Scudo Sports

Çakıllı ve kumlu yollardan bisikletle geçmek

Enes Dökmen

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Mayıs 2015
Mesaj
1.065
Tepki
664
Şehir
Bursa
İsim
enes dökmen
Bisiklet
Mosso
karda bisiklet sürmekle ilgili konu gördüm. ama geçen gün yazlığa gittiğimde bisikletle kumsalda gitmeyi denedim.fakat insanı çok yoruyor.eğlenceli oluyor.tekerlek jant a kadar batınca gidilmiyor.
 
Scudo
Hocam çamurda sür daha iyi , kumda sürülmez kanimca :D
 
normal mtb ler sürülmez sürülsede tat vermez ama fatbike varsa çokta güzel sürülür :)
 
Fat bike bir bisiklet lazım sana. Carraro çıkarmış diyorlar araştır istersen.
 
millet tekeri inceltip yol bisikletine geçme planları yapadursun... ben fat bike'lara bayılmaya başladım, gözümü alamıyorum...
pahalı olmasa alıcam bi tane, atıcam yazlığa. kumsalda antrenman... mis miss...
 
kumsalda antreman bacaklar Robert Förstemann'a döner artık :D :D
10647187_532377886899391_1368246668633735747_n.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: UTK~16
youtube'da çok güzel videolar var... arada izliyorum da.. karda, arazide, sahilde... denizin içinde... insanın içi gidiyo :asik: EDIT: ama bisiklet arada bi hafta sonu tatile gidince kullanmak için fazla pahalı :kahve:
 
Merhaba bende sahilin cazibesine dayanamayarak sahile bisikletle giren ve hayatının en büyük hatasını yapanlardan biriyim.

Acaba bisikletin parçalarından kumu ve deniz suyunu nasıl temizleyeceğim hakkında bilgi verebilirmisiniz?

Jet hortumu zararlı diye biliyorum
 
@dorukgencel17 Merhaba, ben bisikletle kaç kez sahile/plaja girdiğimi hatırlamıyorum bile, sadece dönüşte bol su ve köpükle standart bisiklet temizliğimi yapıyor, kuruluyor ve bakımını ihmal etmiyorum o kadar, kum falan da kalmıyor geride, abartılacak bir şey değil yani, elinizi su ve köpük açısından korkak alıştırmayın ve birazcık vakit ayırın yeterli bence, selamlar.
 
Deniz suyu metaller için oldukça korozif (kimyasal aşındırıcı) özelliğe sahiptir. Bir an önce bisikletinizi o tuzdan arındırın derim...
 
Merhaba bisikletforum ailesi ✋
Daha önce de konusunu paylaştığım soğanlı dağları inişini tekrar farklı iki rotadan tekrar yapmayı planlıyorum fakat önümde bir problem var.

Öncelikle yeni belirlediğim rotalar çok fazla dik ve virajlı. Hatta diyebilirim ki virajların altı direk uçurum
Sorun şu ki buralarda yollar tamamen çakıl ve kum kaplı. İniş hızım genel itibariyle 45 km/s tabi bu frenli hali, normalde 60 civarlarına çıkıyor.
Virajları alırken içe yatmak pek mümkün değil ve çakılsız kısımdan bir an olsun çıkınca kontrol tamamen kayboluyor. Günlerdir denemeler yapıyorum herhangi bir düşmem olmadı ama yine de bu yollar için bir teknik varsa bilmek yararıma olacaktır.

Var mı böyle yollarda daha stabil gitmem için verebileceğiniz taktikler ?

Donanım; 27.5" kadro/jant + 29" ön maşa + RaceKing lastikler + ön 207/arka 180mm rotor + Elixir 3 frenler
 
Çok anladığımdan değil ama bence o lastikleri bir değiştirin bende raceking kullanıcısıyım 4 set kullandım ama o lastikle çakılda yatmaya gelmiyor.Zaten dişsiz bir lastik neredeyse.Yani bence o lastikler bir değişmeli :)
Birde kendi tecrübelerimden yola çıkarak çakıllı yollarda seyir halindeyken asla bisikleti gidondan kontrol etmem.Tamamen seleyle yön veririm.Yatırarak yani.Tabi bunu yaparken de hızınız ağırlık oranlamanız vs. Önemli.Birde bu tarz virajlı yollarda yapılcak diğer şey ise bence arka lastiği kaydırarak virajı almaktır.Çok zevklidir :)
Kendi bildiğim kadarıyla verebiliceğim tavsiyeler bunlar kazasız belasız inersiniz inşallah :)

