Scudo Sports

CAAD9+Dura Ace

hakano

Bilim, Birlik, Barış
Kayıt
4 Ekim 2007
Mesaj
644
Tepki
549
Yaş
61
Şehir
ankara
İsim
Hakan
Başlangıç
1972—73
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Asagida linkini verdigim Caad 9 Cannondale'i uzerindeki Tiagra donanimi Dura Ace'le degistirerek almayi ciddi ciddi dusunuyorum. Bir yanlis yapmadigimdan emin olmak icin, forumdaki arkadaslarin fikrini almak istedim. Tiagra ile ilgili yorumlar cok ic acici degil. Bisikleti hergun kullanacagim ve muhtemelen ara sira uzun turlar da olacak. Tavsiyeler icin simdiden tesekkurler.


(link)
 
Scudo
Corrateclere baktın mı? Eğer çok profesyonel olarak kullanmayacakasan, yarışlara katılmayacaksan benim gibi Corratec Dolomiti 105 setli olan bisikleti öneririm.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano
Dura Ace setin Delta'da fiyati 1300 €'nun üzerinde, bu kadar masraf yapmaktansa 105 gibi oldukca tatmin edici bir seti olan ve karbon kadrolu (link) modeli düsünseniz sanki daha iyi bir secim olur.

Cünkü donanim zamanla, gerekirse teker teker degisir. Böyle bir kadroya da her türlü donanim yakisir.
 
Donanımınızı belirleyici kriter budur;

"Bisikleti hergun kullanacagim ve muhtemelen ara sira uzun turlar da olacak"

Değil Tiagra, Shimano 2200 veya Exage 400 donanımlı yol bisikletiyle bile yıllarca, onbinlerce km gidebilirsiniz.
Tabiki aralarında teknoloji, üretim malzemesi ve hafiflik farkı var fakat ürün kalitesi olarak uçuk farklar yok.
Eğer almışken bir defa alayım, hafif de olsun, sürekli antrenman da yapabilirim, kendi sınırlarımı da aşarım belki yarışlara da katılırım derseniz Ultegra.
Yok bütçe ön planda ise ve bineceğiniz mesafeler çoğunlukla kısa, sağlıklı yaşam/gezi/eğlence amaçlı olacaksa Tiagra diyebilirim.
Fiyat performans oranı en yüksek seri ise 105'tir.Onu da tavsiye edebilirim.
 
105 set çok iadeal, yok biraz daha üst olsun derseniz, (yarışmayacaksanız, karbon kadronun sağlayacağı fayda maliyetinden daha azdır) Karbon kadro yerine Al kardolu, Karbon maşalı, karbon sele borulu, Ultegralı bir bisiklet öneririm, kadro olarak Cannondale yerine Corratec öneririm. Cannondale çok çok iyi bir kadro ama Corratec de ondan aşağı kalmaz hani.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano
2008-2009 Tiagralar eski 105 kalitesinde bence hiç fena değiller.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano
@hakano

Benim tavsiyem Caad9 olurdu, canondale bu kadroyu çok uzun yıllardır üretiyor, diyebilirimki marketteki en iyi alu kadrolar arasında bu kadro, fiyatla orantılı olarak gerçekten iyi yatırım.

Shimano gruplara gelince, çizgiyi Ultegra' da çekmek lazım, bunun altı bence kötü yatırım olur, burada kıstasım kesinlikle hafiflik değil, fakat onunlada birlikte gelen malzeme kalitesi ve dayanıklılığı.
Ultegra kombinasyonuna ön/arka ve orta göbek için Dura Ace' i katarsan ölümsüz bir grup oluşturursun, belki başta maliyet yüksek gibi gelecektir ama
uzun sürede yatırdığının karşılığını dayanıklılık olarak alacaksın. Dura ace göbekler ise gerçekten çok iyi ve uzun ömürlü.

Yok ben bu yıl bir bisiklet toplarım, iki sene sonra upgrade yaparım dersen, upgrade için şimdi ödediğinin iki katını yarın ödeyeceksin.
 
@Mustafa İçdağ

Caad icin Cannondale'in yaptigi en iyi seylerden biri olduguna iliskin degerlendirmeleri ben de defalarca duydum ve okudum. Bir kaynak dunyanin en iyi tepki veren uc kadrosundan biri oldugunu soyluyordu. Bunun yaninda geometrisinin daha cok yaris icin tasarlandigini ve cok rahat olmadigini soyleyen yazilar da hatirliyorum. (Caad'in rahatsizligi yarisla iliskiliyse bana gore + hanesine yazilabilecek bir ozellik bu.) Kisacasi Caad 9 dememin sebebi kimsenin hakkinda kotu soz soylemedigi bir kadro oldugundan emin olmam.

