@qwerty1337
Hafif öne atma olayını tam anlamadım ama disk frende çoğu zaman ön tekerleği söküp takınca karşılaşılan durumu söyleyeyim; quick release mandalını eskisiyle aynı ayarda sıkmadığınız için fren kaliperi ile rotor (disk) eskisiyle aynı açıda durmuyor ve sorun büyük ihtimalle bundan kaynaklanıyor. Bu durumu kalıcı olarak çözmek için, öncelikle her defasında aynı yapabileceğiniz şekilde bir quick release sıkılığı sağlamanız lazım. Bunu da şöyle yapabilirsiniz: Önce mandalı açıp tamamen karşı yöne yatırın (tam açık hale getirin), sonra mandalı o şekilde sabit tutarken göbek milinin karşı ucundaki vidayı sıkma yönüne doğru çevirin. Bir yerden sonra cırt sesleri eşliğinde direnç göstermeye başlayacaktır. Sonra mandalı kapatmaya çalışın, muhtemelen tam yarı yolda zorlanacak ve kapanmak istemeyecektir. Mandalı tekrar sonuna kadar açın ve karşı taraftaki vidayı az bir şey gevşetin, tekrar deneyin. Mandalı kapatırken en yatay hale geldiği sırada (göbek mili ile aynı doğrultudayken) neredeyse gücünüz yetmeyecek kadar direnip, sonra kapanabiliyorsa vidayı uygun şekilde ayarlamışsınız demektir. Sonra mandalı sonuna kadar kapatın, bu sırada ucunun yukarı doğru (tam maşanın koluna paralel) durmasını sağlayın. Mandalın sıkılığını bundan sonra her defasında aynı şekilde sağlayabilirsiniz.
Bundan sonraki adım da kaliperin duruşunu ayarlamak olacaktır. 4 veya 5 numara alyanı elinize alın ve kaliperi maşaya (veya ara parçaya) monte eden (başı yukarı bakan) vidaları gevşetin. Ön freni sıkın, sıkılı tutarken o vidaları kaliper oynamayacak kadar sıkın. Sonra freni bırakın ve o vidaları alyanı kırmayacak kadar sıkın ve bitirin.
Bu adımları uyguladıktan sonra ön frenle ilgili bir sıkıntı kalmamış olması lazım. Benzer adımlar arka tekerleği söküp taktıktan sonra vites ayarının değişmesi ve frenden anormal sesler gelmesi durumunu da çözecektir, şimdilik buralarda bir sıkıntı yoksa ellemeye gerek yok ama ola ki bir gün arka tekerleği sökecek olursanız bu işlemleri de hem arka fren, hem de arka aktarıcı için yapmanız gerekecek. Sonra bir daha kolay kolay başınız ağrımayacaktır.
Son bir not: Lastik patlamasını mümkün olduğu kadar engellemek için benzin istasyonunda lastiklere bastığınız basıncı, lastiğin yan tarafında "Max. Inflation" yazılı değere mümkün olduğunca yakın ayarlayın. Mesela max. 65 PSI diyorsa 58-60 PSI civarı hava bastığınızda lastikleriniz önceden alışık olduğunuzdan daha sert olacaktır, fakat bu sertlik aynı zamanda kauçuğun taş gibi olmasını sağlar ve lastiği patlatacak sivri cisimlerin girmesini epey bir zorlaştırır.