B'twin rockrider 520 aldım ama...

furkanbr

Forum Demirbaşı
Kayıt
29 Ekim 2017
Mesaj
447
Tepki
416
Yaş
27
Şehir
İstanbul - Sakarya
Bisiklet
b'Twin
@qwerty1337

Tahminimce patlayan lastik on lastikti, janti geri takarken jant masaya tam oturmamis olabilir bisiklet iki teker ustunde dengede iken jantin milini baya gevsetip tekrar sikin muhtemelen gececektir
 
  • Beğen
Tepkiler: qwerty1337
Scudo

qwerty1337

Üye
Kayıt
31 Temmuz 2018
Mesaj
7
Tepki
2
Yaş
26
Şehir
Ankara
İsim
Alperen
@furkanbr

çok teşekkür ederim tam yapamamışım zaten tekeri tekrar söndü :D

@furkanbr
tekrardan güzelce gerekli yerlere yamaları yaptım ve güzel bir şekilde ön tekerleği yerin oturtup sıktım fakat halen aynı sorun var eskisine nazaran gerçekten çok az olsada küçücük bir boşluk gibi. ön freni sıkıp bastırdığım da bazen oluyor bazen olmuyor ama çoğunlukla oluyor ne yapmalıyım?

edit: göbekte boşluk olduğunu sanmıyorum bir kaç video yardımı ile gerekli yerleri kontrol ettim ama yine de her türlü önerileriniz şifa gibi olur. Teşekkürler
 

Şeffaf

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Nisan 2018
Mesaj
1.078
Tepki
2.470
Yaş
48
Şehir
İstanbul
İsim
Burak
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
Gidon boğazını sıkan altta kalan büyük somun gevşemiş olabilir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: qwerty1337

qwerty1337

Üye
Kayıt
31 Temmuz 2018
Mesaj
7
Tepki
2
Yaş
26
Şehir
Ankara
İsim
Alperen
@Şeffaf
en kısa zaman da alyan seti alıp kontrol edeceğim maalesef malzemelerim kısıtlı dış tekeri bile ingiliz anahtarı ile çıkardım :D elimde ki imkanlar ile ayarlama imkanım yok sanırım değil mi?
 

Şeffaf

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Nisan 2018
Mesaj
1.078
Tepki
2.470
Yaş
48
Şehir
İstanbul
İsim
Burak
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
Bahsettiğim yer için alyana gerek yok. Bi 10 dakika sonra fotoğraf çekip göstereyim. @qwerty1337
 
  • Beğen
Tepkiler: qwerty1337

Şeffaf

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Nisan 2018
Mesaj
1.078
Tepki
2.470
Yaş
48
Şehir
İstanbul
İsim
Burak
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
@qwerty1337Bak şurada alt alta iki tane kocaman somun var. Bunları büyükçe bir kurbağacık, ayarlı pense gibi büyük ağızlı bir şeyle sıkabilir, açabilirsin.
Alttaki gevşemişse eğer, her fren yapışında gidon öne iner çıkar sanki amortisörlü gibi.

Üstteki gevşekse eğer, gidon sağa sola döner bisikleti kullanamazsın.

Bizim mevzu alttakinde. Elinle de kontrol edebilirsin
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu

qwerty1337

Üye
Kayıt
31 Temmuz 2018
Mesaj
7
Tepki
2
Yaş
26
Şehir
Ankara
İsim
Alperen
@Şeffaf


Hocam bende biraz farklı gibi duruyor, ama altta bu tip demir değilde naylon poşet lastiği gibi iki üç elledim çektim falan esniyor :)
 

Dosyalar

Şeffaf

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Nisan 2018
Mesaj
1.078
Tepki
2.470
Yaş
48
Şehir
İstanbul
İsim
Burak
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
@qwerty1337Sendeki farklı bir sistem mi acaba, bilemedim şimdi. Kullanıcılar ne der bir bakalım...
 