Dura Ace'e gelince: "Yarisa katilmayacaksan Tiagra veya 105 ile yetinilebilir" seklindeki yorumlari anliyor ve katiliyorum. Dura Ace'ten gercekci nedenlerle bahsetmiyorum zaten. Ama, sozgelimi Ankara-Polatli etabini yaparken donaniminizin mevcutlarin en iyilerinden biri oldugunu bilmek veya herhangi bir sekilde sprint gerektiginde en iyi teknolojinin ayaginizin altinda oldugu bilmek iyi gelebilir diye dusunuyorum. Bu belki hakkini vermeden Ferrari kullanmak gibi birsey. Basmiyorum ama istesem basabilirim duygusu.

Herkese yorumlari ve bisiklet linkleri icin cok tesekkurler. Karar vermemde cok yardimci olacak.
 
bence de senin istediğin önemli ve de bütçen sonuçta herkes yarışmak zorunda değil. önemli olan senin bütçene ve zevkine uygun olması. bu arada benim de önerim sram setten yana olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano
Mustafa İçdağ'ın tavsiyesi çok dikkate alınması gerekem bir tavsiye.bisikleti edindikten sonra donanım yükseltme herzaman çok pahalı bir seçenektir.Bu yüzden bütçenizin elverdiği en iyi donanımın olduğu aliminyum bir kadro ve mümkünse markalı bir karbon maşa(karbon vertikal/dikey darbelere çok dayanıklı bir malzemedir) önereceğim.
Halil'in önerisi olan full SH105 de size çok uzun yıllar mükemmel hizmet verecek hobyy kullanıcıları için dura-ace baz alınarak üretilmiş verdiğinizin karşılığını çok fazlasıyla iade eden bir donanımdır.Ben uzun yıllar 1150 serisinden (Kadrodan değiştirmeli)105 full donanım kullandım.Zincir dışında bir değişiklik gerekmedi.
Şimdi çok basit bir bisiklet olan Drag master sora (kadrosu ağır,ama kilolu sürücüler için çok sağlam olduğu için) kullanıyorum.Alır almaz yapmam gereken değişiklikler Aynakol(Sram S300 ile=200Avro)Ruble (Sram PG850 ile=25Avro)Zincir(Sram PG890 ile=26 Avro)Arka vites attırıcı(5500 105 ile=30 Avro)Gidon bogazı(zzyzx oversize ile=35 avro)Gidon(Pro ile=50 Avro) değiştirdim.Teker seti yeteri kadar rigid(esnemez)olmadığı için onları da en az mavic aksium veya dengi bir setle değiştirmem gerekiyor.
Yol bisikletin donanımında şu an için hiç bir markanın Campagnola'dan daha üstün ve dayanıklı olduğuna inanmıyorum.Yoluş çıkarken sorunsuz ön vites küçültebileceğiniz tek o var hali hazırda.Ama Türkiye'de resmi dağıtıcısı yok.
Corratec çok saygın,malzemeden sakınmayan bir Alman firmasıdır.Full ultegra donanımlı bisikleti de çok uygun fiyata satılıyor.Ben bu yıl bir bu bisikletten aldım.bir de Yol/yarış hibrit 105 donanımlı cannondale aldım.
İkisi de güzel.Ama corratec full carbon maşa kullanıyor mesela.
Sonuç olarak:Bütçenizi zorlayıp bir defa içinize sinen ve uzunca bir süre hatta gerekmedikçe parça değiştirme ihtiyacı doğurmayacak bir seçim yapmalısınız.
seçim kriteriniz de kesinlikle önce kaliteli parça sonra hafiflik olmalıdır.
 
