Efe ÇEPEL
Daimi Üye
- Kayıt
- 19 Haziran 2013
- Mesaj
- 291
- Tepki
- 984
- Yaş
- 32
- Şehir
- Bursa
- Başlangıç
- 2009—10
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Bursa'da deprem olur olmaz, büyük deprem olur küçük deprem olur billinmez. Ama başımıza ne gelirse gelsin en kötüsünü düşünüp ona göre davranmak lazım. Kolon-kiriş usulü yapılmış binalara hiç güvenilemeyeceğini bu depremde gördük. Tünel-kalıp sistemle yapılan binalar taş gibi duruyor. Beğenmiyoruz ama Toki binaları (tünel-kalıp sistemle yapılmışsa eğer) en sağlam binalar gibi duruyor. Durumun varsa en güzeli müstakil ev tabiBen de kísmen Bursa da, kısmen İzmir de yaşıyorum.
7 üzeri şiddetli deprem en son 1855 te Mustafa Kemal paşa, mudanya ve gemlik te olmuş.
Acaba günümüzde Maraş benzeri deprem olsa Bursa nasıl etkilenir?
Örneğin Nilüfer de boş arsalar son birkaç yılda 10-15 katlı kibrit kutusu gibi dikine binalarla doldu.
Bu binalarda olası 7 üzeri depremde ne kadar can kaybı olur?
Edit: kendim 1999 depreminde akıllandım. Dairemi arabamı satıp birikimleri ekleyip , 2.5 katlı ev yaptım.
Ama Nilüfer in geleceği için endişeliyim.
Mantık şu: büyük olsun, benim olsun. 180 m2 istiyorum.
Kaç katlı mı? Önemli değil.
Aldığın daire= tabut....
Geçmiş olsun. Neyse ki bir kazaya sebebiyet vermemiş.21 Mart 2023 Salı, Bursa'dan Mudanya'ya, Sıcağı gören kedi sürüşü
301895 dosyayı görüntüle
Sıcağı ve güneşi gören kedi misali, bu ikisinin olduğunu farkedince Tofaş Bursa Araba Muzesinin ordan Mudanya'ya gittim.
Yola ciktigimda hava sıcaktı ama Mudanya'ya vardığımda -ki artik aksam olmustu- rüzgarın da etkisiyle ciddi şekilde soğumuştu.
Maalesef 10 km civarı yol yapmışken arka teker çıktı. Sanıyorum bakımını yapan arkadaslar tekerin mandalini kapatmamis. Durdugum bir esnada farkettim ve tahminimce ya durduğumda ya da durmaya yakin oldu. Ancak hizli olduğum bir anda olsaydi nolurdu bilemiyorum.
Yolda dusunduren bir detay oldu; yollarin onemli bir kismi luks araclardan ve köşkvari evlerden gecilmiyor. Toplumun bir kisminin ekonomik durumuyla kiyaslayinca garip geliyor. Hissi veya yuzeysel sekilde degerlendirecek olursam cesitli ekonomik vurgunlarin neticesi oldugunu tahmin ediyorum ancak elimde sadece gördüğüm luks ürünler var, nasil elde edildigine dair veri yok henuz.
Youtube'da bayağı video var, bence birkaç tane video izle kendini bayağı geliştirirsinGeçmiş olsun. Neyse ki bir kazaya sebebiyet vermemiş.
Bu arada merak ettiğim bir konu var. Bisiklet bakımı ve tamiri konusunda Bursa'da bir etkinlik oldu mu hiç? Akort ayarı ve göbeklerin yağlanması öğrenmek istediğim şeyler. Busmek veya farklı devlet kurumları tarafından olabilir. Ya da Bursa'daki bisiklet toplulukları arada bir toplanıp böyle mekanik eğitim veriyor mu? Kendi başıma şuan sadece lastik tamiri ve değişimi, hidrolik fren ayarı yapabiliyorum. Kendimi bu konuda geliştirmek istiyorum.
Geçen sene eski bisikletime ağır bakım yaptırmıştım. Orta göbek ve ön vites de değişmişti. Ayar için kaç kere bisikletçiye geri gittim. Orada öyle bir durum yaşayınca yine bilinen başka bir bisikletçiye gittim. Oradan da yeni lastik almıştım. Jant içine çekilen bantlardan iki kere lastiğim patladı. Oraya da git gel yine uğraştım. Bu sene yeni bir bisikleti de yine başka bir büyük mağazadan aldım. Orası da akordu yapmadan vermiş bisikleti. Ve her seferinde arabaya bisikleti yükle, götür ve tekrar almaya git eve getir hem uzun iş hem de pahalıya mal oluyor. Elimden geldiğince bakım ve tamir işlerini kendim yapmaya karar verdim.
Basit konularda evet izleyerek yapması kolay ama göbek değişimi veya bakımında kadro dişli sıyırır bir daha çöp olur diye korkuyorum. O sebeple birini canlı izlesem daha iyi olur gibi geliyor. Akort işi için de çok güzel videolar var. V fren olsa işim daha kolaydı ama hidrolik olduğu için akort sehpası gibi bir şeye ihtiyacım var. Bir arkadaş forumda cırt ile çözmüş o işi ama bakalım deneyip göreceğiz.Youtube'da bayağı video var, bence birkaç tane video izle kendini bayağı geliştirirsin