qwerty1337

Üye
Kayıt
31 Temmuz 2018
Mesaj
7
Tepki
2
Yaş
26
Şehir
Ankara
İsim
Alperen
@Şeffaf
Yardımlarınız için çok teşekkürler çok da pintirik bir insan değilim ileri de büyük sorunlara ve masraflara yol açmayacak birşey ise decathlona uğradığım da gösterebilirim.
 

temonas

Üye
Kayıt
28 Temmuz 2018
Mesaj
50
Tepki
51
Yaş
21
Şehir
Bodrum
İsim
Umut
Bisiklet
b'Twin
Evet arkadaşlar rockrider 520s ile dağa çıkıp kendimi geliştirmek istiyorum aşağıda gördüğünüz fotoğraftaki gibi yollar var koskoca bi dağ resmen downhill parkurunu anımsatıyor ben burada kendimi bu bisiklet ile geliştirebilir miyim ?
Yardımcı olursanız sevinirim detaylı bilgi için yazın ben size cevap veririm
Antrenman yapacağım yeri tam keşfetmek istiyorsanız google'a bodrum pedasa yazarsanız az da olsa kafanızda birşeyler canlanır.
 

Dosyalar

Ahmet Can Yakışır

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Kasım 2008
Mesaj
749
Tepki
1.137
Yaş
38
Şehir
Maltepe / İstanbul
Bisiklet
Sedona
@qwerty1337

Hafif öne atma olayını tam anlamadım ama disk frende çoğu zaman ön tekerleği söküp takınca karşılaşılan durumu söyleyeyim; quick release mandalını eskisiyle aynı ayarda sıkmadığınız için fren kaliperi ile rotor (disk) eskisiyle aynı açıda durmuyor ve sorun büyük ihtimalle bundan kaynaklanıyor. Bu durumu kalıcı olarak çözmek için, öncelikle her defasında aynı yapabileceğiniz şekilde bir quick release sıkılığı sağlamanız lazım. Bunu da şöyle yapabilirsiniz: Önce mandalı açıp tamamen karşı yöne yatırın (tam açık hale getirin), sonra mandalı o şekilde sabit tutarken göbek milinin karşı ucundaki vidayı sıkma yönüne doğru çevirin. Bir yerden sonra cırt sesleri eşliğinde direnç göstermeye başlayacaktır. Sonra mandalı kapatmaya çalışın, muhtemelen tam yarı yolda zorlanacak ve kapanmak istemeyecektir. Mandalı tekrar sonuna kadar açın ve karşı taraftaki vidayı az bir şey gevşetin, tekrar deneyin. Mandalı kapatırken en yatay hale geldiği sırada (göbek mili ile aynı doğrultudayken) neredeyse gücünüz yetmeyecek kadar direnip, sonra kapanabiliyorsa vidayı uygun şekilde ayarlamışsınız demektir. Sonra mandalı sonuna kadar kapatın, bu sırada ucunun yukarı doğru (tam maşanın koluna paralel) durmasını sağlayın. Mandalın sıkılığını bundan sonra her defasında aynı şekilde sağlayabilirsiniz.

Bundan sonraki adım da kaliperin duruşunu ayarlamak olacaktır. 4 veya 5 numara alyanı elinize alın ve kaliperi maşaya (veya ara parçaya) monte eden (başı yukarı bakan) vidaları gevşetin. Ön freni sıkın, sıkılı tutarken o vidaları kaliper oynamayacak kadar sıkın. Sonra freni bırakın ve o vidaları alyanı kırmayacak kadar sıkın ve bitirin.

Bu adımları uyguladıktan sonra ön frenle ilgili bir sıkıntı kalmamış olması lazım. Benzer adımlar arka tekerleği söküp taktıktan sonra vites ayarının değişmesi ve frenden anormal sesler gelmesi durumunu da çözecektir, şimdilik buralarda bir sıkıntı yoksa ellemeye gerek yok ama ola ki bir gün arka tekerleği sökecek olursanız bu işlemleri de hem arka fren, hem de arka aktarıcı için yapmanız gerekecek. Sonra bir daha kolay kolay başınız ağrımayacaktır.

