Scudo Sports

B'twin Tilt 120 Kullanıcıları Kulübü

@Kook uyarı için teşekkürler. Bu çağrı tiltleri kapsamıyor, mate x firmasının bfold 500-700 modellerini kapsıyor. Ben de aralık ayı başında değişimimi yaptım. Bilgilendirme için teşekkürler.
 
Scudo
Ankara'nın karlı kaldırımlarında kullanıyorum. Dönüşlere dikkat etmek gerekiyor ve çok dik yokuş inişlerinde ayağı yere koymadan fren yapmak tehlikeli olabiliyor. Dönüşleri aşırı yavaş yaparsanız ve inişlerde çok dik rotaları tercih etmezseniz ayağınızı hiç yere basmadan kilometrelerce devam edebiliyorsunuz. Üzerindeki lastikler bence çok iyi. Yokuşta kalıp çıkamayan otomobilin yanından geçip gittim. Tabii birkaç aylık bisikletçi olduğum için zincir yağlamayı bu şartlarda ne sıklıkta yapmalıyım bilmiyorum? Çünkü evde koyduğum yerde zincirin üstüne bulaşan karlar eriyip simsiyah yere akıyor.
 
@Cossie

Ankara'da araba yolları daha açık, kaldırımlar buz ve kar dolu. Açıkçası kaldırımlar bana daha tehlikeli geliyor. Arabalara verilen bu değeri gördükçe, insanlar tabiki de ilk iş araba alır.

Valla zincir temizleme işi karışık, yağmur çamurda kullanıldığında her binişte temizlik yapmanızı öneren var fakat bence bu hergün bisikleti ulaşım aracı olarak kullanıyorsanız uygulanabilir değil. Bence zincirin baklalarını elinizle hareket ettirin, elinize pürüzlü his titreşim, kıtırtı hissi geliyorsa kir zincirin içine ulaşmış demektir, önemli olan zincirin içindeki kirdir, dışındaki kir değil. Dışındaki kir ise eğer o şekilde bırakırsanız yavaş yavaş içine penetre olur, bu bakımdan zincirin dışını peçeteyle,ıslak mendille, bezle silin temizleyin fazla kirini alın.
 
@Kook

Teşekkürler. Kontrol ettim şimdilik o his yok gibi. Bir diğer yaşadığım sorun ise ön frenin sürekli olarak ayarının bozulması. Decathlon'un farklı şubelerine ayarlattım, bir kere de başka bir bisiklet dükkanına ayarlattım. Her seferinde bir süre sonra tekere sürtmeye başlıyor. Son ayarda artık iyice gevşek bıraktılar sürtme ihtimalini azaltmak için. Yeteri kadar tutmadı geçen gün, büyük tehlike atlattım. Erken tutan, sert hissettiren fren ayarı seviyorum ama bu sürtme probleminden dolayı gevşek kullanmak zorunda kalıyorum.

Ön frenin ayarını evde videolar izleyerek kendim yaptım ve hala bozulmadı şimdilik. Ön frenin ayarı ile uğraşmaktan arka frenlere hiç bakmamışım. Balatalar bitmiş. Arka freni fazla kullanmamam gerektiğini biliyorum ama ön fren ayarı tutmadığından arka freni kullanma yanlış alışkanlığını edindim. Arka frenin fabrikadan çıktığı haline hiç dokunulmadı fakat temas yüzeyi doğru değilmiş sanırım?

Baradine 955VC fren pabuçları aldım ve taktım. Sağ tarafı iyi sıktım ama sol tarafı iyi sıkamadığım için mahalledeki bir bisikletçiye gittim. Mahalledeki bisikletçi abi bunlar kötü balata diye kartuşlu 3 renk kısmı 3 parçaya ayırdı. 42 lira verdiğim pabuçu çöpe atıp zorla 40 liraya kendisi Alhonga balata taktı. Kış lastiklerini taktırmak için götürdüğüm mahalledeki oto lastikçi arabanın jant kapaklarını kırdığından beri küçücük bir şey için bile yetkili servise gidiyorum ama, bisiklet bu ne olacak dedim. Artık küçük esnaf benim için bitmiştir. Ne halleri varsa görsünler.
 

