Scudo Sports

Bontrager tubeless ready lastikler

Kayıt
12 Mayıs 2009
Mesaj
58
Tepki
73
Şehir
Balıkesir
Merhaba; tubeless lastiğe geçmeyi düşünüyorum.
Bontrager tubeless ready sistemini inceliyordum, Bonrager firması, tubeless ready lastikleri + super juice kullanımı ile standart tubeless sistemlerden daha hafif ve daha performanslı bir sürüş vaat ediyor.

(link)

Bu lastiklerden kullanan arkadaşların yorumlarını merak ediyorum.
Standart tubeless + patlak önleyici sisteme göre dezavantajları var mıdır?
 
Scudo
Evet standart tubeless lastiklerden daha inceler.
Anladığım kadarıyla Bontrager, bu lastiklerin yine kendi ürettiği super juice sealant ile kullanıldığında standart tubeless lastikler kadar dayanıklı olacağını söylüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Hekimoğlu
Normal lastiklerden kalın ancak tubeless lastiklerden inceler.. Eğer tubeless kit ile tubeless sisteme geçecekseniz kesinlikle öneririm, hem tubeless lastiklere göre gerçekten hafif hemde normal lastikleri tubeless olarak kullanmaktan daha güvenli ;)
 
Cevaplar için teşekkür ederim, ben tubeless jant seti ile bu sisteme geçmeyi düşünüyorum.
Bisikleti ağırlıklı olarak arazide kullandığım için sağlamlık konusu kafama takıldı.
Ancak Hutchinson firması da kendi ürettiği tubeless ready lastiklerin epeyce avantajlı olduğunu belirtmiş.
 
@bener kırkkavaklı

Eğer tubeless jant ile tubeless ready lastikleri kullanacaksanız mutlaka patlak önleyici sıvılardan kullanmanızı öneririm.. Ben tubeless kit ile tubeless lastik kullanıyorum ve nerdeyse bir senedir hiç patlak yaşamadım... Ancak normal lastikleri tubeless kullanan arkadaşlarımdan bazıları patlak önleyici sıvı kullansalarda taş kesikleri veya yarılmalar yüzünden muzdarip oldular.. Bu yüzden eğer ağırlık sizin için sağlamlıktan önce gelmiyorsa kesinlikle tubeless lastik kullanın...
 
ben bontrager tubeless ready lastikleri tubeless janta takarak ve içine sıvı koyarak kullanıyorum ve herhangi bir sorunla karşılaşmıyorum. zaten sıvı sayesinde lastik janta sağlam bir şekilde yapışıyor. hatta sıvı kullanarak normal tüplü lastiği bile tubeless olarak takabiliyorsun. o zaman daha da hafif yapabilirsin
 
@ilkerikier

İşte benim yukarda bahsettiğimde buydu, sert arazi koşullarında (özellikle kayalık zeminde) lastiklerde kesikler ve yırtıklar oluşabiliyor.. Tubeless lastikler kalın yapıları sayesinde daha dayanıklı oluyorlar bu tür arazi koşullarında. Ancak eğer fazla kayalık olmayan yumuşak zeminli arazide sürülecekse en uygun tercih tubeless ready lastikler bence..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Hekimoğlu
Kilom 74, jant modeli olarak Shimano XT (wh-m770) set kullanmayı düşünüyorum.Bu güne kadarki arazi sürüşlerimde çok fazla iç lastik patlatmadım açıkçası.Sanırım tubeless ready sisteminin genel olarak iç lastikli klasik sistemden daha sağlam olduğu söylenebilir.
 
Sürüş esnasında cok cok daha iyidir. Bariz bir tutunma artışı, direnc azalması var. Fakat beklediği yerde malesef daha meşakatli. Yavaşdan bir inme eğilimi var. Tahminimce bıraktıgınızda 2 hafta içinde iniyor. Tamamen inerse de şişirmek için kompresor kullanmanız gerekli. Tubeless tekerler gibi buyuk pompalarla şişirmek zor.

74 kiloda tubeless ready tekerlerin sorun cıkartacağını sanmıyorum. Ama agırlık olayı bana biraz pazarlama hilesi gibi geliyor. Maxxis exception serisinden 480 grlık lastikler bulmak mumkun. Tubeless olarak da iyi çalısıyorlar diyebilirim. Fakat yanaklar kolay yırtılıyor. Ben hiç yırtmadım ama yırtıp yarış dışı kalanları bizzat gördüm. Maxxis ignitor tubelesslar da 650 gr civarından başlıyor. Bu durumda tubeless readylerin agırlık avantajından soz etmek mantıksiz. Fakat bontrager'ın tubeless ready lastiklerini test etme fırsatım oldu. Tutunma olarak bence kuzu zeminde başarılı. Ön-arka farklı desen olması da ayrı avantaj. Seçim sizin.
 
Geri