilmeyen yahut bilipte alamayan kişileri kızdırıp reaksiyon vermelerine neden olabilir. Hangi urun olursa olsun üstüne made in Italy yazarsanız fiyat 2-3 kat artar bu dünyanın kuralıdır tekstil grubunda binlerce örneği bizzat tr de yaşadım biz aynı ürünü italyaya ihraç edip made in Italy etiketi ekleyip kaç katı fiyatlara sattirdik bu ürünleri. Bu arada iyi yaptıkları bir şeyde eşsiz tasarımları. Fakat bu rönesans tan gelen bir genetik gelenektir en iyi design ve mimarlık ofisleri hep italyadadir ve dünyada tasarımı hr alanda italyanlar şekillendirir. Bunu kabul edelim veya etmeyelim bisikletde de durum aynıdır. Made in Italy olan hep en çok istenilen arzulanan ama fiyatları en pahalı olanlardır. Parası olan alır olmayan tabiiki bu durumdan habersiz ve bilmiyorsa bisey yapmaz ama bu hegemonyayı bilipte alamayan ise söver durur sürekli kötüler.
 
500$ lık salcano kadrosu ıle 5k$ lık s-works aynı yarısta yarısabılıyor ıse kazanacak kadar fark yaratmıyor demektır.bu durumda canyon da pınarello kadar superbıkedır.gerısı made ın ıtaly dır.oda taıwandan gelır ıtalya da boyanır.parayı tasarıma markanın gecmısıne odersınız .ıkınızın de soyledıklerı aynı kapıya cıkıyor:)
 
  • Beğen
Tepkiler: :DDD
@Roadlover

Sabira devam :)

Bos gezenin bos kalfasi miyim bilemem ancak Cyclist okurum evet. Ustelik avatarda gordugunuz Cyclist Subat 2014 tarihli, Ingiltere (pardon UK) edisyonu. Zira sizin muhtemelen sonradan bileceginiz Cyclist Turkiye'de 2015'te yayin hayatina gecti ve o tarihlerde Turkiye'de yoktu, ben de yurtdisi gezilerden donerken alip takip ediyordum degiyi. Derginin avatarimda olmasinin sebebi de degil Cyclist, adam gibi bir bisiklet dergisi o tarihlerde olmadigindan aldigim Cyclist'lerde gordugum hosuma giden makaleleri buraya cevirip koymam.

Gelelim, made in italy etiketine. Sizi kandirmislar. :) Italyanlarin dizayn ve estetik anlaminda dunyada soz sahibi olmasina kimsenin bir sey diyecegini sanmiyorum. Ancak Italyan urunlerinin hangi alanda olursa olsun hep en pahali ve en zor erisilen, skalasi en yuksek olani oldugunu nerenizden uydurdunuz anlamiyorum. Benetton, Fiat, Diadora, Lotto gibi gayet orta seviye markalari yok mu saniyorsunuz siz Italyanlarin? Her ulkenin var. Bir ulkenin pahali markalari olmasi, o ulkeyi her alanda en pahali, en zor erisilen falan yapmaz. Fransizlarin da Hermes, Chanel, Cartier gibi, LV, Hermes gibi markalari var. Bu tum fransiz markalarini ulasilmaz falan yapmiyor. Geciniz lutfen marka palavralarini. Konuya donun.

Soruyu dorduncu kere -cevabini da vererek- soruyorum:

Pinarello'nun Canyon'dan daha "super" olmasinin sebebi Italyan olmasindan ve cok eski olmasindan gelen marka algisi midir?

O halde BMC Isvicreli ve 1986'da kurulmus olmasina ragmen nasil super(?!) bike oluyor? Ha keza 1989 da kurulan Kanadalı Argon 18?

Bu ornekte de goruyoruz ki para insani bilgili yapmiyor, is hayatinda bir yerlere gelmek icin de bilgili olmak gerekmiyor.

PS: Son iki haftada 3000 liraya Wilier alan arkadaslar, bisikletleriniz Italyan degil demek ki :(
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar bir kimsenin fikrini döndürmek çok zor boşuna çabalamayın. Adam boş gezen kalfa diyor. Daha nesine cevap vereceksiniz?
 
Peki çinarello mu canyon mu?
 
Paraya bağlı.
@özgür duygu
 
Dalga geçiyordum aslında:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Geri