Scudo Sports

Canyon bisiklet siparişi ve teslimat süreci

@Oxsy

(link)


AA5F9FE5-6A03-4617-ADD6-7EC31DA5A9DE.jpeg

Pro pelotonda paris-roubaix yarışı haricinde mekanik set kullanan yok. (Yoldan sebepli ard arda gelen titreşimlerde Di2 vites değiştirebiliyor, bunu da R8050 ve R9100 de shadow dizayn ile çözdüler.)
 
Scudo
Pro Pelotonda, 3-5 bisikletçi dışında, kimse ben elektronik set kullanmak istemiyorum diyemez. Bu sebepten herkes, firmalar en son ne yenilik çıkartıyorsa onu kullanmak durumunda. Contador, Nibali,Cancellara , elektronik sistemler çıktıktan sonra, mekanik sistemlerde kalmayı tercih eden bisikletçilerden. Zaten yalnızca bu tip adamların tercihlerine saygı gösteriyorlar. Şuan tercihleri kendilerine bırakmama gibi bir durumları da olabilir. Emir demiri keser.
İlgili linkleri aşağıya bırakıyorum.
(link)
(link)

Bu arada 6800 den sonra 8000 , 9000 den sonra 9100 ler çıktı. Sistemlerde bir nebzede olsa iyileştirmeler mutlaka yapmışlardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Oxsy
Evet, Nibali Astana yıllarında kesinlikle di2 kullanmadı. İstese de kullanamazdı; çünkü o zaman Astana'nın grupset sponsoru Shimano değil, Campagnolo'ydu. Dolayısıyla Shimano'nun o yıllarda di2 kullanımı konusunda Nibali'ye baskı yapmış olması mümkün değil; palavra mıdır, hafızanızın sizi yanıltması mıdır bilmem, ama doğru olmadığı kesin.

O yıllardaki Super Record EPS, hem biraz sorunluydu hem de mekanik Super Record'a göre hatırı sayılır miktarda (200 gr. civarı diye hatırlıyorum) ağırdı. Kadrolar da bugünkü kadar hafif olmadığı için Super Record EPS'li bisikletler 6800 gramın hayli üzerinde kalabiliyordu. Muhtemelen bu yüzden Nibali mekanik vitesli bisiklet tercih ederdi.

Bu da Nibali'nin kafasına silah dayansa da kullanmadığı elektronik grupsetli bisikleti:
 
@Kubay
Ben olsam Ultimate alırdım.
 
@Murat B.
İlla muhalefet olacaksın, okey !

Türkiyede elektronik sistem deyince akla gelen ilk sistemin ismi Dİ2 olduğundan genel olarak di2 diye yazıdım.
İster record eps diyelim, istersen Di2 diyelim, istersen direk elektronik sistem deyip geçelim.

Adamın mensup olduğu takımın(astana) en büyük sponsprlarından biri olan Rainback firmasının sahibine, Personel Trainer ve İzmirde bisiklete binebilmesi için rehberlik yaptım .

Adamın bana söylediği, Nibalinin elektronik sistemli komponentleri sevmediği, tercih etmediği, kullanmak istemiyor olşundan defalarca bahsetti.

Nibali Elektronik sistem tercih etmiyor.

Al Buda Linki !!!

(link)

Resminide şuraya iliştireyim, çünki üşenip yukarıda koyduğum linklere bakmıyorsunuz.
nibali.png

Campagnolo veya Shimano , Adama gidipte kardeşim sen elektronik kullanmazsan maaşından keseriz vs vs gibi zorlayıcı ithamlarda bulundu ise , kullanmıştır.
Veya , Rica etmiştir, 1-2 yarış kullan , reklamımız olsun .

Anlatabildim mi ?
 
Başlık canyon siparişi, konuşulanlar nibali'nin di2 tercihi. Bayılıyorum bu foruma.

Neyse, konuya dönersek 105 5800 ve ultegra 8000 kullanıyorum aradaki farkı hissedemiyorum. Yeni bisiklet alacak olsam 105 7000 alırdım, aradaki farkı başka yere harcardım. Bu yüzden canyon 8.0 yerine 7.0 serisi olurdu tercihim.
Bu arada bisiklet firmaları grupseti bir üst seviye yukarı alırken genelde jant setleri, drop bar vs gibi parçaları da bir üst seviyeye çıkartıyor, canyon için 7 ve 8 serisi arasındaki fark sadece grupset mi emin değilim, buna da bakmak gerekebilir.

Di2 serilerinin bence en büyük avantajı senkronize değişim. YouTube üzerinde bunu açıklayan pek çok video mevcut. Eğer tırmanış yapılacaksa gayet kullanışlı, o konuda fark yaratabilir.

Özetlersek 105 vs mekanik ultegra arasında kalsam 105 tercih ederdim.
 
@umutcelik

ultimate 7 ve 8 arasında grupset, gidon, jant, sele ve sele borusu farkı var. Fiyat farkları 600€.

Sadece aerocockpit in fiyatı 400€.

Bütçe imkan verirse 8 bana göre daha mantıklı. Hoş 8' e niyetlenince SLX kadro radara girebilir.

Bu işin sonu yok, dediğim gibi bütçe meselesi.
 
@umutcelik

Bence de 105 vs Ultegra'da tercih 105. (aradaki minimal ağırlık farkı mühim değilse)
Elektronik olacaksa da shimano değil SRAM Force eTap AXS.
Kablosu ıncığı cıncığı yok ve 2x12
Hem elektronik alıp hem de kabloyla mı uğraşıcam ayol, wireless sistem varken.
Bir sürü de ekstra parçası var yok bişi box yok şu box yok bu box

Zaten 105 5800'den Sram Rival'a geçtiğimde geçen sene üstümden yük kalktı gerçekten. Ayarlaması epey (gerçekten karın ağrısı) bir zahmetli Shimano'ya göre ama ayarı oturunca doubletap bağımlılık yapıyor.
 