Mustafa abının dedıklerıne katılıyorum dayanıklılık ve kalıtede ultegra derım.Ama sana kendımden bısıler yazıyım sadece dusun Yarısmayı ve butun sezon kosmayı dusunuyormusun?
Hafıflık ıstıyormusun?
Marka tutkusu varmı?
Para problemım yok mu dıyorsun?
Ozaman ne durace ugrasıyorsun dırek son noktaya gıt al bır Compagnolo set bu ısı baslamadan bıtır
Eger yukardakı sorulara hayırmı dersın.Dostum tıagra,durace falan fılan hepsı bos.Ilk basta bacagın olsun baktın parcan eskıdı ozaman degıstırırsın.Bendekı makınadakı kompenantlar eskıdır ama yenı olanda benden farklı dııldır.Grupta ne arkadaslar var altlarındakı makınalar 11-12kg.ustlerındekı parcalar eskı sora -tıagra dır adamlar senelerdır bınerler+ruzgarlarındada gıdemezler.Oyuzden paran coksa Alırsın compagnolo noktayı koyarsın konuya yada bın hocam tıagraya senı bacakların tanıtsın etrafa

Herkese Selamlar
 
Ben bir caad9 kullanıcısıyım ve tıpkı sizin bu düşündüğünüz şekilde kadroyu Dura-Ace set ile birleştirdim. Şu an için memnunum ve bir aksilik olmaz ise bu bisiklet ile bu yıl bazı yol yarışlarına girmeyi düşünüyorum. Şu an için Dura-ace setin ömrü konusunda bir yorum yapamam çünki setin ömrünü tamamlayacak kadar kullanmadım, ancak şu tavsiyede bulunabilirim.

Shimano setlerde açıkça gördüm ki viteslerin geçişlerindeki hassasiyette Tiagra yada Dura ace arasında bir fark yok. Sora seti işin içine katmıyorum çünki onun çalışma prensibi taamen farklı ve çok kötü. Aradaki uçurumu oluşturan mevzu Dura Ace setin hatrı sayılır derecede ağırlık avantajı ve 10 lu sisteme sahip olması. Yani bu yüksek performanslı antreman yada yarış kullanımları için kesinlikle önemli ve gözardı edilemeyecek bir avantaj. Özellikle rampalarda setten kaynaklanan genel ağırlığa yansıyan bu olumlu avantajı hissediyorsunuz. Ancak dediğim gibi günlük kullanıma bakacak olursak Dura ace setin hassasiyeti ile Tiagra set arasındaki çalışma farkını ayırt etmek çok zor. Burdan hareketle amaca uygun olarak seçim yapmak bu sebep ile çok önemli.

Birde şunu eklemekte fayda var, vites setinden ziyade jant ve lastik setinin önceliği çok daha önemli diye düşünüyorum. Tabi ki bir bütün olarak düşünerek bu alanda birazdaha detaylı düşünmekte fayda var çünki bu alandaki doğru bir upgrade ile vites setinden aldığınızdan çok daha önemli bir avantaj kazanırsınız. Bunun nedeni hareket eden veya yuvarlanan nesnelerin harekete olan etkisinin taşınanlara göre daha fazla olması.

Birde, eğer benim gibi 7 aylık ve aceleci bir kişilik değilseniz Dura Ace set yerine Campagnolo Record veya Chorus set de düşünebilirsiniz:)

Bisikleti görmek ister ve uzaktanda olsa bir fikir edinmek isterseniz link veriyorum: https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=32994

Ve tabi sevgili Mustafa ağabeyin de yorumlarına mutlaka kulak verin:)

Bu işin sonucunu merakla bekliyoruz, kolay gelsin:)
 
@Aytaç Biber

Aytac Bey, Caad9-Dura Ace'in iyi birsey olabilecegini tahmin ediyordum ancak bu kadar carpici bir sonuc dusunmemistim. Nazar degmesin.

Bana gelince, Dura Ace konusunda kimse tesvik edici davranmadi. Daha once (yani 20 sene kadar once) yol bisikleti tecrubem olmustu, ileri teknoloji urunu makinelerin yerine ortalikta sadece Peugeot'larin oldugu yillarda. Son dort-bes sene boyunca yogun bir sekilde MTB kullaniyorum. Yas 45'e varinca "road" tutkusu geri dondu, bari iyi bir donus yapayim dedim. Fakat - gerci hala emin degilim ama - Caad'in geometrisinin benim icin biraz fazla saldirgan oldugunu dusunmeye basladim. Herhalde ileride bir gun bir Caad'im olacak. Ama once haketmek gerekecek. Farkli bir markayi Istanbul'dan bugun ismarladim: Scott CR1 Team 105. Herkese yorumlari icin cok tesekkurler. Herbir yorumun, yillarin
tecrubesini yansittiginin farkindayim. Mustafa beyin bu camianin duayeni oldugu anlasiliyor. Vakit ayirdigi icin ona ayrica tesekkurler.