Son bir not: Lastik patlamasını mümkün olduğu kadar engellemek için benzin istasyonunda lastiklere bastığınız basıncı, lastiğin yan tarafında "Max. Inflation" yazılı değere mümkün olduğunca yakın ayarlayın. Mesela max. 65 PSI diyorsa 58-60 PSI civarı hava bastığınızda lastikleriniz önceden alışık olduğunuzdan daha sert olacaktır, fakat bu sertlik aynı zamanda kauçuğun taş gibi olmasını sağlar ve lastiği patlatacak sivri cisimlerin girmesini epey bir zorlaştırır.
 
  • Beğen
Tepkiler: qwerty1337

qwerty1337

Üye
Kayıt
31 Temmuz 2018
Mesaj
7
Tepki
2
Yaş
26
Şehir
Ankara
İsim
Alperen
@Ahmet Can Yakışır

Yardımınız için çok çok teşekkür ederim. Ya esasın da tam olarak ses şu şekilde herhangi bir parmağınız ile tahta bir masaya orta kuvvetle vurup çekin o ses yokuş aşağı inerken ön freni sıktığım da çıkan ses yukarı da ki birkaç adımı yaparak bir nebze azatlmayı başardım ön tekeri biraz daha sıktım ufakta olsa halen var :D sanırım bisikletçi yolu gözüktü kendime yapabileceğim konusun da gram güvenmiyorum elimde falan patlar beceriksizim :)

@Ahmet Can Yakışır

Decathlonda bisiklete bakan arkadaş sağolsun halletti dedim abi sıkıntısı ne, gidonda boşluk var dedi tekerin havası yanlış dedi hemde tekeri tutan mandalı tam sıkamamışsınız deyip eline alyan aldı önce gidonu sonra ön teker mandalını güzelce sıktı :) Bu bana ders oldu artık yanımda ayrıca alyan setide taşıyacağım :D yardımlarınız için tekrardan çok teşekkürler.
 

Ahmet Can Yakışır

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Kasım 2008
Mesaj
749
Tepki
1.137
Yaş
38
Şehir
Maltepe / İstanbul
Bisiklet
Sedona
@qwerty1337

Çözülmesine sevindim :) Tavsiyem bir tane kadro üstü çanta (üzerinde dokunmatik telefon gözü de olan) ya da bir sele altı çanta alıp, bunun içine decathlonda en son 35 liraya satılan (fiyatlar sürekli güncelleniyor malum dolar kuru uçuşu) İsviçre çakısı gibi açılan alyan/tornavida setinden bir tane alıp o çantaya atmanız. Yolda en beklenmedik anlarda o küçük set sizi çok büyük dertlerden kurtarabiliyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: qwerty1337

qwerty1337

Üye
Kayıt
31 Temmuz 2018
Mesaj
7
Tepki
2
Yaş
26
Şehir
Ankara
İsim
Alperen
@Ahmet Can Yakışır
Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Aslında almıştım kadro için çanta ilk gününden fermuarları yırtıldı :D il içinde olmadığından 4-5 gün süreceğini belirttiler yenisi geldiğin de alyan seti bisiklet yaması yapıştırıcı lastik levyeleri hazırda bekliyor geldiği gibi koyacağım. :)
 
Kayıt
14 Eylül 2018
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
21
Şehir
samsun
İsim
serdar
Bisiklet
b'Twin
Öncelikle merhaba, btwin rockrider 520 im var ve bunla kaza yaptım sonrasında yeni jant alındı gidonun ayarları yapıldı şimdi ise gidonu çevirirken ortada, sağa ve sola çevirirken bir şeye takılıyor, el bırakıp sürmek imkansız hemen sola düşüyor garantiye götürdüm bir şey yok dedi yardımcı olabilecek varsa sevinirim.
 