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Osman Uygun
Bence de arka lastiği kaydırmak daha.mantikli yoksa bisiklet durmuyor zaten iyi şanslar ;)
 
SCHWALBE KOJAK 26X1.35 silik lastik kullanıyorum. Bir kaç defa yol üzerindeki, hafif kenarındaki kul birikintilerinde ciddi düşme tehlikesi atlattım.
Birinde yavaş giderken öndeki aracın önüme kırması sonucunda yolun az kenarındaki bir iki parmaklık kuma girince ön teker saplanıp kaldı,bildiğin gidonun üzerine çıktım.Gidon boğazı karnıma vurmuştu, arka teker bir 30cm kalkmışta olabilir,sonra pat diye tekrar yere indi.

Bir başkasında ise hafif kumlu,seyrek çakıl vardı yolda,gene hızım düşüktü.Gidonu hafif çevirdiğimde ön teker hemen kaydı ve ayakla yere destek vermesem kapaklanacaktım. Bisiklet şehir bisiklet. Siz yol bisikleti kullananlar, o ince ve dişsiz lastikle nasıl kontrolü sağlıyorsunuz valla. :)

Korktuğum nokta özellikle viraja girer böyle azda olsa kum birikintisi olan bir alandan geçmek zorunda kalırsak nasıl geçmeliyiz?(bizim yolumuz malesef yolların kenarı,her türlü pisliğin,cam kırıntısının,taşın toprağın atıldığı yolun en sağ şeriti...)Ağırlığı merkeze verip,toplanıp hiç fren yapmadan kum birikintisini yarmaya mı çalışsak yoksa durabildiğimiz kadar durup mümkün mertebe en düşük hızda mı geçmeye çalışsak falan. Valla özellikle virajlarda bisikletin kayıp araçların altına doğru gitme ihtimali insanı baya korkutuyor....
 
Bisiklet elde gidilir başkaca da bir çaresi yoktur. Yok ben kum üzerinden aşırırım yok ben kumdan kaydırırım diyen kişi başkalarına iyi akıl vermemektedir. Hele viraja giriyorsa o bisikletin kaymama gibi bir şansı yoktur.
 
Tekerlekler kuma temas etmeden önce frenle işiniz bitmiş olsun. Yani kuma yavaş girin. (Yolu gözlemek önemli) Ama temel prensip kum olan zeminde hızı ve yolunuzu sabit tutmak. Ani yavaşlama, dönüşler sizi kaydıracaktır.
Frenlere birden asılmayın. Fazla kuvvet uygularsanız tekerlekler her zeminde kayacaktır.
Hem ön hem arka freni kullanmayı, duruma göre öne veya arkaya kuvvet aktarmayı öğrenin. Ön fren kullanmayı öğrenmek önemlidir.
Lastiklerinizin dişli olmasına güvenmeyin. Yere temas yüzeyiniz daha az demektir bu. Kaymayacağınız anlamına gelmez. (Dişli lastikler genelde yumuşak zeminli arazi için yapılır, asfalt şartları için değil)
Asfalt veya beton üzerindeki kum ile buz arasında pek fark yok bunu unutmayın :harika:
 
@BerkEvren kum yığını olması bambaşka bir şey ama zeminde kum varsa sizin dediklerinize katılıyorum. kesinlikle önceden fren yapılmalı ve kumlu zemine girilince gidonu sabit tutmalı. tabi şartlar buna elverişli değilse düşmeye hazırlıklı olmalı.
aynısı ıslak zemin için de geçerli. geçenlerde hafif dik bir rampadan 40 civarı hızla iniyordum. çimlerden taşan suyu yolun kenarında görünce çamurluk olmadığı için bisiklet ve ben leş gibi olmayalım diye frenlere asıldım ama geç kalmıştım. arka tekerlek öyle bir dans etti ki sormayın. şansım varmış düşmedim. bu da bana bir ders oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
@Ahmet Ayaz
Grup sürüşlerinde de en çok olan problemlerden biri bu. Aniden farkedilen sudan kaçmaya çalışmak... Genelde ıslanmaktan daha kötü sonuçları oluyor. Azcık kirlenin, hatta çokça kirlenin bişey olmaz :)
 
Geri