@NKurtuldu
Arada bu kadar fark varsa 8 serisi mantıklı. Slx kadroda ise sadece kadro farkı yoktur diye tahmin ediyorum. Yine diğer parçalar da bir üst seviyeye çıkacaktır.

@Pawcraft
Kablosuz da dediginiz gibi sram daha derli toplu. Tahminim shimano da yakında sram gibi tamamen kablosuz di2 ya geçecektir. Double tap'e alışan bir daha vazgeçemiyor diye duyuyorum hep. Ben hiç kullanmadım uzun süre.
 
  • Beğen
Tepkiler: Pawcraft
@umutcelik

Ultegra Di2 ve jantlar karbona yükseliyor.

Karşılaştırması.
(link)
 
B
@mariokaldato
Bütçe arttıkça seçenekler de artıyor. Daha fazla para harcanacaksa daha fazla dikkatli olmaya çalışıyor insan bu gayet normal.
Yeni bisiklet almaya karar verip de excel tabloları hazırlamanın, ufak tefek farkliliklarin hesabini yapmanin zevki cok az seyde var. Kendi bilgisayarini toplamis nesil anlar bunu.
 
@mariokaldato
Şartlar insanları bu duruma getiriyor. 3000-4000 birimlik bisikletler, döviz kurlarından dolayı inanilmaz meblaglara cikiyor. 2 senede 3 senede bir bisiklet degistirme imkanina sahip olsak, okadar kuruntu yapmilmaz diye dusunuyorum.
 
@NKurtuldu
2018 kasımda yeni bisiklet aldım. Tam Endurace 8.0 disc siparişi veriyordum, büyük bisiklet mağazalarından birisinin yıl sonu indirimi maili gelince bir de oraya bakayım dedim vermedim sipariş sonra mağazadan aldım. Canyon fiyat performans acısından gayet başarılı.

Bu arada gelip almaktan bahseden @Kubay i da ekleyeyim. Eğer almanya ya da hollanda dan alacaksanız mutlaka bakın mağazalara. Orta seviye bisikletlerde 600-700€'ya varan indirim oluyor. Hollanda için
(link)

(link)
 
asla karbon bisiklet almayı düşünmüyorum fakat canyon'un kadro değişim hizmeti bence epey bir avantajlı.
Karbon bisiklet alacak olsam da Trek türkiye'den alırım.
Trek bisiklete methiyeler düzmeye zaten gerek yok.
Fiyat olarak da kabul edilebilir bir aralıkta yurtdışına kıyasla ve esnaf insanlar güzel fiyat ayarlıyıp takside bağlıyorlar.
Ben geçen sene neredeyse alıyordum zira.
Bir de scott bisikletler de çok iyi ve erdoğanlar yine makul fiyatlarla veriyor.

konuyu dağıttığım için de affınıza sığınıyorum.
bu canyon'un tadından yenmez:

(link)

@umutcelik

Bence shimano yakında zamanda geçmeyebilir kablosuza çünkü zor bozulan, diğer bir tabirle fail-safe ve bozulan birşey olunca da grupset fiyatına bir parçanın yenisini almak zorunda kalmadığınız ürünler yapıyorlar. Bu da büyük bir avantaj kesinlikle. Halen 2x12 çıkarmamış olmaları da bundan bence. Çıkardıklarında en iyi çalışanını çıkaracaklar.
SRAM yenilikçi ama yeni bir şey yaparken tabiiki de aynı derece "reliable" ürünler yapmıyorlar. Benim sram bozulmadı ama bozulan çok duyuyorum ve tekrarlıyorum ki mekanik sistemin ayarlarını yapmak çok zor gerçekten. Elektronik sistemde tabii böyle bir kaygıya yer yok.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Amatör bir kullanıcı olarak 1 yıl Ultegra 6870 Di2, 1,5 yıldır ve halen Dura ace 9070 Di2 grupset kullandım ve kullanmaya devam ediyorum. Yarışlara katılan birisi değilim, sadece Canyon Outlet’de indirimde olan bisikleti aldığım için 9070 Di2 tercih ettim.

Benim için Di2 setli bir bisikletin mekanik setlerden farkları, Di2 daha seri ve hızlı vites geçiş hissi yaşatıyor, dokunmatik vites geçişi ayrı bir konfor, vites ayarı bir kez yapıldıktan sonra uzun süre ayar bozulmuyor ve beni uğraştırmıyor. Bazen arka dişliler arasında vites değişip değişmediğimi fark edemediğim oluyor yani yeterince hızlı ve rahat bir sistem diye düşünmekteyim.

Bu yazdıklarım tamamen kişisel görüşlerimdir. Di2 gereklidir yada değildir konusunu tartışmaktan ziyade, bütçe müsaitse alınabilir ve kişisel zevktir diyorum.
 
Bir sürü tefarruat ne gerek var uğraşmaya gidip bayiden bir ithal bisiklet alınabilir (trek scott) zaten ödenecek gümrük vergisi ve kdv ile hemen hemen aynı paralara gelecektir. En azından burada karşınızda her zaman bir muhatap olacaktır.
 
Bir sürü tefarruat ne gerek var uğraşmaya gidip bayiden bir ithal bisiklet alınabilir (trek scott) zaten ödenecek gümrük vergisi ve kdv ile hemen hemen aynı paralara gelecektir. En azından burada karşınızda her zaman bir muhatap olacaktır.

valla doğru söylediniz ya niye bu kadar uğraşıyor k insanlar değil mi :) ?
 
Geri