Kayıt
30 Eylül 2018
Mesaj
5
Tepki
0
Yaş
25
Şehir
izmir
İsim
egemen
Bisiklet
b'Twin
merhaba ben btwinrockrider 520 s alıp arka amörtisor yerine 200 mm birtanesini takmak istiyorum pek bilgim yok olurmu olamazmı bu arada orjinal olan 120 mmprod82842_NC_NE_01.jpg rockrider-520-s-275quote-mountain-bike-grey.jpg
 

Kızılçam

Bitkisel Üye
Kayıt
3 Kasım 2016
Mesaj
179
Tepki
273
Şehir
Adana
İsim
Ömer
Başlangıç
2001—02
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Egemendervis 200mm çok uzun gelir.Daha önce hiç full süspansiyon kullanmadım ama tahminimce 190x50 ölçülerinde bir shock uyar sanırım.Yalnız bu bisikletin sadece arka süspansiyonunu değiştirerek iniş yapamazsın onuda söyleyeyim.Frenleri hidroliğe çevirmen lazım.Maşa belki idare eder ama yorumlarında vites sisteminin sorunlu olduğu yazılmış hep.Süspansiyonları, frenleri ve vites sitemi değiştirilerek ortaya güzel bir trail bisikleti çıkartılabilir.
 

Mustafa Zeybek

Bike destroyer
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesaj
2.861
Tepki
5.987
Şehir
Denizli
İsim
Mustafa
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Egemendervis
200mm dediğimiz şey, arka tekerin kadro ile arasındaki boşluk. Bu mesafe bu kadro için 120mm. Takabileceğin en büyük maşa ise yanlış değilsem 140mm @Infinity dragon un dediği gibi 190x50 uyar o bisiklete. Ben de aynı bisikletin üstüne yatırım yapmayı düşündüm ama ölü yatırım olduğundan vazgeçtim. Bunda 51 kadronun rezalet geometrisinin etkisi de yüksek oldu.
 

Cemal Ç.

Sadece sürüyorum. 😒 𐱅𐰇𐰼𐰰- 🚵‍♂️🚴‍♂️
Kayıt
28 Nisan 2016
Mesaj
4.655
Tepki
20.610
Yaş
38
Şehir
Türkiye Türkü
İsim
Cemal ÇELİK
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
Benim fikrimce, uysada o amortisoru alip bisiklete takamazsiniz. Takilsa bile bisiklete amortisor degil, amortisore bisiklet takmis olursunuz. Uzgunum ama durum boyle :rolleyes:.
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.786
Tepki
19.416
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
@Egemendervis
Merhaba,

bisikletiniz 120mm yayli amortisöre sahip yani 190mm 650LBS olmasi gerekiyor bu da bisikletinize tam olarak 190mm X 51mm yada 190mm X 50mm amortisör lazim (190mm amortisörün komple ön vidadeliginden arka vida deligine kadar olan boyu ve 50mm/51mm de amortisörün hub denilen süspansiyon boyunun icine giren ölcümü).
200mm süspansiyonda takabilirsiniz ama hub kismi 51 olmasi gerekiyor ama pek yaygin olmadigi icin bulunmasi biraz zor. 200mm süspansiyonlar genellikle 57mm hub oluyor ve 57mm hub sizin kadroya uzun gelecegi icin malesef olmuyor.

Yalniz size tavsiyem bu bisiklete bu masarafi etmeniz anlamsiz olur nedeni ise süspansiyonu alinca birde spacerlerini almaniz gerekecek, süspansiyon spacerleri ise gidon bogazina takilan spacerler gibi ucuz degil ve doru spacerleri bulmak icin önce süspansiyonou almaniz ve ona göre kadro ile baglati yerinin arasini ölcmeniz gerekiyor, bu ölcümün ise 1mm bile toleransi yok. Yani 1mm kisa veya uzun olursa olmuyor. Bisikletin üzerindeki spacerler ise Fox, DT Swiss veya Rock Shox gibi süspansiyonlara olmuyor.

Beni yanlis anlamayin ama yapmak istediginiz islem bu bisikletin komplesinden daha pahaliya gelebilir, yani bu bisiklete degmez.

Burdan itibaren karar sizin, kolay gelsin.