Dosyalar

  • balata.jpeg
    balata.jpeg
    39 KB · Okunma: 29
Tilt 120'nin fiyatı 900 liradan 1300 liraya çıkmış. Vallahi pes, çok fahiş artış.
 
Geçen sene 850 TL ye aldığım Tilt120 şu anda 1500 tl.

Neredeyse 2 katı olmuş.

Neyse benimkini satayım bari 1200 tl ye :D
 
Decathlon'un bisikletleri yatırım aracına dönüştü. :-D

Bu arada, yeni nesil Tilt 120'de mıknatıslı katlama var, dikkat etmişsinizdir. Eski nesil Tilt 120'ye aşağıdaki gibi bir mıknatıs uygulayan var mı?

(link)
 
Selamlar herkese. Önümüzdeki ay bir tane katlanır almayı düşünüyorum fakat Carraro ile bu arkadaş arasında kaldım. Genelde haftasonları bineceğim ve Bartın-Amasra arası yol yapacağım. Ortalama gidiş dönüş 40 km bir mesafe var. Bir de tabi bisikletlerin fiyatı ve bizim bütçemiz var. Bu arkadaş şu anda decathlon'da 1.500 lira. Kendimi fazla zorlamadan alacağım en ideal bisiklet bu gibi duruyor. Daha önceki yorumları da okudum ama kullanan arkadaşlar beni bisikletin performansı konusunda bilgilendirirlerse çok sevinirim. Herkese iyi pedallamalar :)
 
@sanmarco

8 aydır tilt120 kullanıyorum.Şehir içi kullanımı çok keyifli.Toplu taşımaya entegre edebiliyorum.Asansöre bindirebiliyorum, bu açıdan katlanır bisiklet çok güzel.Özellik olarak da 6 vitesli.Ruble oranı hafif yokuşlarda yeterli ama uzun ve dik yokuşlarda 32 diş bir rublem olsa diyorsun bu da 7 li sistemde var.Çelik kadrosu aluminyum modelinden 2kg daha ağır ama arada da fiyat farkı var.Lastik 2 defa patladı, gayet iyi.Çamurluk, katlanır pedal, ayaklık ve zili ile yeterli aksesuar ve donanıma sahip. Garanti bakım ve hizmet konusunda decathlon zaten rakipsiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: sanmarco
@Bisikletliyaşam
Yorum için teşekkürler hocam. Bartın düz bir şehir ve 6 vites bana rahatlıkla yetecektir diye düşünüyorum. Bartın-Amasra arasında ise sadece bir tane dik yokuş var ve bu yokuşu da zamanla kondisyon kazandıkça zorlanmadan çıkabilirim herhalde :) Bisikletin teknik özelliklerinden de bahsetmeniz çok çok iyi oldu, biraz daha dikkatli ve bilinçli bakacağım artık.
 
@sanmarco

Ben idmansız bir şekilde toplam 35 km uzunluktaki eğimsiz yolu bu bisikletle kolayca kat edebildim. Ayda birkaç kez de 10-15 kilometrelik turlar yapıyorum ve hiçbir sıkıntı yaşamıyorum.

Tilt 120'nin fiyatı yakın zamanda hızlı bir şekilde yükseldiğinden ikinci el de bakabilirsin. Henüz fiyat artışından haberi olmayıp satış yapanlar olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: sanmarco
@T35 İlla ki temiz bisikletler de vardır ama 2.el bisiklete pek sıcak bakmıyorum hocam. Sabahtan beri de forumu inceliyorum tilt 500 ile 120 arasında sadece vites ve kadro farkı var sanırım. Tabi bir de fiyat :) Bisikleti genelde ben de sizin gibi uzun ve eğimsiz alanlarda kullanacağım o yüzden 6 vites olması ya da 7 vites olması pek fark etmeyecek. Bakalım bu hafta sonu Ankara'ya gidip deneyip ikisinden birini alacağım gibi.
 