PS Ben de 7 ayliklardanim
 
Hayırlı olsun CR1 Team bisikletiniz. Elinize ulaştığında resimlerini bizimle paylaşırsanız seviniriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano
Seçiminiz hayırlı olsun, CR1 de güzel bir seçim. Türkiye yollarında böyle yol bisikletlerinin onları sevenlerin sayısının artması çok güzel:)
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano
@STORMER


Hakan'ım ,

Bir konu ancak bu kadar net özetlenebilir .

İlave olarak ;

Yüksek kalite hafif yarışa uygun malzemelerin hakkını verebilmek yada farklılıklarını anlayabilmek için senede 10000 km yapıp ondan sonra maddi duruma ve beklentilerinize göre malzeme ve kadroyu belirlemeniz lazım . .

Yeni başlayan yada pek fazla geçmişi olmayan bir bisiklet kullanıcısına carbon kadro , dura ace , campagnolo , colnago vs .. gibi terimler ve farklılıkları bir şey ifade etmeyecektir .

Şu an ben 15 sene öncesinin cromo kadrolu ve shimano exage donanımlı bir yol bisikleti kullanıyorum . 12,5 kg :D Antrenman açısından açıkcası hiç bir sıkıntı yok çok şükür .

Siz yemenize içmenize sağlığınıza ailenize dikkat edin diğer geri kalan komponentler ve kadrolar sadece paraya bakar

Tüm bisiklet dostarını kucaklıyorum ...
Selamlar,
 
@Tolga Gürgün

Hicbir zaman "iyi komponent adami iyi bisikletci yapar" anlaminda birsey soylemedim. (Ama daha once yazilanlarda - eger dikkatli okunmazsa - bu tur yorumlari kiskirtan ayrintilar bulundugunu biliyorum.) Derdim zaten, "iyi bisikletci" olmak, yarislara katilmak falan degil, sadece butcem olcusunde bisikletin keyfini maksimize etmek. Ayrica benim gibi bircok baska amator icin, bisiklet estetik bir deger. Oyle olmasa, "Bisiklet Forum" da isimiz ne? Yani burasi, sadece pro'larin gunluk antreman detaylarini tartistiklari bir yer olsaydi, pek cazibesi olmazdi diye dusunuyorum.

Ayrica yanlis bilgilendirmeyi onlemek acisindan "Yeni başlayan ya da pek fazla geçmişi olmayan bir bisiklet kullanıcısına carbon kadro, dura ace , campagnolo , colnago vs .. gibi terimler ve farklılıkları bir şey ifade etmeyecektir" seklindeki yorumunuza katilmadigimi belirtmeliyim. Yeterince ilgili amatorler icin, bisiklet donanimlari, donanim farkliliklari ve bunlarin performansa etkileri ile ilgili konularda Internet ortaminda sinirsiz yabanci literatur var. (Ornek: 39/53 - 34/50 karsilastirmasi yapan cok aciklayici bir makale, (link)) Bu isin teorik bolumu. Pratikte ise, soz gelimi benim eski net 15 kg'lik bisikletim ile, cok yakinda elime gecmesini bekledigim 8.30'luk Scott arasindaki agirlik farkini suruste hissetmek icin pro olmak gerekmiyor - calismasi sansa kalmis bir vites sistemi ile saat gibi calisan bir mekanizma arasindaki farki gormek icin pro olmak gerekmedigi gibi.
 
@hakano

Sevgili Hakano ,

Çok yakında eline geçecek olan bisikletin ile sana kazasız sürüşler dilerim .

Emin ol bisikletin keyfini 8,3 lük Scott ile maximize ediceksindir .

Forumda yazılanları kişisel almayın , işinize yaradığını düşündüklerinizi alın diğerlerini kafaya takmayın

Fotoları bekliyoruz

Bol pedallı günler dilerim .:)

Selamlar
 
cr 1 hayırlı olsun bende giant t mobile den(yaklaşık 9,600 kg idi)scott cr 1 pro karbon ultegra ya geçtim look karbon titanium pedallarla şu anda 7,900 civarı oldu yolda 100 gramı bile hissettiren bir alet güle güle kullanın allah kaza bela vermesin
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano
Geçen hafta sonu ben yol bisikleti ile SDS'den Berkay , Ozan ve Erkut MTB ile yola çıktık. Adamlardaki kondisyon o kadar iyi durumda ki birlikte yüksek tempo ile 90 kmden fazla yol yaptık. 31 km hız, 88 kadans turda benim ortalamdı. Ozan bazı bölümlerde basıp geçti bile beni....
Benim de anladığım ilk önce kendimizi geliştirmemiz lazım... Gerisi zamanla gelir.
 
Geri