Scudo Sports

Bullhorn Gidon ve V fren hakkında

Genç89

Daimi Üye
Kayıt
4 Eylül 2015
Mesaj
335
Tepki
266
Yaş
33
Şehir
İzmir
Bisiklet
Merida
Arkadaşlar bugün bullhorn adıyla bilinen xlc'nin bir gidonunu aldım ama v fren kolları ve vites kolları gidona geçmiyor (Vites ve fren kollarının gidona geçen bölümleri Gidona göre çapı dar geliyor). Acaba bu gidonu kullanabilmek için fren ve vites kollarının değişmesi gerekir mi ? Benim bildiğim bu kolların çapları standarttır ama yanlış mı biliyorum ? Yada başka bir yolu var mı ?
 
Scudo
Bu konuda biraz cahil sayılırım ama mantıksal olarak bullhorn gidon diyebileceğimiz nevi şahsına münhasır gidon çeşidi vitessiz frensiz bisikletlerde kullanılır. Yani eskiden kontrapedal dediğimiz şimdi ismi ile fixie bisikletlerin özel tasarımıdır.
indir.jpg
Ha bunu vites çekişli ve v frenli bir bisiklette kullanacağım derseniz barend shifters dediğimiz vites sistemine geçmeniz gerekir. oda ne kadar uyum sağlar ve yakışık alır bir soru işareti.
 
  • Beğen
Tepkiler: Genç89
e771d3a1b954ee1dfcd5c743d5fea634.jpg
Google'da "barend shifter bullhorn" veya "bullhorn shifter and brake" gibi bir arama yapınca çeşitli örnekler çıkıyor, belki fikir verme konusunda yardımcı olabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: Genç89
aldığın bullhorn gidonun muhtemelen 31.8 mm çapa sahip, flat gidonlarda kullanılan fren ve vites kollarının çapı buna uymaz, yol bisikletlerinde kullanılan parçalarla bir çözüm üretmen gerekecek (yol bisikleti fren-vites kolu, bar end shifter, suicide brakes vb.)
 
  • Beğen
Tepkiler: Genç89
Fren ve vites kolunun geçmesi lazım, genelde giriş bölgelerinin çapları standart olur. Kıvrımlı yerden geçiremezsiniz onu da belirteyim.

img-2167.jpg

Ya da kelepçeli v fren vites takımı alıp istediğiniz yere takarsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
Ben de bu konuya kafa yormuş ve yapmış biri olarak.
vites kolları yerine bullhornu değiştirmek daha ucuza mal olacaktır. Boynuzlara değilde düz kısıma takacaksanız o da fayda etmiyor. Olmaz değil bir şekilde oluyor ancak;
Bullhorn ile vfren-vites kollarını kullanmak pek kullanışlı olmuyor tecrübeyle sabit. Boynuzlara taktığınızda zaten erişilebilirliği güven vermiyor. Ters takmak durumunda kalıyorsunuz vs.

Benim yaptıklarımı sıralayım
Barend ler için fren kolu,(yukarıda arkadaşın paylaştığı), ben çin'den aldım, daha kalitelisi alınabilir tektro'nun uygun fiyatlı olanları var. Ayrıca gidon ucuna girenlerden değil, kelepçeli olanlardan olmasına dikkat ettim(alacağım vites kolları yüzünden). Ancak v frene uyumlu değil bunlar. hatta bu fren kollarının hiç biri v fren ile düzgün çalışmıyor, ya "Problem Solvers Travel Agent" adaptor alıp v fren bacaklarına bağlayacaksın, yada fren bacaklarını komple değiştirip yol bisikleti fren bacaklarını takacaksın. (Bu konu tamamen Tur bisikletini Dropabara çevirme başlığında yer alıyor. Her şeyiyle aynı)

Vites kolu için ise microshift marka bar-end vites kollarını aldım. Pahalı oldu baya bir. Daha sonra başka bir marka keşif ettim ucuzundan, ancak çok geç olmuştu.
 
Her birinize yardımlarınız ve önerileriniz için çok teşekkur ederim anlaşılan o ki bisikletin orjinalliği ile pek oynanmamalı. En oyisi bugün iade etmeyi deneyeceğim olmazsa aldığımdan uygun bur fiyata ilgilenen birine veririm.
 
@baykuş97 merhaba halkaları nasıl bir yöntemle genişlettiniz ben de yapmak istiyorum da
 
normal gidonlarda kullanılan freen kollarını uyduramaz mıyız?
 
normal gidonlarda kullanılan freen kollarını uyduramaz mıyız?
Çok kişiler denemiştir bunu :)

Yol bisikletinin fren kolları olur, onlar da hem çirkin olur hem v-frene uymaz, adaptör gerekir.

Kumpas frenler ve barend fren kolları en uygun çözüm.
 
eski bir kadrom var, çelik kadro ve ayrıca çelik yol gidonu var. bunu keserek yapmayı düşünüyordum ve elimde kalan malzemelerle. orijinal parçalarla yapmaya kalkarsam astarı yüzünü geçecek, sonuçta ortaya çıkan masrafa değecek mi? muhtemelen değmeyecek.
 
normal gidonlarda kullanılan freen kollarını uyduramaz mıyız?
Yarış kolunu ters takmanız gerekir. Yani tetiğin ucu gidiş yönüne bakacak şekilde monte edilmesi gerekir. Hem kötü durur hem de aero bakımdan epeyce sürtünme yaratacaktır. Size gidon içine giren triathlon fren kolu lazım.

Ayrıca, bullhorn gidon, aero yönden maksimizasyon peşinde, profesyonel sporculara hitap eden, saniyelerin peşindeki kişilerin tercihidir. Tek bir tutma pozisyonu sağladığı için çok spesifik bir gidon türü. Bullhorn kullanmak istediğinize emin misiniz?
 
Geri