Mosso Marine 20 ACR 2D hakkında ne düşünüyorsunuz? Tilt120'ye mid-drive elektrikli motor taktırmak istedim, Tilt120'nin şasisi kaldırmaz takamayız, Mosso'nun o modeline daha güzel oluyor mid-drive motor dediler. Disk frenli ve magnezyum jantlı. Muhtemelen üstündeki frenler kalitesizdir ama kaliteli bileşenlerle değiştirilebilir, hatta hidrolik frene bile yükseltilebilir herhalde? Ayrıca Tilt120'nin jantlarıyla akord problemi yaşıyorum. Magnezyum jantlarla bu sorundan da kurtulur muyum acaba? Tek çekindiğim şey, katlandıktan sonra tekerlek üstünde sürülebilirlik. Tilt 120 katlandıktan sonra mükemmel şekilde tekerlek üstünde götürülebiliyor. Asansöre, yürüyen merdivene bindirmek yürüyormuş gibi konforlu.
 
@Cossie
Tilt 120 fren ve vites donanımı olarak zayıf olabilir ama kadro olarak iddia ediyorum daha pahalı bir çok katlanırdan daha iyidir. Kadronun motoru kaldıramayacak olması çok mantıklı gelmedi açıkçası.
 
Arkadaşlar aynakol dislisini değiştirmeyi düşünüyorum attiriciyla entegre calistirabilirmiyim uyumlu bildiğiniz bir 3 lü aynakol var mı
 
Arkadaşlar hem tilt 120 hemde carraro flexi 106 kullanma fırsatım oldu fiyat olarak birbirine yakın bisikletler ama carraro 2 gömlek üstün daha derli toplu sağlam güzel tipli bir bisiklet arka bagajı da var kıyas kabul etmez bence alüminyum kadroda olunca arada ucurum oldu flexi 106 şiddetle tavsiye ederim. tilt 120 nin üzerine güzel bir çizik çeksin almak isteyen. Son olarak 175 cm 70 kg niin altında değilseniz bence katlanır bisiklet topunun altına hiç girmeyin. hem altında sırıtıyor insanın hem koltuğu boyunuza uygun cıkartırsanız izin verdiği sınırı geçiyor. Seleyi boyunuza uygun cıkaramazsanız bisikletin sürme zevki çok azalıyor.

Bende triban almak istiyordum ama bu dechatlonun zamları mahvetti bizi triban 100 e 1700 tilt 120 ye 1500 lira fiyat çekmek nedir abi ne satıyorsunuz siz Allah aşkına ?
 
Tilt120 modelini zamlardan önce eşime almıştım. Bende kullanıyorum. boy182 kilo75 pek sorun olmadı (dış görünüş pek umurumda değil açıkçası). Sürüşünü de sevdim. Turlara çıkmak için bisiklet bakıyorum, günlük kullanımda bu katlanır harika gerçekten. Şuanki fiyatlarıyla alınmaz orası da bir gerçek...
 
@fbyram internette 'ideal sele boyu nasıl olmalı?' yazın. Sonra kendinize göre ayarlayın seleyi ve selenin max izin verilen seviyenin cok üzerine cıktığını göreceksiniz. Kaldı ki tilt 120 lerde sele borusu yamulma sorunu vardı onu çözdüler mi ondanda emin değilim. Ha '-Ben sele ayarını olması gerekenin altında tutarım varsın pedala iyi güç veremiyim varsın dizlerime çok yük binsin' derseniz güle güle binin derim. :)

@T35 Mıknatısı tavsiye etmem olmadık yerde çıkıyor katlanır halde bisikleti seleden tutup sürüklerkeç çıkıyor. Lastik çok daha iyi sağlam ve istikrarlı duruyor bence takma zahmetine değer hertürlü.
 
Bisikleti katladığımda sabitlemek için bir cırtlı paça bandı kullanıyorum. Mıknatısa fakan hiç gerek yok. Hem de açılma riski de hiç yok.
 
Geri